„Porsche“ kelyje į elektrinę ateitį netrūksta iššūkių. Nors elektrinės „718 Boxster“ ir „Cayman“ versijos buvo ilgai laukiamos, jų debiutas jau antrą kartą atidėtas. Elektromobiliai turėjo debiutuoti 2026 metais, tačiau dabar viskas nukeliama į 2027 metus.
Skelbiama, kad viena didžiausių kliūčių – nutrūkęs bendradarbiavimas su Švedijos baterijų gamintoja „Northvolt“, kuri turėjo tiekti specialias aukštos klasės celes. „Northvolt“ finansiniai sunkumai ir bankrotas privertė „Porsche“ skubiai ieškoti alternatyvų.

Šios baterijos buvo kertinė dalis kuriant naujuosius elektrinius sportinius automobilius, nes skirtingai nei „Taycan“ modelyje naudojamos „LG Chem“ celes, 718 serijai reikėjo visiškai kito sprendimo. Bet bėda ne vien techninė.
„Porsche“ taip pat susidūrė su mažesniu nei tikėtasi elektromobilių pirkėjų susidomėjimu. Planas iki 2030 metų pasiekti, kad 80 proc. visų parduodamų automobilių būtų elektriniai, atsidūrė ant ribos. Kol pirkėjai renkasi atsargiai, o konkurencija auga, gamintojas priverstas ir toliau kurti vidaus degimo varikliais varomus modelius, kas reiškia išaugusias sąnaudas, daugiau rizikos ir mažiau aiškumo dėl ateities.
Priminsime, jog šių metų pradžioje „Porsche“ teko atleisti beveik 2 000 darbuotojų Vokietijoje – tai tiesioginė pasekmė dėl stringančios elektromobilių plėtros. Bandymas patiems gaminti baterijas per „Cellforce Group“ kol kas taip pat nesėkmingas, dėl stiprios konkurencijos iš Kinijos įmonė nesugebėjo pereiti prie masinės gamybos.
Dar vienas smūgis – nauji kibernetinio saugumo reikalavimai Europos Sąjungoje. Jie privertė „Porsche“ 2024 metais nutraukti benzininių „718 Boxster“ ir „Cayman“ modelių pardavimą Europoje. Norint tęsti prekybą, reikėtų perkonstruoti modelius, o tai vėl kainuoja laiko ir pinigų.
Visa ši situacija kelia klausimų ir dėl vadovavimo. „Porsche“ generalinis direktorius Oliveris Blume taip pat vadovauja „Volkswagen“, todėl dalis akcininkų mano, kad jis turėtų koncentruotis tik į vieną įmonę. Kritika ir spaudimas primena tai, su kuo šiuo metu susiduria „Tesla“ vadovas Elonas Muskas.
Jungtinėse Valstijose „Porsche“ neturi nė vienos gamyklos ir artimiausiu metu jos statyti neplanuoja. Tuo tarpu prekybos tarifų klausimas lieka neišspręstas, jei muitai išliks, bendrovės finansų vadovo Jocheno Brecknerio teigimu, kainos neišvengiamai kils.
Nors vizija tapti lyderiu elektromobilių rinkoje išlieka, kelią jai pastoja ne vien technologijos, bet ir rinkos inertiškumas. Žmonės lėčiau nei tikėtasi pereina prie elektromobilių, o gamybinės grandinės tampa vis brangesnės ir sudėtingesnės.
718 elektrinių modelių atidėjimas – tai ne tik dar viena data kalendoriuje. Tai ženklas, kad net ir tokie legendiniai gamintojai kaip „Porsche“ turi kovoti už savo vietą kintančioje automobilių rinkoje. Ir šis mūšis dar toli gražu nebaigtas.