Prieš 20 metų niekas negalėjo numatyti, kad trumpas vaizdo įrašas apie apsilankymą zoologijos sode taps pradžia vienai didžiausių skaitmeninių revoliucijų. „YouTube“ pradėjo kukliai, bet greitai tapo vieta, kur užgimė naujos žvaigždės, idėjos ir net ištisos industrijos.

Praėjus lygiai 20 metų nuo pirmojo „YouTube“ vaizdo įrašo paskelbimo, platforma nusprendė atsinaujinti, bent jau iš išorės. Vaizdo įrašų platformos kūrėjai pradėjo testuoti naują grotuvą, kuris šiuo metu prieinamas tik daliai vartotojų.
Tačiau iš pirmųjų reakcijų jau matyti – tai patinka ne visiems. Palyginti su senąja išdėstymo versija, kuri nebuvo esmingai keista daugiau nei dešimtmetį, naujoje versijoje viskas gerai perdėliota. Pagrindiniai mygtukai – „Play/Pause“, „Next“, laiko juosta ir skyriai (angl. chapters) – išskirti į atskirus kapsulės formos laukelius.
Garsumo mygtukas perkeltas į kitą ekrano pusę, kartu su kitais veiksmais: nustatymais, viso ekrano režimu ir pan. Vizualiai viskas atrodo šiuolaikiškiau – panaudotas pusiau permatomas „frosted-glass“ stiliaus fonas, kuris užlietas lengvu „Gaussian“ neryškumu, tarsi švelniai pritemdytų tai, kas vyksta už mygtukų.
Vienas iš labiausiai pastebimų funkcinių pokyčių – garsumo reguliavimas. Naujoje versijoje nebeveikia įprasti būdai: negalima perkelti pelės ant garso juostos ir slinkti ratuku, taip pat nebeveikia klaviatūros rodyklės garso keitimui. Tai daugeliui tapo akivaizdžiu žingsniu atgal, ypač tiems, kurie įpratę naudotis šiomis funkcijomis intuityviai.
Kai kurie vartotojai taip pat pastebėjo, kad su naujuoju dizainu kai kurie naršyklės plėtiniai, tokie kaip „SponsorBlock“, trikdo meniu išdėstymą. Tai dar vienas nepatogumas tiems, kurie įpratę naudotis papildomomis funkcijomis.
Kaip ir tikėtasi, dalis interneto vartotojų jau pareiškė savo nuomonę ir ji, švelniai tariant, ne entuziastinga. Pasigirdo komentarų, kad pokyčiai daromi „tik tam, kad dizaineriai pateisintų savo algas“ ar kad „YouTube“ keičia tai, kas veikė, tik tam, kad keisti“.
Tiesa, kaip jau minėjome, toks „Youtube“ atnaujinimas dar nėra pasiekiamas visiems, tad galima tikėtis, kad kai kuriuos elementus dar koreguos. Visgi „YouTube“ jau ne kartą parodė – net jei vartotojai iš pradžių priešinasi, pokyčiai ilgainiui tampa norma.