Elektronika.lt
 2025 m. liepos 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 15 d. 20:26
Elektromobilį įsigijusio vokiečio veiksmai nustebino visus: tik teismui pavyko jį grąžinti į realybę, istorija stulbina
Liepos 15 d. 17:36
Jau šį rudenį „Tiktok“ JAV perims „Oracle“?
Liepos 15 d. 14:17
KTU studento kuriamas DI sprendimas – proveržis nevaisingumo gydyme
Liepos 15 d. 11:48
VU MIF prof. Rimas Norvaiša: matematikos mokymas ir egzaminai – tarp reformų ir realybės
Liepos 15 d. 08:10
Saulės energija bute: lietuviams trūksta žinių? (1)
Liepos 14 d. 20:26
Mokslininkai įspėja dėl dirbtinio intelekto žalos: jis vis dar nesuprantu mūsų elgesio, o tai gali kainuoti ir gyvybę
Liepos 14 d. 17:12
VDU mokslininkų kuriamas verslas – bemiegės naktys, begalė prototipų ir mediciną keičianti inovacija
Liepos 14 d. 14:17
„Renault“ pristato išskirtinį automobilį ugniagesiams
Liepos 14 d. 11:51
Tyrimas: tik 25% mūsų regiono įmonių išnaudoja DI potencialą
Liepos 14 d. 08:19
Kaip naudoti ir naujais žodynais papildyti „Apple Dictionary“ aplikaciją
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Jei stilius jums nėra labai svarbus, „Tesla Model 3“ galite įsigyti su aerodinamiškai ratų gaubtais, kurie, kaip teigia gamintojas, pagerina efektyvumą 10 %. Automobilio aerodinamika yra labai svarbi siekiant mažesnių sąnaudų, tai kodėl automobiliai su vidaus degimo varikliais neturi tokių gaubtų? Kodėl jie apskritai dar nepaplito?

Iš tiesų efektyvus automobilis turi būti aptakus. Todėl mažinamos grotelės, atsisakoma veidrodėlių, mažinami tarpai tarp skirtingų kėbulo segmentų. Net automobilio apačia dabar dažnai yra dengiama plokščiu aptaku. Tačiau ratlankiai vis dar išlieka įmantriu stiliaus elementu be jokių aerodinamikos gudrybių. Na, išskyrus tą „Tesla Model 3“, kurio pirkėjai už papildomus pinigus gali pasirinkti ne visai akiai malonius ratlankių gaubtus. Nors „Tesla“ trumpai pamini, kad jie efektyvumą pagerina net 10 %, egzistuoja rimtų priežasčių, kodėl kiti gamintojai tokių gaubtų nenaudoja.

„Tesla Model 3“ siūlomas ir su aerodinamiškais ratų gaubtais – kodėl jie vis dar nenaudojami kituose automobiliuose?

Nėra nei vieno automobilio, kurio efektyvumas būtų 100 % – visada yra praradimų: variklyje, aerodinamikoje, elektros sistemoje, sukibime su keliu ir taip toliau. Automobiliai su vidaus degimo varikliais didžiausius praradimus patiria po variklio gaubtais – čia įvyksta apie 75 % visų efektyvumo nuostolių. Taigi, automobilių gamintojai kuria įmantrias turbokompresorių technologijas, vožtuvų valdymo sistemas, efektyvesnes transmisijas ir kitais būdais bando pagerinti automobilio jėgainės darbą. Tuo tarpu galios agregatai ir transmisija elektromobiliuose sukelia tik apie 27 % efektyvumo nuostolių.

Jei paimtume du identiškus automobilius, bet vienas būtų varomas benzinu, o kitas – elektra, aerodinaminiai nuostoliai būtų identiški (toks pat kėbulas). Tačiau benzininio automobilio atveju jie būtų gerokai mažesni nei praradimai variklyje ir transmisijoje ir santykinai siektų maždaug 15 %. Taigi, jei automobilio gamintojas pagerintų mašinos aerodinaminį efektyvumą, naudos būtų palyginti mažai. Net 10 % sumažėjęs oro pasipriešinimas apskritai suteiktų tik 1,5 % geresnį absoliutų automobilio efektyvumą. Tuo tarpu 10 % pagerintas variklio ir transmisijos efektyvumas jau leistų pasiekti 7,5 % geresnį automobilio efektyvumą. Kitaip tariant, automobilių gamintojai daugiau pastangų skiria toms sritims, iš kurių galima gauti daugiau naudos. O pirkėjai ir toliau džiaugiasi gražiais ratlankiais, nes estetiniai praradimai būtų tiesiog neverti nepastebimos naudos degalų sąnaudose.

Tuo tarpu elektromobilio atveju oro pasipriešinimas sudarytų maždaug 41 % visų automobilio efektyvumo praradimų. Taigi, net ir mažos detalės duoda daugiau naudos apskritai. Tačiau „Tesla“, sakydama, kad aptakai pagerina „Model 3“ efektyvumą net 10 % tikriausiai turi omenyje tik aerodinaminį efektyvumą. Bet kuriuo atveju, nauda sąnaudose (ar nuvažiuojamame atstume) yra ženklesnė nei būtų tuos aptakus sumontavus ant vidaus degimo variklį turinčio automobilio.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama