„Apple“ planuoja pridėti dirbtinio intelekto pagrindu veikiančių trečiųjų šalių paieškos paslaugų palaikymą „Safari“ naršyklėje „iPhone“, „iPad“ ir „Mac“ įrenginiuose, tokių kaip „Perplexity“ ir „Anthropic“. Tai teigė „Apple“ vyresnysis viceprezidentas pagal interneto paslaugas Eddy Cue, kalbėdamas per teismo posėdį, kuriame nagrinėjama „Google“ paieškos monopolija. Cue taip pat pridūrė, kad tikėtina, jog šios paslaugos nebus naudojamos pagal numatytuosius nustatymus „Safari“.

Cue taip pat pranešė, kad šių metų balandį paieškos užklausų per „Safari“ skaičius pirmą kartą sumažėjo. Pasak jo, tai rodo, kad vartotojai vis dažniau naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, kurie tampa alternatyva tradicinėms paieškos sistemoms.
Šiuo metu galiojantis susitarimas tarp „Apple“ ir „Google“ numato, kad „Apple“ gauna dalį reklamos pajamų iš paieškos užklausų. Todėl, kai paieškos užklausų skaičius mažėja, „Apple“ uždirba mažiau pinigų. Be to, dar vienas susitarimas tarp įmonių, pagal kurį „Google“ paieškos sistema yra numatyta pagal numatytuosius nustatymus „Safari“, yra pavojingas dėl tęsiamų teismo procesų dėl „Google“ monopolijos internetinės reklamos srityje.
Šiuo metu „Apple“ uždirba apie 20 milijardų JAV dolerių per metus, nes „Google“ paieškos sistema yra numatyta pagal numatytuosius nustatymus įmonės įrenginiuose. Įdomu, kad šie Cue pareiškimai buvo pateikti teisme, kuriame svarstoma byla, kurios galutinis rezultatas gali būti susitarimo tarp „Apple“ ir „Google“ nutraukimas.
Taip pat verta paminėti, kad „Apple“ vis daugiau pasikliauja trečiųjų šalių įmonių kūryba, kad užtikrintų svarbiausių dirbtinio intelekto funkcijų palaikymą savo įrenginiuose. „Apple“ jau bendradarbiauja su „OpenAI“, siekdama išplėsti savo balso asistento „Siri“ galimybes. Manoma, kad šioje partnerystėje „OpenAI“ suteiks „Apple“ nemokamą prieigą prie „ChatGPT“ mainais už reklamos paslaugas.
Tačiau, kad įtrauktų bet kokią dirbtinio intelekto paieškos sistemą į „Safari“, įmonė, matyt, nori pasirašyti susitarimą dėl pajamų pasidalijimo, panašų į dabartinį susitarimą su „Google“. Cue taip pat pažymėjo, kad dirbtinio intelekto paieškos paslaugų tiekėjai turėtų tobulinti savo kūrinius, kad jie būtų konkurencingesni „Google“ atžvilgiu.