Elektronika.lt
 2025 m. liepos 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 22 d. 20:21
„Spotify“ sulaukė svarbaus atnaujinimo: pagaliau galima dalintis dainomis su garsu „Instagram“ platformoje
Liepos 22 d. 17:01
Praktiniai patarimai: kaip Jūsų svetainei atsidurti „ChatGPT“ rezultatuose?
Liepos 22 d. 14:34
Panardintas juodumoje: pristatytas naujasis „Range Rover Sport SV Black Edition“
Liepos 22 d. 11:15
Programišiai lietuvius atakuoja 1,5 karto aktyviau nei pernai: kas juos taip traukia?
Liepos 22 d. 08:18
Pirmą kartą Lietuvoje – legendinė „Scania Chimera“ kaitins žiūrovus Klaipėdoje (1)
Liepos 21 d. 20:27
Mokslininkai kuria RAVEN: naujas metodas, leidžiantis pamatyti šviesos impulsus taip, kaip niekad anksčiau
Liepos 21 d. 17:12
Iššūkis teisininkams: kaip kurti teisingus įstatymus DI eroje?
Liepos 21 d. 14:32
KTU mokslininkų tyrimas: Lietuvos mokyklos stebi mokinių pažangą, tačiau jas riboja ištekliai
Liepos 21 d. 11:51
Signalų apdorojimas: nuo gamtos iki modernių technologijų
Liepos 21 d. 08:36
Skaitmeninis detoksas atostogų metu - nauda emocinei ir fizinei sveikatai
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Patarimai » Operacinės sistemos ir tinklai   | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Praktiniai patarimai: kaip Jūsų svetainei atsidurti „ChatGPT“ rezultatuose?

Publikuota: 2025-07-22 17:01
Tematika: Operacinės sistemos ir tinklai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai (reklama)

„ChatGPT“ tapo daugelio žmonių kasdieniu informacijos šaltiniu: jis atsako į klausimus, rekomenduoja paslaugas, siūlo sprendimus... Nors tai nėra paieškos sistema kaip „Google“, tačiau „ChatGPT“ remiasi dideliu kiekiu internete prieinamos informacijos, o jūsų svetainė gali tapti vienu iš tų šaltinių, kuriais jis remiasi formuodamas atsakymus.

Asociatyvi pranešimo autorių pateikta nuotr.
Asociatyvi pranešimo autorių pateikta nuotr.

Tiesa, tam nepakanka turėti tiesiog veikiančią svetainę. Reikia kurti turinį, kurį dirbtinis intelektas „suprastų“, laikytų patikimu ir tinkamu pateikti kaip atsakymą. Straipsnyje apžvelgsime praktinius būdus, kaip pagerinti savo svetainės matomumą „ChatGPT“ atsakymuose – nuo turinio struktūros iki autoriteto stiprinimo.

Atsakykite į konkrečius žmonių klausimus

„ChatGPT“ – tai ne enciklopedija, o virtualus pašnekovas, todėl turinys, kuriame aiškiai atsakoma į realius vartotojų klausimus, turi didžiausią šansą būti panaudotas dirbtinio intelekto atsakymuose. Jūsų svetainėje ar tinklaraštyje turėtų būti tekstų, kurie ne tik informuoja, bet atsako – kodėl, kaip, kada, ką rinktis, ką daryti konkrečioje situacijoje.

Pvz., vietoj „Apie mūsų paslaugas“ – rašykite „Kiek kainuoja buhalterinė apskaita smulkiam verslui?“ arba „Kaip deklaruoti pajamas dirbant individualiai?“

„Google“ paieškoje vis dažniau dominuoja ilgieji raktiniai žodžiai (long-tail keywords). Tokie pat formatai perkeliami ir į „ChatGPT“, todėl kuo tiksliau formuluojate klausimus ir atsakymus, tuo geriau. Nevenkite pridėti praktinių pavyzdžių, mini scenarijų ar klientų situacijų. DI modeliai tai „skaito“ kaip kokybišką turinį.

„Digital Star“ agentūros vadovas Linas Laskevičius teigia, kad: „Vienas efektyviausių būdų atsidurti DI atsakymuose – kurti DUK tipo turinį pagal realius klientų klausimus. Svarbu ne išgalvoti, ką galbūt norėtų žinoti žmonės, o stebėti, ką jie iš tiesų rašo el. paštu, komentaruose ar formose. Tą kalbą perkelkite į svetainės tekstus“.

Naudokite sąvokas, ne tik raktažodžius

Raktažodžiai vis dar svarbūs, tačiau dirbtinis intelektas supranta temas giliau – per sąvokas, sinonimus, kontekstą, todėl tekstuose būtina ne kartoti tas pačias frazes, o išskleisti temą panaudojant susijusias sąvokas. Jei jūsų sritis yra odontologija, tuomet tekste turi būti ne tik „dantų plombavimas“, bet ir „kariesas“, „burnos higiena“, „nuskausminimas“, „gydymo eiga“. Kuo platesnė sąvokų aprėptis, tuo daugiau teminių signalų siunčiate DI modeliams.

Be to, DI atpažįsta prekių ženklus, žinomus pavadinimus, produktų kategorijas. Jei jūsų verslas asocijuojasi su konkrečia niša, būtinai tai nuosekliai įvardykite: tiek tekstuose, tiek „title“, tiek meta aprašymuose. Nepamirškite paminėti ir vietovės – „elektros instaliacija Vilniuje“ skamba tikslingiau nei tiesiog „elektros darbai“.

SEO specialistas Linas pastebi: „Dirbtinis intelektas „neskaito“ kaip žmogus – jis analizuoja semantinius ryšius. Kuo daugiau teminių signalų jis gauna iš jūsų teksto, tuo didesnė tikimybė, kad būsite „įtraukti“ į atsakymą. O raktažodžių perdozavimas – jau praeitis“.

Kurkite struktūruotą turinį

Gerai struktūruotas turinys padeda ne tik skaitytojams, bet ir „ChatGPT“. DI modeliai tekstą skaito pagal logiką: įžanga – turinys – išvada, antraštės – temos – paaiškinimai. Jei viskas pateikta vientisoje „sienoje“, be pastraipų, punktų ar paantraščių – turinio vertė mažėja tiek vartotojo akyse, tiek dirbtinio intelekto atsakymuose.

Naudokite H2 ir H3 antraštes, sąrašus, išryškintas frazes. Geriausia, jei kiekviena tema turi po aiškią paantraštę ir po 2–4 pastraipas aiškinamojo turinio. Jeigu kalbate apie procesą – nurodykite etapus. Jei apie produktą – suskirstykite pagal savybes. Tokia struktūra leidžia „ChatGPT“ tiksliai „išsikirpti“ ir panaudoti konkretų turinio fragmentą atsakymui.

Be to, turinys neturi būti sausas, tad naudokite analogijas, palyginimus, mini istorijas. DI geba atskirti ne tik informaciją, bet ir stilių, o įtraukiantis pasakojimas turi didesnį šansą „būti pasiūlytas“ kaip naudinga ištrauka.

Optimizuokite turinį pokalbių stiliui

Kalbėkite taip, kaip kalbėtumėte su klientu realiame gyvenime. Dirbtinio intelekto modeliai „mokosi“ iš forumų, socialinių tinklų, pokalbių, todėl tekstas, parašytas pokalbių stiliumi, yra labiau priimtinas ir suprantamas.

Pamirškite sausą, biurokratinį žargoną, vietoje to naudokite klausimus, paprastus sakinius, gyvą toną. Pavyzdžiui: „Jeigu nežinote, nuo ko pradėti – pirmiausia įvertinkite, kokio dydžio patalpų jums reikia“ – toks sakinys yra ir aiškus, ir „pokalbiškas“.

Vartotojai nori aiškių, tikslių, neperkrautų tekstų. „ChatGPT“ tai žino ir renkasi tokį turinį, kuris lengvai perteikia mintį. Jei jūsų tekstas skamba kaip nuoširdus patarimas, o ne deklaracija, tikėtina, kad DI atsakymuose būsite paminėti.

„Mes dažnai mokome klientus rašyti „žmogiškai“. Reikia kalbėti taip, kaip kalba jų pirkėjas, ir tą stilių reikia išlaikyti visame puslapyje. Dirbtinis intelektas vertina tokį aiškumą kaip aukštesnės kokybės požymį“, – priduria specialistas.

Įtraukite ekspertų citatas ir unikalią statistiką

Vienas geriausių būdų išsiskirti iš konkurentų – pateikti turinyje tai, ko neturi niekas kitas: jūsų sukauptą patirtį, ekspertų įžvalgas ar unikalius duomenis. „ChatGPT“ ieško turinio, kuris būtų patikimas ir išskirtinis. Pavyzdžiui, jei cituojate įmonės vadovą ar specialistą, pateikiate realius skaičius iš jo veiklos. Tai žymiai padidina šansą, kad jūsų tekstas bus traktuojamas kaip autoritetingas šaltinis.

Tokios detalės ne tik suteikia vertės vartotojui, bet ir parodo, kad jūsų turinys ne nukopijuotas, o paremtas jūsų kompetencija. Vertinga informacija, pavyzdžiui, „70 % mūsų klientų per pirmą mėnesį padidina užklausų skaičių“, yra ne tik įtaigi, bet ir labai naudinga DI atsakymams formuoti.

Remkitės patikimais šaltiniais

„ChatGPT“ teikia pirmenybę turiniui, kuris atrodo patikimas . Kaip tai įvertina DI? Per tai, ar pateikiama informacija remiasi išoriniais, patikimais šaltiniais – institucijomis, autoritetingais portalais, moksliniais tyrimais, viešais duomenimis. Kuo daugiau turinyje nuorodų į oficialius ar gerai žinomus šaltinius, tuo jis atrodo labiau vertas pasitikėjimo.

Pvz., jeigu rašote apie verslo formas Lietuvoje, įterpkite nuorodą į VMI ar Registrų centrą. Jeigu dalinatės sveikatos patarimais – remkitės SAM, PSO, moksliniais straipsniais. Net jeigu DI netiesiogiai necituoja šių nuorodų, jos rodo, kad turinys sukurtas atsakingai.

Rašykite aiškiai ir paprastai

Dirbtinis intelektas geriausiai „supranta“ tekstus, kurie parašyti paprasta, kasdiene kalba. Ilgi, komplikuoti sakiniai, specialistų žargonai ar perteklinės metaforos gali trikdyti DI modelį. Be to, jie mažina ir vartotojo įsitraukimą. Tinkamiausias tonas – protingai paprastas: aiškus, be dviprasmybių, lengvai skaitomas ir tikslingas.

Pvz., vietoje „Ši paslauga leidžia efektyviai optimizuoti jūsų rinkodaros veiklas įvairiose skaitmeninėse terpėse“, rašykite: „Ši paslauga padeda pritraukti daugiau klientų internetu.“ Aišku, trumpa, veikia. „ChatGPT“ geba atpažinti tokio stiliaus kokybę, todėl dažniau renkasi būtent tokį turinį.

Jei kyla abejonių – pasinaudokite tais pačiais DI įrankiais teksto perrašymui į paprastesnį variantą ir tada peržiūrėkite rezultatą.

Venkite raktinių žodžių pertekliaus

Raktažodžių kartojimas kas antrame sakinyje jau seniai nebeveikia – tiek SEO prasme, tiek DI sistemų požiūriu. „ChatGPT“ siekia pateikti natūraliai skambantį, informatyvų ir tikslų turinį, todėl tekstai, kuriuose „prikišta“ raktažodžių, dažniausiai atmetami kaip prastos kokybės.

Vietoje to, integruokite raktažodžius subtiliai – juos naudokite antraštėse, pirmame sakinyje, porą kartų pagrindiniame turinyje, bet ne per dažnai. Įtraukite sinonimus, susijusias sąvokas, žmogišką kalbą. Vartotojas neturi jausti, kad skaito tekstą „robotui“. Jei tekstą malonus skaityti – didelė tikimybė, kad jis bus priimtinas ir „ChatGPT“.

Linas Laskevičius: „Dabar svarbu ne kiek kartų paminėtas raktažodis, o ar iš turinio aišku, apie ką rašoma. DI modeliai skaito semantiškai. Jie supranta temą net tada, kai raktinis žodis paminėtas tik kartą – svarbiausia, kad visa kita tekstu ją pagrįstų“.

Turėkite „Wikipedia“ puslapį

Vienas iš būdų iš esmės padidinti savo prekės ženklo matomumą DI aplinkoje – „Wikipedia“ puslapis. „ChatGPT“ ir kiti DI modeliai dažnai naudoja „Wikipedia“ kaip vieną iš patikimiausių informacijos šaltinių. Jeigu jūsų įmonė, projektas ar asmuo turi nuosavą Vikipedijos įrašą, ženkliai padidėja tikimybė, kad DI jį žinos, atpažins ir naudos kaip atsakymo pagrindą.

Tai nėra lengvas procesas. „Wikipedia“ turi savo reikalavimus, redagavimo taisykles, neutralumo standartus. Taigi, jei jūsų veikla jau aptariama viešai (naujienų portaluose, spaudoje...), verta investuoti laiko į puslapio sukūrimą ar užsakymą pas profesionalus.

Be to, „Wikipedia“ dažnai indeksuojama ir rodoma kaip pirmasis rezultatas „Google“, tad tai naudingas žingsnis ir iš SEO pusės.

Stenkitės būti paminėti žiniasklaidoje

Vienas iš svarbiausių signalų DI modeliams – ar apie jus kalbama patikimuose portaluose ir viešuose šaltiniuose. „ChatGPT“ mokosi iš straipsnių, naujienų, apžvalgų, todėl kuo daugiau kartų jūsų vardas ar prekės ženklas minimas žiniasklaidoje, tuo didesnė tikimybė, kad DI jį atpažins kaip vertą dėmesio.

Tai gali būti:

  • Interviu žiniasklaidoje.
  • Naujienų pranešimai apie jūsų veiklą.
  • Nuomonės ar ekspertų straipsniai.
  • Renginiai, kuriuos rėmėte ar kuriuose dalyvavote.

Tokie paminėjimai ne tik kelia jūsų prekės ženklo autoritetą, bet ir padeda įsitvirtinti DI treniruočių duomenyse. Kitaip tariant – viešas pėdsakas = matomumas DI pasaulyje.

Linas Laskevičius priduria: „Mes dažnai rengiame PR kampanijas ne tik dėl žmonių, bet ir dėl DI. Jeigu „ChatGPT“ nematė jūsų nei VZ.lt, nei 15min, nei LinkedIn – jis jus tiesiog ignoruos kaip nežinomą subjektą“.

Atsidurti „ChatGPT“ atsakymuose – tai ne sėkmės reikalas, o aiškios strategijos ir kokybiško turinio rezultatas. Dirbtinis intelektas renkasi tai, kas parašyta aiškiai, atsakingai, struktūruotai ir aktualiai. Jeigu jūsų svetainė atsako į realius vartotojų klausimus, remiasi faktais, naudoja natūralią kalbą ir yra pastebima kitose viešose erdvėse – šansai būti „įtrauktiems“ į DI atsakymus tampa labai realūs.

Pasak Lino: „Tai ne apie gudravimą. Tai apie tai, ar jūsų turinys vertingas – tiek žmogui, tiek algoritmui. Jei taip, DI tai įvertins“.

Dirbtinis intelektas nelygina logotipų – jis vertina turinį, todėl dabar pats metas užtikrinti, kad jūsų svetainė ne tik egzistuoja, bet ir kalba taip, kad ją išgirstų net ir dirbtinis intelektas.

Daugiau apie turinio optimizavimą dirbtiniam intelektui skaitykite čia : https://www.digitalstar.lt/seo-paslaugos/turinio-optimizavimas-dirbtiniam-intelektui/


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Praktiniai patarimai: kaip Jūsų svetainei atsidurti „ChatGPT“ rezultatuose?

„ChatGPT“ tapo daugelio žmonių kasdieniu informacijos šaltiniu: jis atsako į klausimus, rekomenduoja paslaugas, siūlo sprendimus... Nors tai nėra paieškos sistema kaip „Google“, tačiau „ChatGPT“ remiasi dideliu kiekiu internete prieinamos informacijos, o jūsų svetainė gali tapti vienu iš tų šaltinių, kuriais jis remiasi formuodamas atsakymus.

Kodėl buvusio darbuotojo elektroninis paštas gali tapti galvos skausmu?

Nutrūkus darbo santykiams, klausimai dėl buvusio darbuotojo elektroninio pašto dėžutės tvarkymo darbdaviams tampa rimtu iššūkiu.

Aplikacijų diegimas iš alternatyvių programėlių platinimo platformomų Europos Sąjungoje

Jei gyvenate Europos Sąjungoje, galite įdiegti aplikacijas į savo „iPhone“, kuriame veikia „iOS 17.4“ arba naujesnė versija, ne vien iš „Apple“ aplikacijų parduotuvės „App Store“, bet ir iš atsirandančių alternatyvių „iOS“ programėlių prekyviečių.

2025-06-30 08:20
Patarė, kaip elgtis, jeigu tapote sukčių auka
2025-06-28 16:32
Kaip pailginti laiką, kurį mažas „Mac“ ekrano vaizdo kopijos paveikslėlis yra matomas
2025-06-27 08:51
Masinis slaptažodžių nutekėjimas: NKSC pataria kaip apsaugoti save ir savo paskyras
2025-06-17 08:49
Grėsmių daugėja: patarė, kaip apsaugoti vaikus nuo pavojų socialiniuose tinkluose
2025-06-16 14:38
Ką daryti pamiršus „Apple ID“ slaptažodį ar elektroninio pašto adresą
2025-06-09 08:23
Ką daryti prieš parduodant, atiduodant ar dovanojant savo „iPhone“ ar „iPad“
2025-05-29 08:23
Kaip „macOS“ paslėpti failus ir aplankus
2025-05-12 17:28
Mobiliojo telefono naršyklė gerai jus pažįsta: kuri renka daugiausiai privačių duomenų?
2025-05-12 11:14
Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti
2025-05-06 11:32
Ką daryti, jei tavo buvęs turi tavo slaptažodį?
2025-05-05 17:29
Kaip sumažinti tarpus tarp piktogramų „Mac“ meniu juostoje
2025-04-16 20:23
Daugiau jokių dramų ir keistų įrašų: 7 paprasti socialinio tinklo „Facebook“ triukai
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama