Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 27 d. 14:50
ES atvėrė kelią spartesniam internetui regionuose: ką tai reiškia Lietuvai?
Lapkričio 27 d. 11:17
Energijos gamybą pradėjo „European Energy“ saulės parkas, pirmasis Lietuvoje prijungtas prie balansavimo rinkos
Lapkričio 27 d. 08:28
Mokslininkai apie Lietuvos energetikos transformaciją: su kokiais iššūkiais susiduriame šiandien ir kiek pažengėme per šimtmetį?
Lapkričio 26 d. 20:19
Legendinė „Paint“ programėlė sulaukė didelio atnaujinimo, leis kurti kaip tikriems profesionalams
Lapkričio 26 d. 17:13
Lietuvių įmonė stiprina skaitmeninį saugumą Europoje: grėsmes padeda atpažinti anksčiau nei įvyksta ataka
Lapkričio 26 d. 14:49
Kaimynų skirtumai: lietuviai DI technologijomis pasitiki mažiausiai, latviai – labiausiai
Lapkričio 26 d. 11:30
U27G4XM dovanoja neprilygstamą HDR vaizdą su „Dual Frame” universalumu, o 25G4KUR – varžybų vertą greitį
Lapkričio 26 d. 08:25
Ar gali būti, kad stovėjimo aikštelių legendos netrukus išnyks?
Lapkričio 25 d. 20:29
NASA pasuko zondą 120 laipsnių: vaizdai iš Marso požemių pribloškė net mokslininkus
Lapkričio 25 d. 17:19
Ekspertai: ličio jonų baterijos – ne tik energijos šaltinis, bet ir pavojingas gaisro židinys
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Dirbtinis intelektas stabdo automobilių revoliuciją, gamintojai grasina trauktis dėl žalingų reglamentų

Publikuota: 2025-11-06 09:46
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Viktoras Baliulis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Automobiliai, kurie galvoja greičiau nei vairuotojai, jau seniai nebėra ateities pažadas. Tai realybė, važinėjanti mūsų keliais. Dirbtinis intelektas jau ne šiaip papildymas, jis tampa pagrindine ašimi, aplink kurią kuriamos šiuolaikinės transporto priemonės.

Dirbtinis intelektas stabdo automobilių revoliuciją, gamintojai grasina trauktis dėl žalingų reglamentų

Gamintojai skuba išnaudoti visas DI suteikiamas galimybes, tačiau Europai grėsmę kelia ne technologijos, o pernelyg griežti reglamentai, galintys tapti rimtu stabdžiu inovacijoms.

Šiandieninis automobilis – tai ne tik plienas, ratai ir variklis, bet tikras kompiuteris ant ratų. Jame veikia dešimtys jutiklių, pagalbinės vairavimo sistemos, ryšio moduliai, o visi šie komponentai nuolat siunčia ir priima duomenis, bendrauja su debesų serveriais, analizuoja eismo situacijas.

Būtent dėl to vis garsiau skamba raginimai iš automobilių dalių gamintojų. Asociacijos CLEPA atstovai sako, kad jei nenorime likti pasaulinėse DI lenktynėse paskutiniai, būtina peržiūrėti taisykles.

Ko tikisi gamintojai iš Briuselio?

Gamintojams ypač svarbu, kad dirbtinio intelekto reglamentavimas būtų derinamas su jau veikiančiomis taisyklėmis, taip išvengtume dubliavimo ir painiavos. Kita aktuali tema - tai tarptautiniai standartai, be kurių kyla rizika, jog Europos gamintojai susidurs su kliūtimis eksportuodami savo technologijas.

Pramonė taip pat primena, kad būtent mažos ir vidutinės įmonės dažniausiai pasiūlo pačius netikėčiausius sprendimus, todėl taisyklės turi būti ne slenkstis, o pagalba.

Kol kalbame apie pokyčius, verta atkreipti dėmesį ir į duomenų srauto laisvę. Dirbtiniam intelektui reikia milžiniškų duomenų kiekių, tad bet koks apribojimas gali sulėtinti ar net sužlugdyti technologijų vystymą.

Dar vienas svarbus aspektas yra atsakomybės pasidalijimas. Gamintojai nenori būti priversti atsakyti už visą AI veikimą, jei jie tiekia tik atskiras dalis, o ne visą sistemą.

Ar Europa turi šansų?

Daugelis yra įsitikinę, kad jei šalis gebės tinkamai sujungti pramonės, IT sektoriaus ir mokslo pajėgumus, ji turi realų šansą tapti svarbiu centru dirbtiniu intelektu grįstai automobilių gamybai. Tačiau to nebus, jei naujos direktyvos liks tik popieriuje.

Vairuotojams visa tai skamba gal dar kaip tolima perspektyva, bet pokyčiai jau vyksta. Dirbtinis intelektas jau dabar veikia stabdymo sistemose, automatinio parkavimo sprendimuose, padeda taupyti degalus ir didina saugumą.

Kuo mažiau kliūčių susidurs kūrėjai, tuo greičiau šias naujoves pajusime visi, ne teorijose, o savo kasdienėje kelionėje į darbą ar atostogų maršrute.

Kova dėl ateities

Šiandien automobilių pasaulis keičiasi dvejopai. Iš vienos pusės verčia keistis klimato krizė, iš kitos – skaitmeninė revoliucija. Nors Kinija elektromobilių srityje kol kas lenkia Europą, dirbtinio intelekto srityje dar turime potencialo būti priekyje. Tik klausimas, ar išdrįsime jį išnaudoti?


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama