„Volvo Trucks“ atnaujina vairuotojo budrumo stebėsenos sistemą, įdiegdama akių judėjimo sekimo kamerą, kuri padės sunkvežimių vairuotojams efektyviau išlaikyti dėmesį ir didins saugumą keliuose.

Ilgai trunkantis darbas kelyje reikalauja nuolatinio sunkvežimių vairuotojų dėmesio. „Volvo“ atnaujina vairuotojo budrumo stebėsenos technologiją, siekdama pagerinti sistemos gebėjimą nustatyti vairuotojų dėmesio stoką ar mieguistumo požymius ir įspėti juos. Pažangesnė sistema padės vairuotojams išlikti budriems ir prisidėti prie didesnio eismo saugumo.
Atnaujinta vairuotojo budrumo stebėsenos sistema naudoja dvi kameras, kuriomi nustato mieguistumo ar dėmesio stokos požymius vairuojant. Nauja akių judėjimo sekimo kamera, kuri yra įrengta virš šoninio kabinos ekrano, nustato dėmesio stokos požymius ir įspėja vairuotoją iššokančiu pranešimu bei įspėjamuoju garsu. Važiavimo kryptimi nustatyta kamera, kuri yra dabartinės vairuotojo budrumo stebėsenos sistemos dalis, stebi vairavimą ir sunkvežimio padėtį eismo juostų ir kelkraščio atžvilgiu. Taip ji nustato būdingus mieguistumo ar dėmesio stokos požymius važiuojant.
„Po kelių valandų vairavimo gali būti sunku išlikti budriems ir susikaupusiems prie vairo. Mūsų atnaujinta vairuotojo budrumo stebėsenos sistema buvo patobulinta ir dabar dar tiksliau nustato bei įspėja vairuotojus, kurie rodo mieguistumo ar dėmesio stokos požymius. Mūsų tikslas – padėti vairuotojams ir apsaugoti juos bei kitus eismo dalyvius, – sako „Volvo Trucks“ eismo ir produktų saugos direktorė Anna Wrige Berling. – Mes nuolat tobuliname ir diegiame papildomas saugumo sistemas. Ilgalaikė „Volvo Trucks“ vizija – nulis avarijų, o saugumas yra mūsų veiklos pagrindas.“
Patobulinta vairuotojo budrumo stebėsenos sistema jau atitinka atnaujintus ES saugos reikalavimus – Bendrąjį saugos reglamentą (GSR2), įskaitant jo antrąjį etapą, kuris įsigalios 2026 m. liepą, ir kuris reikalauja, kad visi ES sunkvežimiai būtų aprūpinti pažangiosiomis dėmesio stokos įspėjimo sistemomis (ADDW). „Volvo“ nauja akių judėjimo sekimo kamera veikia esant greičiui virš 18 km/val.
Atnaujinta vairuotojo budrumo stebėsenos sistema bus standartinėje sunkiasvorių „Volvo“ FH ir FM sunkvežimių bei vidutinio svorio „Volvo“ FL ir FE sunkvežimių komplektacijoje ES šalyse, taip pat kai kuriose rinkose už ES ribų, pavyzdžiui, Norvegijoje, Šveicarijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Be to, šią sistemą bus galima užsisakyti ir kitose šalyse. Naujoji sistema sunkvežimiuose bus montuojama nuo 2025 m. lapkričio. Už ES ribų „Volvo“ taip pat toliau siūlys dabartinę vairuotojo budrumo stebėsenos sistemą su važiavimo kryptimi nustatyta kamera.
Saugumas yra viena iš pagrindinių „Volvo Trucks“ vertybių, o populiariausi kompanijos gaminami modeliai „Volvo FH“ bei „Volvo FM“ 2024 m. pirmą kartą „Euro NCAP“ surengtuose sunkiasvorių sunkvežimių testuose pelnė aukščiausią įvertinimą – penkias žvaigždutes.
Apie atnaujintą „Volvo“ vairuotojo budrumo stebėsenos sistemą:
- Sistema naudoja dvi kameras. Akių judėjimo sekimo kamera nustato išsiblaškymo požymius atsižvelgdama į vairuotojo žiūrėjimo kryptį. Važiavimo kryptimi nustatyta kamera stebi eismo juostų ženklinimą ir lygina informaciją su vairo judesių adekvatumu.
- Jei aptinkami dėmesio stokos ar mieguistumo požymiai, vairuotojas įspėjamas ekrane iššokančiu pranešimu ir įspėjamuoju signalu.
- Jei dėmesio stokos ar mieguistumo požymiai kartojasi, pasirodo naujas iššokantis pranešimas kartu su sustiprintu garsiniu įspėjimu.
- Sistema aktyvuojama automatiškai, kai sunkvežimis užvedamas.
- Vairuotojo budrumo stebėsenos sistema gali būti išjungta jungikliu (remiantis BSR teisės aktų reikalavimu).