Elektronika.lt
 2025 m. rugpjūčio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugpjūčio 18 d. 20:32
Marse aptiktos paslaptingos sferos: NASA atradimas gali pakeisti viską, ką žinojome apie šią planetą
Rugpjūčio 18 d. 17:44
KTU mokslininkai: dirbtinį intelektą integruojantys karinės tematikos žaislai gali paveikti vaikų mąstymą
Rugpjūčio 18 d. 14:34
KTU studentas diegia komunikacinių stotelių sistemą – padėtų užtikrinti ryšį įvykus ekstremaliai situacijai
Rugpjūčio 18 d. 11:39
NIS2: kai direktyva tampa įstatymu, saugančiu nuo abejingumo
Rugpjūčio 18 d. 08:34
Sukčiai skambina ir rašo jūsų tėvams bei seneliams: kaip juos apsaugoti?
Rugpjūčio 17 d. 20:32
NASA pasiekė tikrą revoliuciją: išbandė dirbtiniu intelektu paremtą technologiją
Rugpjūčio 17 d. 16:24
Kokios yra nuotolinio darbo realijos ir perspektyvos?
Rugpjūčio 17 d. 12:27
Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“
Rugpjūčio 17 d. 08:16
Tyrimas atskleidžia: atlyginimų IT sektoriuje augimo tempas – lėtėja
Rugpjūčio 16 d. 20:34
Istorinis eksperimentas paneigia Einšteino prielaidą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Renault Group“ pademonstruos ambicingą autonominio viešojo transporto viziją

Publikuota: 2024-05-17 18:43
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Autonominis transportas neišvengiamai kelia naujų iššūkių, bet tuo pačiu atveria tik kažkada fantastikos filmuose regėtų galimybių. Šiandien lengvieji automobiliai jau gali pasigirti kai kuriomis autonominio važiavimo užuomazgomis, bet griežtos taisyklės ir klientų poreikiai kol kas riboja platesnį jų diegimą. Savo ruožtu „Renault Group“ kartu nauju partneriu „WeRide“, pasitelkdami ilgametę patirtį ir remdamiesi pragmatiška technologijų vizija, jau plėtoja pažangią autonominio viešojo transporto koncepciją, kuri netrukus bus pademonstruota viešai.

„Renault Group“ pademonstruos ambicingą autonominio viešojo transporto viziją

Užmegzta svarbi partnerystė

„Renault Group“ jau siūlo aukščiausio lygio vairavimo pagalbos funkcijas daugumoje savo modelių, užtikrinančias komfortą ir saugumą. Vis tik tolesnis kai kurių funkcijų automatizavimas, siekiant visiško automobilio autonomiškumo, kol kas atrodo mažai tikėtinas, atsižvelgiant į galiojančias taisykles, klientų lūkesčius ir sudėtingų technologijų sąnaudas.

Nepaisant to, „Renault Group“ ketina būti rimta tvaraus ir autonominio judumo dalyvė kalbant apie viešąjį transportą. Šiuo tikslu grupė jau plėtoja elektrinę, robotizuotą ir iš anksto įrengtą „miniBus“ platformą, kurioje bus įdiegti įvairūs automatizavimo sprendimai iš specializuotų partnerių.

Vieša paslaptis, kad „Renault Group“ inžinieriai kai kuriuos eksperimentus vykdo jau ne vienerius metus, apie kitus netrukus sužinos visuomenė. Štai kartu su „WeRide“, pasauline autonominių transporto priemonių eksperte, per gegužės pabaigoje vyksiantį „Roland-Garros 2024“ teniso turnyrą pirmą kartą bus pademonstruota viešojo transporto realiomis sąlygomis vizija.

Šia įmonių partneryste siekiama plačiu mastu komerciniais tikslais diegti L4 autonomijos lygio transporto priemones, t. y. galinčias savarankiškai valdyti įvairias vairavimo situacijas apibrėžtoje veiklos srityje, nuotoliniu būdu prižiūrint, bet nesikišant transporto priemonėje esančiam vairuotojui.

Kai 2018 m. „Alliance Ventures“ investavo į tuo metu dar tik besikuriančią įmonę „WeRide“, jis numatė didelį kolektyvinio autonominio judumo poreikį ateityje. Nuo to laiko „WeRide“ tapo autonominių transporto priemonių etalonu – pasaulyje jau eksploatuojama daugiau kaip 700 autonominių transporto priemonių (įskaitant 300 mikroautobusų), kurios nuvažiavo daugiau kaip 28 mln. km Azijoje, Artimuosiuose Rytuose ir Šiaurės Amerikoje, o netrukus ir Europoje kartu su „Renault Group“.

Teks spręsti judumo iššūkius

Minėta partnerystė tarp „Renault Group“ bei „WeRide“ nėra atsitiktinė. Šiuo atveju puikiai suvokiama, kad Europoje daugiau kaip 400 didžiųjų miestų palaipsniui taps mažos taršos zonomis, tačiau vis tiek turės užtikrinti savo gyventojų judumą.

Dėl šios priežasties „Renault Group“ jau kelerius metus vykdo bandymus, siekdama nustatyti geriausią atsaką į vietos valdžios institucijų poreikius. Pavyzdžiui, 2023 m. vietos valdžia paskelbė projektą „Mach 2“, pagal kurį nuo 2026 m. automatizuotų elektrinių mikroautobusų parkas turi būti integruotas į Šatoru metropolijos (Prancūzija) viešojo transporto tinklą.

Atlikus šiuos bandymus, „Renault Group“ ketina pasiūlyti robotizuotą elektrinių mikroautobusų platformą, pagrįstą naujuoju „Renault Master“, į kurią bus galima integruoti tokių specializuotų partnerių, kaip „EasyMile“, „Milla“ ir „WeRide“, automatizavimo sprendimus.

Lankstesni autonominiai mikroautobusai galės važinėti visą parą ir 7 dienas per savaitę visiškai saugiai, o sąnaudų ir CO2/km vienam keleiviui atžvilgiu jie bus nulinės emisijos alternatyva arba efektyvus esamų sprendimų (traukinių, tramvajų, autobusų) papildymas. Papildomas robotizacijos ir automatizavimo sąnaudas galėtų kompensuoti tai, kad mikroautobusuose nebūtų vairuotojų. Transporto priemonių parkui valdyti reikės paprastos nuotolinės priežiūros sistemos.

„Renault Group“ strategija

Derėtų pažymėti, kad tarptautiniu mastu sutariama dėl 6-ių automatizuoto ir autonominio vairavimo lygių – nuo L0 lygio be jokios pagalbos vairuojant iki L5 lygio – aukščiausio lygio, kai transporto priemonė būtų visiškai autonomiška visose situacijose ir be jokio žmogaus įsikišimo.

Kalbant apie atskiras transporto priemones, „Renault Group“ daugiausia pastangų skiria L2 ar net L2+ lygiui su keliomis aukščiausio lygio rinkoje vairavimo pagalbinėmis funkcijomis, kurios užtikrina, kad jos transporto priemones būtų saugu ir malonu vairuoti pasitelkiant pažangias pastovaus greičio palaikymo, eismo juostų laikymosi sistemas, o netrukus – ir automatinio aplenkimo funkciją. Visgi, nepaisant naudojamų pagalbinių funkcijų, vairuotojas ir toliau išlieka atsakingas už vairavimą.

Tarp L2 lygio automatizavimo ir L3 lygio autonomijos yra didelis technologinis atotrūkis, nes transporto priemonė turi gebėti saugiai važiuoti sudėtingoje aplinkoje su ribota vairuotojo priežiūra. Šiame etape dėl klientų patiriamų išlaidų, palyginti su vairavimo privalumais, paklausa būtų nepakankama ar net išvis neegzistuotų.

Tuo pat metu „Renault Group“ užtikrina, kad jos transporto priemonių architektūra galėtų vystytis autonominio automobilio link, jei dėl pasikeitusių lūkesčių, taisyklių ar sumažėjusių technologijų sąnaudų šis proveržis taptų įmanomas. Kita vertus, kalbant apie viešąjį transportą, grupė įžvelgia autonominių transporto priemonių pasiūlos aktualumą – manoma, kad per ateinančius kelerius metus kasmet reikės kelių tūkstančių mikroautobusų.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Praėjusios savaitės vidutinė didmeninė elektros energijos kaina buvo viena mažiausių šiemet

Išaugusi nacionalinė generacija bei pigios elektros importas iš Skandinavijos lėmė tai, kad praėjusios savaitės (rugpjūčio 4–10 d.) vidutinė didmeninė elektros energijos kaina „Nord Pool“ biržoje buvo viena žemiausių šiais metais – 0,037 Eur/kWh, tai 27 proc. mažesnė kaina nei ankstesnę savaitę (0,056 Eur/kWh).

„Spotify“ paskelbė antrojo ketvirčio rezultatus: vartotojų daugėja, bet finansiniai rezultatai prastėja

Antrojo 2025 metų ketvirčio rezultatai rodo, kad „Spotify“ ir toliau išlaiko stiprią poziciją muzikos transliacijos rinkoje, tačiau susiduria ir su rimtais finansiniais iššūkiais.

„Google“ konkurencijos visiškai nebijo: technologijų milžinė uždirbo milijardus, „ChatGPT“ įtakos nedaro

„Alphabet“, „Google“ valdanti bendrovė, paskelbė 2025 metų antrojo ketvirčio finansinius rezultatus. Bendros įmonės pajamos siekė 96,4 milijardo dolerių, tai yra 14 procentų daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

2025 m. rugpjūtis
2025-08-18 22:02
Lietuvos aukštųjų technologijų eksportas toliau demonstruoja konkurencingumą ir atsparumą
2025-08-18 16:02
Liepos mėnesį elektros kainos augo 8 proc.
2025-08-12 13:07
Praėjusią savaitę pigo elektra
2025-08-07 22:04
Išaugus vėjo energijos gamybai praėjusią savaitę elektra pigo 9 proc.
2025-08-07 21:22
RRT: pašto rinka nuosekliai auga, o paštomatai įsitvirtina kaip pagrindinis siuntinių pristatymo būdas
2025-08-07 13:13
Vidutinė didmeninė elektros kaina liepą Lietuvoje buvo 42,5 proc. mažesnė nei vidutiniškai ES
2025-08-07 10:41
„SES“ apyvarta pirmąjį šių metų pusmetį sudaro 978 mln. eurų
2025-08-06 22:04
Didmeninių elektros kainų vidurkiai mažiausi per kelerius metus, mažėjo ir fiksuotų kainų planų vidutiniai tarifai
2025-08-06 19:52
LG skelbia 2025 m. antrojo ketvirčio rezultatus
2025-08-06 10:53
„Tele2“ ir GCI kuria pirmą Baltijos šalių mobiliojo ryšio bokštų įmonę
2025-08-05 21:13
Vėjuoti orai mažino elektros energijos kainas Lietuvoje
2025-08-05 15:49
„General Motors“ didina apsukas: per ketvirtį pardavė virš 46 tūkst. elektromobilių
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama