Mobiliosios pristatymo programėlės jau kurį laiką palengvina kasdienius vartotojų rūpesčius ir tapo daugelio Lietuvos gyventojų kasdienybės dalimi. Tačiau tuo pat metu jos – naudingas ir praktiškas partneris vietos verslui, siekiančiam atrasti naujus būdus pasiekti klientus. Tyrimų bendrovės „Copenhagen Economics“ atlikta Lietuvos verslo apklausa rodo, kad skaitmeninių platformų paslaugos verslui gali padėti padidinti apyvartą bei tapti ryškesniu prekės ženklu skaitmeninėje erdvėje, rašoma „Wolt“ pranešime žiniasklaidai.

Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Skaitmeninės pristatymo platformos šiandienos verslui tapo itin patogia priemone, padedančia pasiekti klientus greičiau, lanksčiau ir patogiau. Vietos verslai šiomis paslaugomis naudojasi ne tik tada, kai nori pasiekti naujus pirkėjus, bet ir generuoti papildomas pajamas ar plėsti savo teikiamų paslaugų spektrą.
„Kasmet mūsų paslaugomis susidomi ir naudotis pradeda vis daugiau verslų – ne tik restoranai, bet ir prekybos tinklai, floristikos studijos, vaistinės, gyvūnų priežiūros reikmenų parduotuvės ir kitos prekybos vietos. Tai yra gera ir daug žadanti tendencija, visiems padedanti pasiekti daugiau. Lietuvos gyventojai gauna nuolat augančią pasiūlą bei didesnį asortimentą, o verslas gali naudotis papildomu pardavimų kanalu, kuris nereikalauja didelių investicijų, tačiau gali reikšmingai padidinti apyvartą“, – teigia Mantas Lomsargis, „Wolt“ generalinis direktorius Baltijos šalyse.
Jo teigimu, optimistiškai nuteikia ne tik besiplečiantis verslo partnerių skaičius, bet ir tai, kaip įmonės vertina pristatymo paslaugas – du trečdaliai apklausoje dalyvavusių respondentų teigė, kad skaitmeninių platformų teikiamos paslaugos yra svarbios jų verslui. Ir tik tik 12 proc. apklaustųjų teigė, kad mobiliosios pristatymo programėlės neturi didelės ar jokios reikšmės vykdomai veiklai.
2022 metų vasarą su skaitmeninėmis platformomis bendradarbiauti pradėjusio gyvūnų prekių tinklo „Pet City“ marketingo vadovė Salomėja Galdikaitė teigia matanti įvairiapusę tokios partnerystės naudą.
„Visų pirma, skaitmeninės platformos yra tvirtas ir patikimas pardaviminis kanalas, kuris padeda mūsų siūlomą asortimentą atrasti dar vienam svarbiam klientų segmentui. Taip pat bendradarbiavimas su platforma suteikia galimybę mūsų prekes klientams gauti per itin trumpą laiką. Visi žinome, kad su augintiniais būna įvairių situacijų – pritrūkus maisto, konservų ar kraiko yra išeitis – visa tai gauti per mobiliąją programėlę. Tai ypač aktualu lietingomis rudens dienomis, kuomet nosies iš namų nesinori kišti nei keturkojui, nei jo šeimininkui“, – pabrėžia S. Galdikaitė.
Pasak jos, dalis gyvūnų prekių pirkėjų ateina būtent per mobiliąsias pristatymo programėles. Tai padeda plėsti klientų ratą, ypač kai jų gyvenamojoje aplinkoje nėra fizinių tinklo parduotuvių.
Papildo, bet ne pakeičia
Užsakymai per mobiliąsias programėles paprastai ne pakeičia, o papildo įprastą prekybą – užpildo lėtesnio intensyvumo valandas, duoda atsvarą sezoniškumo daromai įtakai ir suteikia klientams patogias alternatyvas tokiose situacijose, kai užsakymą geriau gauti tiesiai į namus ar biurą, o ne vykti į fizinę parduotuvę ar restoraną.
Sveikesnes alternatyvas greitam maistui siūlantis restoranų tinklas „Fresh Post“ su skaitmeninėmis platformomis bendradarbiauti pradėjo prieš daugiau nei 9 metus. Tinklo direktorės Ingos Tribuišienės teigimu, šis pardavimų kanalas salotų restoranams yra tikrai reikšmingas.
„Partnerystė su mobiliosiomis pristatymo programėlėmis visų pirma padeda gauti papildomų pajamų. Be to – tai naudingas įrankis bandant pasiekti daugiau klientų. Pastebime, kad po bendradarbiavimo pradžios padaugėjo klientų, kurie, užuot apsilankę vietoje, salotas pietums užsisako per skaitmenines platformas. Net ir esantys tame pačiame verslo centre neretai renkasi užsisakyti per programėlę bei patys atsiimti užsakymą“, – sako I. Tribuišienė.
Remiantis apklausos duomenimis, 40 proc. respondentų tvirtino, kad pradėjus bendradarbiauti su skaitmeninėmis platformomis, jų pardavimų apimtys fizinėse parduotuvėse ar restoranuose padidėjo, kiti 57 proc. teigė, kad jos išliko nepakitusios.
Apklausoje dalyvavę verslo atstovai taip pat nurodė kitus privalumus, kuriuos suteikia bendradarbiavimas su skaitmeninėmis platformomis – 85 proc. teigė, kad tokiu būdu verslas gali sustiprinti savo matomumą skaitmeninėje erdvėje, o 67 proc. apklaustųjų nurodė, kad platformos padeda pasiekti klientus, kurių kitais būdais nepavyktų pasiekti.
Salotų restoranų tinklo vadovė taip pat pabrėžia, kad partnerystės nauda labiausiai jaučiama pusryčių metu, kai atsiranda daugiau užsakymų per mobiliąsias pristatymo programėles. Tai puikiai padeda užpildyti gana ramų laikotarpį, kai klientai nėra linkę fiziškai lankytis pačiuose restoranuose.
Mažiau galvos skausmo
Verslo atstovų teigimu, sprendimą naudotis skaitmeninėmis platformomis taip pat skatina ir kitos aplinkybės, pavyzdžiui, kai sudėtinga išlaikyti ir vystyti nuosavą pristatymo paslaugą (66 proc.), turint nepakankamą arba nepastovų užsakymo srautą tokia paslauga dažniausiai būna ekonomiškai nepatraukli (61 proc.), o savarankiško pristatymo paslaugos sąnaudos yra gana didelės (59 proc.).
„Mobiliosios pristatymo programėlės verslui atneša apčiuopiamą naudą. Visų pirma, jos perima dalį operacinės naštos – suteikia patogią ir nuolat tobulinamą IT platformą bei pristatymo klientui paslaugą. Tai itin pasiteisina smulkiajam verslui, kuris, bendradarbiaudamas su skaitmeninėmis platformomis, be didelių papildomų investicijų į logistiką ir skaitmeninius sprendimus gali išlaikyti aukštą aptarnavimo standartą ir platesnį klientų pasiekiamumą, kurį turi didieji rinkos dalyviai“, – sako Mantas Lomsargis. Pasak jo, kai technologinius ir logistinius sprendimus užtikrina platforma, verslo partneriai daugiau dėmesio gali skirti produktų vystymui ir ryšių su klientais gerinimui.
Kas pasikeistų, jei skaitmeninių platformų pristatymo pristatymo paslaugų staiga neliktų? Trečdalis verslų sako, kad mėgintų vykdyti pristatymo paslaugas pasitelkdami esamus darbuotojus, o 35 proc. tiesiog nesiūlytų pristatymo. Tik 22 proc. apklaustųjų teigė, kad pradėtų teikti ar plėstų nuosavą pristatymo paslaugą.
Dar daugiau skaitmeninių galimybių
Vasaros pradžioje technologijų bendrovė „Wolt“verslui pristatė dar vieną paslaugą – „Storefront“, kuri verslui padės dar efektyviau išnaudoti platformos privalumus ir padidinti savo pardavimus. Šis skaitmeninis sprendimas suteikia galimybę įmonėms siūlyti produktus ir paslaugas per savo komunikacijos kanalus, o užsakymų apdorojimą, mokėjimus ir pristatymo valdymą patikėti skaitmeninei platformai.
Pasak M. Lomsargio, šis įrankis buvo sukurtas siekiant padėti verslui operatyviai didinti pardavimus be didelių investicijų į technologijų kūrimą. Šis skaitmeninis sprendimas prekybininkams siūlo tris būdus dar efektyviau valdyti užsakymus: pristatymo paslaugą per kurjerius-partnerius, atsiėmimą, kai klientas pateikia užsakymą ir pats jį atsiima vietoje, arba užsakymą vietoje, pateikiamą per QR kodu atveriamą skaitmeninį meniu. Pavyzdžiui, salotų baras gali priimti pietų užsakymus išsinešimui, piko metu priimti užsakymus per QR meniu ir naudotis kurjerių partnerių pristatymo paslaugomis užsakymus pristatant klientams į namus ar biurą.
„Net jei įmonė jau turi interneto svetainę, jos pritaikymas elektroninei prekybai gali pareikalauti nemažų investicijų. Naujasis technologinis sprendimas padeda išvengti šios problemos – įmonės gali naudoti esamus kanalus ir prekės ženklo identitetą ir pasikliauti mūsų platformos teikiamomis užsakymų apdorojimo ir pristatymo paslaugomis, kurios užtikrina sklandžią pirkimo patirtį klientams“, – sako „Wolt“ generalinis direktorius Baltijos šalyse Mantas Lomsargis.
Apie tyrimą
„Copenhagen Economics“ yra viena iš pirmaujančių ekonominių tyrimų bendrovių Europoje. 2025 m. tyrimo duomenys buvo renkami nuo 2024 m. gruodžio iki 2025 m. gegužės. Gauta daugiau nei 7000 atsakymų iš 2413 prekybininkų ir 4624 klientų iš 23 šalių, įskaitant Latviją, Lietuvą ir Estiją.