Elektronika.lt
 2025 m. liepos 9 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 9 d. 14:41
„Avia Solutions Group“ baigia vieną pirmųjų pasaulyje keleivinio Boeing 777-300ER konversiją į krovininį orlaivį
Liepos 9 d. 11:45
Elektromobiliai drąsiai gali mesti pirštinę įprastiems modeliams: šansus padėjo sulyginti gausi infrastruktūra
Liepos 9 d. 08:28
„Kia“ išanalizavo, ko nori Europos vairuotojai, ir sukūrė elektromobilį jiems
Liepos 8 d. 20:16
Šveicarijoje kilo skandalas dėl elektromobilių: kodėl valdžia nuslėpė milijonų vertės elektromobilių tyrimą?
Liepos 8 d. 17:42
Kodėl buvusio darbuotojo elektroninis paštas gali tapti galvos skausmu?
Liepos 8 d. 14:26
Skaitmeninis pervargimas: mažinti nuovargį nuo technologijų gali padėti... technologijos
Liepos 8 d. 11:50
KTU magistrantė tyrė Kauno mokytojų pasirengimą dirbtinio intelekto taikymui mokymo procese
Liepos 8 d. 08:20
Kaip „Messages“ aplikacijoje kontroliuoti siunčiamų nuorodų išvaizdą
Liepos 7 d. 20:49
Šis triukas padės naudotis televizoriumi kaip monitoriumi, bet turi ir vieną didžiulį trūkumą
Liepos 7 d. 17:46
KTU profesorius Tomas Ruzgas: matematinis modeliavimas versle – tas pats, kas kompasas jūroje
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Naujienos » Švietimas, studijos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Ministerija koordinuos dirbtinio intelekto plėtrą švietimo įstaigose

Publikuota: 2023-07-04 11:24
Tematika: Švietimas, studijos
Inf. šaltinis: LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kvies ekspertus į diskusiją aptarti dirbtinio intelekto (DI) sprendimų ir galimybių plėtros visuose švietimo lygmenyse ir šių veiksmų koordinavimą. Nacionalinė švietimo agentūra jau rengia mokytojams skirtas konsultacijas ir mokymus DI klausimais.

Reikia sisteminių sprendimų

Ministerija koordinuos dirbtinio intelekto plėtrą švietimo įstaigose
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Į diskusiją kvies švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Agnė Kudarauskienė, kuri yra paskirta Europos įgūdžių metų nacionaline koordinatore Lietuvoje.

„Tam, kad galėtume priimti savalaikius sprendimus dėl dirbtinio intelekto plėtros visuose švietimo lygmenyse, turime nuolat jausti tų pokyčių pulsą. Žinoma, mokytojai jau mokosi naudotis DI teikiamomis galimybėmis ir perduoda savo patirtį per mokymus kitiems. Tačiau visai švietimo bendruomenei trūksta lengvai prieinamos ir susistemintos metodinės medžiagos lietuvių kalba, jaučiamas poreikis kurti atvirus informacinius internetinius išteklius.

Diskusijos metu sieksime aptarti įvairius klausimus: kaip, kokiu būdu ir kokia apimtimi ministerija galėtų padėti ieškoti efektyviausių sprendimų, kaip pritaikyti tarptautines rekomendacijas Lietuvos švietimo įstaigose ir kaip saugiai integruoti DI sprendimus pamokose. Privalome imtis šios koordinavimo misijos“, – sako A. Kudarauskienė.

Kaip pažymima mokytojams skirtose rekomendacijose ir diskusijose šia tema, mokytojas, naudodamas dirbtinį intelektą ir mokymosi analitiką integruojančias skaitmenines priemones, gali individualizuoti dalyko užduotis, padėti mokiniui įsivertinti, tobulinti patį vertinimo procesą.

Dirbtinį intelektą ir mokymosi analitiką integruojančios mokymosi platformos leidžia kaupti mokinių / studentų mokymosi duomenis, jais grįsti tolesnio mokymo sprendimus.

Efektyviai naudojant dirbtinį intelektą ir mokymosi analitiką ugdymo procese svarbu įstaigos infrastruktūra, skaitmeninė įranga, patogūs įrankiai ir saugios platformos. Ypač svarbi švietimo įstaigose dirbančių pedagogų skaitmeninė ir darbo su generuojamais duomenimis kompetencija. Kalbama apie būsimą itin personalizuotą mokymąsi, kuris padėtų mokytis lengviau išlaikant dėmesį.

„Dirbtinio intelekto pritaikymo galimybės yra labai plačios, jos stipriai pakeis švietimo sistemą. Reikalingi tam tikri vadybiniai ir administraciniai sprendimai, užtikrinantys duomenų prieinamumą, naudojimą ir apsaugą, nuolatinis skaitmeninių pajėgumų vystymas ir lyderystė“, – pažymi viceministrė.

Rinkoje kuriama vis daugiau skaitmeninių sprendimų mokymui(si), grįstų dirbtiniu intelektu. Įvairūs įrankiai gali padėti personalizuoti mokinių mokymosi patirtis. Adaptyvios mokymosi platformos naudoja DI algoritmus, analizuoja mokinių mokymosi modelius, teikia individualizuotas mokymo paslaugas, kuriami mokinių pasiekimo vertinimo įrankiai, pvz., analizuojantys mokinių darbus, identifikuojantys plagiavimo grėsmę, pateikiantys grįžtamąjį ryšį apie gramatikos, sintaksės, stiliaus klaidas.

Ekspertinę pagalbą siūlys Lietuvos dirbtinio intelekto asociacija

Į diskusiją pakviestas Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos prezidentas Dovydas Čeilutka pažymi tokios iniciatyvos reikalingumą.

„Labai gerai, kad atsirado tokia iniciatyva. Mūsų asociacija mielai prie jos jungiasi. Manau, kad iš pradžių turime nustatyti konkrečius darbo tikslus. Tikimės, kad ekspertų pateikti siūlymai ir rekomendacijos bus įgyvendinami ir teiks didelę naudą švietimo bendruomenei“, – pažymi D. Čeilutka.

Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos ministerijai pateiktoje pozicijoje dėl „ChatGTP“ atkreipiamas dėmesys, kad kasdienėje veikloje kalbos modeliai dar nėra tobuli, todėl jų naudojimas yra apgaulingas ir keliantis pagundų piktnaudžiauti. Mokiniai ir studentai gali automatizuoti uždavinių sprendimą ir tekstų rašymą. Prasideda generuoto (netikro) teksto eksponentinė plitimo tendencija, kuri labai apsunkins tikros ir netikros informacijos atpažinimą ir atskyrimą.

Asociacija kviečia „ChatGPT“ ir kitus panašius generuojančius kalbos, vaizdo ir garso modelius integruoti į mokymosi procesą, o į planų rengimo procesą įtraukti Lietuvos dirbtinio intelekto asociaciją, mokytojus, švietimo specialistus, mokslininkus bei praktikus.

Mokytojams – patarimai, studijos, mokiniams – pažintis su DI

Nacionalinės švietimo agentūros „EdTech“ kompetencijų centras jau rengia konsultacijas ir mokymus DI klausimais.

Skaitmeninių kompetencijų mokymuose, kuriuose savo įgūdžius nemokamai tobulins daugiau kaip 4 tūkst. mokytojų, yra įtrauktos temos apie dirbtinį intelektą, kurie leis kursų dalyviams suprasti esminius DI principus, taip pat išmokti pritaikyti DI įrankius pamokų metu ir palengvinti kitus darbus.

Kuriami įvairių dalykų nuotoliniam, mišriam ir hibridiniam ugdymui skirti ugdomieji pavyzdžiai, kuriuose mokiniams atspindimos DI aktualijos.

Bendradarbiaujant su Lietuvos Dirbtinio intelekto asociacija, mokslininkais ir mokytojais praktikais, organizuojami virtualūs seminarai, rengiama vaizdo medžiaga, kuriose kalbama apie DI naudas, rizikas, etiką, pritaikymą švietime. Nacionalinėje švietimo agentūroje įkurto „EdTech“ centro specialistai taip pat atsako į pedagogams rūpimus klausimus, rekomenduojami įvairūs naudingi DI įrankiai (pvz., jau gerai žinomi „ChatGPT“, „MidJourney“, „Stable Diffusion“ ir kt.), paaiškinama, kaip jais naudotis. Jau vykusių seminarų įrašus galima rasti NŠA „Youtube“ kanale.

Rudenį pasirodys specialios edukacinės ir pramoginės laidos, kurias rengia „EdTech“ centras ir Lietuvos dirbtinio intelekto asociacija. Jose bus kalbinami DI specialistai, pasaulinio lygio lietuvių duomenų mokslininkai.

Pedagogams skirtose valstybės finansuojamose IT magistro ir modulio studijų programose taip pat integruotos dirbtinio intelekto temos.

Šiais metais vyko bendras projektas su „Kurk Lietuva“, kuris įtraukė mokyklų bendruomenes, mokytojus ekspertus, EdTech ekspertus ir parengė skaitmeninio švietimo gaires mokyklų vadovams, kaip kasdienėje veikloje sėkmingai pasinaudoti DI teikiamomis galimybėmis.

Spalio 16–19 dienomis vyks renginių savaitė „EdTech Week Lithuania 2023“, kurios viena iš pagrindinių temų – DI švietime. Planuojama į Vilnių sukviesti šalies švietimo, mokslo ir inovacijų bendruomenę, užsienio partnerius, ekspertus, spendimų kūrėjus bei visus aistruolius bendram tikslui – puoselėti ir stiprinti švietimo inovacijų kultūrą, tvirtinti Lietuvos, kaip tarptautinės „EdTech“ lyderės, vardą. Dalyvių lauks konferencijos, parodos, diskusijos, užsiėmimai, hakatonas, interaktyvūs renginiai.

Suburta bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos švietimo technologijų specialistų ir ministerijų atstovų grupė, kuri dalijasi duomenų panaudojimo švietimo srityje patirtimi.

Nuo artėjančių mokslo metų startuos ir atnaujinta informatikos bendroji programa. Jos pasiekimų raidoje nurodyto DI temų nagrinėjimas bei DI raštingumo gebėjimų ugdymas. Jau 1–2 klasėse mokiniai mokysis vertinti duomenų ir informacijos patikimumą pagal pateiktus duomenis, 9–10 klasėje aptars DI teikiamus privalumus ir galimus pavojus, 11–12 klasėse mokysis atpažinti DI, neuroninių tinklų taikymo sritis, vertinti privalumus ir grėsmes.

Tarptautinės organizacijos teikia rekomendacijas

2019 m. Lietuva tapo antrąja ES valstybe, turinčia dirbtinio intelekto strategiją. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos kartu su „Kurk Lietuva“ parengtos strategijos tikslas – sukurti teisinį ir etinį pagrindą Lietuvoje taikyti DI, sudaryti geresnes sąlygas jo plėtrai ir maksimaliai išnaudoti jo ekonominį potencialą.

2022 m. gegužės 3 d. priimta Europos Parlamento rezoliucija dėl dirbtinio intelekto skaitmeniniame amžiuje ragina valstybes nares skaitmeninius įgūdžius ir raštingumą įtraukti į pagrindinį ugdymą ir mokymąsi visą gyvenimą. Taip pat ragina sukurti aukšto lygio dirbtinio intelekto švietimo sistemą, kuri ankstyvuoju etapu, pradedant pradiniu ugdymu, skatintų skaitmeninį raštingumą, įgūdžius ir skaitmeninį atsparumą.

Šių metų gegužę UNESCO surengtame pasaulio šalių švietimo ministrų susitikime pristatė naujas DI gaires mokykloms. Pažymima, kad DI atveria naujus horizontus ir iššūkius švietimui, todėl reikia imtis veiksmų, kad naujos technologijos būtų integruotos į švietimą. Pagal naują UNESCO apklausą, kurioje dalyvavo daugiau nei 450 mokyklų ir universitetų iš viso pasaulio, institucijos susiduria su daugybe iššūkių, siekdamos nedelsiant reaguoti į staiga atsiradusias galingas DI programas. Tik 10 proc. ugdymo institucijų turi DI gaires.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (1)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Edukologijos proveržio forumas – švietimo ateities gairės

2025 m. birželio 19 d. Lietuvos mokslo taryba surengė ambicingą ir reikšmingą renginį – „Edukologijos proveržio forumą“, kuriame dalyvavo net 28 edukologijos krypties mokslinių tyrimų projektų vadovai ir jų tyrimų grupės iš visos Lietuvos bei tarptautinių institucijų

Šiemet į KTU magistrantūrą priimta net 18 proc. daugiau studentų – laisvų vietų dar liko

Šiandien KTU prasideda priėmimo į magistrantūros studijas antrasis etapas. Pasibaigus pirmajam etapui, studijų sutartis pasirašė net 724 stojantieji, o tai yra 18 proc. daugiau nei pernai. Šiais metais daugiausia dėmesio sulaukė informatikos mokslų bei verslo ir viešosios vadybos, elektronikos, elektros ir statybos inžinerijos programos.

Virtualios realybės, kompiuterinių žaidimų ir kitų multimedijos technologijų kūrimas – VDU studentų kasdienybė

Virtuali realybė (VR), kuri dar neseniai daugeliui siejosi tik su pramogomis, šiandien yra svarbi priemonė, padedanti mokytis, kurti, pažinti pasaulį ir geriau suprasti save. Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkų teigimu, VR nėra tik žaidimų aikštelė – tai priemonė, kuri efektyviai taikoma mokymui, studijoms ar moksliniams tyrimams.

2025 m. liepa
2025-07-09 10:30
Ieškomi geriausi Lietuvos STEAM mokytojai – prasidėjo „Ateities kūrėjų 2025“ apdovanojimai
2025-07-09 07:38
Prasideda antrasis priėmimo į VU magistrantūros studijas etapas: įstojusių per pirmąjį – daugiau nei pernai
2025-07-01 16:53
Dvejojantiems – dar yra laiko: kodėl verta stoti į magistrantūros studijas?
2025 m. birželis
2025-06-30 16:31
KTU atveria duris norintiems daugiau nei diplomo – nauja galimybė prisidėti prie lustų kūrimo
2025-06-27 07:11
Klaipėdos universitete – pirmą kartą tokio masto Karjeros mugė: kviečia verslus ir jaunimą susitikti
2025-06-26 21:37
QS pasaulinis aukštųjų mokyklų reitingas: KTU – antras geriausias universitetas Lietuvoje
2025-06-26 07:30
VDU įteikti diplomai absolventams: artes liberales misija – suteikti ne tik žinių, bet ir tvirtą vertybinį pagrindą
2025-06-23 09:19
Talentų ugdymas Lietuvoje: kaip verslo ir mokslo bendradarbiavimas skatina jaunimą rinktis IT ir duomenų mokslo studijas
2025-06-19 10:23
Iš Europos fizikos olimpiados Lietuvos mokiniai parsivežė sidabrą ir bronzą
2025-06-18 20:22
Neišnaudota galimybė mokiniams: nemokamą „Office“ paketą gavo dar ne visi
2025-06-17 09:16
Prof. dr. E. Saliklis: „Kaip DI gali padėti, o kartais ir mesti iššūkį žmogaus kūrybinei dvasiai?“
2025-06-15 20:04
KTU Studentų mokslinės draugijos komanda laimėjo pirmąją vietą nacionaliniame švietimo hakatone
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama