Elektronika.lt
 2025 m. spalio 9 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 9 d. 11:39
Branduolinės energetikos inovacijos – į priekį stumia mokslas, stabdo biurokratija
Spalio 9 d. 08:26
70 ir 100 AG elektromobilis už prieinamą kainą? Taip, tai naujasis „Dacia Spring“!
Spalio 8 d. 20:48
Kinija rūpinasi žmonijos saugumu, ruošiamasi kritinės svarbos asteroidų perėmimo misijai (1)
Spalio 8 d. 18:50
„Google“ dirbtinis intelektas sulaukė ilgai laukto atnaujinimo, tačiau šią naujovę gali išbandyti ne visi
Spalio 8 d. 15:53
Ar Lietuva jau pasiruošusi įkrauti sunkųjį transportą?
Spalio 8 d. 13:40
Nuo keisto tunelio iki kvantinio kompiuterio: fizikos Nobelis trims kvantinių technologijų pradininkams
Spalio 8 d. 11:37
Darbo rinkai sparčiai keičiantis, kokių kompetencijų Lietuvai reikės ateityje?
Spalio 8 d. 08:36
KTU mokslininkas apie įteiktą fizikos Nobelio premiją: kaip subatominio pasaulio dėsniai keičia mūsų kasdienybę
Spalio 7 d. 20:24
Naujas Saulės paslapties raktas: NASA zondas užfiksavo iki šiol neregėtą dalyką
Spalio 7 d. 17:05
Atnaujintas perkamiausias Europoje „Sandero“ modelis – dar daugiau svarbiausių funkcijų už prieinamą kainą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Audi“ į lenktynes išleis automobilį be vairuotojo

Publikuota: 2010-04-05 11:39
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Balsas.lt
Inf. šaltinis: Balsas.lt

Automobilis – robotas „Audi TTS“ šiemet bandys įrodyti, kad garsiąją „lenktynių virš debesų“ trasą gali įveikti geriau už eilinius vairuotojus.

Kolorado valstijoje (JAV) rengiamos tarptautinės „Pike‘s Peak International Hill Climb“ automobilių lenktynės laikomos vienomis įtempčiausių pasaulyje – pakilimas maždaug 200 km/h greičiu į 2862 m aukštį per 156 posūkius, beveik 20 kilometrų ilgio trasai įkalnėje kylant vidutiniškai 7 proc., reikalauja itin puikių lenktynininko įgūdžių ir savitvardos. „Audi“ bendrovės ir Stenfordo universiteto (JAV) specialistai tikisi, kad jų ruošiamas „Audi TTS“ modelis galės tai padaryti ir be vairuotojo, rašo „Wired“.

„Audi TTS Shelley“ automobilis be vairuotojo ruošiasi rekordiniu greičiu įveikti prestižinių lenktynių trasą
„Audi TTS Shelley“ automobilis be vairuotojo ruošiasi rekordiniu greičiu įveikti prestižinių lenktynių trasą.

Pasak leidinio, rugsėjo mėnesį „Audi“ planuoja pasiekti „Pike‘s Peak International Hill Climb“ trasos įveikimo robotizuotu lenktyniniu automobiliu rekordą. Specialiai įrengtas „Audi TTS“ pačiose lenktynėse nedalyvaus, tačiau žiūrovų laukia ne mažiau įdomus ir jaudinantis reginys, nes „Audi“ atstovai jau dabar skelbia norintys stumtelėti robotizuotų automobilių technologiją „prie galimybių ribos“. Nors „Pike‘s Peak“ viršūnę automatinės mašinos pasiekdavo ir anksčiau, lig šiol nė vienai nepavykdavo lenktynių trasą įveikti didesniu nei 40 km/h greičiu. „Audi TTS“ šioje trasoje ruošiasi pasiekti greičio rekordą.

Skirtingai nuo ankstesnių be vairuotojų važiuojančių automobilių prototipų, kuriuose kelio stebėjimui buvo naudojami radarai, įvairūs davikliai ir vaizdo kameros, lenktyninės „Audi TTL“ navigacijos ir valdymo sistema remiasi GPS duomenimis ir kompiuterizuotomis inercijos matavimo priemonėmis. Elektroninio valdymo sistemą sukūrė JAV bendrovė „Electronic Research Lab“. Pasak jos atstovų, sistemos komponentai yra tokie maži, kad tilptų į batų dėžę.

Robotizuotos „Audi TTS“ modelis pavadintas „Shelley“ – „Audi“ lenktynininkės, pirmosios moters, laimėjusios „Pike‘s Peak International Hill Climb“ lenktynes, Michele Mouton garbei. „Shelley“ naudoja DGPS (differential GPS) sistemą, nustatančią automobilio padėtį 2 centimetrų tikslumu, nors jos „raiška“ važiuojant ant kalno gali padidėti iki 1 metro. Ratų greitį fiksuojantys davikliai ir akselerometras matuoja automobilio greitį, o giroskopas kontroliuoja pusiausvyrą ir kryptį. Elektroninėje „Shelley“ valdymo sistemoje naudojama „Sun Microsystems“ kompiuterinė įranga ir bendrovės sukurti algoritmai. Anot vyresniojo „Electronic Research Lab“ inžinieriaus Marcialo Hernandezo, „Shelley“ valdymui būtina skaičiuojamoji galia yra mažesnė, nei įprasto nešiojamojo kompiuterio.

Saugumą užtikrina atsarginės automobilio sistemos, nustačius techninę problemą, „Shelley“ pati save sustabdo. Tai gali padaryti ir jos techninės kontrolės grupės nariai: automobilis duomenis jiems siunčia realiuoju laiku, ir prireikus jį galima sustabdyti iki 32 kilometrų atstumu.

Šiame vaizdo siužete galima pamatyti, kaip „Shelley“, pati save vairuodama, važiuoja su žurnalo „Wired“ žurnalistais. Pasak leidinio, saugumo sumetimais „Audi“ inžinieriai nesutiko leisti jai važiuoti didesniu nei 60 km/h greičiu, tačiau tai nesutrukdė įvertinti šio robotizuoto automobilio galimybių.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama