Elektronika.lt
 2025 m. liepos 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 27 d. 14:13
Apie kokias elektros rinkos liberalizacijos galimybes pamiršo vartotojai?
Liepos 27 d. 11:20
Kibernetinio saugumo revoliucija: kas antrai įmonei Lietuvoje gresia milijoninės baudos ir vadovų atsakomybė
Liepos 27 d. 08:34
Daugiau nei 1200 bendruomenių, bibliotekų, medicinos įstaigų ir verslų regionuose jau sukurta galimybė naudotis spartaus ryšio infrastruktūra
Liepos 26 d. 20:12
Jūsų mintys nebėra tik jūsų: dirbtinis intelektas žino, ką rinksitės dar prieš jums apie tai pagalvojant
Liepos 26 d. 17:23
Europos sandėlių darbuotojai nori daugiau saugumo: kur slypi sprendimas?
Liepos 26 d. 14:54
Vasarą keliaujame po Lietuvą – kaip užtikrinti kokybišką interneto ryšį dirbant ir ilsintis?
Liepos 26 d. 11:09
Vienaragio sėkmės receptas: lengvai įdiegiamos technologijos ir privatus ankstyvas finansavimas
Liepos 26 d. 08:55
A. Paulauskaitė-Tarasevičienė: „Neužtenka turėti DI – reikia suprasti, kaip jis veikia ir kam jis tarnauja“
Liepos 25 d. 20:34
„Tesla“ keičia žaidimo taisykles: jau ruošia gerokai pigesnes ir saugesnes elektromobilių baterijas
Liepos 25 d. 17:31
DI išmano, bet žmogus sprendžia – ko iš tiesų reikia šiuolaikiniam marketingo specialistui?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Švietimas, studijos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Neguodžiančios KTU mokslininkų įžvalgos: tikėtina, kad ir ateityje turėsime prastus matematikos egzaminų rezultatus

Publikuota: 2023-09-04 12:53
Tematika: Švietimas, studijos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkų vykdyta matematikos pasiekimų pagrindinio ugdymo pakopoje duomenų analizė atskleidė, kad apie trečdalio mokinių pasiekimai šiuo ugdymo laikotarpiu išlieka stabiliai žemi.

Mokslininkai, stebėdami to paties mokinio metinius matematikos pažymius šeštoje, septintoje ir aštuntoje klasėje bei nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų rezultatus ketvirtoje ir aštuntoje klasėje, išskyrė kelis mokinių pogrupius, kuriems būdinga skirtinga matematikos pasiekimų dinamika. Skirtingos mokinių pasiekimų trajektorijos

Neguodžiančios KTU mokslininkų įžvalgos: tikėtina, kad ir ateityje turėsime prastus matematikos egzaminų rezultatus
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Naujai paskelbtame KTU mokslininkų straipsnyje nurodoma, kad maždaug penktadalio pagrindinio ugdymo mokinių matematikos pasiekimai stabiliai aukšti. Aukštus pasiekimus šiai mokinių grupei pavyko išlaikyti net pandemijos laikotarpiu, radikaliai pasikeitus ugdymo sąlygoms.

Vis dėlto daugelio (apie 40 proc.) pagrindinio ugdymo mokinių rezultatai kasmet pasislenka žemyn, tiesa, dažniausiai nežymiai. Ženklus kritimas būdingas apie 6 proc. mokinių, pagrindinės mokyklos pradžioje besimokiusių vidutiniškai, o aštuntoje klasėje jau turėjusių žemus pasiekimus.

Tikėtina, kad nedidelį mokymosi rezultatų prastėjimą patiriančių mokinių mokymosi spragos dar nėra tokios, kurių nepavyktų įveikti laiku nustačius nepalankią dinamiką ir suteikus reikiamą pagalbą.

Spragos – dar ir pradinės mokyklos

Kur kas sunkiau padėti apie trečdaliui pagrindinio ugdymo mokinių, kuriems žemi pasiekimai būdingi visą pagrindinio ugdymo laikotarpį ir kurie matematikos mokymosi spragas atsinešė dar iš pradinės mokyklos. Jų pasiekimai žemiausi nuo ketvirtos klasės ir tokie išlieka iki pat aštuntos klasės pabaigos.

Be išsamaus mokymosi spragų įvertinimo ir pagalbos jas įveikiant, tikėtina, ši mokinių grupė patirs rimtų sunkumų baigiant pagrindinio ugdymo programą ir vėliau įveikiant viduriniojo ugdymo reikalavimus.

Pažymėtina, kad tiek stabiliai žemų pasiekimų, tiek ženkliai prastėjančių matematikos pasiekimų grupėje didesnė tikimybė atsidurti berniukams, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems ir mokiniams iš nepalankios socioekonominės aplinkos.

Kad mokymosi sunkumus įveikti galima, demonstruoja dar viena KTU mokslininkų tyrime išskirta mokinių grupė. Tai apie dešimtadalis mokinių, kurie pareidami į pagrindinį ugdymą turėjo žemesnius nei vidutinius matematikos pasiekimus, o baigdami aštuntąją klasę jau gerokai priartėjo prie vidutinių pasiekimų.

Nors didesnę tikimybę būti šioje grupėje turi mokiniai iš nepalankios socioekonominės aplinkos, akademinio atsparumo šiems mokiniams suteikia ne tokios gilios matematikos spragos, atsineštos iš pradinės mokyklos.

Sukūrė įrankį mokykloms

KTU tyrimo rezultatuose atsispindi vieni aktualiausių iššūkių Lietuvos bendrajame ugdyme – ženkli mokinių dalis su stabiliai žemais pasiekimais ir didelis pasiekimų atotrūkis tarp skirtingų mokinių grupių, tarp jų ir mokinių iš skirtingos socioekonominės aplinkos pasiekimų skirtumai.

Norint suprasti, kas vyksta su šiais iššūkiais, ir kiek efektyvios yra įvairios pagalbos priemonės ir programos, labai svarbi sisteminga, nuolatinė visos mokinių populiacijos pasiekimų stebėsena.

Tarpdisciplininė KTU mokslininkų grupė, vadovaujama Edukacinių tyrimų grupės vyriausiosios mokslo darbuotojos dr. Rasos Erentaitės, vykdo populiacinių mokinių pasiekimų duomenų analizę ir „įdarbina“ jos įžvalgas kurdami praktinius mokinių pasiekimų stebėsenos įrankius.

Neseniai pristatytas vienas šios grupės darbų – mokinių pasiekimų analitikos įrankio NO-GAP prototipas. Įrankyje siūlomi analitiniai pjūviai paremti moksliniais tyrimais ir ilgamete Nyderlandų, kur mokslininkų komanda stažavosi, pasiekimų vertinimo patirtimi.

Padės stebėti pasiekimus

Analitikos įrankis NO-GAP skirtas, visų pirma, šalies mokykloms, įgyvendinančioms pagrindinio ugdymo programas. Įrankio pagalba mokykla galės saugiai ir konfidencialiai stebėti savo mokinių pasiekimų tendencijas, įvertinti savo situaciją apibendrintame šalies ir panašių mokyklų kontekste ir ieškoti tinkamų tik tai konkrečiai mokyklai veiklos tobulinimo sprendimų. Įrankis užtikrina visišką tiek mokyklos, tiek mokinių duomenų konfidencialumą, yra nesudėtingas naudoti.

Įrankio prototipą dar iki metų pabaigos galės išbandyti mokyklos, įgyvendinančios pagrindinio ugdymo programas (iki 8 klasės). KTU mokslininkai toliau plėtos įrankį plėsdami stebimus pasiekimų rodiklius, įgalindami stebėti kelias mokinių kartas.

Mokslininkų atliktoje analizėje ir analitinio įrankio NO-GAP prototipo kūrimui naudoti anonimizuoti populiaciniai duomenys iš Nacionalinės švietimo agentūros Švietimo valdymo informacinės sistemos – duomenys apie mokinių kohortą, kuri 2021–2022 m. m. mokėsi 8 klasėje.

Tyrimo komanda: dr. Rasa Erentaitė (projekto vadovė), dr. Berita Simonaitienė, dr. Rimantas Vosylis, dr. Daiva Sevalneva, Eglė Melnikė, dr. Vaidas Morkevičius, dr. Giedrius Žvaliauskas.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Lietuvos mokiniai tarptautinėje fizikos olimpiadoje iškovojo sidabrą ir bronzą

Paryžiuje, Prancūzijoje, vykusioje 55-ojoje tarptautinėje fizikos olimpiadoje (IPhO) Lietuvos mokinių komanda sėkmingai susidorojo su moksliniais iššūkiais ir pelnė 2 sidabro, 1 bronzos medalį bei pagyrimo raštą.

Rekordinis šimtukų skaičius Kaune: geriausiai pasirodę abiturientai ir jų mokytojai iškilmingai apdovanoti rotušėje

Kaunas išlieka lyderiu švietimo srityje. Tai patvirtina šių metų abiturientų valstybinių brandos egzaminų rezultatai – net 1113 šimtukų. Įtemptą ir iššūkių kupiną periodą išgyvenę dvyliktokai kartu su pedagogais sulaukė ne tik padėkų, bet ir premijų.

ŠMSM: sąžininga konkurencija dėl valstybės finansuojamų vietų bus užtikrinta

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, siekdama visoms į aukštąsias mokyklas stojančiųjų grupėms užtikrinti sąžiningą konkurenciją dėl valstybės finansuojamų studijų vietų, siūlo taikyti korekcijas skaičiuojant kai kurių šių grupių konkursinius balus.

2025 m. liepa
2025-07-23 22:04
Robotikos stovykla „Harmony Park“ subūrė ukrainiečių ir lietuvių jaunimą
2025-07-23 16:40
Pasaulinėje matematikos olimpiadoje – 5 lietuvaičių iškovoti bronzos medaliai ir Lietuvos pasiūlytas uždavinys
2025-07-22 21:34
Lietuvos lazerių tėvu vadinamo prof. Piskarsko fondas papildytas 200 tūkst. eurų
2025-07-21 22:01
Ekspertų pagalba chaose atsidūrusiems abiturientams: kviečia į nemokamą konsultaciją
2025-07-17 19:30
KAM kompensuoja studijas krašto apsaugos sistemai svarbių specialybių studentams
2025-07-16 22:05
Magistrantūros studijos – nemokamai arba už dalinę kainą: pretenduokite į stipendiją
2025-07-15 22:02
Norintiems keisti karjerą ir tapti ateities mokytojais: trumpos ir praktiškos studijos KTU
2025-07-15 07:38
Aukščiausias kokybės įvertinimas – Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto studijų programoms
2025-07-14 19:11
Abiturientams, norintiems pradėti karjerą iškart po studijų, siūloma rinktis kolegijas
2025-07-10 13:55
Įmonės kuria pamokų planus: ką laimi mokyklos?
2025-07-09 10:30
Ieškomi geriausi Lietuvos STEAM mokytojai – prasidėjo „Ateities kūrėjų 2025“ apdovanojimai
2025-07-09 07:38
Prasideda antrasis priėmimo į VU magistrantūros studijas etapas: įstojusių per pirmąjį – daugiau nei pernai
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama