Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 08:25
Ar gali būti, kad stovėjimo aikštelių legendos netrukus išnyks?
Lapkričio 25 d. 20:29
NASA pasuko zondą 120 laipsnių: vaizdai iš Marso požemių pribloškė net mokslininkus
Lapkričio 25 d. 17:19
Ekspertai: ličio jonų baterijos – ne tik energijos šaltinis, bet ir pavojingas gaisro židinys
Lapkričio 25 d. 15:07
Artėjant Juodajam penktadieniui: perspėja apie apgavystes el. parduotuvėse ir siuntų platformose
Lapkričio 25 d. 13:28
Paaiškino, kodėl „viral“ turinys traukia it magnetas: veikia stipriau, nei manome
Lapkričio 25 d. 11:23
Automobiliai vis labiau primena mūsų telefonus – ką iš to laimi vairuotojai?
Lapkričio 25 d. 09:45
„Microsoft“ tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje dirbtinio intelekto įrankiais naudojasi daugiau nei penktadalis gyventojų
Lapkričio 25 d. 07:25
KTU aviacijos inžinerijos ekspertas: kiek efektyvi gali būti „Dronų siena“ Lietuvoje?
Lapkričio 24 d. 20:13
Automobilyje įsižiebė raudona lemputė? Ši klaida gali kainuoti labai brangiai, neignoruokite jos
Lapkričio 24 d. 17:23
„Renault“ pristato naująjį „Trafic Van E-Tech electric“: futuristinis dizainas, universalumas ir iki 450 km viena įkrova
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ar gali būti, kad stovėjimo aikštelių legendos netrukus išnyks?

Publikuota: 2025-11-26 08:25
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Įvairios vairuotojo pagalbos sistemos jau yra sulaukusios ne tik pagyrų, bet ir kritikos. Kai kurias sistemas vairuotojai vos įsėdę į automobilį išjungia, kitomis naudojasi kasdien, tačiau yra ir tokių, kuriomis iki šiol jie dažniau pasigirdavo, nei naudodavosi. Vis dėlto automobilių pažanga spartėja, tad „Metų automobilio 2026“ rinkimų komisija išbandė, ar naujausi modeliai gali saugiai, patogiai ir greitai į stovėjimo vietą įvažiuoti patys.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Įvairios vairuotojo pagalbos sistemos jau yra sulaukusios ne tik pagyrų, bet ir kritikos. Kai kurias sistemas vairuotojai vos įsėdę į automobilį išjungia, kitomis naudojasi kasdien, tačiau yra ir tokių, kuriomis iki šiol jie dažniau pasigirdavo, nei naudodavosi. Vis dėlto automobilių pažanga spartėja, tad „Metų automobilio 2026“ rinkimų komisija išbandė, ar naujausi modeliai gali saugiai, patogiai ir greitai į stovėjimo vietą įvažiuoti patys.

Parkavimo testas. Pranešimo autorių pateikta nuotr.
Parkavimo testas. Pranešimo autorių pateikta nuotr.

Parengė tris užduotis

Ilgametis „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narys ir patyręs žurnalistas Žilvinas Pekarskas šių metų konkurso dalyviams, kurie aprūpinti automatinio įvažiavimo į stovėjimo vietą sistema, parengė kelias užduotis, padėjusias išsiaiškinti, kaip iš tiesų pasikeitė automobilių gebėjimas padėti vairuotojams įsisprausti į stovėjimo vietą ankštoje aikštelėje.

„Plačioje aikštelėje su labai aiškiais stovėjimo vietos kontūrais nė vienam modeliui nekyla problemų sustoti tarp linijų, tačiau gyvenime taip būna retai, o ir sunkumų vairuotojams dažniausiai kyla tuomet, kai pastatyti automobilį būna nepatogu. Būtent tokias tris užduotis paruošiau visiems 10 modelių, kurie iš visų 33 konkurso dalyvių buvo aprūpinti šia sistema“, – pasakojo Ž. Pekarskas.

Pirmiausia žurnalistas pasirūpino tokia situacija, kai automobilis į stovėjimo vietą turėjo sustoti priekine arba galine ašimi atsisukęs į kelio bortą ar sieną. Aplink buvo kitų automobilių, tačiau sąlygos iš esmės buvo tokios, su kokiomis vairuotojai susiduria dažniausiai. Komisijos narys teigė, kad ši užduotis daugeliui automobilių buvo lengvai įveikiama, o tai parodė, kad esant pakankamai palankioms sąlygoms sistemos veikia gana sklandžiai.

„Kai kurie automobiliai šią užduotį puikiai atliko iš pirmo karto, kiti ją atliko, sakykime, nervingai – pasitaisydami ir galutinai sustodami tik iš kelinto karto, tačiau ją įveikė visi. Vis dėlto situacija gerokai pasikeitė perėjus prie antrosios užduoties, kai, prireikus sustoti panašiomis sąlygomis, šalia stovėjo kreivai pastatytas, tačiau iš stovėjimo linijų neišsikišęs automobilis“, – bandymų detalėmis dalijosi žurnalistas.

Neidealios sąlygos sistemas blaško

Konkurso „Metų automobilis 2026“ komisijos narys teigė, kad kreivai stovintis automobilis, atrodytų, sistemoms „susuko smegenis“, nes ne vienas modelis pasimetė, kaip iš tiesų jis turėtų sustoti. Negana to, dažnas daug taisėsi, o kai kurie automobiliai tokios vietos nė „nematė“ ir neleido jos rinktis kaip potencialios sustojimo vietos.

Vis dėlto sunkiausia užduotimi modeliams tapo įvažiavimas į vietą lygiagrečiai, kai kelio bortas buvo ne tiesus, o susisukęs lanku, be to – priekyje ir gale stovėjo kitos transporto priemonės.

„Vykdydami šią užduotį dalis automobilių pasimetė ir parkavosi ne lygiagrečiai, o statmenai, dalis tokios vietos apskritai neidentifikavo kaip stovėjimo vietos, nes čia nebuvo subraižytų linijų, o savotiškais vietos kontūrais tapo tik kiti šalia borto stovintys automobiliai. Kai kuriems modeliams taip pat prireikė daugiau pasitaisymų. Taip nutiko, nes į tą pačią vietą turėjo įvažiuoti visi bandomi modeliai, tačiau jų kėbulai skiriasi, tad ilgesniems reikėjo ir daugiau erdvės, kurios nebuvo“, – aiškino komisijos narys.

Keli modeliai išsiskyrė iš kitų

Ž. Pekarskas teigė, kad šie bandymai leido aiškiai pastebėti skirtingų modelių galimybes, nes visose užduotyse lyderiai labai ryškiai išsiskyrė iš kitų. Negana to, kai kurie modeliai išsiskyrė ir platesnėmis galimybėmis: pavyzdžiui, „Kia“ ir „Hyundai“ modeliai turi išvažiavimo iš stovėjimo vietos funkciją, valdomą tiesiog automobilio pulteliu. Anot komisijos nario, tokia galimybė gali pasitarnauti prireikus išvažiuoti iš siauros stovėjimo vietos.

Kinijos gamintojo „Xpeng“ ir amerikiečių „Tesla“ automobiliai gali būti valdomi ir per mobiliąją programėlę, kurioje taip pat galima pasirinkti, kaip automobilis turėtų judėti parkavimo vietoje. Vis dėlto tik „Mercedes-Benz“ pasirūpino, kad vairuotojas jau sėdėdamas prie vairo galėtų pasirinkti išvažiavimo iš stovėjimo vietos funkciją, kuri saugiai išsuka tuomet, kai pačiam vairuotojui tai daryti yra nedrąsu.

„Prireikus pagalbos judant į stovėjimo vietą ar iš jos, toks funkcionalumas tikrai gali pasitarnauti, tačiau kai kurie modeliai, atrodo, patys nesiryžta nuspręsti galutinai ir prisiimti atsakomybės, todėl vidury manevro sustoja ir paklausia, ar tęsti yra saugu. Tik multimedijoje pasirinkus, kad toliau važiuoti yra saugu, automobilis užbaigia manevrą“, – technologijų subtilybėmis dalijosi Ž. Pekarskas.

Pokyčiai rinkoje maloniai stebina

Kitas ilgametis „Metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis pritarė kolegai ir teigė, kad šiemet šios sistemos vėl privertė į jas atkreipti dėmesį. Anot jo, anksčiau jos eiliniam vairuotojui nebuvo reikšmingos, nes pats žmogus šį darbą atlikdavo gerokai greičiau, tačiau dabar gamintojai įdiegė tokių funkcijų, kurios gali būti ir naudingos, ir malonios norint pademonstruoti savo automobilio galimybes.

„Anksčiau šios sistemos buvo labai lėtos, o ir aplinka turėjo atitikti visas sąlygas, kad automobilis pats sugebėtų manevruoti. Vien surasti reikiamą mygtuką užtrukdavo ilgiau, nei pačiam vairuotojui pastatyti automobilį į vietą. Dabar šios sistemos gerokai patobulėjo, o kai kurie automobiliai savo galimybėmis maloniai nustebino. Pavyzdžiui, kinų „Xpeng“ pats skenuoja aplinką, siūlo galimas stovėjimo vietas ir puikiai įvažiuoja į stovėjimo vietą. Tuomet pradėjau daugiau dėmesio skirti ir kitų gamintojų sprendimams, susijusiems su automatiniu įvažiavimu į stovėjimo vietą“, – mintimis apie pokyčius rinkoje dalijosi E. Babelis.

Tiesa, jis atkreipė dėmesį, kad ne visuose automobiliuose galima pastebėti tokią pažangą, tačiau dalis gamintojų jau reikšmingai atnaujinę šį funkcionalumą ir pritaikę jį taip, jog vairuotojai iš tiesų galėtų saugiai pastatyti automobilį tuomet, kai aplink yra daugiau kliūčių, o automobilio radarai gali nesunkiai jas aptikti ir pasirūpinti, kad jis manevruotų jų nekliudydamas.

Visas automobilių sistemas komisija vertins iki pat „Metų automobilis 2026“ konkurso finalo lapkričio 28 dieną. Tuomet, susumavus visus taškus, bus paskelbti ne tik trys verčiausi „Metų automobilio“ vardo modeliai pagal kainų kategorijas, bet ir kitų nominacijų nugalėtojai.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama