Elektromobilių populiarumas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje stabiliai auga. Tai atsispindi ir naudotų automobilių rinkoje, nes vis daugiau vairuotojų domisi galimybe įsigyti pigesnę elektra varomą transporto priemonę.
Elektrinių automobilių rinkoje vis dažniau girdime apie naujus vardus, o dabar naujienos atkeliauja iš Kinijos. Dvi šios šalies milžinės „GAC Group“ ir „Huawei“ pristatė bendrą aukštos klasės automobilių prekės ženklą „Qijing“.

Naujasis vardas, reiškiantis „Nušvitusios erdvės karalystę“, nėra tik šalutinis projektas. GAC atstovai pabrėžė, kad sukūrė visiškai atskirą įmonę „Qijing“ veiklai, skirdama jai geriausius savo išteklius.
„Huawei“ šiame projekte dalyvauja ne tik kaip programinės įrangos tiekėja, bendrovė deleguoja elitinius inžinierius, kurie tiesiogiai dirbs prie automobilių kūrimo. Visi „Qijing“ modeliai bus aprūpinti pažangiausiomis „Huawei“ išmaniomis vairavimo ir salono technologijomis, vadinamomis „Qiankun“.
Ši partnerystė išsiskiria iš ankstesnių „Huawei“ bendradarbiavimo formų automobilių pramonėje. Iki šiol technologijų įmonė veikė trimis lygiais - tiekdama atskirus komponentus, siūlydama pilną „Huawei Inside“ paketą arba bendradarbiaudama pagal „Zhixuan“ modelį, kai turėjo itin stiprų vaidmenį automobilių kūrime ir net prekyboje.
Būtent taip gimė tokie prekės ženklai kaip Aito su „Seres“, Luxeed su „Chery“ ar „Stelato“ su BAIC. „Qijing“ tampa ketvirtu, visiškai nauju modeliu, čia projektą oficialiai veda GAC, o „Huawei“ įsitraukimas yra gilus, bet labiau subalansuotas.
Tai leidžia GAC išlaikyti savo identitetą ir kontrolę, kartu naudojantis pažangiausiomis „Huawei“ technologijomis, neatsiduriant jos šešėlyje. Verta pastebėti, kad tai ne pirmas bandymas bendradarbiauti.
Dar 2021 metais abi įmonės planavo kurti automobilius su 4 lygio autonominio vairavimo sistema, tačiau projektas buvo sustabdytas. 2024 metais partnerystė buvo atnaujinta, o šių metų pradžioje įsteigta bendra projektinė įmonė „GH“, kurios pradinis kapitalas siekia apie 179 mln. eurų.
Nors „Qijing „prekės ženklas jau pristatytas, pirmojo modelio teks laukti. Pranešama, kad jis pasirodys tik 2026 metais.
Ši partnerystė tampa aukštų statymų bandymu. Ji gali parodyti, kaip tradiciniai automobilių gamintojai ir technologijų gigantai ateityje kurs bendras platformas, kai vis daugiau vertės automobiliuose lemia programinė įranga ir išmaniosios sistemos.