Elektronika.lt
 2025 m. rugpjūčio 2 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugpjūčio 1 d. 20:41
Harvardo mokslininkai sukūrė lazerį, kuris gali pakeisti beveik viską, nuo medicinos iki elektronikos
Rugpjūčio 1 d. 17:36
KTU doktorantė apie šviesos taršą: taupūs LED šviestuvai – ne visada draugiški aplinkai
Rugpjūčio 1 d. 14:58
„Range Rover“ flagmano šeimą papildė naujausioji versija
Rugpjūčio 1 d. 11:31
Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?
Rugpjūčio 1 d. 08:15
Hibridas ar benzinu varomas elektromobilis? „Nissan“ pristato naujos kartos „e-POWER“ pavaros sistemą
Liepos 31 d. 20:33
Oksfordo mokslininkai ištyrė 5G poveikį žmogui, rezultatai nustebino net didžiausius skeptikus (1)
Liepos 31 d. 14:09
Kaip naudoti dvikalbę „iOS 18“ klaviatūrą
Liepos 31 d. 14:05
Infarkto atveju svarbi kiekviena minutė: diegiama nauja sistema, kuri padės suteikti pagalbą laiku
Liepos 31 d. 11:27
Paauglių sprendimai keis „Instagram“: ką reikia žinoti tėvams?
Liepos 31 d. 08:41
„Renault Master“ furgonas nuo šiol bus tinkamas ir gyventi
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Hibridas ar benzinu varomas elektromobilis? „Nissan“ pristato naujos kartos „e-POWER“ pavaros sistemą

Publikuota: 2025-08-01 08:15
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Automobilių pasaulis elektrifikuojasi, o su juo – ir vidaus degimo varikliai. Grynakraujus naftos produktus deginančius modelius šiandien galima suskaičiuoti ant rankų pirštų, nes dėl griežtėjančių emisijų standartų ir didesnio efektyvumo juos keičia vienos ar kitos formos hibridai. Rinkoje paplitę švelnieji, tikrieji bei įkraunamieji hibridai, tačiau japonų gamintojas „Nissan“ nusprendė žengti kitu keliu ir sukūrė benzinu varomą elektromobilį.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Automobilių pasaulis elektrifikuojasi, o su juo – ir vidaus degimo varikliai. Grynakraujus naftos produktus deginančius modelius šiandien galima suskaičiuoti ant rankų pirštų, nes dėl griežtėjančių emisijų standartų ir didesnio efektyvumo juos keičia vienos ar kitos formos hibridai. Rinkoje paplitę švelnieji, tikrieji bei įkraunamieji hibridai, tačiau japonų gamintojas „Nissan“ nusprendė žengti kitu keliu ir sukūrė benzinu varomą elektromobilį. Ar jau trečiosios kartos sulaukusi ši technologija gali automobilių hibridizacijai nubrėžti naują kryptį?

Trys įprasti hibridų tipai

Šiuolaikiniuose automobiliuose vidaus degimo varikliams elektros motorai talkina keliais būdais. Paprasčiausia iš jų – švelniojo hibrido (angl. Mild Hybrid Electric Vehicle, MHEV) forma, kai vidaus degimo varikliui padeda žemos įtampos 12 V elektros sistema, įprastai susidedanti iš starterio-generatoriaus ir nedidelio akumuliatoriaus. Tokia technologija yra pigi, tačiau jos poveikis ekonomijai bei dinamikai minimalus, daugiausia gelbėjantis važinėjant mieste.

Kita pakopa – tikrasis hibridas (angl. Hybrid Electric Vehicle, HEV), kur automobilio ratus gali sukti tiek vidaus degimo variklis, tiek elektros motoras. Elektrinė energija susigrąžinama stabdant, regeneruojant kinetinę energiją, arba yra įkraunama vidaus degimo varikliu. Žinomiausia ir labiausiai pažengusi šioje srityje yra japonų „Toyota“ markė. Tokio tipo hibridai pasižymi daug geresne ekonomija nei įprasti automobiliai. Japonų gamintojai („Toyota“, „Honda“) dėl patikimumo į tikruosius hibridus montuoja atmosferinius variklius, o europiečiai, pavyzdžiui, „Renault“, jau elektrifikuoja ir turbininius motorus, kurie suteikia rafinuotumo, ypač važiuojant užmiestyje.

Trečiasis lygmuo – įkraunamieji hibridai (angl. Plug-in Hybrid Electric Vehicle, PHEV), turintys iš tinklo įkraunamas baterijas. Jie gali nuvažiuoti reikšmingą atstumą naudodami vien tik elektros energiją. Miestuose juos galima eksploatuoti kaip elektromobilius, o keliaujant užmiestyje – kaip įprastus hibridus.

„Nissan“ nuėjo kitu keliu

Hibridas ar benzinu varomas elektromobilis? „Nissan“ pristato naujos kartos „e-POWER“ pavaros sistemą

Kuriai kategorijai priklauso „Nissan e-POWER“ sistema? Teoriškai – antrajai, tikrųjų hibridų. Tačiau praktiškai ji nėra panaši į nė vieną iš konkurentų, nes veikia visai kitu principu – tarsi benzininis elektromobilis.

Trečiosios kartos „e-POWER“ sistemą šiemet gavusio „Nissan Qashqai“ ratus suka 151 kW pajėgumo elektros variklis. Ši sistema turi ir 1,5 litro benzininį motorą, tačiau jis nėra tiesiogiai sujungtas su varančiaisiais ratais, o veikia kaip generatorius, įkraunantis elektros motorą maitinančią nedidelę ir lengvą 2,1 kWh bateriją.

„Tokiu netradiciniu požiūriu „Nissan“ bando suderinti elektromobilio dinamiką ir vidaus degimo varikliu varomų automobilių nuvažiuojamą atstumą“, – aiškina visas „e-POWER“ kartas išbandęs latvių automobilių apžvalgininkas Roberts Jansons.

Taigi ši sistema leidžia automobiliui švelniai reaguoti į akceleratorių ir įsibėgėti taip galingai, kaip tai geba elektromobiliai. Tačiau eksploatacijos požiūriu „e-POWER“ modeliai nesiskiria nuo automobilių, varomų vidaus degimo varikliais. Pirmieji tokie automobiliai didžiąja dalimi pateisino gamintojo pažadus, tačiau ekspertai teigia, kad važiavimo pojūčiai vis dėlto buvo artimesni įprastam hibridui, o ne elektromobiliui.

Patobulinta versija – artimesnė elektromobiliui

Hibridas ar benzinu varomas elektromobilis? „Nissan“ pristato naujos kartos „e-POWER“ pavaros sistemą

Liepos mėnesį Barselonoje (Ispanija) „Nissan“ pristatė trečiosios kartos „e-POWER“ sistemą „Qashqai“ modelyje. Jis gavo visiškai naują vidaus degimo variklį su didesne turbina, galinčia sukti generatorių, tiekiantį energiją elektros varikliui žemesniais sūkiais.

„Pirmas dalykas, kurį pastebėjau pradėjęs važiuoti trečios kartos sistema, – tyla salone. „Nissan“ teigia, kad pavyko sumažinti triukšmo lygį 5,6 dB neliečiant garso izoliacijos, o tik perkuriant vidaus degimo variklį, ir tai iš tiesų veikia. Motoras dirba žemesniais sūkiais, todėl važiavimas atrodo sklandesnis ir lengvesnis“, – komentuoja R. Jansons.

Be to, elektros variklis, kuris tapo 11 kW galingesnis ir dabar išvysto 151 kW galią, užtikrino „Qashqai“ geresnę dinamiką.

„Nors galia smarkiai nepasikeitė, automobilis atrodo daug greitesnis nei anksčiau. Jis reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą greitai, be jokio uždelsimo ir papildomo garso“, – priduria kitas Barselonoje naujosios kartos „e-POWER“ sistemą bandęs estų žurnalistas Indrekas Jakobsonas.

Atnaujinus sistemą sumažėjo ir išmetamų teršalų kiekis bei degalų sąnaudos. „Nissan“ skelbia, kad jos nukrito iki 4,5 l/100 km (5,3 l/100 km ankstesnės kartos modelyje), tad su pilnu degalų baku automobilis teoriškai gali įveikti daugiau kaip 1 200 kilometrų.

„Jie pažadėjo, kad ekonomija bus viena geriausių klasėje, tačiau prie vairo praleidome per mažai laiko, kad galėtume tai patvirtinti. Reikės palaukti bandomųjų modelių Baltijos šalyse ir išbandyti juos vietinėmis sąlygomis“, – pažymi I. Jakobsonas.

Kam vytis, jei galima sukurti geriau?

Hibridas ar benzinu varomas elektromobilis? „Nissan“ pristato naujos kartos „e-POWER“ pavaros sistemą

Ekspertai pripažįsta, kad tikrojo hibrido pavaros srityje toliausiai pažengusi yra „Toyota“. Ši kompanija savo sistemą tobulina jau beveik tris dešimtmečius, o kiekviena karta pasižymi vis tylesniu, ekonomiškesniu bei eiklesniu važiavimu. Daugeliui kitų gamintojų tenka vytis.

Dėl to „Nissan“ nusprendė savo hibridą kurti pagal kitokią filosofiją, kuri suteikia daugiau rafinuotumo vairuojant nei įprasti hibridai. Benzinu varomas elektromobilis iš karto pasižymi tylesniu važiavimu ir geresne reakcija į akceleratorių.

Nors „Nissan“ ir „Toyota“ hibridai deklaruoja panašias degalų sąnaudas, skirtinga konstrukcinė filosofija lemia ir skirtingus važiavimo pojūčius. Didžiausias skirtumas tarp šių japonų hibridų yra tas, kad „Nissan“ į akceleratoriaus paspaudimą reaguoja akimirksniu kaip elektromobilis ir nesuka vidaus degimo variklio iki ribotuvo, todėl įsibėgėja tyliau.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama