Elektronika.lt
 2025 m. liepos 3 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 3 d. 20:34
Tinkama nešiojamo kompiuterio priežiūra: sužinokite, kaip tinkamai valyti ekraną, klaviatūrą ar korpusą
Liepos 3 d. 17:43
Dirbtinis intelektas turi daugiau empatijos už žmogų: įspėja nepasitikėti aklai
Liepos 3 d. 14:39
Aplikacijų diegimas iš alternatyvių programėlių platinimo platformomų Europos Sąjungoje
Liepos 3 d. 11:40
VU pateikia švietimo iššūkių prognozes: mokslininkai ragina priemonių imtis jau dabar
Liepos 3 d. 08:26
„Ignitis grupė“ pradeda kurti energijos kaupiklių parkus Lietuvoje
Liepos 2 d. 20:22
Mokslininkų išradimas šokiruoja: šios naujos kartos baterijos gali sumažinti net ir išmetamų teršalų kiekį (1)
Liepos 2 d. 17:42
Vaikai vasarą leidžia ne kieme, o prie kompiuterio: ekrano laikas išaugo 40 proc.
Liepos 2 d. 14:31
„Philips Evnia 27M2N3501PA“: sukurtas siekiantiems aukščiausių rezultatų
Liepos 2 d. 11:21
Z karta šturmuoja darbo rinką: kaip susikalbėti skirtingų kartų atstovams?
Liepos 2 d. 08:35
„Xiaomi“ pristato „Xiaomi Smart Band 10“: stilinga naujiena išmaniam gyvenimui
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Švietimas, studijos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

VDU STEAM didaktikos centras – mokslas, kūryba ir naujos perspektyvos

Publikuota: 2024-09-09 14:16
Tematika: Švietimas, studijos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

„Atlikti tyrimai rodo, jog vos 8 STEAM ugdymo modeliu paremtos pamokos per metus pagerina moksleivių mokymosi rezultatus. Tiek užtenka įvykti teigiamam pokyčiui. Nebegalime judėti į priekį remdamiesi vien tik mums įprastu dalykiniu mokymu, nes to paprasčiausiai nebeužtenka. Šiuolaikinės įmonės ir ateities darbdaviai ieško darbuotojų, ne tik gerai išmanančių savo konkrečią specializaciją, bet ir gebančių pasiūlyti nestandartinių sprendimų, kurie padėtų įveikti kylančius iššūkius“, – sako Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) STEAM didaktikos centro vadovė doc. dr. Judita Žukauskienė.

VDU STEAM Didaktikos centras. Juditos Zukauskienes nuotr.
VDU STEAM Didaktikos centras. Juditos Zukauskienes nuotr.

Pasak mokslininkės, STEAM ugdymo modelio, apjungiančio gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos bei menų srities dalykus, pagrindinis siekis nėra vien tik populiarinti tiksliuosius ir technologinės krypties mokslus. VDU docentės teigimu, STEAM ugdymas, vienu metu integruojant keletą skirtingų dalykų, per kūrybiškumą ir komandines veiklas, visų pirma suteikia moksleiviams galimybes geriau patiems save pažinti.

„Pavyzdžiui, matematikos pamokų metu menai integruojasi ne vien per piešimą, bet per kūrybą, žiūrėjimą į mokslą kitu kampu, informacijos pateikimą per vizualiuosius menus, šių dalykų apjungimą ir panaudojimą. Viso to galima mokytis ir atliekant tyrimus ar eksperimentus per biologijos, chemijos ir fizikos pamokas. Tai leidžia pamatyti, kur ir kaip šie dalykai yra pritaikomi, o mokymasis žinias integruojant per praktiką suteikia ir geresnį suvokimą apie problemos mąstą globaliai“, – įsitikinusi J. Žukauskienė.

Siekia sukurti vieningą sistemą

Nors STEAM ugdymas Lietuvoje dar tik žengia pirmuosius žingsnius, tačiau daugelyje Europos ir pasaulio šalių ši ugdymo praktika taikoma jau ne vieną dešimtmetį.

„Šiuo metu mums labiausiai trūksta vieningos sistemos, nes mokytojų, vykdančių pavienes STEAM veiklas ir jau spėjusių užsitarnauti patikimą vardą dėl šio ugdymo taikymo, išties yra nemažai. Šioje vietoje svarbiu veiksniu tampa tai, ar tuos pavienius mokytojus palaiko mokyklos administracija ir vadovybė. Juk visų pirma, STEAM yra filosofija, o ne vien tik kelių dalykų integravimas. Tam, kad ugdymo procesas vyktų sėkmingai ir sklandžiai, reikia šią filosofiją pilnai integruoti į mokyklos veiklų planą. Norint, kad įvyktų pokytis, būtina ne tik peržiūrėti mokymo planus, bet į šį procesą įtraukti ir mokytojus. Paprastai kalbant, mokyklos požiūris į šio ugdymo modelio integravimą, turi būti kompleksinis“, – kalba mokslininkė.

Specialistė atkreipia dėmesį, jog Lietuvoje tokio bendradarbiavimo pavyzdžių jau yra. Keliose inžinerinės krypties mokyklose, kuriose STEAM ugdymas taikomas jau beveik dešimtmetį, pokyčiai pastebimi jau dabar. Siekiant spartesnio pokyčio ugdyme, mokyklų, kuriose veikia gamtamokslinės krypties klasės, tinklą yra įsteigęs ir VDU. J. Žukauskienė pabrėžia, jog taikant STEAM ugdymo filosofiją, yra orientuojamasi į tų šalių pavyzdžius ir semiamasi patirties ten, kur jaučiamas panašių specialistų trūkumas, kaip ir pas mus. Švietimo ekspertė tikina – tiek ekonominiai, tiek švietimo procesai keičiasi dinamiškai, o kartu su jais evoliucionuoja ir pats STEAM. Ji taip pat priduria, kad ši ugdymo filosofija moksleivius žavi savo praktiškumu ir galimybe patiems priimti sprendimus.

„Moksleiviai tikrai laukia STEAM pamokų, jiems smagu, kad jų metu jiems yra paliekama atsakomybė vykdant bandymus, eksperimentus ar sprendžiant iššūkius. Idealiausiu atveju, mokytojas yra tik koordinatorius. Ir šioje vietoje mokytojams kyla iššūkis, kadangi užtrunka laiko ne tik perprasti ar naujai išmokti tam tikrus procesus, tačiau dažnas yra priverstas kelti savo kompetencijas papildomai. Galiu patikinti – tie, kurie pasiryžta išmokti kažką naujo, ne tik greičiau perpranta naujas mokymosi metodikas, bet ir iš to kylanti pridėtinė vertė jaučiama labai greitai“, – sako ekspertė.

Noras įnešti pokyčių į ugdymo procesą paskatino VDU mokslininkus universitete steigti STEAM didaktikos centrą. Tokiu būdu siekiama atliepti ir vieną tikslinių universiteto sričių – pedagogų ruošimą ir perkvalifikavimą. VDU Švietimo akademijoje šiuo metu ruošiami ne tik įvairių dalykų, bet ir STEAM pedagogai.

„Visų pirma, norime mokytojams pasiūlyti reikiamą pagalbą iš mokslinės pusės. Per centre vykdomus STEAM krypties mokslinius tyrimus, projektines veiklas, mokymus, metodikų ruošimą ir kvalifikacijos kėlimą siekiame prisidėti prie kokybiško ir kvalifikuoto mokytojų rengimo“, – pabrėžia šio centro vadovė.

Skatina mokytojus nebijoti pokyčių

Šiuo metu didaktikos centro iniciatyvos įgyvendinamos pasitelkiant universiteto partnerinių mokyklų tinklą, kuriose savo žiniomis jau dalinasi universiteto atstovai. Susitikimų metu akademikai ir mokslininkai ne tik vykdo konsultacijas mokytojams, bet ir aiškinasi jų poreikius.

Kalbėdama apie mokytojų perkvalifikavimo procesą, specialistė pastebi, jog vienas pagrindinių sėkmės veiksnių šioje vietoje – paties pedagogo noras keistis. „Natūralu, jog ilgą laiką dėsčius vieną discipliną, tikrai sunku įsileisti pokyčius, ypač, jei žmogus nemato poreikio ir prasmės juos įgyvendinti. Tačiau, jei jam pačiam yra įdomu, tas pokytis ateis savaime“, – teigia universiteto atstovė.

Perkvalifikavimas, anot J. Žukauskienės, visų pirma, reikalingas papildyti trūkstamo dalyko žinias. Vis dėl to, VDU docentė pastebi, jog svarbu suprasti, kad tikrai nėra siekiama visus mokytojos perkvalifikuoti į STEAM ugdymą ar atsisakyti dalykinių žinių mokytojų. „Kuo daugiau žinių turi, tuo daugiau gebi jų sujungti ir jas pamatyti kitaip. Mokytojas dalykininkas išlieka lygiai taip pat reikalingas, jis nėra pakeičiamas. Norint, kad moksleiviai galėtų sėkmingai integruoti kelių dalykų žinias, visų pirma, jie privalo gerai išmanyti dalykines žinias. Taip ir su mokytojais. Žinoma, yra ir tokių kurie jau dabar dėsto kelis dalykus. Tad tie, kurie patys iš savęs yra imlūs ir jiems įdomu susieti keletą veiklų, gali tapti puikiais STEAM mokytojais“, – įsitikinusi ekspertė.

VDU STEAM didaktikos centro išskirtinumas – kiekvieną šio žodžio raidę, reiškiančią skirtingą discipliną, sieja tą temą puikiai išmanančio universiteto dėstytojo ir mokytojo tandemas. „Taip dirbame paskatinti vis pasigirstančių pastebėjimų, jog esą universitetai yra atitrūkę nuo realybės ir nesupranta, ko moksleiviai mokosi mokykloje. Norėdami to išvengti, subūrėme dėstytojų – mokslininkų ir pedagogų komandą, siekdami išsiaiškinti, ar mūsų diegiami metodai bus tinkamai pritaikomi mokykloje ir, svarbiausia, veiks“, – pasakoja docentė.

Dar vienas šio centro privalumas – universiteto tarpdiscipliniškumas. VDU studijos apima socialinius, humanitarinius, gamtos, tiksliuosius, inžinerijos, žemės ūkio mokslus bei menus. „STEAM laboratorijoje vykdome projektus, sujungdami net keletą studijų sričių, taip sudarydami sąlygas vienu metu dirbti kelių sričių dėstytojams ir mokytojams, jiems suteikiant visą reikalingą įrangą ir priemones. Mūsų laboratorijoje galima rasti edukacinėms veikloms skirtų būtiniausių dalykų: nuo konstravimo priemonių, 3D spausdintuvo, piešimui reikalingos kompiuterinės įrangos ar traukos spintos. Jei papildomoms veikloms vykdyti reikalingos papildomos priemonės, suteikiamos visos galimybės naudotis universiteto teikiamais resursais“, – pasakoja VDU STEAM centro vadovė.

Išskirtinis dėmesys moksleiviams ir būsimiems mokytojams

Pasak J. Žukauskienės, centro veiklos taip pat orientuotos ir į moksleivius. „Laikomės nuomonės, jog STEAM ugdymas turi prasidėti ne įpusėjus vidurinę mokyklą, o jau pradiniame ar net ikimokykliniame ugdyme. Vaikai labai anksti parodo, kokie dalykai jiems įdomūs ar kuo norėtų būti užaugę. Todėl turime jiems kuo anksčiau padėti susiorientuoti ir parodyti, kad mokslas nėra baisus, o atvirkščiai – smagus. Ikimokyklinio ugdymo pedagogams vedame atskirus mokymus, po kurių sulaukiame nemažai teigiamų atsiliepimų apie įgytas naujas žinias“, – pastebi VDU docentė.

Mokslininkė pasakoja, jog vienas iš centro siekių yra parodyti moksleiviams pedagogo profesijos patrauklumą. „Tikimės per centro veiklas paskatinti mokinius rinktis gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojų specialybes. Būtent šių sričių specialistų mokyklose šiuo metu trūksta labiausiai. Turime imtis veiksmų, kad mūsų šalies švietimo sistema nesugriūtų, o Lietuvą galėtume aprūpinti mokytojais. Norime padėti moksleiviams pamatyti, koks žavus, įdomus ir įtraukus yra gamtos mokslų pasaulis“, ­– kalba docentė bei čia pat paneigia mitą, jog esą STEAM veiklos yra orientuotos tik į gabius moksleivius. Pasak J. Žukauskienės tai – netiesa, nes STEAM filosofija yra skirta ir tiems moksleiviams, kuriems sekasi sunkiau.

„Kai kalbama apie regionuose esančių mokyklų atskirtį, dažnai pabrėžiama, jog jose trūksta ne tik mokytojų, bet ir mokiniai esą jose yra prasčiau paruošiami. Tuo metu pasaulinė praktika rodo, jog būtent STEAM gali padėti tą atskirtį tarp miestų ir regionų sumažinti.

Dar vienas svarbus STEAM ugdymo filosofijos aspektas – tai padeda griauti stereotipus. Kaip pavyzdį pateiksiu inžinerijos specialistų trūkumą. Juk moterys gali būti lygiai tokiomis pat geromis inžinierėmis kaip ir vyrai, tačiau dar nuo mažumės jos susiduria su stereotipais ir visuomenės požiūriu, jog mergaitėms šie mokslai esą yra per sudėtingi, neįdomūs, nemoteriški, jos iškart save nuvertina ir pan. Tad VDU STEAM didaktikos centro veiklomis sieksime įrodyti, kad tikslieji ir technologiniai mokslai yra skirti visiems, norintiems ne tik geriau įsisavinti konkrečius dalykus, bet ir pasitelkiant kūrybiškumą rasti tinkamus sprendimus bei geriau pažinti patiems save“, – sako VDU STEAM didaktikos centro vadovė.

Nors VDU STEAM didaktikos centras sėkmingai veikia ir ugdo kūrybingus bei mokslo inovacijoms atvirus žmones jau kurį laiką, oficialius centro atidarymas įvyks spalio 11 d. Atidarymo metu renginio dalyviai turės progą susipažinti su VDU STEAM didaktikos centro veikla, apžiūrėti modernias laboratorijas, išgirsti sėkmės istorijas bei susitikti su žmonėmis, kurie padėjo šį centrą paversti tikrove. Renginys skirtas mokytojams metodininkams, dėstytojams, moksleiviams ir visiems, kuriems įdomi STEAM sritis.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Virtualios realybės, kompiuterinių žaidimų ir kitų multimedijos technologijų kūrimas – VDU studentų kasdienybė

Virtuali realybė (VR), kuri dar neseniai daugeliui siejosi tik su pramogomis, šiandien yra svarbi priemonė, padedanti mokytis, kurti, pažinti pasaulį ir geriau suprasti save. Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkų teigimu, VR nėra tik žaidimų aikštelė – tai priemonė, kuri efektyviai taikoma mokymui, studijoms ar moksliniams tyrimams.

Dvejojantiems – dar yra laiko: kodėl verta stoti į magistrantūros studijas?

Liepos 1 d. 14 val. baigėsi pirmasis stojimo į magistrantūros studijas etapas, ir nors laikas pateikti paraišką greitai baigsis, vis dar galima suspėti. Ką daryti, jeigu vis dar kyla abejonių dėl studijų krypties ar jų suderinamumo su darbu?

KTU atveria duris norintiems daugiau nei diplomo – nauja galimybė prisidėti prie lustų kūrimo

Šiais metais duris atvėrė viena moderniausių lustų technologijų erdvių Lietuvoje – KTU Lustų akademija. Bendradarbiaujant su šia akademija, naujais mokslo metais KTU startuoja Talentų akademijos ugdymo programa, leisianti jauniesiems kūrėjams gilintis į puslaidininkių technologijų pasaulį, dirbti su verslo įmonėmis ir įgyti tarptautinės patirties.

2025 m. birželis
2025-06-27 07:11
Klaipėdos universitete – pirmą kartą tokio masto Karjeros mugė: kviečia verslus ir jaunimą susitikti
2025-06-26 21:37
QS pasaulinis aukštųjų mokyklų reitingas: KTU – antras geriausias universitetas Lietuvoje
2025-06-26 07:30
VDU įteikti diplomai absolventams: artes liberales misija – suteikti ne tik žinių, bet ir tvirtą vertybinį pagrindą
2025-06-23 09:19
Talentų ugdymas Lietuvoje: kaip verslo ir mokslo bendradarbiavimas skatina jaunimą rinktis IT ir duomenų mokslo studijas
2025-06-19 10:23
Iš Europos fizikos olimpiados Lietuvos mokiniai parsivežė sidabrą ir bronzą
2025-06-18 20:22
Neišnaudota galimybė mokiniams: nemokamą „Office“ paketą gavo dar ne visi
2025-06-17 09:16
Prof. dr. E. Saliklis: „Kaip DI gali padėti, o kartais ir mesti iššūkį žmogaus kūrybinei dvasiai?“
2025-06-15 20:04
KTU Studentų mokslinės draugijos komanda laimėjo pirmąją vietą nacionaliniame švietimo hakatone
2025-06-15 13:14
Renkami geriausi šalies STEAM mokytojai – „Ateities kūrėjai 2025“
2025-06-08 16:30
KTU ir „EdTech Lithuania“ suvienijo jėgas: sieks pažangios ir atsakingos švietimo ateities
2025-06-07 18:33
Naujas žingsnis tvarios ateities link – Klaipėdos universiteto ir Mykolo Romerio universiteto sutartis dėl inovatyvios jungtinės magistrantūros
2025-06-07 14:22
EIMIN ir toliau planuoja skirti stipendijas tiksliųjų mokslų studentams regionuose
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama