Elektronika.lt
 2024 m. gegužės 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gegužės 14 d. 20:13
Modernizuojama Žemės informacinė sistema
Gegužės 14 d. 17:39
Ar įmonių vadovai gali miegoti ramiai naudodami dirbtinį intelektą?
Gegužės 14 d. 14:31
Autonomiškas automobilis JAV išlaikė egzaminą ir gavo vairuotojo pažymėjimą: ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Gegužės 14 d. 11:25
Kibernetinio saugumo ekspertas nurodė būdus, padėsiančius įmonėms pasiruošti naujos ES direktyvos įsigaliojimui
Gegužės 14 d. 08:26
Ką daryti jei „iPhone“ sušlapo?
Gegužės 13 d. 20:21
Kodėl atsinaujinančioje energetikoje naudinga mažinti priklausomybę nuo kiniškos programinės įrangos?
Gegužės 13 d. 17:37
BMW pristatė sportišką „M4 CS“ modelį: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.
Gegužės 13 d. 14:43
Klaipėdos universitetas imasi visuomenės švietimo kibernetinio saugumo klausimais misijos
Gegužės 13 d. 11:42
Energetikos ekspertai skelbia didžiausias saulės elektrinių montavimo klaidas
Gegužės 13 d. 08:12
Kelyje link saulės energetikos proveržio pametėme bendrą kryptį (1)
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Elektra kaip automobilis – gamintojas kitas, infrastruktūra ta pati

Publikuota: 2020-08-29 19:05
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Vidutinis amerikietis per savo gyvenimą pakeičia apytiksliai 10 automobilių. Lietuvoje panašus tyrimas nebuvo atliktas, bet tikėtina, kad kiekvienas mūsų šalies vairuotojas dėl įvairių priežasčių – nusidėvėjimo, pasikeitusių asmeninių ar darbo aplinkybių – per savo gyvenimą taip pat pakeičia bent keletą automobilių. Ir atėjus metui įsigyti naujus „ratus“ galvoja apie kainą, patogumą, spalvą, galią, tikrai nesibaimindamas to, kad pakeitęs automobilio markę nebegalės rinktis mėgstamos degalinės ar įprasto autoserviso.

Elektra kaip automobilis – gamintojas kitas, infrastruktūra ta pati

Laikui bėgant situacija panašiai pasikeis ir Lietuvos elektros rinkoje. Daugiausiai elektros sunaudojantys buitiniai vartotojai jau gali rinktis iš penkių šalyje veikiančių nepriklausomų tiekėjų. Ir tikrai nekeista, kad daugybę metų kompleksiškai veikusi elektros infrastruktūros ir tiekimo sistema taip ir suprantama – kaip nedaloma. Nors iš tiesų tiekėjai gali būti keičiami kaip automobiliai, o infrastruktūra – laidai ir kitos perdavimo sistemos – kaip ir degalinės ar techninės apžiūros stotys, lieka tie patys.

Pirmieji įspūdžiai leidžia įsitikinti, kad su savo „asmeniniu laidu“ pas kiekvieną gyventoją ateinantis naujas elektros tiekėjas yra gerokai įsišaknijęs stereotipas. Vis dar dažnai atrodo, kad pakeitus tiekėją teks sukti galvą dėl naujų laidų, įvado, kitos infrastruktūros. Suprantama, kad visai nesinori papildomų išlaidų, pragręžtų sienų ir remonto dulkių.

Jei per ilgus dešimtmečius nebūtų nusistovėjusi tradicija, kai viskas gaunama iš vienų rankų, gal ir stebintų vartotojų klausimai apie tai, kiek kainuos laidų atvedimas iki namo, koks bus mokestis už gedimų šalinimą, jei virsdamas medis nutrauks elektros laidus, ar reikės atvesti naują elektros įvadą. Visa infrastruktūra lieka Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) žinioje, kaip ir pagalba vartotojams sutrikus elektros tiekimui.

Taip yra ir taip bus, kad ESO indėlis liks kritiškai svarbus net ir visiškai liberalizavus šią rinką. Dėl gamtos stichijų Lietuvoje per metus bent keletą kartų tūkstančiai namų ūkių ilgesniam ar trumpesniam laikui netenka elektros, kol ESO brigados nesutaiso gedimų ir neatstato elektros tiekimo. Daug investicijų ir specifinės priežiūros reikalaujanti elektros tiekimo infrastruktūra toliau lieka ir liks ESO žinioje – tai nesikeis.

Ne tik elektros, bet ir kitoms svarbioms sritims įvairiose šalyse paprastai galioja ta pati taisyklė – gyvybiškai svarbi infrastruktūra lieka valstybės rankose. Atsisakant monopolio ir didinant konkurenciją, šalia valstybei priklausančio tiekėjo-monopolisto atsiranda privačios įmonės, konkuruojančios kaina ir kokybe. Todėl keičiant elektros tiekėją papildomai investuoti ar patirti kitų išlaidų vartotojams neteks. Kitas elektros tiekėjas neatsineš „savo laido“, kaip ir kitos rinkoje konkuruojančios įmonės jis naudosis jau esamai perdavimo sistema.

Tokio rinkos išskaidymo pliusai vartotojui akivaizdūs, nes užtikrina galimybę rinktis iš visų alternatyvių pasiūlymų. Be to, šis modelis neapriboja tiekėjų veiklos pagal veiklos vietą, kitaip sakant – pagal turimos infrastruktūros gabalą.

Kadangi infrastruktūra lieka visiems ta pati, tik supaprastinamas vartotojų migravimas tarp tiekėjų, kiekvienas namas ar butas galės priimti savarankiškus, jiems labiausiai tinkančius sprendimus. Kitaip tariant, blokuoto kotedžo gyventojai ar vieno daugiabučio aukšto gyventojai galės turėti po skirtingą elektros tiekėją visiškai to nederindami su kaimynais.

Martynas Giga. Elektros tiekimo bendrovės „Elektrum Lietuva“ direktorius


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.




Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama