Remiantis analitinės kompanijos „Kantar“ duomenimis, „Apple“ jau ketvirtus metus iš eilės pirmauja tarp vertingiausių pasaulio prekių ženklų. Jo vertė pasiekė 1,3 trilijono JAV dolerių, tai yra 28 procentais daugiau nei pernai.
„Apple“ šiuo metu sudaro daugiau nei 12 procentų visos „BrandZ“ top-100 įmonių vertės. Ekspertų teigimu, „Apple“ išsiskiria trimis pagrindinėmis savybėmis: „prasmingas“, „išskirtinis“ ir „matomas“.
Būtent šie bruožai, pasak „Kantar“ metodologijos, suteikia prekės ženklui atsparumo ekonominei neapibrėžčiai ir padeda išlaikyti konkurencinį pranašumą pasaulinėje rinkoje.
Dirbtinio intelekto prekių ženklai stipriai kyla
Vienas ryškiausių šių metų „BrandZ“ reitingo bruožų – ženklus dirbtinio intelekto prekių ženklų augimas. „Nvidia“ šoktelėjo į penktą vietą po 152 procentų vertės augimo per vienerius metus. Tuo tarpu „ChatGPT“, priklausantis „OpenAI“, debiutavo reitinge 60-oje vietoje, pasiekdamas 43,5 milijardo dolerių vertę.
Pasak „Kantar“, dirbtinis intelektas keičia ne tik technologijas, bet ir marketingo, produktų vystymo bei medijų strategijų logiką. Tarp kompanijų, kurios jau sėkmingai integruoja AI sprendimus, minimos „Coca-Cola“, „Reckitt“ ir „PepsiCo“. Šios įmonės naudoja AI lokalizuotoms reklamoms kurti, naujiems produktams formuoti bei verslo procesams optimizuoti.
Rinkos vertė rodo atsigavimą
„BrandZ“ reitingas sudaromas jau beveik 20 metų, vertinant ne tik finansinius rodiklius, bet ir vartotojų požiūrį į prekių ženklą.
Šiemet visų top-100 prekių ženklų bendra vertė išaugo 29 procentais, kas rodo rinkos atsigavimą po ekonominio neapibrėžtumo ir pandeminių svyravimų.