Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 14 d. 07:10
Šalies keliuose modernizuoti šviesoforai ir eismo valdymo sistemos: kaip dėl to pasikeis eismo pralaidumas
Gruodžio 13 d. 21:03
Tankai tampa bejėgiai: JAV kariuomenė testuoja spiečių robotų atakas prieš šarvuotą techniką
Gruodžio 13 d. 19:23
Dinamiškoje rinkoje – stabili kaina: už ką mokate įkraudami savo elektromobilį?
Gruodžio 13 d. 17:24
Žaliasis vandenilis: KTU mokslininkai kuria pigesnį kelią į švarią energijos ateitį
Gruodžio 13 d. 15:38
EY tyrimas: 88 proc. darbuotojų naudoja DI, tačiau – tik paprastoms užduotims atlikti
Gruodžio 13 d. 13:28
Šventinis laikotarpis – darbymetis kibernetiniams sukčiams: kokius veiksmus atlikti, kad netektų gailėtis?
Gruodžio 13 d. 11:06
Kai 96 proc. lietuvių rytas prasideda ekrane: kaip nuolatinis informacijos srautas keičia mąstymą?
Gruodžio 13 d. 09:53
Naviguokite net be interneto – saugumo programėlė KOVAS pristato naują funkcionalumą
Gruodžio 13 d. 07:43
Pasaulinio DI reguliavimo užkulisiai: MRU profesorė pasakoja apie JT darbo grupės veiklą
Gruodžio 12 d. 20:13
Europos Sąjunga keičia žaidimo taisykles: sužinokite, kaip keisis privatumas naršant internete
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Absoliutus fiasko: „Stellantis“ bankrotas Kinijoje tapo skaudžia pamoka visai automobilių rinkai

Publikuota: 2025-07-31 06:20
Tematika: Verslo naujienos
Autorius: Danielius Mažeikis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų „Stellantis“ oficialiai atsisakė savo ambicingų planų plėstis Kinijoje. Priežastis yra nuostolingos investicijos, milžiniška skola ir nesugebėjimas prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančių rinkos sąlygų. Ši istorija tapo ryškiu pavyzdžiu, kaip net didžiausi pasauliniai koncernai gali pralaimėti, jeigu nespėja su inovacijų tempu.

Absoliutus fiasko: „Stellantis“ bankrotas Kinijoje tapo skaudžia pamoka visai automobilių rinkai

2025 metų liepą Čangšos miesto (Hunanio provincija) teismas paskelbė bankrotą bendrovei „GAC-Stellantis“, kuri buvo sukurta dar 2011 metais kaip bendras projektas tarp Kinijos gamintojo GAC ir tuometinio „Fiat Chrysler Automobiles“. Projektas žadėjo daug, buvo suplanuotos investicijos, siekiančios 17 mlrd. juanių (apie 2,3 mlrd. eurų), bei dviejų gamyklų statyba Guangdžou ir Čangšoje. Bendra metinė gamybos apimtis turėjo siekti net 300 tūkst. automobilių.

Iš pradžių rezultatai buvo įkvepiantys, 2017 metais parduota per 200 tūkst. transporto priemonių. Vis dėlto netrukus sekė ryškus nuosmukis. Kol Kinijos rinka greitai perėjo prie elektromobilių ir pažangių technologijų, „GAC-Stellantis“ liko ištikimi vidaus degimo varikliams. Tai tapo vienu iš pagrindinių jų žlugimo veiksnių.

Skolos ir neįvykusios aukciono viltys

Šiandien „Stellantis“ Kinijoje susiduria su daugiau nei 8 mlrd. juanių įsipareigojimų, tai prilygsta apie 1,1 mlrd. JAV dolerių. Iš šios sumos net 4 mlrd. juanių yra teisiškai patvirtintos skolos kreditoriams. Tuo tarpu bendrovės turtas vertinamas tik apie 1,9 mlrd. juanių. Per penkis viešuosius aukcionus buvo bandoma parduoti įmonės turtą, tai yra žemės sklypus, įrangą, abi gamyklas, tačiau nesėkmingai. Pirkėjų neatsirado.

2022 metais pradėta restruktūrizacija taip pat nedavė norimų rezultatų, nes nepavyko pasiekti susitarimo su kreditoriais. Galiausiai buvo nuspręsta likviduoti įmonę. Tai reiškia ne tik finansinę nesėkmę, bet ir visišką „Stellantis“ pasitraukimą iš Kinijos rinkos.

Kodėl „Stellantis“ nesugebėjo išsilaikyti Kinijoje?

„Stellantis“ nesėkmė nėra pavienis atvejis, su sunkumais Kinijos rinkoje susiduria ir kiti Vakarų gamintojai. Kinijos automobilių sektorius per pastarąjį dešimtmetį kardinaliai pasikeitė. Šiandien čia dominuoja elektriniai automobiliai, kurių pasiūla yra plati, o technologijos labai pažangios. Vietiniai gamintojai, siūlantys prieinamus ir šiuolaikiškus elektromobilius, išstūmė tradicinius vidaus degimo automobilius iš populiariausiųjų sąrašo.

„Stellantis“ bendradarbiavimas su GAC orientavosi būtent į vidaus degimo varikliais varomus modelius. Tam, kad būtų galima pereiti prie elektromobilių gamybos, būtų reikėję papildomų investicijų, siekiančių kelis milijardus dolerių. Nei „Stellantis“, nei kiti investuotojai nebuvo pasirengę tokiai rizikai.

Po „Fiat Chrysler“ ir „PSA Group“ susijungimo atsirado dar viena problema, „Stellantis“ siekis perimti didesnę kontrolę bendroje įmonėje susidūrė su pasipriešinimu iš GAC pusės. Priešprieša tarp partnerių, prastėjantis tarpusavio santykis ir nepalankios reguliacinės sąlygos užsienio įmonėms Kinijoje tik dar labiau apsunkino padėtį.

Pamokos ateičiai ir nauji strateginiai prioritetai

Bankrotas Kinijoje reiškia ir simbolinę šio projekto pabaigą. Tai buvo didelės apimties ir ambicingas planas, kurį prieš beveik penkiolika metų inicijavo garsus pramonės lyderis Sergio Marchionne. Šiandien šis projektas tampa pamoka, kiek svarbu yra lankstumas, gebėjimas greitai reaguoti į rinkos pokyčius ir pasirengimas investuoti į ateities technologijas.

„Stellantis“ nesėkmė Kinijoje atskleidžia, kad vien geros pradinės idėjos nepakanka. Sparčiai besikeičiančioje rinkoje būtina ne tik stebėti tendencijas, bet ir ryžtingai jas įgyvendinti. Elektromobiliai, autonominis vairavimas, skaitmeninės paslaugos ir visa tai nebe ateities vizija, o būtinybė.

Kinijos pamoka automobilių pramonei

„Stellantis“ pasitraukimas iš Kinijos rinkos rodo, jog net didžiausiems žaidėjams gali nepavykti, jei jų sprendimai neatitinka laikmečio iššūkių. Milijardiniai nuostoliai, žlugusios gamyklos ir prarasta rinkos dalis tampa akivaizdžiu priminimu, kad automobilių sektorius niekada nestovi vietoje. Ši istorija ne tik užbaigia svarbų „Stellantis“ plėtros skyrių, bet ir siūlo vertingą pamoką visai pramonei, tai prisitaikyti privalu nuolat, o sėkmę lemia ne praeities laimėjimai, o gebėjimas veikti šiandien.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„Xiaomi“ šturmuoja automobilių rinką: per dvejus metus jau pagamino pusė milijono elektromobilių

Elektrinių automobilių rinka nuolat stebina savo tempu, o nauji gamintojai pasirodo ir dingsta greičiau nei bet kada anksčiau. Tačiau tarp visų naujokų išsiskiria „Xiaomi“, kuri per labai trumpą laiką tapo rimtu konkurentu. Kinų technologijų milžinas ką tik paskelbė pagaminęs savo 500 tūkst. elektromobilį.

Už elektrą Lietuvos vartotojų mokama galutinė kaina išliko stabili, o didmeninė kaina šiemet – mažesnė nei vidutiniškai ES šalyse

Sausio–lapkričio mėnesiais mūsų šalyje vidutinė didmeninė elektros kaina buvo 86 Eur/MWh, arba apie 3,4 proc. mažesnė nei ES šalių kainų vidurkis, kuris siekė 89 Eur/MWh. Galutiniams vartotojams elektra šiemet vienuolika mėnesių Lietuvoje vidutiniškai kainavo 25,3 ct/kWh ir tai atitiko ES valstybių vidurkį.

Fiksuotos elektros kainos planų tarifus didino du tiekėjai

Praėjusią savaitę Lietuvoje pasigaminome 48 proc. suvartotos elektros energijos, arba 130,7 GWh, toliau vykstant remontui Elektrėnų komplekse, likusi dalis vartojimui reikalingos elektros importuota iš Švedijos ir Latvijos.

2025 m. gruodis
2025-12-10 21:12
Praėjusią savaitę atšilus orams elektros kaina smuko 5 proc.
2025-12-10 16:13
Gruodį prasideda didžiausios metų šventės: kaip tai gali paveikti elektros kainas?
2025-12-10 13:14
Praėjusią savaitę didmeninė elektros energijos kaina Lietuvoje sumažėjo
2025-12-10 07:24
Danijos žaliųjų technologijų įmonė „Watts“ plečiasi Vilniuje
2025-12-09 18:52
Skambina pavojaus varpais: BYD išstūmė „Volkswagen“, kiniški automobiliai uždirba daugiau
2025-12-09 09:14
„Tesla“ ir GM nusisuka nuo Kinijos: JAV automobilių gigantai slapta traukiasi iš Kinijos glėbio
2025-12-08 07:56
Į pirmąją Šiaurės ir Baltijos šalių „Visa Innovation Program“ grupę pateko aštuonios „fintech“ įmonės
2025-12-06 21:04
„European Energy“ fiksuoja augimą: finansiniai rodikliai gerėja nepaisant svyravimų rinkoje
2025-12-05 07:20
Išmaniųjų telefonų kainos šoktels jau 2026 m. – ir nesunku suprasti kodėl (1)
2025-12-04 16:22
Praėjusią savaitę itin išaugus elektros vartojimui, elektros kainos augo 23 proc.
2025-12-04 07:37
Fiksuotos elektros kainos planų tarifus didino visi trys tiekėjai
2025-12-03 21:02
Įvardijo 3 faktorius, kurie darys įtaką elektros kainoms gruodį
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama