Naujoji megavatų galios įkrovimo technologija (angl. Megawatt Charging System, MCS) elektriniams sunkvežimiams bus diegiama svarbiausių Didžiosios Britanijos greitkelių tinkle. Pirmųjų įkrovimo taškų įrengimas prasidės trijose greitkelių aptarnavimo zonose – prie Limo (Lymm) Šiaurės Anglijoje bei Šiaurės ir Pietų Todingtono (Toddington North, Toddington South), netoli Londono.

MCS įkroviklio kabelis (gamintojo nuotr.)
Įkrovimo prieigas įrengs bendrovės „BP Pulse“ ir „Moto“.
Kaip pranešė „Fleetnews“, kiekvienoje vietoje bus įrengta po šešias pravažiuojamas aikšteles, aprūpintas megavatų įkrovimo sistemos (MCS) įkrovikliais. Numatyta, kad pirmoji įkrovimo prieiga pradės veikti 2026 m.
Kaip rodo technologijos pavadinimas, MCS įkrovikliai pasižymi itin aukšta – bent 1 MW (1 000 kW) – įkrovimo galia, kuri būtina greitai papildyti didelės talpos elektrinių sunkvežimių baterijas. Rinkoje daugėjant elektros energija varomų sunkiųjų transporto priemonių, sparčiai plečiasi ir jų pritaikomumas.
Be jau naudojamų betonvežių, komunalinių paslaugų, regioninių pristatymų ir kitų trumpesnėmis atkarpomis važinėjančių elektrinių sunkvežimių, keliuose vis dažniau sutinkami ir ilgesnes distancijas įveikiantys vilkikai, kuriems itin spartus įkrovimas būtinas logiškai planuojant maršrutus. Pirmieji Didžiojoje Britanijoje įrengiami įkrovikliai yra suderinami tiek su CCS, tiek su MCS standartais, todėl gali aptarnauti platų elektrinių sunkvežimių spektrą.
Pavyzdžiui, „Scania“ modulinės konstrukcijos sunkvežimiai gali turėti nuo 416 iki net 728 kWh talpos baterijas ir be sustojimo nuvažiuoti iki 600 kilometrų, kai apkrova siekia nuo 29 iki 64 tonų. Neseniai pristatyti „Mercedes-Benz eActros 600“ ar „MAN eTGX“ modeliai įveikia iki 500 kilometrų. Savo elektrinius vilkikus siūlo ir „Volvo Trucks“, „Renault Trucks“, DAF bei kiti gamintojai.
Projektas bus orientuotas į pagrindinius Didžiosios Britanijos greitkelių koridorius. Taip bendrovė BP siekia sukurti viešai prieinamą įvairių energijos rūšių sunkvežimių papildymo centrų tinklą visoje Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) trasoje. Šis tinklas jungia ES valstybių sostines ir didžiuosius miestus, jūrų ir oro uostus, geležinkelių terminalus bei svarbius transporto mazgus – taip pat ir Lietuvoje.
Mūsų šalyje jau įrengti daugiau nei 300 kW galios įkrovimo taškai prie pagrindinių magistralių A1 ir „Via Baltica“, tačiau MCS standarto įkroviklių kol kas nėra.
Pirmieji vieši MCS standarto įkrovimo taškai šiuo metu veikia viename didžiausių pasaulio uostų – Antverpene (Belgija, įkrovimo galia iki 1,44 MW), Zvolėje (Nyderlandai) ir šalia Geteborgo Landveterio oro uosto (Švedija). Juos įdiegė sunkvežimių gamintojų konsorciumo įmonė „Milence“. Iki 2027 m. bendrovė planuoja įrengti bent 284 MCS įkrovimo prieigas 71 vietoje 10-yje Europos Sąjungos valstybių.