Elektronika.lt
 2025 m. liepos 8 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 8 d. 20:16
Šveicarijoje kilo skandalas dėl elektromobilių: kodėl valdžia nuslėpė milijonų vertės elektromobilių tyrimą?
Liepos 8 d. 17:42
Kodėl buvusio darbuotojo elektroninis paštas gali tapti galvos skausmu?
Liepos 8 d. 14:26
Skaitmeninis pervargimas: mažinti nuovargį nuo technologijų gali padėti... technologijos
Liepos 8 d. 11:50
KTU magistrantė tyrė Kauno mokytojų pasirengimą dirbtinio intelekto taikymui mokymo procese
Liepos 8 d. 08:20
Kaip „Messages“ aplikacijoje kontroliuoti siunčiamų nuorodų išvaizdą
Liepos 7 d. 20:49
Šis triukas padės naudotis televizoriumi kaip monitoriumi, bet turi ir vieną didžiulį trūkumą
Liepos 7 d. 17:46
KTU profesorius Tomas Ruzgas: matematinis modeliavimas versle – tas pats, kas kompasas jūroje
Liepos 7 d. 14:12
Ką daryti, jei „Google“ paieškoje randate klaidinančią informaciją apie save?
Liepos 7 d. 11:54
Kandidatų patirtys, kurių verslai nenori girdėti: kaip DI transformuoja atrankas
Liepos 7 d. 08:49
Saulė ir jūra – malonu odai, bet pavojinga telefonui: kodėl vasarą įrenginiai nukenčia dažniau?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Švietimas, studijos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

VDU dėstytojų skaitmenizuotas mokymo(si) turinys: kelias į inovacijas ir kūrybiškumą

Publikuota: 2024-06-12 11:31
Tematika: Švietimas, studijos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Šiandien skaitmenizacija Lietuvos švietimo sektoriuje atveria naujas galimybes ir iššūkius, keisdama tradicinius mokymo metodus. Kuriamos inovatyvios skaitmeninės mokymo priemonės ne tik skatina studentų kūrybinį mąstymą ir įsitraukimą, bet ir leidžia aukštųjų mokyklų dėstytojams modernizuoti studijų programas. Nacionalinės švietimo agentūros „EdTech“ centras kartu su Vytauto Didžiojo universitetu (VDU), siekdami kelti dėstytojų skaitmenines kompetencijas ir atnaujinti studijų programas, kvietė juos dalyvauti skaitmeninės transformacijos mokymų programoje „Aukštųjų mokyklų dėstytojų skaitmeninės transformacijos kompetencijų tobulinimo mokymai“.

„EdTech“ projekto mokymai VDU dėstytojams. VDU J. Petronio nuotr.
„EdTech“ projekto mokymai VDU dėstytojams. VDU J. Petronio nuotr.

Programą bendradarbiaujant su VDU lektoriais sukūrė ir įgyvendino VDU Profesinių kompetencijų vystymo centras (PKVC), vykdydamas projektą „Skaitmeninė švietimo transformacija“ („EdTech“). Mokymų metu VDU dėstytojams pavyko sukurti daugiau nei 100 interaktyvių skaitmeninių mokomųjų priemonių ir integruoti jas į savo studijų dalykus.

Apie skaitmeninių kompetencijų ugdymo būtinybę, sukurtas inovatyvias skaitmenines mokymo priemones (SMP), leidusias dėstytojams modernizuoti ir atnaujinti norimus studijų dalykus, kalbamės su šioje mokymų programoje dalyvavusiais lektoriais – VDU Azijos studijų centro vadovu, Humanitarinių mokslų fakulteto (HMF) dėstytoju dr. Arvydu Kumpiu ir VDU Švietimo akademijos (ŠA) dėstytoja doc. dr. Rasa Nedzinskaite-Mačiūniene.

Skaitmeninės mokymo priemonės skatina studentų kūrybiškumą ir įsitraukimą

Projekto metu, koordinuojant Profesinių kompetencijų vystymo centrui (PKVC), dėstytojai sukūrė daugiau nei 100 interaktyvių skaitmeninių mokomųjų priemonių. VDU dėstytojas dr. Arvydas Kumpis „EdTech“ parengė skaitmeninę mokymo priemonę (SMP) – „Tautiškumo išlaikymas Rytų Azijoje“. Ši inovatyvi priemonė VDU bakalauro studijų programos „Regiono studijos: Rytų Azijos šalių kultūros ir kalbos“ studentams padeda giliau suprasti tautinės tapatybės sociokultūrinius aspektus Rytų Azijoje.

Pasak dr. A. Kumpio, šią bakalauro studijų programą besirenkantys studentai dažnai pasižymi „nestandartiniu“ požiūriu, pomėgiais ir kūrybiniu potencialu, todėl tradicinės studijų dalyko atsiskaitymo formos, pavyzdžiui, seminarai ar testai, juos gali pernelyg „įrėminti“.

„Sukurta skaitmeninė mokymo priemonė yra orientuota į įvairių studentų kompetencijų ugdymą, kūrybiškumą, gebėjimą dirbti komandoje, ji padeda geriau suprasti dėstytojo suformuluotus reikalavimus ir susieti mokomąjį turinį, interpretuojant jį įvairiuose kontekstuose, ypatingą dėmesį skiriant užduoties interaktyvumui“, – pabrėžia jis.

Pasitelkus šią SMP, studentams buvo pateikta užduotis grupėse sukurti vaizdo įrašą pasirinkta tema, pateikiant jį TV žinių formatu. VDU dėstytojas pasidžiaugė aktyviu studentų įsitraukimu, gautu pozityviu atgaliniu ryšiu bei puikiais rezultatais – įdomiais vaizdo įrašais. Todėl nenuostabu, kad jis planuoja sukurtą SMP naudoti ir ateityje dėstant šį studijų dalyką.

VDU docentės dr. Rasa Nedzinskaitė-Mačiūnienė ir dr. Eglė Stasiūnaitienė Švietimo vadybos magistratūros studentams sukūrė interaktyvią skaitmeninę mokymosi priemonę – pabėgimo kambarį „Edukodas“. Pastarasis yra integruotas į VDU Švietimo vadybos ir organizacinio mokymosi studijų dalyką. Doc. dr. R. Nedzinskaitės-Mačiūnienės teigimu, šios SMP tikslas – padėti studentams įtvirtinti dalyko žinias ir atlikti savitikros testą. „Edukodas“ apima šešių tipų užduotis, tarp kurių – ne tik žinių testas, bet ir vaizdo įrašai. „Džiugu, kad pabėgimo kambarį jau spėjo išbandyti VDU Švietimo vadybos ir Švietimo vadovų magistratūros studijų programų studentai, kurie atsiliepimuose įvertino jo privalumus ir tobulintinus aspektus“, – dalinasi pašnekovė.

Antroji doc. dr. R. Nedzinskaitės-Mačiūnienės sukurta skaitmeninė priemonė – tai interaktyvi „Moodle“ studijų aplinka, skirta VDU bakalauro studijų studentams, pasirinkusiems Pedagogikos studijų dalyką. Pasak jos, šioje SMP buvo integruoti įvairūs dirbtinio intelekto ir kiti skaitmeniniai įrankiai, siekiant sukurti kuo patrauklesnę mokomąją studijų aplinką.

„Pavyzdžiui, dalyko temai skirtos iliustracijos buvo sukurtos su „Microsoft Bing“ įrankiu, o vaizdo įrašų peržiūros – su „Edpuzzle“ programa. Struktūrinio mąstymo lavinimui ir infografikų kūrimui buvo panaudota „Canva“ programa, o dokumentų dalinimuisi ir bendradarbiavimui – „Google Drive“ ir „Jamboard“ įrankiai. Kadangi VDU Pedagogikos studijų dalyką renkasi ir būsimi ikimokyklinės pedagogikos, ir fizinio ugdymo pedagogikos specialistai, mano tikslas buvo plačiajam studentų ratui parodyti, kaip galima panaudoti ir integruoti įvairius skaitmeninius įrankius mokomojo proceso metu, o taip pat paskatinti juos praktiškai išbandyti ir ateityje“, – apibendrina pašnekovė.

„EdTech“ mokymų programa – vertinga patirtis dėstytojams

Abu VDU dėstytojai, dalyvavę „EdTech“ mokymų programoje, ją įvertino itin pozityviai. Daugybės teigiamų dėstytojų atsiliepimų susilaukė VDU Užsienio kalbų instituto (UKI) lektorės Vigilijos Žiūraitės mokymai „Inovatyvūs dėstymo metodai kuriant ir įgalinant informacines technologijas“, taip pat inovatyvaus ugdymo ekspertų iš NHL Stendeno taikomųjų mokslų universiteto (Nyderlandai), doc. dr. Roelien Wierdos ir Rono Barendseno mokymai „Trends in education“. Dėstytojai palankiai įvertino ir kitas mokymų temas – VDU Menų fakulteto (MF) lektoriaus Augustino Balaišio mokymus „Įtraukūs įrankiai ir dirbtinio intelekto technologijos edukacijoje“, VDU Informatikos fakulteto (IF) lektoriaus Edgaro Ščiglinsko mokymus „Video turinio kūrimas – baziniai montažo principai“ ir kt.

VDU dėstytojo dr. A. Kumpio teigimu, ši mokymų programa viršijo jo lūkesčius. Ypač naudingi jam pasirodė mokymai apie įvairių skaitmeninių įrankių panaudojimą, pavyzdžiui, „Canva“, „Nearpod“ ar „Padlet“, kurie leidžia pagerinti studentų įsitraukimą į mokymo(si) procesą. Mokymų metu įgytas žinias jis pritaikė ne tik dirbdamas VDU, bet ir vieno vizito metu, dėstydamas Japonijoje, Tokijo Showa moterų universitete. „Nors Japonija atrodo itin išsivysčiusi šalis technologijų srityje, tačiau aukštojo mokslo institucijose dėstytojo ir studento santykis yra gana konservatyvus, studentai yra kuklūs, nelinkę garsiai atsakinėti ar diskutuoti. Bet vizito metu pasitelkti skaitmeniniai įrankiai, tokie kaip „Nearpod“ ar „Padlet“, padėjo peržengti bendravimo barjerus ir leido studentams aktyviau įsitraukti į mano dėstomas paskaitas, pavyzdžiui, kartu pildant sužaidybintas apklausų formas ar įvairiais užduočių lentas“, – tikina jis.

Skaitmenizuoto mokymo privalumai ir iššūkiai

Paklaustas apie intensyvėjančią skaitmenizaciją švietimo sektoriuje, VDU Azijos studijų centro vadovas dr. A. Kumpis pabrėžia, kad pastarosios sėkmė labai priklauso nuo mokomo dalyko ir dėstytojo gebėjimo tinkamai ir patraukliai integruoti skaitmeninius įrankius. Nors jis pripažįsta, kad humanitarinių mokslų krypties dėstytojai gali pasigirti didesniu skaitmeninių įrankių pasirinkimu ir paprastai geba juos lengviau pritaikyti, tačiau svarbiausia – atrasti balansą tarp teorinės medžiagos ir interaktyvių užduočių pateikimo.

Pašnekovo manymu, švietimo srityje vykstančios skaitmenizacijos ignoruoti negalime, tačiau trūksta pozityvesnio dėstytojų bendruomenės požiūrio – suvokiant, kad šis procesas gali būti naudingas abiem pusėms: dėstytojams ir studentams.

„Tradiciniai mokymo(si) metodai, kurie atrodė efektyvūs prieš 10–20 metų, šiandien gali būti neveiksmingi. Skaitmeniniai įrankiai leidžia suderinti tradicinius ir inovatyvius metodus, padeda studentams įsisavinti informaciją, pademonstruoti praktinius dalykus „čia ir dabar“, jie palengvina ir dėstytojų darbą. Kadangi dauguma užduočių gali būti perkeltos į skaitmeninę erdvę, dėstytojams nebereikia į paskaitas fiziškai atsinešti testų ar kitų įrankių. Neretai studentams, norintiems atlikti užduotį, užtenka išmaniojo telefono. Jeigu galime padėti studentams veiksmingiau perimti mūsų žinias, tuomet mums, dėstytojams, verta ieškoti naujų dėstymo formų ir metodų“, – įsitikinęs dr. A. Kumpis.

VDU dėstytoja doc. dr. R. Nedzinskaitė-Mačiūnienė pritaria vyraujančiai nuomonei, kad įvairių skaitmeninių priemonių integravimas tampa vis svarbesne šiuolaikinio švietimo tendencija. „Vis dėlto jos yra tik pagalbinė priemonė mokomojo proceso metu. Technologijos nepadarys visko už mus, tačiau gali labai palengvinti dėstytojų darbą“, – pabrėžia ji, pridurdama, kad dėstytojų atsakomybė už kokybiško mokomojo turinio parengimą, informacijos perteikimą ir gebėjimą sudominti studentus, visgi išlieka. Docentės teigimu, nors galima diskutuoti dėl iššūkių (pavyzdžiui, siekiant skaitmenizuoti gamtos mokslų studijų dalykus), tačiau „EdTech“ projektas tapo puikiu įrodymu, kaip įvairūs skaitmeniniai įrankiai ir inovatyvios mokymo(si) metodikos gali būti pritaikytos įvairiose studijų srityse.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Edukologijos proveržio forumas – švietimo ateities gairės

2025 m. birželio 19 d. Lietuvos mokslo taryba surengė ambicingą ir reikšmingą renginį – „Edukologijos proveržio forumą“, kuriame dalyvavo net 28 edukologijos krypties mokslinių tyrimų projektų vadovai ir jų tyrimų grupės iš visos Lietuvos bei tarptautinių institucijų

Šiemet į KTU magistrantūrą priimta net 18 proc. daugiau studentų – laisvų vietų dar liko

Šiandien KTU prasideda priėmimo į magistrantūros studijas antrasis etapas. Pasibaigus pirmajam etapui, studijų sutartis pasirašė net 724 stojantieji, o tai yra 18 proc. daugiau nei pernai. Šiais metais daugiausia dėmesio sulaukė informatikos mokslų bei verslo ir viešosios vadybos, elektronikos, elektros ir statybos inžinerijos programos.

Virtualios realybės, kompiuterinių žaidimų ir kitų multimedijos technologijų kūrimas – VDU studentų kasdienybė

Virtuali realybė (VR), kuri dar neseniai daugeliui siejosi tik su pramogomis, šiandien yra svarbi priemonė, padedanti mokytis, kurti, pažinti pasaulį ir geriau suprasti save. Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkų teigimu, VR nėra tik žaidimų aikštelė – tai priemonė, kuri efektyviai taikoma mokymui, studijoms ar moksliniams tyrimams.

2025 m. liepa
2025-07-01 16:53
Dvejojantiems – dar yra laiko: kodėl verta stoti į magistrantūros studijas?
2025 m. birželis
2025-06-30 16:31
KTU atveria duris norintiems daugiau nei diplomo – nauja galimybė prisidėti prie lustų kūrimo
2025-06-27 07:11
Klaipėdos universitete – pirmą kartą tokio masto Karjeros mugė: kviečia verslus ir jaunimą susitikti
2025-06-26 21:37
QS pasaulinis aukštųjų mokyklų reitingas: KTU – antras geriausias universitetas Lietuvoje
2025-06-26 07:30
VDU įteikti diplomai absolventams: artes liberales misija – suteikti ne tik žinių, bet ir tvirtą vertybinį pagrindą
2025-06-23 09:19
Talentų ugdymas Lietuvoje: kaip verslo ir mokslo bendradarbiavimas skatina jaunimą rinktis IT ir duomenų mokslo studijas
2025-06-19 10:23
Iš Europos fizikos olimpiados Lietuvos mokiniai parsivežė sidabrą ir bronzą
2025-06-18 20:22
Neišnaudota galimybė mokiniams: nemokamą „Office“ paketą gavo dar ne visi
2025-06-17 09:16
Prof. dr. E. Saliklis: „Kaip DI gali padėti, o kartais ir mesti iššūkį žmogaus kūrybinei dvasiai?“
2025-06-15 20:04
KTU Studentų mokslinės draugijos komanda laimėjo pirmąją vietą nacionaliniame švietimo hakatone
2025-06-15 13:14
Renkami geriausi šalies STEAM mokytojai – „Ateities kūrėjai 2025“
2025-06-08 16:30
KTU ir „EdTech Lithuania“ suvienijo jėgas: sieks pažangios ir atsakingos švietimo ateities
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama