Elektronika.lt
 2025 m. spalio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 25 d. 17:26
Paslėpta automobilio funkcija, apie kurią daugelis nežino: mygtukas, kuris gali palengvinti kasdienį vairavimą
Spalio 25 d. 14:28
Policijos operacija Vilniuje atskleidė SIM „fermų“ mastą: ekspertas įspėja – sukčiavimas nesustos, kol išliks pelno motyvas
Spalio 25 d. 12:16
Kas stabdo elektrinių sunkvežimių proveržį Lietuvoje?
Spalio 25 d. 08:18
Pamiršti slaptažodžiai, programuotojų klaidos ir „ChatGPT“: dėl ko dažniausiai sutrinka įmonių IT?
Spalio 24 d. 20:23
Kuriami neįtikėtini palydovai, kurie sufleruoja apie kosmoso gynybos revoliuciją
Spalio 24 d. 17:26
Ar DI spręs, kas gaus darbą ar paskolą? Naujas ES reguliavimas sudės taškus ant „i“
Spalio 24 d. 14:14
Kaip tėvai gali padėti vaikui ruoštis egzaminams nesukeldami papildomo streso
Spalio 24 d. 11:37
Lietuvos keliuose diegiamos modernios technologijos – štai kuo jos naudingos vairuotojams
Spalio 24 d. 08:25
Naujoji paieškos era: dirbtinis intelektas perrašo SEO taisykles
Spalio 23 d. 20:25
Pristatyti „Xiaomi 17 Pro“ ir „Pro Max“ modeliai su „Qualcomm“ lustais ir papildomu ekranu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Operacinės sistemos ir tinklai   | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Vienas pamirštas slaptažodis ar „pakibusi“ programa – ir visos dienos darbas sustoja. Kai nuo IT priklauso beveik kiekvienas įmonės procesas – nuo gamybos iki klientų aptarnavimo – net menkiausias trikdis gali stabdyti visą veiklą. Ir nors įmonės vis daugiau investuoja į technologijas, paradoksas – daugiausia IT problemų vis dar kyla dėl... žmonių.

Pamiršti slaptažodžiai, programuotojų klaidos ir „ChatGPT“: dėl ko dažniausiai sutrinka įmonių IT?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Nuolatinės IT priežiūros paslaugas teikiančios bendrovės „Altic IT“ analizė rodo, kad net ir moderniausi IT ūkiai dažniausiai stringa ne dėl gedimų, o dėl žmogiškų klaidų. O naujausia tendencija – nedidelės IT problemos, pačių darbuotojų sprendžiamos su „ChatGPT“, neretai virsta gerokai rimtesniais sutrikimais.

Dažniausia IT bėda – pamiršti slaptažodžiai

Įdomu tai, kad statistiškai daugiausia IT pagalbos prašymų įmonėse kyla ne dėl rimtų gedimų, o dėl paprastų veiksmų – pamirštų prisijungimų ar užblokuotų paskyrų. Su tuo susiję apie 22 proc. IT visų incidentų.

„Tai gali būti pamirštas slaptažodis, neveikiantis el. paštas ar užblokuotas VPN. Atrodo smulkmena, bet kai prisijungti negali visos komandos nariai, sustoja dauguma veiklos procesų, užsakymų ar net gamyba. Tada „paprasta“ klaida kainuoja brangiai“, – pasakoja „Altic IT“ IT vadovas Aurelijus Tutkus.

Šių problemų daugėja ir dėl griežtėjančių saugumo reikalavimų. Dauguma įmonių naudoja kelių faktorių autentifikaciją (MFA), kuri saugo nuo kibernetinių įsilaužimų, bet padidina prisijungimų sudėtingumą.

Programos stringa dažniau nei kompiuteriai

Kita dažna problema – programinės įrangos trikdžiai. 19 proc. visų incidentų kyla dėl „pakibusių“ ar lėtai veikiančių standartinių programų, pavyzdžiui, „Microsoft Office“. Dar 17 proc. – dėl operacinių sistemų, tokių kaip „Windows“ ar „MacOS“, po atnaujinimų sukeltų klaidų įvairioms verslo programoms.

„Anksčiau IT problemos dažniausiai reiškė sugedusį kompiuterį. Dabar jos – dažniau programinės. Genda ne „geležis”, o sutrinka programų veikimas – buhalterinių, veiklos valdymo, CRM ar ERP sistemų. Fiziniai kompiuterių gedimai sudaro vos 2 proc. visų atvejų – tai rodo, kad įmonės investuoja į savo įrangą“, – sako A. Tutkus.

Įmonės, kurios reguliariai naujina techninę įrangą ir turi paruoštus pakaitinius kompiuterius, patiria dar mažiau trikdžių. Neveikiantis įrenginys šiandien reiškia tiesioginį nuostolį dėl prarastų darbo valandų, todėl rekomenduojama turėti veikiantį pakaitinės įrangos procesą.

Silpnoji grandis – vis dar žmonės

A. Tutkus pasakoja pastebintis ir naują tendenciją – IT problemas, kurias sukelia vartotojai, bandantys IT problemas spręsti su dirbtiniu intelektu.

„Vis dažniau klientai kreipiasi po bandymų „pataisyti“ sistemą „ChatGPT“ patarimais. Deja, dauguma tokių atvejų baigiasi tuo, kad tenka spręsti ne vieną, o kelias naujas problemas“, – šypteli IT ekspertas.

Jo teigimu, remiantis IT sutrikimų analize, dauguma IT problemų kyla ne dėl technologijų, o dėl žmonių – klaidų, skubėjimo ar nepakankamų žinių. Vieni paspaudžia ne tą nuorodą, kiti – neteisingai įveda duomenis, treti – nepasikeičia slaptažodžio laiku.

„Žmogiškojo faktoriaus įtaka klaidoms išlieka, bet mažėja, kai įmonės investuoja į edukaciją. O ir naujesnės technologijos tampa „protingesnės“: nebeleidžia žmogui klysti, arba klaidas pastebi ir ištaiso greičiau. Be to, dažna įmonė automatizuoja besikartojančių klaidų ir jų sukeltų pasekmių bei problemų sprendimą. Mes tą siūlome ir skatiname“, – sako A. Tutkus.

Anksčiau svarbu, kad „veiktų“, dabar – kad „veiktų saugiai“

A. Tutkus pasakoja, kad apskritai per pastarąjį dešimtmetį IT prioritetai stipriai pasikeitė. Anksčiau svarbiausia buvo, kad „viskas veiktų“. Šiandien – kad veiktų saugiai. Prisijungimų, prieigų ir duomenų apsaugos valdymas tapo sudėtingesnis, nes įmonės nori išvengti kibernetinių atakų, be to, turi atitikti griežtėjančius teisinius reikalavimus, tokius kaip NIS2, ar laikytis ISO standartų.

„IT saugumas iš nišinės temos tapo viso verslo atsakomybe. Anksčiau buvo svarbu tiesiog atkurti sistemą po gedimo, dabar svarbiausia – užtikrinti, kad ji išvis nesustotų. Dauguma įmonių turi ne tik planą B, bet ir papildomą planą C – kaip atkurti duomenis, sumažinti žalą ir tęsti veiklą net po didelių kibernetinių atakų“, – pasakoja A. Tutkus.

Pasak jo, nors IT suteikiamos galimybės verslui sparčiai vystosi, veiklos procesai skaitmenizuojami dar labiau, IT sistemų kiekis įmonėse nuolat didėja. Bet dėl tos pačios priežasties vystosi bei tobulėja ir tamsioji pusė – kibernetiniai nusikaltėliai ir jų naudojami kibernetinių atakų tipai. Tad įmonėms tenka saugoti daug daugiau IT sistemų nuo dar sudėtingesnių atakų.

Kaip išvengti IT bėdų? Mažiau gesinti „gaisrus“

IT problemų mastą ir žalą veiklai galima žymiai sumažinti, jei dėmesys skiriamas ne gaisrų gesinimui, o prevencijai. Nuolatinis stebėjimas, IT sistemų, IT infrastruktūros ir kompiuterių profilaktika bei nuolatinė analizė leidžia aptikti problemų priežastis dar prieš joms išsivystant į pasekmes – rimtus incidentus.

„Dėl to rekomenduojame nuolat identifikuoti pasikartojančias IT problemas ir spręsti jų šaknines priežastis, bet ne pasekmes. Apskritai, IT priežiūra įmonėse vis labiau primena techninį automobilio aptarnavimą – reguliarias apžiūras, atnaujinimus ir testus. Įmonės, kurios laiku pasirūpina savo IT ūkiu, taupo ir laiką, ir pinigus“, – sako A. Tutkus.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama