Energetikos milžinė „Huaneng Group“ pradėjo pirmą pasaulyje automatizuotos anglies kasybos projektą, kuriame dalyvauja 100 bepilotų savivarčių, valdomų dirbtiniu intelektu per 5G-A tinklą. Šis projektas gali iš esmės pakeisti visą pasaulio išteklių gavybos pramonę.
Vidinėje Mongolijoje veikiantis projektas – pirmasis pasaulyje, kur toks mastas autonominių transporto priemonių naudojamas atviro tipo karjere. Kiekvienas „Huaneng Ruichi“ elektrinis savivartis gali vežti iki 90 tonų anglies ir veikti net esant –40 °C temperatūrai.
Visa transporto parko valdymo sistema sujungta per 5G-Advanced tinklą, kuris leidžia pasiekti iki 500 Mbps duomenų perdavimo greitį su tik 20 milisekundžių vėlavimu. Tai reiškia – realus laiko valdymas be žmogaus dalyvavimo.
Sistema paremta „Huawei“ sukurtu debesų pagrindu veikiančiu autonominio valdymo moduliu, kuris apdoroja visų mašinų buvimo vietą, judėjimo trajektorijas ir veiksmus realiu laiku.
Dirbtinis intelektas reaguoja į situaciją akimirksniu – jei viena transporto priemonė sulėtėja, kita persiorientuoja. Kiekvienas sunkvežimis mato kitų „elgesį“, tarsi būtų gyva ir mokanti prisitaikyti sistema.
Sistemai skiriamas ypatingas dėmesys – ji veikia ekstremaliomis sąlygomis, įskaitant: stiprias liūtis, smėlio audras, žemą temperatūrą iki –40 °C. Tai būtina, nes Vidinės Mongolijos klimatas gali būti žiaurus net žmogui, o juo labiau – technikai.
Nepaisant pasaulinio posūkio į žaliąją energiją, Kinija tebėra didžiausia pasaulyje anglies vartotoja – ji sunaudoja apie pusę visos pasaulinės produkcijos. Dėl to efektyvumo didinimas ir darbuotojų saugos užtikrinimas tampa strateginiu prioritetu.
Autonominės transporto priemonės leidžia sumažinti žmogaus riziką ir padidinti našumą – šiuo metu jau fiksuojamas 20 % darbo efektyvumo augimas. Ateityje planuojama išplėsti parką iki 300 vienetų. Dirbtinis intelektas ir 5G-A technologijos leidžia realiu laiku valdyti šimtus tonų sveriančias transporto priemones.