Elektronika.lt
 2025 m. gegužės 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gegužės 16 d. 08:19
Sprendžia DI ar žmogus: kodėl technologijos negali būti teisėjais darbe
Gegužės 15 d. 20:19
Įkišo kortelę į bankomatą ir viskas dingo akimirksniu: štai ką bankai dažniausiai nutyli
Gegužės 15 d. 17:38
„Mirusio interneto zona“ namuose: kas lemia prastą ryšį ir kaip tai išspręsti
Gegužės 15 d. 14:28
KTU fizikas Vytautas Stankus: teoriškai kelionėms į žvaigždes ribų nėra
Gegužės 15 d. 11:29
Parduotuvės keičiasi greičiau nei pastebi pirkėjai: ką netrukus išvysime Lietuvoje?
Gegužės 15 d. 08:12
Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą
Gegužės 14 d. 20:27
Tegyvuoja grynieji pinigai! Nuo šiol už grynųjų pinigų atsisakymą laukia milijoninės baudos
Gegužės 14 d. 17:26
Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“
Gegužės 14 d. 14:24
Mokytojų apklausa: ruošiantis brandos egzaminams gelbsti skaitmeninės mokymosi priemonės
Gegužės 14 d. 11:46
Vartotojų teisių gynimo organizacijos: Aukštosios mokyklos neužtikrina studentų asmens duomenų saugumo
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Ar „Boeing 747“ galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

Publikuota: 2018-09-28 15:06
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas nebėra didžiausias ir praktiškiausias rinkoje, tačiau per beveik 50 skraidymo metų jis tapo tam tikra legenda. Vienas iš jo dizaino bruožų – keturi po sparnais sumontuoti varikliai. Visgi kartais įdomu – kas nutiktų, jei du iš jų sugestų? O jei veiktų tik vienas?

Iš tikrųjų, didelės paslapties čia nėra. Visi lėktuvai yra kuriami taip, kad galios praradimas nereikštų neišvengiamos katastrofos. Jie privalo galėti kurį laiką sklęsti ir net nusileisti su išjungtais varikliais. „Boeing 747“ gali tai padaryti, jei tik tam yra tinkamos sąlygos. Visgi, sklendimas tai nėra skrydis – tai tik kontroliuojama kelionė žemyn.

Ar „Boeing 747“ galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ yra tekę ne kartą skristi su vienu sugedusiu varikliu. Tenka skristi šiek tiek žemesniame aukštyje, tačiau avarinis nusileidimas nėra būtinas. Priešingai – tokiais atvejais kelionė tiesiog tęsiama. Jei lėktuvas netenka dviejų iš savo variklių, istorija yra visai kitokia – jam tampa sunku išlaikyti įprastą skrydžio aukštį. Situacija blogesnė, jei abu neveikiantys varikliai yra po vienu sparnu – tuomet lėktuvas natūraliai nori sukti į vieną pusę. Visgi ir tada „Boeing 747“ dar gali skristi gana stabiliai ir netgi šiek tiek kilti tam tikrose ribose – įprasto aukščio pasiekti jis negali ir jam tenka leistis avariniu būdu.

Yra buvę atvejų, kuomet „Boeing 747“ neteko ir visų savo variklių. 1982 metais „British Airways“ 747 virš Indonezijos įskrido į vulkaninių pelenų debesį, kuris iš karto užčiaupė visus keturis lainerio variklius. Lėktuvo kapitonas sutrikusiems keleiviams tuomet pasakė: „Ponios ir ponai, kalba kapitonas. Turimą mažą problemą – užgeso visi keturi varikliai. Darome viską, ką galime, kad vėl juos užvestume. Tikimės, kad per daug nesijaudinate“. Nepaisant to, keleiviai jaudinosi – „Boeing 747“ lėtai sklendė žemės link. Galiausiai vienas variklis užsivedė ir paaiškėjo atsakymas į straipsnio pavadinime iškeltą klausimą – „Boeing 747“ toliau sklendė žemyn.

Vieno variklio nepakanka palaikyti pastoviam skrydžio aukščiui – jis tik sulėtina kelionę link žemės. To skrydžio keleiviams pasisekė, nes po kiek laiko užsivedė ir antras variklis ir „Boeing 747“ galėjo net šiek tiek padidinti skrydžio aukštį. Galiausiai lėktuvas saugiai nusileido avariniu būdu jau su trim veikiančiais varikliais, nors jie dirbo prastai. Po kelių savaičių panaši istorija pasikartojo – į tą patį vulkaninių pelenų debesį įskriejo „Singapore Airlines“ lėktuvas ir neteko visų keturių savo variklių, tačiau sugebėjo juos užvesti.

Taigi, vieno variklio „Boeing 747“ nepakanka, tačiau jis gali sulėtinti kritimą ir taip išgelbėti žmones. „Boeing 747“ taip pat gali išpilti degalus ore, sumažindamas savo svorį, o pilotai daug valandų praleidžia treniruodamiesi tokiems atvejams. Todėl šie seni lėktuvai vis tiek yra labai saugus būdas keliauti.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama