Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 6 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 6 d. 17:24
Nuo „Excel“ iki dirbtinio intelekto: kaip NT vystytojo kasdienybę keičia specialiai tam pritaikyta projektų valdymo sistema
Gruodžio 6 d. 14:28
Daugiau nei pusė lietuvių vairuodami griebiasi telefono: ekspertė įvardijo, kas slypi už šio pavojingo įpročio
Gruodžio 6 d. 11:31
Motociklų pasaulyje elektrifikacija vandens nedrumsčia: kokias tendencijas parodė didžiausia metų paroda?
Gruodžio 6 d. 08:50
Debesija keičia e. prekybos taisykles – kainuoja kiekviena sekundė
Gruodžio 5 d. 20:30
Ar automobilis tikrai apsaugo nuo žaibo? Pateikiamas atsakymas, kuris gali išgelbėti jūsų gyvybę
Gruodžio 5 d. 17:19
Skaitmeninio gyvenimo kokybės tyrimas: kaip atrodo Lietuva?
Gruodžio 5 d. 14:43
ESO per 2025–2028 m. miškuose nuties 2 tūkst. kilometrų kabelinių linijų: didės ne tik tinklo patikimumas, bet ir gamtos apsauga
Gruodžio 5 d. 11:37
Kaip kvantiniai kompiuteriai keičia mūsų gyvenimą
Gruodžio 5 d. 08:50
Navigacinė implantacija: kaip GPS technologija keičia dantų atkūrimą
Gruodžio 4 d. 20:44
Vaizdo registratorius už keliasdešimt eurų gali išgelbėti tūkstančius: pasakė, kaip nepadaryti klaidos
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Motociklų pasaulyje elektrifikacija vandens nedrumsčia: kokias tendencijas parodė didžiausia metų paroda?

Publikuota: 2025-12-06 11:31
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Jeigu automobilių rinka dėl žaliosios politikos pastebimai elektrifikuojasi ir greta vidaus degimo varikliais varomų modelių sparčiai daugėja hibridų ar grynųjų elektromobilių, tai motociklininkai, panašu, gyvena kitame pasaulyje. Milane vykusioje didžiausioje pasaulyje motociklų parodoje EICMA gamintojai drąsiai pristatinėjo naujus vidaus degimo variklius, entuziastams skirtus modelius ir važiavimo komfortą gerinančias technologijas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Jeigu automobilių rinka dėl žaliosios politikos pastebimai elektrifikuojasi ir greta vidaus degimo varikliais varomų modelių sparčiai daugėja hibridų ar grynųjų elektromobilių, tai motociklininkai, panašu, gyvena kitame pasaulyje. Lapkričio pradžioje Milane vykusioje didžiausioje pasaulyje motociklų parodoje EICMA gamintojai drąsiai pristatinėjo naujus vidaus degimo variklius, entuziastams skirtus modelius ir važiavimo komfortą gerinančias technologijas.

„CFMoto SR-RR“ prototipo pristatymas. Gamintojo nuotr.
„CFMoto SR-RR“ prototipo pristatymas. Gamintojo nuotr.

Benzingalviams metas įgyti A kategoriją

Konkurso „Lietuvos metų motociklas“ organizatorius Justas Lengvinas prisimena, kad motociklų pasaulyje buvo ne vienas bandymas sukurti elektra varomų modelių. Vis tik plieninių žirgų mylėtojų bendruomenė į šias transporto priemones daugiau žiūri kaip į pramogą ir nori jaudulio, todėl elektrinė pavara liko miesto motoroleriuose, o motociklai toliau išgyvena vidaus degimo variklių renesansą. Tą atspindėjo ir tendencijos EICMA parodoje.

„Žinoma, parodoje buvo galima išvysti ir daug elektrifikuotų transporto priemonių. Tiesa, tai dažniausiai į patogų susisiekimą mieste orientuoti modeliai. Savo ruožtu benzingalviams, nusivylusiems automobilizmo kryptimi, kuri vis sparčiau žengia elektrifikacijos keliu, dabar palankus metas laikytis A kategorijos vairavimo egzaminus, mat motociklų kūrėjai jiems paruošė ne vieną malonią naujieną“, – sako iš svarbiausio tokio tipo renginio grįžęs žurnalistas.

Štai „MV Agusta“ pristatė naują „Brutale“ modelį su 3 cilindrų, 931 cm³ darbinio tūrio varikliu, išvystančiu 148 AG. „CFMOTO“ žengia žingsnį į „Superbike“ teritoriją su „V4 SR-RR“ prototipu, turinčiu 1 litro darbinio tūrio, 210 AG V4 formos variklį ir išsiskiriančiu aktyvia aerodinamika. „Honda“ parodė „V3R 900 E-Compressor“ prototipą – pirmąjį motociklą su elektra valdomu kompresoriumi, padedančiu įpūsti daugiau galios į trijų cilindrų variklį.

„Premium“ segmentas mažina variklius, vidutinė klasė didina

Tiesa, ne visose klasėse varikliai didėja ir tampa galingesni. Štai „Adventure“ kategorijoje populiarėja mažo darbinio tūrio variklius turintys modeliai. Šią tendenciją paskatino „CFMOTO“, prieš dvejus metus pristatęs 450MT modelį, kuris sulaukė tokio populiarumo, kad ir dabar prekybos vietose jaučiamas deficitas. Iš paskos suka ir „premium“ lygio gamintojai: didelių ir galingų kelioninių „BMW GS“ serijos motociklų gamą papildė mažalitražis dviejų cilindrų „450 GS“.

„Tai nauja mada. Matyt, žmonės suprato, kad kelionėje, ypač jei nėra važiuojama magistralėmis, nereikia daug arklio galių, o atvirkščiai – lengvumo ir patogumo“, – aiškina J. Lengvinas.

Tuo tarpu „CFMOTO“, užsitvirtinusi gerą vardą tarp lengvasvorių „Adventure“ motociklų, žengia į aukštesnę klasę ir EICMA parodoje pristatė beveik 200 kg sveriantį 1000MT-X modelį su 1 litro dviejų cilindrų varikliu, pasiekiančiu 111 AG. Reguliuojamą KYB važiuoklę, „Brembo“ stabdžių sistemą ir viską reguliuojantį „Bosch“ kompiuterį turintis motociklas Lietuvos rinką pasieks kitų metų antroje pusėje.

Progresuoja vairuoti padedančios technologijos

„Įsigilinus į parodos premjeras matyti ir motociklų technologinis progresas – ši rinka tikrai nestovi vietoje. Kad ir tas pats „CFMOTO“ pavyzdys: anksčiau elektroniškai reguliuojamą pakabą turėjo tik „premium“ segmentas – BMW, „Ducati“, o dabar ją jau galima rasti ir „CFMOTO“, – pastebėjimais dalijasi J. Lengvinas.

Konkurso „Metų motociklas“ organizatorius sako, kad nors dviračių transporto priemonių rinkoje jokios revoliucijos nematyti, evoliucija ir natūralus progresas vyksta nuolat.

„Nauji motociklai turi vis geresnes pakabas, yra lengvesni, sėdynės – patogesnės. Bet dabar dominuoja technologijos: atsiranda automatiniai LED žibintai, adaptyvios greičio palaikymo sistemos. Pavyzdžiui, „BMW GS 1300“ modelyje pristatė reguliuojamo aukščio pakabą, kuri labai padeda, kai bandai statyti motociklą ant centrinės kojelės. Tuo metu reikia jį pakelti, o su tokio dydžio motociklu tam reikia daug jėgos. Tuomet BMW, vos prilietus centrinę kojelę, maksimaliai iškelia galinį ratą ir pastatyti motociklą tampa labai lengva“, – pasakoja motociklininkas.

Keturračių rinkos fronte – vienas karys

EICMA parodoje pristatyti atnaujinti „CFMoto“ keturračiai. Gamintojo nuotr.
EICMA parodoje pristatyti atnaujinti „CFMoto“ keturračiai. Gamintojo nuotr.

Parodoje savo vietą turėjo ir keturračių segmentas, tačiau šioje rinkoje iš dalies galima įžvelgti naujovių stygių. Ją į priekį tempia tik vienas gamintojas, šiuo metu pagal pardavimą užėmęs lyderio pozicijas visame pasaulyje – „CFMOTO“.

Parodoje šis gamintojas pristatė ketvirtosios kartos keturračių gamą su visiškai nauju dizainu ir parodė prototipus su hidrauline reguliuojamo aukščio pakaba, visais keturiais vairuojamais ratais ir atjungiamais stabilizatoriais. Rinkos gigantas taip pat suprogramavo elektroninę stabilumo kontrolę keturračiams, pagalbos važiuojant į įkalnę ir leidžiantis nuokalne sistemas.

Atstovai praneša, kad naujo dizaino ir dalį EICMA parodoje pristatytų technologijų turintys ketvirtosios kartos „CFMOTO“ keturračiai Lietuvoje turėtų pasirodyti 2026 metų pabaigoje, pradedant C6 serija, turinčia 600 cm³ variklius.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama