Šiuo metu stebime aiškią geopolitinę dinamiką – Kinijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų santykiuose tęsiantis įtampai, daugelis Kinijos technologijų įmonių strategiškai persiorientuoja į Europos rinkas.
Ši tendencija ryškėja ne tik ekonominėje statistikoje, bet ir realiuose žingsniuose – nuo naujai statomų gamyklų iki prekių ženklų atėjimo į mažmenines rinkas.
Europos Sąjunga Kinijai tampa ne tik prekybos, bet ir reputacijos įtvirtinimo erdve: būtent čia Kinijos gamintojai siekia įsitvirtinti kaip kokybiškų, aukštos pridėtinės vertės produktų tiekėjai.
Akivaizdžiausiai ši plėtra matoma automobilių sektoriuje: 2024 m. Europoje pradėjo kurtis kelių Kinijos elektromobilių gamintojų – tokių kaip „Seres“, „Skywell“ ir „Hongqi“ – atstovybės. Pastarosios siūlo rinkai modelius, kurie tiesiogiai konkuruoja su „Tesla“ tiek technologijų pažangos, tiek kainos požiūriu. Tai signalizuoja nuoseklų, kryptingą ir plataus masto Kinijos gamintojų įsitvirtinimą Europoje – ypač Vidurio ir Rytų regione.
Reikia pastebėti, kad šalia elektromobilių Kinijos bendrovės ypač stiprina ir buitinės technikos pasiūlą – nuo išmaniųjų oro valytuvų iki dulkių siurblių robotų. Tai – ne vien globalios ekspansijos dalis. Ekspertų vertinimu, Kinijos gamintojų įžengimas į Rytų ir Vidurio Europą siejamas su noru diversifikuoti eksporto kryptis ir sumažinti priklausomybę nuo JAV rinkos.
Į Lietuvą žengia išmaniųjų namų sprendimų kūrėja MOVA
Prie naujų žaidėjų Lietuvoje jungiasi ir neseniai įkurta Kinijos kompanija MOVA – išmaniųjų namų prietaisų gamintoja, 2024 m. pradėjusi savo veiklą ir vos per metus įžengusi į daugelį Europos šalių, įskaitant Čekiją, Slovakiją, Vengriją, o dabar – ir Lietuvą.
Skirtingai nei dauguma konkurentų, MOVA nuo pat veiklos pradžios pozicionuoja save ne kaip siauro profilio dulkių siurblių robotų gamintoją, bet kaip kompleksinės išmaniosios buities ekosistemos kūrėją. Įmonė orientuojasi į aukštos kokybės, bet funkcionaliai pažangius prietaisus, integruojamus į vieningą sistemą. Nors MOVA dar tik skinasi kelią į tarptautinį pripažinimą, jos produktų portfelis – gana platus: nuo išmaniųjų grindų valymo prietaisų iki oro kokybės gerinimo ar virtuvės sprendimų.
Šiame kontekste MOVA į Lietuvos rinką žengia ne vien su konkrečiais produktais, bet ir su platesne vizija – dirbtiniu intelektu paremtus sprendimus integruoti į kasdienę buitį ir taip atliepti šiuolaikinio vartotojo poreikį balansuoti tarp patogumo, tvarumo ir technologinio progreso.
Lietuva – strategiškai tinkama rinka Kinijos technologijų plėtrai Europoje
Lietuvą MOVA mato kaip strategiškai tinkamą rinką – čia pastebima auganti išmaniųjų technologijų paklausa, vartotojai vertina energiją taupančius ir autonominius sprendimus.
Strateginis MOVA sprendimas pradėti veiklą Lietuvos rinkoje vasarą atliepia sezoniškai kintančius vartotojų įpročius. Tyrimai rodo, kad šiltuoju metų laiku buitinės technikos – ypač automatizuotų sprendimų – pardavimas išauga. „Statista“ duomenimis, dulkių siurblių robotų pardavimų pikas Europoje fiksuojamas nuo gegužės iki rugpjūčio, kai žmonės dažniau išvyksta atostogų ir nori mažiau laiko skirti kasdieniams darbams namuose.
Šiuo laikotarpiu išauga ir susidomėjimas išmaniosiomis namų technologijomis, kurios leidžia nuotoliniu būdu palaikyti tvarką, sumažina buities naštą ir taupo laiką. Lietuvoje ši tendencija ypač aktuali: čia didelė dalis vartotojų vasarą praleidžia kaimo sodybose ar keliaudami, todėl poreikis automatizuotai buičiai tampa dar labiau apčiuopiamas. Taigi į rinką prekių ženklas ateina būtent tada, kai išmaniųjų buities technologijų poreikis vartotojams – didžiausias.
Lietuva pirmauja pagal technologijų integravimą į kasdienį gyvenimą
Akivaizdu, Lietuva tampa vis patrauklesne rinka išmaniosioms technologijoms ir tvariems sprendimams – tai patvirtina tiek vartotojų elgsena, tiek sektoriaus rodikliai. „Eurostato“ duomenimis, net 82 proc. Lietuvos namų ūkių turi prieigą prie spartaus interneto, o tai sudaro palankias sąlygas naudotis išmaniosiomis programėlėmis valdomais įrenginiais. Be to, pagal DESI ataskaitą Lietuva pirmauja pagal technologijų integravimą į kasdienį gyvenimą tarp Vidurio ir Rytų Europos valstybių.
Dirbtinio intelekto integracija buityje: technologija prisitaiko prie realių poreikių

„P50 Pro Ultra“ siūlo funkcijų rinkinį, kuris atitinka vis labiau populiarėjančias kombinuotų (siurbimo ir drėgnojo valymo), automatizuotų ir dirbtiniu intelektu pagrįstų prietaisų tendencijas. Remiantis rinkos analizės šaltiniais „Grand View Research“ ir „KBV Research“, Europos dulkių siurblių robotų rinka 2020–2030 m. laikotarpiu prognozuojama augti iki maždaug 20 proc. CAGR. Tai susiję su augančiu poreikiu automatizuoti buities darbus ir didėjančiu susidomėjimu daugiafunkciais, mažiau priežiūros reikalaujančiais sprendimais.
Vienas iš „P50 Pro Ultra“ funkcinių skirtumų – savaiminio ištuštinimo ir šluosčių valymo stotis, leidžianti vartotojui sumažinti įprastinį įsitraukimą į prietaiso priežiūrą. Tokie sprendimai vis plačiau taikomi Azijos rinkose ir laikomi vienu iš automatizuotos buities pažangos etapų – jie leidžia riboti poreikį rankiniu būdu šalinti dulkes ar valyti šluostes po kiekvieno valymo ciklo. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvoje pagal 2024 m. Statistikos departamento duomenis apie 70 proc. namų ūkių vienas ar abu suaugusieji dirba visu etatu, sprendimai, mažinantys buities priežiūros laiką, tampa vis aktualesni.
„P50 Pro Ultra“ taip pat naudoja dirbtiniu intelektu pagrįstą SLAM žemėlapių sudarymo algoritmą, kuris padeda tiksliai orientuotis patalpose ir išvengti pasikartojančių trajektorijų. Tai leidžia optimizuoti valymo laiką ir sumažinti energijos suvartojimą. Be to, modelis pasiekia net 19 000 Pa siurbimo galią, o tai, palyginti su vidutine 2 000–3 000 Pa trauka įprastuose įrenginiuose, yra vienas aukščiausių šios klasės prietaisų rodiklių. Tokia galia leidžia efektyviai surinkti ne tik smulkiąsias dulkes, bet ir gyvūnų plaukus iš kiliminės dangos.
Kalbant apie dizainą, MOVA remiasi Paryžiaus dizaino centro sprendimais. Vizualiai minimalistinis, bet struktūriškai optimizuotas korpusas atitinka Skandinavijos ir Japonijos interjero tendencijas – dominuoja švarios linijos, integruotas LED ekranas.
Kinijos technologijų gamintojų plėtra į Europą – ilgalaikė strateginė kryptis
Kinijos technologijų gamintojų plėtra į Europą – tai nebe laikinas reiškinys, o ilgalaikė strateginė kryptis, veikiama tiek geopolitinių, tiek ekonominių veiksnių. Lietuva šioje schemoje tampa ne tik tranzitine ar eksperimentine rinka, bet vis labiau įsitvirtina kaip terpė technologinėms naujovėms testuoti, taikyti ir plėtoti. Be to, šis – naujo rinkos žaidėjo – atėjimo atvejis rodo kur kas platesnę tendenciją: europietiška vartotojų elgsena, orientuota į efektyvumą, tvarumą ir laiką taupančias technologijas, tampa patraukli Kinijos gamintojams, ieškantiems alternatyvų JAV rinkai. Vartotojų poreikiai, susiję su energijos taupymu ir išmaniųjų sistemų integracija, šiuo metu formuoja visą išmaniųjų namų sektoriaus vystymosi kryptį, ir MOVA pavyzdys tai tik patvirtina.