Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 23 d. 08:35
Dėl jų elektros sąskaitos per metus gali išaugti ir šimtu eurų: kas tie tylieji elektros vagys?
Lapkričio 22 d. 18:28
„Huawei“ paskelbė apie „HarmonyOS 6“ platformos versiją, dirbtinis intelektas įgaus dar daugiau galių
Lapkričio 22 d. 08:40
Kibernetinio saugumo specialistų stygius – per didelė kaina valstybei
Lapkričio 21 d. 20:39
Kibernetinis nuodas, kurio daugelis nepastebi: atskleidė, kaip DI tampa pavojingu melų įrankiu
Lapkričio 21 d. 15:25
Komentatorių pinklės: ar verslas turi priemonių kovai?
Lapkričio 21 d. 13:27
ESO investicijos į modernų elektros tinklą Alytaus regione: šiemet nutiesta jau daugiau kaip 70 kilometrų kabelinių linijų
Lapkričio 21 d. 09:52
Autonominių sunkvežimių potencialas kelia intrigą: kada kelius patikėsime robotams?
Lapkričio 20 d. 19:33
Žmonija mėgina įžiebti savo Saulę: pradedamas montuoti pavojingiausias reaktorius pasaulyje
Lapkričio 20 d. 17:45
Pristatytas sprendimas, leidžiantis saugiau naudoti skirtingus DI įrankius
Lapkričio 20 d. 15:23
Naujos kartos „Gemini 3“ – didžiausias „Google“ dirbtinio intelekto šuolis iki šiol
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Įvykiai, renginiai Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Senų automobilių dalys ir toliau keliauja į sąvartynus ar į pakeles

Publikuota: 2015-08-20 16:16
Tematika: Įvykiai, renginiai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Lietuvoje po euro įvedimo kylant senų automobilių kainoms, populiariausi Lietuvoje išlieka apie 15 metų senumo automobiliai, kurių techninė būklė paprastai nebūna labai gera, o po kelerių metų eksploatacijos Lietuvoje jie dažniausiai atsiduria automobilių sąvartynuose.

Nors automobilių rinkos analitikai fiksuoja kylančias senų automobilių kainas, tačiau Lietuvos automobilių parko techninė būklė dėl to nei kiek negerėja. Remiantis ekspertų analize bei valstybinės įmonės „Regitra“ duomenų bazės duomenimis, Lietuvoje populiariausi vis dar maždaug 15 metų senumo automobiliai, kurių techninė būklė paprastai būna ne itin gera. Tokie automobiliai, patekę į rinką, po keleto metų išardomi, o nevertingos dalys pakliūva į buitinių atliekų konteinerius arba užteršia pamiškes ar kitas nuošalesnes vietas.

Senų automobilių dalys ir toliau keliauja į sąvartynus ar į pakeles

Nuo šių metų sausio Lietuva yra įsipareigojusi užtikrinti visų surinktų eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ir jų dalių perdirbimą ar kitokį naudojimą iki 95 proc., skaičiuojant pagal automobilio masę. Tokios normos yra numatytos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje „Dėl eksploatuoti netinkamų transporto priemonių“. Jei vidutinis automobilis sveria maždaug 1600 kg, vadinasi, pakartotinai naudojama (naudojamos automobilių dalys), perdirbama (automobilyje esantis metalas, plastikas, stiklas ir kt.) ar kitaip panaudojama (pvz., senos padangos panaudojamos kaip kuras) turi būti apie 1500 kg.

„Atsižvelgiant į automobilių parko amžių bei tendencijas, panašu, kad ES reikalavimus įgyvendinti bus labai sudėtinga arba visai neįmanoma“, – prognozuoja Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimir Jankoit.

Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis svarsto, kad tikslingiausia būtų sureguliuoti rinką taip, kad senas automobilis būtų išardytas tų tvarkytojų, kurie dirba pagal nustatytus reikalavimus ir atsakingai elgiasi su nevertingomis atliekomis. Norintys tai padaryti, gali perduoti savo automobilį licencijuotiems tvarkytojams. Šie pagal nustatytas tvarkas išardo automobilį, o nevertingų dalių sutvarkymą ir perdirbimą finansuoja GIA. Kitu atveju senos automobilio padangos, gumos, sėdynės, plastikas dažniausiai nukeliauja į buitinių atliekų konteinerius, taip pagreitindamos sąvartynų užsipildymą ir padidindamos mokesčius sąvartynų išlaikymui, kuriuos tenka sumokėti gyventojams.

Kaip žinia, Lietuvoje kasmet išardoma 50–60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. (t. y. 15–20 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilinių dalių atliekos. Senus automobilius supirkinėja ne tik legalūs, bet ir nelegalūs ardytojai, kurie vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo, plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir pan.. Nuo šių metų pradžios įvedus naujus reikalavimus senų automobilių atliekų tvarkymui, gamintojams ir importuotojams teko padidinti finansavimą nenaudojamų automobilių atliekų tvarkymui.

Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos bei policija, seno, nebevažiuojančio automobilio savininkas privalo pasirūpinti seno automobilio atliekų sutvarkymu. Jei to nepadarys, jis gali būti nubaustas už neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama