Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 13 d. 21:03
Tankai tampa bejėgiai: JAV kariuomenė testuoja spiečių robotų atakas prieš šarvuotą techniką
Gruodžio 13 d. 19:23
Dinamiškoje rinkoje – stabili kaina: už ką mokate įkraudami savo elektromobilį?
Gruodžio 13 d. 17:24
Žaliasis vandenilis: KTU mokslininkai kuria pigesnį kelią į švarią energijos ateitį
Gruodžio 13 d. 15:38
EY tyrimas: 88 proc. darbuotojų naudoja DI, tačiau – tik paprastoms užduotims atlikti
Gruodžio 13 d. 13:28
Šventinis laikotarpis – darbymetis kibernetiniams sukčiams: kokius veiksmus atlikti, kad netektų gailėtis?
Gruodžio 13 d. 11:06
Kai 96 proc. lietuvių rytas prasideda ekrane: kaip nuolatinis informacijos srautas keičia mąstymą?
Gruodžio 13 d. 09:53
Naviguokite net be interneto – saugumo programėlė KOVAS pristato naują funkcionalumą
Gruodžio 13 d. 07:43
Pasaulinio DI reguliavimo užkulisiai: MRU profesorė pasakoja apie JT darbo grupės veiklą
Gruodžio 12 d. 20:13
Europos Sąjunga keičia žaidimo taisykles: sužinokite, kaip keisis privatumas naršant internete
Gruodžio 12 d. 17:24
Kaip ištrinti naršymo istoriją „iOS“ „Safari“ naršyklėje
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Planetos išsaugojimui ekologiškų automobilių nepakanka – kūrėjams tenka keisti ir gamybos procesą

Publikuota: 2023-04-27 10:31
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Sprendžiant klimato kaitos problemas šiandien jau nepakanka vien tik sukurti automobilį, iš kurio duslintuvo sklistų gerokai mažesnis ar visiškai nulinis taršos kiekis. Vis didėjant nerimui dėl mūsų planetos likimo, ant automobilių gamintojų pečių krito dar daugiau atsakomybės. Tai buvo viena priežasčių, kodėl siekiant tvarumo ėmė keistis tiek patys automobiliai, tiek ir jų gamybos procesas.

Lyderystės ėmėsi britai

Vieša paslaptis, kad transportas ženkliai prisideda prie klimato kaitos. Tai tapo akstinu automobilių gamintojams ieškoti sprendimų bei pradėti kurti mažiau taršius modelius. Šiandien pokyčiai jau matomi plika akimi – gatvėse sparčiai auga vien tik elektra varomų ar hibridine pavara aprūpintų automobilių skaičius.

Tačiau dalis gamintojų tvarumą pakėlė į dar aukštesnį lygmenį. Pavyzdžiui, prabangos prekių ženklų siūlomų automobilių salonuose vis rečiau aptinkamos taršia gamyba išsiskiriančios medžiagos, o neretai ir visai jų atsisakoma. Vietoj to naujausių prašmatnių modelių viduje naudojami komponentai iš atsinaujinančių išteklių ar netgi inovatyvūs sintetiniai dariniai, sukurti perdirbant nebereikalingus daiktus.

O štai bendrovė „Bentley“ pasirūpino, kad jos gamykla Kriu (Crewe) mieste Anglijoje taptų neutrali aplinkai anglies junginių atžvilgiu. Tai liudijantį sertifikatą ypač prabangių britiškų automobilių gamintojas gavo dar 2019 m. Dabar bendrovės tikslas – nulinė emisija (angl. net zero), kurią pasiekus į aplinką nebeskleidžiami jokie klimato pokyčius lemiantys teršalai.

„Prabangos prekių ženklų klientai įpratę kelti pačius aukščiausius reikalavimus perkamiems daiktams – ar tai būtų drabužiai, ar automobiliai. Apskritai tokiai publikai būdingas jautresnis požiūris į tai, kaip norimo automobilio gamintojai elgiasi, kokia jų pasaulėžiūra, istorija ir kokie ateities planai“, – sako automobilių žurnalistė, viena iš tinklalaidės „Overdraivas“ autorių Dina Sergijenko-Ramaškevičienė.

Vien tik gautu sertifikatu neapsiribojo

„Bentley“ būstinė Kriu tapo pirmąja prabangių automobilių gamykla Didžiojoje Britanijoje, gavusia „Carbon Trust“ organizacijos „PAS 2060 Carbon neutral“ sertifikatą. Tačiau tuo gamintojas neapsiribojo.

2021-ųjų pabaigoje konstatuota, kad bendrovei pavyko dar 81 proc. sumažinti vieno automobilio pagaminimui sugeneruojamo CO₂ kiekį, palyginti su sertifikavimo metu nustatytais rodikliais. Tokius rezultatus iš esmės lėmė įmonės sprendimas visą naudojamą elektrą bei dujas pirkti tik iš atsinaujinančių šaltinių tiekėjų. Be to, bendrovė gamykloje įsirengė savo 7,7 mW galios saulės elektrinę.

„Bentley“ taip pat investavo į 34 tūkst. litrų degalų iš atsinaujinančių šaltinių talpyklą. Todėl dabar vietinei logistikai naudojamose transporto priemonėse dyzelinas pakeičiamas alternatyviaisiais degalais. Vien pastarasis sprendimas leido 86 proc. sumažinti šių sunkvežimių CO₂ išmetimą.

Negana to, gamyklos, kurioje dirba apie 4 tūkst. žmonių, teritorijoje buvo įrengta 130 elektros energijos įkrovimo punktų hibridiniams ir elektriniams automobiliams. Įmonės darbuotojams taip pat pavyko apriboti verslo kelionių skaičių. Atkakliomis visų pastangomis vien „Bentley“ operacijų sukuriama 17 482 tonų CO2 ekvivalento tarša nuo 2019 iki 2020 m. susitraukė iki 3 341 tonos.

„Didžiosios Britanijos prestižinių modelių gamintojas užsibrėžęs iki 2030 m. pasiekti visapusišką anglies junginių neutralumą. Todėl nepakaks tik sugalvoti, kaip išspręsti vieną ar kitą su tarša susijusį klausimą. Čia būtinas gerokai platesnis požiūris – turės būti užtikrinti atitinkami gamybos, tiekimo, prekybos ir, suprantama, pačių automobilių standartai“, – pažymi D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Tenka priimti ir nepopuliarius sprendimus

Žurnalistės teigimu, turbūt ne vienam automobilių gerbėjui suvirpės širdis išgirdus, kad su „Bentley“ vardu glaudžiai siejamas 6 litrų darbinio tūrio W12 konstrukcijos variklis nuo 2024-ųjų nebebus montuojamas naujuose modeliuose. Tad paskutiniu šios jėgainės mohikanu taps išskirtinis „Bentley Batur“. Jame atnaujintas legendinis variklis išvystys gamintojo modeliuose dar neregėtą 740 AG galią bei 1 000 Nm sukimo momentą.

„Bentley Batur“ montuojamas 6 litrų W12 variklis (gamintojo nuotr.)
„Bentley Batur“ montuojamas 6 litrų W12 variklis (gamintojo nuotr.)

„Vis dėlto tai yra neišvengiama, nes nuo 2035 m. Europos Sąjungoje bus draudžiama prekyba naujais automobiliais su vidaus degimo varikliais. Tad gamintojai turės tam pasiruošti, o kai kurie iš jų rengiasi iš anksto“, – pažymi pašnekovė.

Britų prabangių automobilių flagmanas savo gamoje jau diegia elektrifikuotas sistemas ir W12 variklis taip pat bus keičiamas elektrifikuotomis jėgainėmis su kiek mažesniais V6 ir V8 agregatais. Laikantis „Beyond100“ strategijos, 2025 m. pasirodys pirmasis bendrovės elektromobilis, o 2030-aisiais visa „Bentley“ gama bus varoma tik elektros energija.

„Mūsų galutinis tikslas – iki 2030-ųjų sukurti klimatui pozityvią gamybą“, – paaiškina „Bentley“ gamybos valdybos narys Peteris Boschas.

Kaip įmonei tapti neutralia klimatui?

Dažnai klaidingai manoma, kad pakanka apriboti vien anglies junginių patekimą į aplinką, tačiau žalingą mūsų planetos klimatui poveikį daro ne tik jie.

Įmonėms transformuojant savo veiklą į klimatui neutralią, šioje srityje veikiančios Mokslu grįstų tikslų iniciatyvos (MPTi, angl. Science Based Targets initiative) atstovai nurodo, kad visiškos nulinės emisijos siekiančios organizacijos turi užkardyti Kioto protokole numatytų šešių šiltnamio efektą keliančių dujų emisiją: anglies dvideginio (CO₂), azoto oksido (N₂O), metano (CH4), hidrofluorangliavandenilių (HFCs), perfluorangliavandenilių (PCFs) ir sieros heksafluorido (SF6). Papildomai turėtų būti įtraukiama ir azoto trifluorido (NF3) apskaita.

Taip pat organizacijos turi atsižvelgti į tai, kokių veiklų išlakos skaičiuojamos ir atitinkamai taikyti tikslus. Automobilių gamintojai susiduria su pačios gamybos ir gamyklų emisija, tuomet skirtingų lygių netiesiogine emisija, kuri apima tiekimo grandinę – nuo perkamos energijos iki įsigyjamų detalių ar paslaugų.

Kadangi visų dujų išlakų absoliučiai panaikinti neįmanoma, būtina numatyti ir kompensavimo mechanizmus aplinkai palankia veikla. Paprastai bendrovės atsodina miškus, apželdina tam tikrus plotus ar tiesiog įsigyja taršos mažinimo kitose planetos vietose sertifikatus, o tuo už jas pasirūpina atitinkamos organizacijos.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„Xiaomi“ šturmuoja automobilių rinką: per dvejus metus jau pagamino pusė milijono elektromobilių

Elektrinių automobilių rinka nuolat stebina savo tempu, o nauji gamintojai pasirodo ir dingsta greičiau nei bet kada anksčiau. Tačiau tarp visų naujokų išsiskiria „Xiaomi“, kuri per labai trumpą laiką tapo rimtu konkurentu. Kinų technologijų milžinas ką tik paskelbė pagaminęs savo 500 tūkst. elektromobilį.

Už elektrą Lietuvos vartotojų mokama galutinė kaina išliko stabili, o didmeninė kaina šiemet – mažesnė nei vidutiniškai ES šalyse

Sausio–lapkričio mėnesiais mūsų šalyje vidutinė didmeninė elektros kaina buvo 86 Eur/MWh, arba apie 3,4 proc. mažesnė nei ES šalių kainų vidurkis, kuris siekė 89 Eur/MWh. Galutiniams vartotojams elektra šiemet vienuolika mėnesių Lietuvoje vidutiniškai kainavo 25,3 ct/kWh ir tai atitiko ES valstybių vidurkį.

Fiksuotos elektros kainos planų tarifus didino du tiekėjai

Praėjusią savaitę Lietuvoje pasigaminome 48 proc. suvartotos elektros energijos, arba 130,7 GWh, toliau vykstant remontui Elektrėnų komplekse, likusi dalis vartojimui reikalingos elektros importuota iš Švedijos ir Latvijos.

2025 m. gruodis
2025-12-10 21:12
Praėjusią savaitę atšilus orams elektros kaina smuko 5 proc.
2025-12-10 16:13
Gruodį prasideda didžiausios metų šventės: kaip tai gali paveikti elektros kainas?
2025-12-10 13:14
Praėjusią savaitę didmeninė elektros energijos kaina Lietuvoje sumažėjo
2025-12-10 07:24
Danijos žaliųjų technologijų įmonė „Watts“ plečiasi Vilniuje
2025-12-09 18:52
Skambina pavojaus varpais: BYD išstūmė „Volkswagen“, kiniški automobiliai uždirba daugiau
2025-12-09 09:14
„Tesla“ ir GM nusisuka nuo Kinijos: JAV automobilių gigantai slapta traukiasi iš Kinijos glėbio
2025-12-08 07:56
Į pirmąją Šiaurės ir Baltijos šalių „Visa Innovation Program“ grupę pateko aštuonios „fintech“ įmonės
2025-12-06 21:04
„European Energy“ fiksuoja augimą: finansiniai rodikliai gerėja nepaisant svyravimų rinkoje
2025-12-05 07:20
Išmaniųjų telefonų kainos šoktels jau 2026 m. – ir nesunku suprasti kodėl (1)
2025-12-04 16:22
Praėjusią savaitę itin išaugus elektros vartojimui, elektros kainos augo 23 proc.
2025-12-04 07:37
Fiksuotos elektros kainos planų tarifus didino visi trys tiekėjai
2025-12-03 21:02
Įvardijo 3 faktorius, kurie darys įtaką elektros kainoms gruodį
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama