Dirbtinio intelekto (DI) agentai vis geriau atlieka užduotis, keisdami verslo procesus, ir vartotojų įpročius. Vienas iš pavyzdžių „Hostinger“ klientams prieinamas įrankis „Kodee“, kuris iš dirbtinio intelekto asistento išaugo į virtualų administratorių, gebantį už žmones atlikti šimtus techninių užduočių. Įmonė skaičiuoja, kad šiandien jis be žmogaus įsikišimo išsprendžia 75 proc. visų klientams kylančių klausimų, o pačiai bendrovei per artimiausius 12 mėnesių sutaupys bent 9 mln. eurų.
Asmeninis agentas – kiekvienam klientui
„Kodee“, kaip virtualiu asistentu, bendrovės klientai buvo įpratę naudotis jau kurį laiką. Jis padėdavo rasti reikiamą informaciją, leidžiančią lengviau naudotis hostingo paslaugomis. Tačiau per pastaruosius mėnesius „Kodee“ išaugo į šį tą daugiau.
„Kalbame ne apie eilinį patobulinimą, o apie kokybinį šuolį, kuris klientams leidžia be jokių techninių žinių, paprasčiausiai susirašinėjant su dirbtinio intelekto agentu atlikti daugelį užduočių, kurios įprastai yra valdomos per mūsų vartotojo sąsają. Žvelgiant iš kliento perspektyvos – tai beveik tas pats, kas turėti 24 valandas per parą pasiekiamą profesionalų administratorių, gebantį nebe paprasčiausiai pasakyti „kaip“, bet norimą veiksmą atlikti už vartotoją“, – sako „Hostinger“ produktų ir technologijų vadovas Giedrius Zakaitis.
Šiandien šis dirbtinio intelekto įrankis jau gali pats atlikti daugiau nei 350 užduočių, susijusių su interneto svetainių, serverių, domenų ir kitų paslaugų priežiūra bei valdymu. Tarp jų – svetainių perkėlimas į naujus serverius, atsarginių kopijų kūrimas, turinio generavimas, tinklaraščio straipsnių rašymas, prekybos ataskaitų rengimas, SEO atnaujinimai, svetainių saugumo palaikymas, domenų registravimas ir mokėjimų valdymas.
Specialistų įsikišimo reikia vis rečiau
Vien per rugpjūtį atnaujintas „Kodee“ su vartotojais bendravo 750 tūkst. kartų. Savarankiškai DI pagalba išspręstų klausimų skaičių, lyginant su metų pradžia, padidino nuo 50 proc. iki 75 proc. Be to, trumpėja laikas, per kurį klientai gauna reikiamą pagalbą. Dirbtinio intelekto agento dėka klientų klausimai dabar vidutiniškai išsprendžiami vos per 9 sekundes, o į 93 proc. visų užklausų atsakoma per mažiau nei 2 minutes.
„Bendraudami su „Kodee“, vartotojai dažnai nesupranta, kad susirašinėja ne su žmogumi, o dirbtiniu intelektu. Juos aiškiai informuojame, kad užklausas atsako DI. Šis įrankis pasižymi plačiu konteksto suvokimu ir neapsiriboja tik gerai apibrėžtų užduočių atlikimu. Pavyzdžiui, klientui pateikus tik interneto svetainei suteiktą „Google“ patvirtinimo kodą, „Kodee“ nedelsiant pasiūlė įtraukti įrašą į domenų vardų sistemą (DNS). Tiesą sakant, agento nuovokumas stebina ir mus pačius“, – sako G. Zakaitis.
Sutaupo ir įmonė, ir jos klientai
Toks efektyvumas ne tik taupo bendrovės klientų laiką, gerina jų patirtis ir leidžia lengviau pasiekti savo tikslų internete, bet ir didina pačios kompanijos efektyvumą. Vien per rugpjūtį „Kodee“ leido sutaupyti 750 tūkst. eurų. Per metus prognozuojami sutaupymai gali viršyti 9 mln. eurų.
Klientų aptarnavime vis labiau įsigalinant DI, vis daugiau mūsų klientų sėkmės specialistų pereina į naujas, įdomesnį darbą ir daugiau iššūkių bei savirealizacijos galimybių suteikiančias roles. Per šiuos metus tokių pozicijų skaičius mūsų įmonėje sumažėjo maždaug 20 proc. Įvertinant spartų kompanijos augimą, jei neturėtume „Kodee“, šiuo metu mums reikėtų maždaug 700-800 klientų sėkmės specialistų. Kontekstui – „Kodee“ prižiūri ir tobulina vos 14 žmonių komanda“, – sako G. Zakaitis.
Anot jo, didesnis efektyvumas sprendžiant klientams kylančius klausimus, leidžia užtikrinti patrauklias produktų kainas, greitesnį aptarnavimą, lankstesnes, patogesnes ir inovatyvesnes paslaugas. Tad, su „Kodee“ taupydama pati, įmonė tuo pačiu taupo klientų laiką ir pinigus.
Bendrovė savo klientams jau yra pasiūliusi ir daugiau DI inovacijų, tarp kurių – e. rinkodaros įrankis „Hostinger Reach“, no-code interneto svetainių kūrimo platforma „Hostinger Horizons“, svetainių kūrimo įrankis „Hostinger Website Builder“ ir kitus įrankius.