„Google“ pakeitė algoritmus, nurodančius kokie paieškos rezultatai pateikiami aukščiausiai. Pakeitimai turėtų padėti nustatyti, ar žmogus ieško istorinių, ar pačių naujausių duomenų.
JAV bendrovė paskaičiavo, kad paieškos algoritmų pakeitimai turėtų pakeisti gaunamus paieškos rezultatus maždaug 35 proc. atvejų. Koreguojant paieškos algoritmus siekiama padidinti užklausų ir paieškos rezultatų atitikimą bei patobulinti savybes, kuriomis, „Google“ teigimu, jie skiriasi nuo konkurentų. Pavyzdžiui, „Microsoft“ paieškos variklis „Bing“ daugiausiai dėmesio skiria socialinei paieškai.
„Paieškos rezultatai, kaip ir šilti sausainukai, vos ištraukti iš orkaitės ar gaivus vaisius karštą vasaros dieną, geriausi yra tuomet, kai būna švieži“, - tinklaraštyje apie pakeitimus teigė „Google“ atstovas Amitas Singhalas. Nematomų pakeitimų tikslas yra suprasti ar ieškančiam asmeniui reikalingi „paskutinės savaitės, dienos ar netgi minutės“ paieškos rezultatai, sakė A. Singhalas.
Tikimasi, kad atnaujinus algoritmus „Google“ tiksliau atspės kiek „švieži“ turėtų būti rezultatai.
A. Singhalas pateikė pavyzdį: jeigu paieškos eilutėje įrašomas tekstas „Occupy Oakland protests“, galima manyti, kad ieškančiajam reikalingi kelių paskutinių minučių rezultatai.
Juos reikia atskirti nuo įprastinių įvykių – sporto rungtynių ar įmonės veiklos ataskaitų - paieškos rezultatų.
Kiti paieškų tipai kaip tik gali būti skirti senesnių rezultatų paieškai, rašoma tinklaraštyje. Žmonės, ieškantys pomidorų padažo recepto makaronams būtų patenkinti ir puslapiais, kurie neatnaujinti kelis mėnesius ar metus.
Atnaujinimas, kurio tikslas yra pagerinti rezultatų „šviežumą“, papildo didįjį „Google“ indeksavimo sistemos infrastruktūros atnaujinimą „Caffeine“, įdiegtą 2010 metų rugpjūtį. Dėl šio atnaujinimo „Google“ tapo lengviau palaikyti indekso aktualumą bei pridėti naujus informacijos šaltinius.
„Search Engine Land“ naujienų tinklalapio analitikas Danny Sullivanas pasikeitimą pavadino „milžinišku“. Paskutinis didelis „Google“ paieškos algoritmo atnaujinimas, pavadintas „Panda“, turėjo įtakos tik 12 proc. visų paieškų.
D. Sullivanas įspėjo, kad atnaujinimas gali turėti ir trūkumų. „Pirmenybės teikimas informacijos naujumui gali sumažinti paieškos rezultatų svarbą, atverti naujus kelius brukalams ir mažaverčiam turiniui“, – komentavo analitikas.