Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 7 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 7 d. 14:10
Žvilgsnis į Lietuvos energetikos strategiją – branduolinė energija ir neužtikrintos vandenilio perspektyvos
Gruodžio 7 d. 11:31
VU mokslininkai siekia sukurti biojutiklį efektyvesnei vėžio diagnostikai
Gruodžio 7 d. 08:17
Baltijos šalių gyventojai taupo energiją tik prireikus: Lietuva pirmauja pagal investicijas į saulės elektrines
Gruodžio 6 d. 20:10
Dėl šios smulkmenos gali nepavykti užvesti automobilio: skirkite 10 minučių ir neturėsite jokių problemų
Gruodžio 6 d. 17:24
Nuo „Excel“ iki dirbtinio intelekto: kaip NT vystytojo kasdienybę keičia specialiai tam pritaikyta projektų valdymo sistema
Gruodžio 6 d. 14:28
Daugiau nei pusė lietuvių vairuodami griebiasi telefono: ekspertė įvardijo, kas slypi už šio pavojingo įpročio
Gruodžio 6 d. 11:31
Motociklų pasaulyje elektrifikacija vandens nedrumsčia: kokias tendencijas parodė didžiausia metų paroda?
Gruodžio 6 d. 08:50
Debesija keičia e. prekybos taisykles – kainuoja kiekviena sekundė
Gruodžio 5 d. 20:30
Ar automobilis tikrai apsaugo nuo žaibo? Pateikiamas atsakymas, kuris gali išgelbėti jūsų gyvybę
Gruodžio 5 d. 17:19
Skaitmeninio gyvenimo kokybės tyrimas: kaip atrodo Lietuva?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Patarimai » Elektronika, technika Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Ličio jonų baterijos, paspirtukai ir šaltis: ar mažesnė talpa – vienintelė rizika?

Publikuota: 2025-02-17 20:27
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Šiemet žiemiškiems orams įsivyravus tik vasarį, šaltuoju sezonu gatvėse buvo galima matyti žmonių, keliaujančių elektrinėmis priemonėmis – paspirtukais ar dviračiais, kuriuos jie retkarčiais renkasi ir dabar. Ekspertai teigia – ne tik itin didelis šaltis, bet ir ilgas buvimas žemesnėje temperatūroje neigiamai veikia ličio jonų baterijas ir didina trumpųjų jungimų bei savaiminio užsiliepsnojimo riziką. Jie apžvelgia, kaip skirtingos temperatūros veikia prietaisus su ličio jonų baterijomis ir ką daryti, kad išvengtume nemalonių pasekmių, rašoma „Compensa Vienna Insurance Group“ pranešime žiniasklaidai.

Ličio jonų baterijos, paspirtukai ir šaltis: ar mažesnė talpa – vienintelė rizika?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Kalbant bendrai apie ličio jonų baterijas, optimaliausiai jos veikia esant 0–45 °C temperatūrai, teigia „Vilnius Tech“ Elektros inžinerijos katedros vedėja prof. dr. Sonata Tolvaišienė. Kai temperatūra nukrenta žemiau nulio, baterijos neišvengiamai patiria neigiamą poveikį.

„Minusinėje temperatūroje lėtėja elektrolito jonų laidumas, todėl mažėja ličio jonų baterijos įtampos lygis, didėja vidinė varža. Kartu sumažėja elektrodų cheminės reakcijos greitis, kas lemia mažesnę baterijos talpą ir efektyvumą. Žemesnėje nei 0 °C temperatūroje, baterijos talpa gali sumažėti iki 30–50 proc., žemiau -20 °C, baterija gali tapti praktiškai neveiksni dėl per didelės varžos“, – aiškina ekspertė.

Visgi neigiamą poveikį ličio jonų baterijoms daro ne tik didelis šaltis, bet ir ilgas buvimas žemesnėje temperatūroje, o būtent elektriniai paspirtukai, dviračiai ar kitos transporto priemonės su ličio jonų baterijomis neišvengiamai šaltyje būna gana ilgai.

Ekspertė atkreipia dėmesį, kad žiemą el. dvirates transporto priemones papildomai veikia itin nepalankios sąlygos: šaltis, drėgmė, temperatūrų šuoliai ir mechaniniai pažeidimai slydimo, kritimo atveju. Žemoje temperatūroje plastikiniai ir metaliniai baterijų korpusai tampa trapesni, todėl smūgiai ar spaudimas gali sukelti fizinius korpuso pažeidimus, o šis atitinkamai – cheminio elektrolito nutekėjimą, kuris gali būti toksiškas ir degus.

„Net kai atrodo, kad orai geresni, žiemą patarčiau vengti naudoti el. dvirates transporto priemones tiek dėl trumpėjančio priemonių ilgaamžiškumo, tiek dėl didesnės tikimybės paslysti ir susižaloti“, – sako ji.

Pavojus ir prietaisui, ir sveikatai

Aukštą susižalojimų riziką patvirtina ir draudimo statistika. Draudimo duomenimis, žiemą taip pat aktyviai fiksuojami atvejai, kuomet tenka išmokėti žalas susižalojusiems kelyje su elektriniais paspirtukais, dviračiais ar panašiomis priemonėmis.

„Reikia nepamiršti, kad žiemos keičiasi – šaltukai būna laikini, o šiltesnių dienų turime daugiau, tačiau orai jomis yra labai apgaulingi. Temperatūrai nuolat svyruojant aplink nulį, keliai dažnai būna šlapi, slidūs, su nematomu ledu, ypač rytais. Nelaimei įvykti daug nereikia, ypatingai jei transporto priemonės padangos nėra naujos ar yra nudilusios. Tokiais atvejais rizikuojama net tik savo paties, bet ir kitų eismo dalyvių saugumu“, – sako ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ Produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovė Julija Judickienė.

Draudimo ekspertė pataria žiemą ličio jonų baterijomis varomas transporto priemones atidėti iki pavasario, kai orai bus stabilesni ir kels mažiau pavojaus tiek jose esančioms ličio jonų baterijoms, tiek žmogaus ar turto saugumui. Jei vis dėlto transporto priemonės ar kita ličio jonų baterijas turinti elektronika naudojama šaltyje, svarbu peržiūrėti turto ir civilinės atsakomybės draudimo sąlygas.

Poveikis išmaniesiems įrenginiams

S. Tolvaišienė pastebi, kad ilgas buvimas žemoje temperatūroje neigiamai veikia ne tik minėtas transporto priemones, bet ir kasdien naudojamus išmaniuosius įrenginius, kurie taip pat turi ličio jonų baterijas – mobiliuosius telefonus, planšetes, kompiuterius, laikrodžius, fotoaparatus ir pan.

„Kadangi šie įrenginiai visada šalia, net nesusimąstome, kad žiemą su jais reikėtų elgtis kaip nors kitaip. Ypatingai dažnai mėgstame automobiliuose palikti kompiuterius, planšetes, kol, pavyzdžiui, po darbų užsukame į sporto klubus. Į ilgus žiemos žygius taip pat keliaujame su telefonais, fotoaparatais ir aktyviai jais naudojamės. Jei įrenginys šaltyje (-10 °C–0 °C) praleidžia kelias valandas, ilgalaikės žalos nebus, tačiau galimai pastebėsite sumažėjusią baterijos talpą, LCD ekranų vangumą, o didesniame šalyje ir pikselių „užšalimą“ ar laikinus spalvų iškraipymus“, – sako ji.

Vis dėlto, jei įrenginys žemesnėje temperatūroje arba šaltyje, siekiančiame net -20 °C, laikomas ilgai, o vėliau staiga perkeliamas į šiltą aplinką, jo viduje gali susidaryti drėgmės kondensatas. Ekspertė teigia, kad tai gali lemti koroziją ir elektronikos gedimus.

Palikus išjungtą įrenginį šaltyje, poveikis bus mažesnis nei aktyviai jį naudojant. Tačiau net ir be to, norint, kad įrenginys ilgiau tarnautų, svarbu laikytis saugaus jo laikymo, naudojimo ir įkrovimo rekomendacijų.

Ilgaamžiškumą lemianti priežiūra

S. Tolvaišienė teigia, kad patarimai, kaip prižiūrėti ličio jonų baterijas turinčius prietaisus žiemos metu, gana universalūs.

„Svarbu neleisti staigiai įrenginiui sušilti. Jei įrenginys buvo šaltyje, geriau jam leisti palaipsniui sušilti prie vidutinės ar kambario temperatūros. Jau vien staigus pernešimas iš šalčio į šiltą patalpą gali sukelti kondensaciją, kuri pavojinga elektronikai. Tad, įnešus įrenginius į vidų, jokiu būdu nereikėtų jų šildyti ant radiatorių ar kitų šildytuvų“, – sako ji.

Lygiai taip pat svarbu po buvimo šaltyje iškart prietaisų nekrauti. Prieš prijungiant prie įkroviklio, reikia leisti įrenginiui atšilti bent iki +10 °C temperatūros.

„Jei įrenginys buvo išjungtas ar išsikrovė šaltyje, iškart jo nejunkite. Rekomenduojama palaukti bent 30–60 minučių, kol įrenginys pasieks kambario temperatūrą. Jei susidarė kondensatas, galima įrenginį padėti sausoje aplinkoje arba naudoti silikagelio pakelius drėgmės sugėrimui“, – pataria ekspertė.

Po buvimo šaltyje, atšilimo ir krovimo, būtina stebėti baterijos elgseną, priduria ji. Jei pastebimas nenormalus perkaitimas, išsipūtimas ar sumažėjusi talpa, bateriją reikėtų keisti ar utilizuoti pagal gamintojo nurodymus.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Dėl šios smulkmenos gali nepavykti užvesti automobilio: skirkite 10 minučių ir neturėsite jokių problemų

Dauguma vairuotojų rūpinasi savo automobiliu, tai plauna kėbulą, valo saloną, prižiūri padangas ir stebi techninį stovį. Tačiau yra viena svarbi detalė, kuri dažnai lieka be dėmesio, būtent tai automobilio akumuliatorius.

Ar automobilis tikrai apsaugo nuo žaibo? Pateikiamas atsakymas, kuris gali išgelbėti jūsų gyvybę

Audros metu daugelis žmonių nerimauja, ypač netikėtai atsidūrę kelyje. Kyla klausimas, ar automobilis gali apsaugoti nuo žaibo. Nors gali pasirodyti, kad metalas traukia žaibus, iš tiesų automobilis gali būti viena saugiausių vietų, jei laikomasi tam tikrų taisyklių.

Vaizdo registratorius už keliasdešimt eurų gali išgelbėti tūkstančius: pasakė, kaip nepadaryti klaidos

Automobilinės vaizdo kameros šiandien vis dažniau tampa būtinu kiekvieno vairuotojo įrankiu. Technologijų pažanga leidžia rinktis iš daugybės modelių, tačiau ne visi jie yra vienodai patikimi ir naudingi. Rinkoje netrūksta įrenginių, kurie atrodo modernūs, tačiau praktikoje gali pasirodyti visiškai neefektyvūs.

2025-12-03 17:10
Kalėdinės nuolaidos: pirkimas ar taisymas? Buitinės technikos servisas ragina rinktis ekologiją ir taupymą
2025-11-30 20:30
Sukčiai randa naujų būdų pasisavinti jūsų pinigus
2025-11-28 20:35
Pamirštas automobilio mygtukas, kuris žiemą gali išgelbėti gyvybę, daugelis jį ignoruoja iki nelaimės
2025-11-28 11:49
Aštuoni patarimai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti šaltuoju metų laiku
2025-11-24 20:13
Automobilyje įsižiebė raudona lemputė? Ši klaida gali kainuoti labai brangiai, neignoruokite jos
2025-11-23 08:35
Dėl jų elektros sąskaitos per metus gali išaugti ir šimtu eurų: kas tie tylieji elektros vagys?
2025-11-18 17:22
Paneigė populiariausius šaldytuvų priežiūros mitus – piniginę tuštinti gali ir smulkmenos
2025-11-16 17:35
Šaldytuve viena klaida kasdien ryja pinigus: pataisykite rankenėlę ir sutaupysite pinigų
2025-11-15 17:37
Ši lemputė vairuotojams kelia didžiulį stresą, tačiau viena paprasta gudrybė ją leis išjungti per dvi minutes
2025-11-12 08:21
Automatiniai užtvarai – prieš šventinis vairuotojų galvos skausmas
2025-11-10 11:40
Sukčiai atranda naują nišą – elektromobilių įkrovimo stoteles: pataria, į ką atkreipti dėmesį
2025-11-05 20:21
Popieriaus lapas ir šaldytuvo durelės: slaptas triukas, kuris padės jums sutaupyti krūvas pinigų
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama