„ChatGPT“ tapo daugelio žmonių kasdieniu informacijos šaltiniu: jis atsako į klausimus, rekomenduoja paslaugas, siūlo sprendimus... Nors tai nėra paieškos sistema kaip „Google“, tačiau „ChatGPT“ remiasi dideliu kiekiu internete prieinamos informacijos, o jūsų svetainė gali tapti vienu iš tų šaltinių, kuriais jis remiasi formuodamas atsakymus.

Asociatyvi pranešimo autorių pateikta nuotr.
Tiesa, tam nepakanka turėti tiesiog veikiančią svetainę. Reikia kurti turinį, kurį dirbtinis intelektas „suprastų“, laikytų patikimu ir tinkamu pateikti kaip atsakymą. Straipsnyje apžvelgsime praktinius būdus, kaip pagerinti savo svetainės matomumą „ChatGPT“ atsakymuose – nuo turinio struktūros iki autoriteto stiprinimo.
Atsakykite į konkrečius žmonių klausimus
„ChatGPT“ – tai ne enciklopedija, o virtualus pašnekovas, todėl turinys, kuriame aiškiai atsakoma į realius vartotojų klausimus, turi didžiausią šansą būti panaudotas dirbtinio intelekto atsakymuose. Jūsų svetainėje ar tinklaraštyje turėtų būti tekstų, kurie ne tik informuoja, bet atsako – kodėl, kaip, kada, ką rinktis, ką daryti konkrečioje situacijoje.
Pvz., vietoj „Apie mūsų paslaugas“ – rašykite „Kiek kainuoja buhalterinė apskaita smulkiam verslui?“ arba „Kaip deklaruoti pajamas dirbant individualiai?“
„Google“ paieškoje vis dažniau dominuoja ilgieji raktiniai žodžiai (long-tail keywords). Tokie pat formatai perkeliami ir į „ChatGPT“, todėl kuo tiksliau formuluojate klausimus ir atsakymus, tuo geriau. Nevenkite pridėti praktinių pavyzdžių, mini scenarijų ar klientų situacijų. DI modeliai tai „skaito“ kaip kokybišką turinį.
„Digital Star“ agentūros vadovas Linas Laskevičius teigia, kad: „Vienas efektyviausių būdų atsidurti DI atsakymuose – kurti DUK tipo turinį pagal realius klientų klausimus. Svarbu ne išgalvoti, ką galbūt norėtų žinoti žmonės, o stebėti, ką jie iš tiesų rašo el. paštu, komentaruose ar formose. Tą kalbą perkelkite į svetainės tekstus“.
Naudokite sąvokas, ne tik raktažodžius
Raktažodžiai vis dar svarbūs, tačiau dirbtinis intelektas supranta temas giliau – per sąvokas, sinonimus, kontekstą, todėl tekstuose būtina ne kartoti tas pačias frazes, o išskleisti temą panaudojant susijusias sąvokas. Jei jūsų sritis yra odontologija, tuomet tekste turi būti ne tik „dantų plombavimas“, bet ir „kariesas“, „burnos higiena“, „nuskausminimas“, „gydymo eiga“. Kuo platesnė sąvokų aprėptis, tuo daugiau teminių signalų siunčiate DI modeliams.
Be to, DI atpažįsta prekių ženklus, žinomus pavadinimus, produktų kategorijas. Jei jūsų verslas asocijuojasi su konkrečia niša, būtinai tai nuosekliai įvardykite: tiek tekstuose, tiek „title“, tiek meta aprašymuose. Nepamirškite paminėti ir vietovės – „elektros instaliacija Vilniuje“ skamba tikslingiau nei tiesiog „elektros darbai“.
SEO specialistas Linas pastebi: „Dirbtinis intelektas „neskaito“ kaip žmogus – jis analizuoja semantinius ryšius. Kuo daugiau teminių signalų jis gauna iš jūsų teksto, tuo didesnė tikimybė, kad būsite „įtraukti“ į atsakymą. O raktažodžių perdozavimas – jau praeitis“.
Kurkite struktūruotą turinį
Gerai struktūruotas turinys padeda ne tik skaitytojams, bet ir „ChatGPT“. DI modeliai tekstą skaito pagal logiką: įžanga – turinys – išvada, antraštės – temos – paaiškinimai. Jei viskas pateikta vientisoje „sienoje“, be pastraipų, punktų ar paantraščių – turinio vertė mažėja tiek vartotojo akyse, tiek dirbtinio intelekto atsakymuose.
Naudokite H2 ir H3 antraštes, sąrašus, išryškintas frazes. Geriausia, jei kiekviena tema turi po aiškią paantraštę ir po 2–4 pastraipas aiškinamojo turinio. Jeigu kalbate apie procesą – nurodykite etapus. Jei apie produktą – suskirstykite pagal savybes. Tokia struktūra leidžia „ChatGPT“ tiksliai „išsikirpti“ ir panaudoti konkretų turinio fragmentą atsakymui.
Be to, turinys neturi būti sausas, tad naudokite analogijas, palyginimus, mini istorijas. DI geba atskirti ne tik informaciją, bet ir stilių, o įtraukiantis pasakojimas turi didesnį šansą „būti pasiūlytas“ kaip naudinga ištrauka.
Optimizuokite turinį pokalbių stiliui
Kalbėkite taip, kaip kalbėtumėte su klientu realiame gyvenime. Dirbtinio intelekto modeliai „mokosi“ iš forumų, socialinių tinklų, pokalbių, todėl tekstas, parašytas pokalbių stiliumi, yra labiau priimtinas ir suprantamas.
Pamirškite sausą, biurokratinį žargoną, vietoje to naudokite klausimus, paprastus sakinius, gyvą toną. Pavyzdžiui: „Jeigu nežinote, nuo ko pradėti – pirmiausia įvertinkite, kokio dydžio patalpų jums reikia“ – toks sakinys yra ir aiškus, ir „pokalbiškas“.
Vartotojai nori aiškių, tikslių, neperkrautų tekstų. „ChatGPT“ tai žino ir renkasi tokį turinį, kuris lengvai perteikia mintį. Jei jūsų tekstas skamba kaip nuoširdus patarimas, o ne deklaracija, tikėtina, kad DI atsakymuose būsite paminėti.
„Mes dažnai mokome klientus rašyti „žmogiškai“. Reikia kalbėti taip, kaip kalba jų pirkėjas, ir tą stilių reikia išlaikyti visame puslapyje. Dirbtinis intelektas vertina tokį aiškumą kaip aukštesnės kokybės požymį“, – priduria specialistas.
Įtraukite ekspertų citatas ir unikalią statistiką
Vienas geriausių būdų išsiskirti iš konkurentų – pateikti turinyje tai, ko neturi niekas kitas: jūsų sukauptą patirtį, ekspertų įžvalgas ar unikalius duomenis. „ChatGPT“ ieško turinio, kuris būtų patikimas ir išskirtinis. Pavyzdžiui, jei cituojate įmonės vadovą ar specialistą, pateikiate realius skaičius iš jo veiklos. Tai žymiai padidina šansą, kad jūsų tekstas bus traktuojamas kaip autoritetingas šaltinis.
Tokios detalės ne tik suteikia vertės vartotojui, bet ir parodo, kad jūsų turinys ne nukopijuotas, o paremtas jūsų kompetencija. Vertinga informacija, pavyzdžiui, „70 % mūsų klientų per pirmą mėnesį padidina užklausų skaičių“, yra ne tik įtaigi, bet ir labai naudinga DI atsakymams formuoti.
Remkitės patikimais šaltiniais
„ChatGPT“ teikia pirmenybę turiniui, kuris atrodo patikimas . Kaip tai įvertina DI? Per tai, ar pateikiama informacija remiasi išoriniais, patikimais šaltiniais – institucijomis, autoritetingais portalais, moksliniais tyrimais, viešais duomenimis. Kuo daugiau turinyje nuorodų į oficialius ar gerai žinomus šaltinius, tuo jis atrodo labiau vertas pasitikėjimo.
Pvz., jeigu rašote apie verslo formas Lietuvoje, įterpkite nuorodą į VMI ar Registrų centrą. Jeigu dalinatės sveikatos patarimais – remkitės SAM, PSO, moksliniais straipsniais. Net jeigu DI netiesiogiai necituoja šių nuorodų, jos rodo, kad turinys sukurtas atsakingai.
Rašykite aiškiai ir paprastai
Dirbtinis intelektas geriausiai „supranta“ tekstus, kurie parašyti paprasta, kasdiene kalba. Ilgi, komplikuoti sakiniai, specialistų žargonai ar perteklinės metaforos gali trikdyti DI modelį. Be to, jie mažina ir vartotojo įsitraukimą. Tinkamiausias tonas – protingai paprastas: aiškus, be dviprasmybių, lengvai skaitomas ir tikslingas.
Pvz., vietoje „Ši paslauga leidžia efektyviai optimizuoti jūsų rinkodaros veiklas įvairiose skaitmeninėse terpėse“, rašykite: „Ši paslauga padeda pritraukti daugiau klientų internetu.“ Aišku, trumpa, veikia. „ChatGPT“ geba atpažinti tokio stiliaus kokybę, todėl dažniau renkasi būtent tokį turinį.
Jei kyla abejonių – pasinaudokite tais pačiais DI įrankiais teksto perrašymui į paprastesnį variantą ir tada peržiūrėkite rezultatą.
Venkite raktinių žodžių pertekliaus
Raktažodžių kartojimas kas antrame sakinyje jau seniai nebeveikia – tiek SEO prasme, tiek DI sistemų požiūriu. „ChatGPT“ siekia pateikti natūraliai skambantį, informatyvų ir tikslų turinį, todėl tekstai, kuriuose „prikišta“ raktažodžių, dažniausiai atmetami kaip prastos kokybės.
Vietoje to, integruokite raktažodžius subtiliai – juos naudokite antraštėse, pirmame sakinyje, porą kartų pagrindiniame turinyje, bet ne per dažnai. Įtraukite sinonimus, susijusias sąvokas, žmogišką kalbą. Vartotojas neturi jausti, kad skaito tekstą „robotui“. Jei tekstą malonus skaityti – didelė tikimybė, kad jis bus priimtinas ir „ChatGPT“.
Linas Laskevičius: „Dabar svarbu ne kiek kartų paminėtas raktažodis, o ar iš turinio aišku, apie ką rašoma. DI modeliai skaito semantiškai. Jie supranta temą net tada, kai raktinis žodis paminėtas tik kartą – svarbiausia, kad visa kita tekstu ją pagrįstų“.
Turėkite „Wikipedia“ puslapį
Vienas iš būdų iš esmės padidinti savo prekės ženklo matomumą DI aplinkoje – „Wikipedia“ puslapis. „ChatGPT“ ir kiti DI modeliai dažnai naudoja „Wikipedia“ kaip vieną iš patikimiausių informacijos šaltinių. Jeigu jūsų įmonė, projektas ar asmuo turi nuosavą Vikipedijos įrašą, ženkliai padidėja tikimybė, kad DI jį žinos, atpažins ir naudos kaip atsakymo pagrindą.
Tai nėra lengvas procesas. „Wikipedia“ turi savo reikalavimus, redagavimo taisykles, neutralumo standartus. Taigi, jei jūsų veikla jau aptariama viešai (naujienų portaluose, spaudoje...), verta investuoti laiko į puslapio sukūrimą ar užsakymą pas profesionalus.
Be to, „Wikipedia“ dažnai indeksuojama ir rodoma kaip pirmasis rezultatas „Google“, tad tai naudingas žingsnis ir iš SEO pusės.
Stenkitės būti paminėti žiniasklaidoje
Vienas iš svarbiausių signalų DI modeliams – ar apie jus kalbama patikimuose portaluose ir viešuose šaltiniuose. „ChatGPT“ mokosi iš straipsnių, naujienų, apžvalgų, todėl kuo daugiau kartų jūsų vardas ar prekės ženklas minimas žiniasklaidoje, tuo didesnė tikimybė, kad DI jį atpažins kaip vertą dėmesio.
Tai gali būti:
- Interviu žiniasklaidoje.
- Naujienų pranešimai apie jūsų veiklą.
- Nuomonės ar ekspertų straipsniai.
- Renginiai, kuriuos rėmėte ar kuriuose dalyvavote.
Tokie paminėjimai ne tik kelia jūsų prekės ženklo autoritetą, bet ir padeda įsitvirtinti DI treniruočių duomenyse. Kitaip tariant – viešas pėdsakas = matomumas DI pasaulyje.
Linas Laskevičius priduria: „Mes dažnai rengiame PR kampanijas ne tik dėl žmonių, bet ir dėl DI. Jeigu „ChatGPT“ nematė jūsų nei VZ.lt, nei 15min, nei LinkedIn – jis jus tiesiog ignoruos kaip nežinomą subjektą“.
Atsidurti „ChatGPT“ atsakymuose – tai ne sėkmės reikalas, o aiškios strategijos ir kokybiško turinio rezultatas. Dirbtinis intelektas renkasi tai, kas parašyta aiškiai, atsakingai, struktūruotai ir aktualiai. Jeigu jūsų svetainė atsako į realius vartotojų klausimus, remiasi faktais, naudoja natūralią kalbą ir yra pastebima kitose viešose erdvėse – šansai būti „įtrauktiems“ į DI atsakymus tampa labai realūs.
Pasak Lino: „Tai ne apie gudravimą. Tai apie tai, ar jūsų turinys vertingas – tiek žmogui, tiek algoritmui. Jei taip, DI tai įvertins“.
Dirbtinis intelektas nelygina logotipų – jis vertina turinį, todėl dabar pats metas užtikrinti, kad jūsų svetainė ne tik egzistuoja, bet ir kalba taip, kad ją išgirstų net ir dirbtinis intelektas.
Daugiau apie turinio optimizavimą dirbtiniam intelektui skaitykite čia : https://www.digitalstar.lt/seo-paslaugos/turinio-optimizavimas-dirbtiniam-intelektui/