Elektronika.lt
 2025 m. rugsėjo 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 18 d. 20:00
Internete esate tarsi nuogi: jei naudojatės internetu, jus gali sekti net be slapukų, atskleista, kaip tai daroma
Rugsėjo 18 d. 17:33
Statistika atskleidžia kas ir kaip naudoja „ChatGPT“
Rugsėjo 18 d. 14:21
„Garmin“ pristato naująjį „Venu 4“: pažangios funkcijos kiekvienam, siekiančiam savo tikslų
Rugsėjo 18 d. 11:10
Lietuvoje – vienas pigiausių internetų Europos Sąjungoje
Rugsėjo 18 d. 08:16
„Garmin“ pristato „Instinct Crossover“ hibridinius laikrodžius su AMOLED ekranais
Rugsėjo 17 d. 20:17
Dirbtinis intelektas jau dabar atima darbo vietas: per artimiausius metus gali ištrinti tūkstančius pareigybių
Rugsėjo 17 d. 17:13
Iki metų pabaigos „Omniva“ Lietuvoje planuoja įrengti 20 bendruomenių siuntų dėžučių
Rugsėjo 17 d. 14:34
Naujas daiktų interneto standartas: pakeisti operatorių verslui kainuos iki 20 kartų pigiau
Rugsėjo 17 d. 11:21
Jaunieji ūkininkai: ar mega saulės parkai tikrai naudingi Lietuvai?
Rugsėjo 17 d. 08:28
Naujos kartos žaidimų monitorius su „Dual Mode“, „Ambiglow“ ir puikiomis jungtimis: „Philips Evnia 27M2N5901A“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Fun football drills
Football Training Equipment, Defending drills football, Kids football training kit
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Tūkstančiai nuvažiuotų kilometrų be papildomo įkrovimo? „Huawei“ išradimas gali viską apversti aukštyn kojom

Publikuota: 2025-08-28 18:35
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Danielius Mažeikis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Kinijos technologijų milžinė „Huawei“ dar kartą sugebėjo patraukti pasaulio automobilių pramonės dėmesį. Šį kartą tai padaryta ne per naujus įrenginius ar ryšio technologijas, o per patentuotą naujos kartos bateriją, kuri savo techniniais duomenimis skamba tarsi iš mokslinės fantastikos srities.

Tūkstančiai nuvažiuotų kilometrų be papildomo įkrovimo? „Huawei“ išradimas gali viską apversti aukštyn kojom
Asociatyvi nuotr.

Jei tai, kas užfiksuota oficialiame patente, kada nors taps realybe, elektromobilių rinka gali patirti tikrą perversmą. Pasak „Huawei“, jų kuriama puslaidininkinė baterija galėtų pasiūlyti energijos tankį iki 500 vatvalandžių kilogramui. Toks rodiklis dvigubai viršija daugumos šiuo metu rinkoje esančių ličio jonų baterijų galimybes.

Teoriškai tai reikštų, kad vienu įkrovimu elektromobilis su tokia baterija galėtų nuvažiuoti net 3 000 kilometrų. Tai prilygtų maršrutui nuo Varšuvos iki Lisabonos be papildomo įkrovimo. Šiuo metu net pažangiausi elektromobiliai retai viršija 700 kilometrų nuvažiuojamą atstumą.

Ne mažiau įspūdingai skamba ir įkrovimo laikas. „Huawei“ siekia, kad visiškai išsikrovusi baterija būtų įkraunama vos per penkias minutes. Jei tokia technologija būtų įdiegta realiame transporte, tai visiškai pakeistų dabartinį požiūrį į elektromobilių eksploataciją ir galimus apribojimus. Technologijos pagrindą sudaro puslaidininkinis elektrolitas, pagamintas iš sieros junginių su azoto priemaišomis.

Tokia sudėtis turėtų užtikrinti ne tik aukštą laidumą, bet ir didesnį stabilumą. Nors patentas Kinijos patentų biurui buvo pateiktas dar 2023 metų viduryje, plačioji visuomenė apie jį sužinojo tik visai neseniai.

Vis dėlto, nepaisant viliojančių pažadų, ekspertai į šią naujovę žiūri atsargiai. Viena iš pagrindinių techninių kliūčių yra gana žemas įtampos lygis, kurį sukuria kiekviena tokio tipo baterijos celė. Vienas elementas generuoja vos apie du voltus, todėl norint pasiekti elektromobiliams reikalingus standartinius įtampos lygius, reikėtų naudoti šimtus tokių elementų. Tai ne tik apsunkintų gamybą, bet ir didintų visos sistemos sudėtingumą.

Dar viena problema, itin didelis jautrumas drėgmei. Sieros pagrindo elektrolitai labai greitai reaguoja su oru, o tai reikštų, kad baterijų gamybos procesas turėtų vykti itin preciziškomis vakuuminėmis sąlygomis. Tai ženkliai padidintų gamybos kainą.

Skaičiuojama, kad šiuo metu vienos kilovatvalandės puslaidininkinės baterijos gamyba gali kainuoti nuo keturių iki aštuonių šimtų dolerių. Tai yra žymiai daugiau nei įprastų ličio jonų ar ličio geležies fosfato baterijų kaina. Kitos Azijos šalys taip pat įsitraukusios į šias lenktynes.

Pavyzdžiui, „Samsung SDI“ jau išsiuntė savo puslaidininkinių baterijų prototipus klientams ir planuoja masinę gamybą pradėti iki 2027 metų. „LG Energy Solution“ svarsto komercinį puslaidininkinių baterijų įdiegimą iki 2030 metų. „Toyota“ jau žadėjo, kad pirmieji automobiliai su tokiomis baterijomis pasirodys iki 2027 metų. Ši Japonijos įmonė tikisi pasiekti tūkstančio kilometrų nuvažiuojamą atstumą, o įkrovimas iki aštuoniasdešimties procentų truktų vos dešimt minučių.

„Volkswagen“ taip pat bendradarbiauja su startuoliu „QuantumScape“, siekdami ištobulinti ličio metalo pagrindu sukurtus elementus, kurie testuose išlaikė net devyniasdešimt penkis procentus talpos po tūkstančio įkrovimo ciklų.

Net ir „Xiaomi“ yra pateikusi patentą, susijusį su elektrodo struktūra, kuri teoriškai leistų pasiekti 1200 kilometrų nuvažiuojamą atstumą bei galimybę papildyti 800 kilometrų per dešimt minučių. Tuo tarpu buvęs „CATL“ technologijų vadovas Bobas Galyenas ragina neskubėti su išvadomis, primindamas, kad ličio jonų technologijoms prireikė dešimtmečių, kol jos tapo masiškai gaminamos.

Jis pabrėžia, jog nors puslaidininkinės baterijos leidžia naudoti metalinį litį anodų gamyboje, kas padidina energijos tankį ir saugumą, tačiau realūs kaštai tebėra pagrindinis kliuvinys.

Manoma, kad „Huawei“ sprendimas galėtų būti net dešimt ar dvidešimt kartų brangesnis už šiuo metu naudojamas ličio geležies fosfato baterijas, o tai reikšmingai pabrangintų galutinę transporto priemonės kainą. Todėl daugelis šią technologiją vertina kaip pažvelgimą į ateitį, o ne kaip netrukus įvyksiančią revoliuciją.

Apibendrinant galima teigti, kad „Huawei“ patentuota baterija skamba išties įspūdingai. Vis dėlto, iki realaus įgyvendinimo dar gali praeiti nemažai metų. Automobilių pramonė šias naujienas vertina atsargiai, tikėdamasi proveržio, bet kartu prisimindama, kad kelias nuo laboratorijos iki realių gamyklų dažnai būna kupinas iššūkių.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama