Elektronika.lt
 2025 m. birželio 8 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Birželio 7 d. 20:03
Norintiems gyventi išmaniau: P1 sąsaja ESO klientams leidžia valdyti namų įrenginius
Birželio 7 d. 16:35
Lietuvos transportui reikės mažinti naftos vartojimą – to nepadarius, valstybei gresia šimtamilijoninės baudos
Birželio 7 d. 12:57
Gamintojai patobulino „Defender“: kuo pasižymės naujasis modelis?
Birželio 7 d. 08:51
Naujoji „myPhone“ telefonų kolekcija – praktiška dovana mylimai senjorei
Birželio 6 d. 20:52
Laukiamiausi 2025 metų žaidimai: šie pavadinimai verčia laukti ir kuria naujas legendas
Birželio 6 d. 17:24
Automatiškai save tvarkantis „Gmail“ ir neatpažįstama „Google“ paieška: kas debiutavo „Google I/O“ renginyje?
Birželio 6 d. 14:50
Tyrimas atskleidė: elektromobiliai vis dar apipinti trimis pagrindiniais mitais – ar jie pagrįsti?
Birželio 6 d. 11:21
Naujasis „Scenic E-Tech Electric“: dar daugiau išmanumo ir komforto
Birželio 6 d. 08:21
„Neurotechnology“ išleido balso transkripcijos modelį lietuvių kalbai, gebantį garso įrašus paversti tekstu
Birželio 5 d. 20:26
Europa ruošiasi mesti iššūkį NASA: ambicingas planas sukrės visą kosmoso politiką, milijardai ant kortos
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Patarimai » Kitos protingos mintys Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Kaip spręsti problemą su pardavėju, kilusią apsiperkant internetu? 6 žingsniai

Publikuota: 2020-10-26 20:33
Tematika: Kitos protingos mintys
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Nors gyvename internetinės prekybos aukso amžiuje, sunku rasti žmogų, kuris nebūtų bent kartą nusivylęs nuotoliniu būdu įsigytomis prekėmis ar paslaugomis. Netinkamas drabužių dydis ar kokybė, aprašymo neatitikusi laisvalaikio paslauga, atšauktas ar atidėtas skrydis, problemos su išsinuomotu automobiliu – tai tik keletas iš daugelio tipinių atvejų, kuomet ES piliečiai priversti kovoti už savo teises. Deja, kaip rodo Europos vartotojų centrų tinklo (ECC-Net) tyrimai, nemaža vartotojų dalis vis dar nežino, nuo ko pradėti problemos sprendimą bei kaip efektyviai pasinaudoti ES pagalbos instrumentais.

Kaip spręsti problemą su pardavėju, kilusią apsiperkant internetu? 6 žingsniai
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Susidūrėte su problema? Nebūtina kreiptis į teismą

Šiandien vis dar yra žmonių, kurie, nusivylę savo pirkiniais internete, numoja į patirtus nuostolius ranka: užuot sprendus problemą, stengiamasi kuo greičiau užmiršti įvykusį nesusipratimą. Ir net nesusimąstoma, jog į savo užnugarį vartotojai gali pasikviesti nemokamai pagalbą teikiančius Europos vartotojų centrų tinklo specialistus.

Penkiolikos metų jubiliejų minintis Europos vartotojų centrų tinklas Europos mastu yra gavęs daugiau nei 1 mln. 498 tūkst. vartotojų skundų. Nuo 2005 metų Europos Komisijos ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos susitarimu įsteigtas Europos vartotojų centras (EVC) veikia ir Lietuvoje.

„Kai paslaugos ar prekės įsigyjamos iš Europos Sąjungoje, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje arba Norvegijoje registruoto ūkio subjekto, Lietuvoje reziduojantys vartotojai gali kreiptis į mus ir užsitikrinti nemokamą tarpininkavimą sprendžiant problemas su pardavėjais arba paslaugų teikėjais“, – teigia EVC Lietuvoje vadovė Raimonda Balnienė: „Tai tik dar vienas papildomas argumentas, kodėl pirkti Europos vieningojoje rinkoje yra saugiau nei trečiosiose šalyse.“

Pašnekovės teigimu, EVC gaunamų skundų skaičius kiekvienais metais nuosekliai auga. Tačiau jų turinys atskleidžia, kad ne visi piliečiai žino, kur prasideda ir kur baigiasi jų, kaip vartotojų teisės bei kaip pagal ES reguliavimą atrodo taikaus ginčų sprendimo kelias. Šiam tikslui Europos vartotojų centrų tinklas primena šešis atsakingo vartotojo žingsnius:

Įvertinkite, ar jūsų skundas pagrįstas

Daugelis nesusipratimų internetinėje prekyboje atsiranda iš paprasčiausio žinių stygiaus. Jeigu jaučiate, kad jūsų teisės galėjo būti pažeistos, iš pradžių užsukite į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos svetainę (vvtat.lt), jei prekę ar paslaugą įsigijote Lietuvoje, arba į EVC svetainę (ecc.lt), jei pirkote iš kitoje ES valstybėje registruoto pardavėjo. Svetainėse pateikta informacija padeda lengviau įvertinti, ar jūsų pretenzija turi pagrindo. Tuo atveju, jei aiškaus atsakymo nerastumėte, galite kreiptis konsultacijos į EVC specialistus.

Pamėginkite rasti sprendimą tiesiogiai su pardavėju

Jei išsiaiškinote, kad jūsų nepasitenkinimas įsigyta preke ar paslauga turi pagrindo, prieš kreipdamiesi pagalbos į institucijas, visų pirma susisiekite tiesiogiai su pardavėju. Jam pateikite visus duomenis apie jūsų sandorį, aprašykite savo nepasitenkinimo priežastis bei aiškiai suformuluokite savo reikalavimą.

Nepavykus susitarti, pasinaudokite neteismine ginčų sprendimo procedūra

Jei problemos nepavyko išspręsti savarankiškai ir pardavėjas/paslaugų teikėjas yra registruotas kitoje ES šalyje, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje arba Norvegijoje, kreipkitės nemokamos pagalbos į EVC. Jeigu pardavėjas registruotas Lietuvoje, kreipkitės pagalbos į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Kartu su prašymu nepamirškite pateikti nurodytas aplinkybes pagrindžiančių dokumentų (pirkimo dokumento kopiją, kreipimosi į pardavėją kopiją, pardavėjo atsakymo kopiją ir kt.).

Jei mokėjote kredito kortele, pasinaudokite pinigų susigrąžinimo procedūra

Prekių ir paslaugų pirkimas mokant kredito kortele yra bene saugiausias kelias atsiskaityti perkant internetu. Jis suteikia galimybę užginčyti mokėjimą ir prašyti kortelę išdavusios bendrovės pritaikyti pinigų susigrąžinimo (ang. charge back) procedūrą. Norėdami gauti daugiau informacijos apie procedūrą, kreipkitės į savo banką.

Pasinaudokite elektroninio ginčų sprendimo platforma

EVC nėra vienintelė institucija, padedanti spręsti kilusius ginčus alternatyviu, neteisminiu keliu. Daugelyje sektorių, tokių kaip bankininkystė, telekomunikacijos ir kt., veikia ir kitos tarnybos, galinčios padėti ginti vartotojų teises. Nuo 2016 metų Europos Komisija pristatė centralizuotą elektroninę platformą, leidžiančią vartotojams pradėti alternatyvaus ginčo sprendimo procedūrą internetu (https://webgate.ec.europa.eu/odr) bei pasirinkti tokią ginčų sprendimo instituciją, dėl kurios dalyvavimo sprendžiant ginčą pritaria ir pirkėjas, ir pardavėjas.

Kartais vienintelė išeitis – teismas

Jei išbandėte visas ginčų sprendimo galimybes, tačiau susitarimo rasti nepavyko, paskutinė išeitis yra kreiptis į teismą. Kad toks kelias nebūtų gąsdinantis bei atvertų realias galimybes apginti savo teises, ES lygmeniu sukurtos dvi specialios teismų procedūros: „Europos ieškinių dėl nedidelių sumų nagrinėjimo procedūra“ bei „Europos mokėjimo įsakymo procedūra“. Šios procedūros supaprastina procesą ir leidžia greičiau pasiekti norimą rezultatą.

EVC Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui, kuris jungia centrus, įsikūrusius 27 ES valstybėse narėse, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Norvegijoje. Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą ES valstybėse narėse, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje, bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Apklausa: dalis gyventojų kortelių PIN kodus vis dar nešiojasi su savimi, nors ekspertai ragina to nedaryti

Nors didesnė dalis gyventojų banko kortelių PIN kodus prisimena mintinai, vis dar netrūksta ir tokių, kurie šią jautrią asmeninę informaciją yra užsirašę. Dešimtadalis gyventojų užrašytus PIN kodus nešiojasi su savimi, nors ekspertai ragina to nedaryti ir primena pagrindines taisykles, kaip išvengti sukčių atakų ar vagysčių.

Kibernetinio saugumo incidentų raportavimas: kokių veiksmų imtis įvykus kibernetinei atakai?

Gavote nuorodą į įtartiną svetainę? Patyrėte kibernetinė incidentą? Radote IT sistemos saugumo spragą, o galbūt aptikote žalingą turinį internete? Neignoruokite to, tačiau ir nepradėkite panikuoti. Naujajame Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme aiškiai apibrėžiama, kokių veiksmų kibernetinio incidento metu įmonės turi imtis.

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai: į ką svarbu atkreipti dėmesį prieš išvykstant

Atostogų sezonas – vienas aktyviausių laikotarpių ne tik keliautojams, bet ir sukčiams, ieškantiems galimybių pasipelnyti iš žmonių neatidumo. Ekspertai praneša, kad jau gegužės pabaigoje pastebimas ypač suaktyvėjęs sezoninis sukčiavimas. Būtent atostogų laikotarpiu poilsiautojai susiduria su fiktyviomis paslaugomis, apgaulingais apgyvendinimo skelbimais ar nepalankiais valiutos keitimo pasiūlymais.

2025-05-14 17:26
Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“
2025-04-27 17:45
Kur palikti nebereikalingą elektroninę įrangą ir baterijas
2025-04-25 14:34
Netikėtas paveldėjimas: nusišypsojusi sėkmė ar sukčių gudrybė?
2025-04-22 17:20
Atostogos svetur: dažna klaida, dėl kurios permokate atsiskaitydami kortele
2025-04-17 20:32
Ruošiatės pietauti prie savo darbinio kompiuterio? Štai priežastys, kodėl to geriau nedaryti
2025-04-11 20:22
Daugelio jūsų klaviatūros – tikra mikrobų prieglauda, pateikiami tinkamos priežiūros patarimai
2025-04-11 17:49
Socialiniuose tinkluose viešinamas gyvenimo detales stebi ir sukčiai: kaip neatskleisti per daug?
2025-04-02 08:33
Įspėja norinčius apsipirkti „Facebook“ platformoje: apgavystėms pasitelkiamos net kurjerių tarnybos
2025-04-01 14:27
Bankas įspėja: niekam neatiduokite savo mokėjimo kortelės ar grynųjų pinigų
2025-03-31 20:38
Kada bankas gali jums paskambinti ar paprašyti jūsų duomenų?
2025-03-29 13:33
Sukčių aukomis tampa ne tik patiklūs senjorai – ekspertai įvardijo, į kokius įmonių darbuotojus nukreipti taikikliai
2025-03-20 17:30
Eksperto patarimai: atsakė, kada elektros vartotojams verta rinktis dviejų laiko zonų tarifą
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama