Elektronika.lt
 2025 m. spalio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 19 d. 08:15
Strateginis sprendimas kibernetiniam atsparumui – saugumo operacijų centras
Spalio 18 d. 20:28
Dirbtinis intelektas kuria tyrimus, kurie keičia gydymą: suklastoti straipsniai galėjo kainuoti tūkstančius gyvybių
Spalio 18 d. 17:38
Dirbtinis intelektas atkeliauja ir į vejos priežiūrą: „Husqvarna“ pristatė dar išmanesnius robotus vejapjoves
Spalio 18 d. 14:45
„Microsoft“ skaitmeninės gynybos ataskaita 2025: daugiau nei pusė kibernetinių atakų susijusios su išpirkos reikalavimais ir šantažu
Spalio 18 d. 11:25
Sudužo telefono ekranas: kada pirkti naują apsimoka labiau nei taisyti?
Spalio 18 d. 08:24
Lietuvių kardiologo išrastas ant riešo dėvimas įrenginys jau išgelbėjo pirmąją gyvybę
Spalio 17 d. 20:24
Ši lemputė yra didžiausias vairuotojų košmaras: dauguma daro lemtingą klaidą, bet šis sprendimas gali išgelbėti
Spalio 17 d. 17:42
Senos apgaulės, nauji spąstai: kodėl vis dar pasimauname ant sukčių kabliuko?
Spalio 17 d. 14:19
Ateitis po „Q-Day“ – pasaulis, kuriame šifrus laužys kvantiniai kompiuteriai
Spalio 17 d. 11:15
„Visa“ pristatė „Trusted Agent Protocol“ – naują sistemą, skirtą saugiai DI agentų prekybai
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Įvykiai, renginiai Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Lietuvos metų komercinio automobilio 2022“ rinkimų dalyviams žada šviesią ateitį

Publikuota: 2022-04-22 13:25
Tematika: Įvykiai, renginiai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Mūsų šalyje „Metų komercinio automobilio“ rinkimai rengiami kas dvejus metus. Konkursą organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas skelbia, kad šiemet dėl geriausio vardo varžysis 12 komercinių automobilių. Trečdalis jų – varomi vien elektra, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Komerciniai elektromobiliai. „Shutterstock“ nuotr.
Komerciniai elektromobiliai. „Shutterstock“ nuotr.

Prieš kelerius metus elektrinis transportas šiame segmente sulaukdavo gūžčiojimo pečiais, mat, nepaisant privalumų, elektriniams furgonams varžytis dėl verslo dėmesio buvo sudėtinga. Šiandieną ekspertai atkreipia dėmesį, kad apie elektrą savo transporto parke reikia svarstyti, nes kito kelio nėra.

Tarp elektra varomų automobilių šių metų rinkimuose – „Citroën ë-Jumpy“, „Fiat E-Ducato“, „Opel Combo-e“ ir „Peugeot e-Expert“. Konkurso organizatoriai sako, kad apie tokią įvairovę ir gausą prieš porą metų buvo galima tik pasvajoti. Tad dėl šiųmečių pokyčių elektra varomas transportas varžysis ir tik jam skirtoje kategorijoje – dėl geriausio elektrinio komercinio automobilio vardo.

Visgi pažerti argumentų, kodėl verslas turėtų rinktis pokytį – iš dyzelinu varomo transporto persėsti į tvarų ir ekologišką – šiandien dar reikia, nors „Lietuvos metų komercinio automobilio“ rinkimų komisijos nariai pabrėžia, kad toks pokytis gana greitai bus nebe laisvė rinktis, o pareiga.

Išeities nebus

Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius ir „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ rinkimų komisijos narys, pažymi, kad nors kol kas elektra varomas komercinis transportas kainuoja brangiau nei dyzeliniai analogai, ne viską galima vertinti vien per kainos prizmę.

„Dėl ekologijos ir daugybės vertybinių dalykų darome tam tikras išvadas. Juk gali nutikti taip, kad kai kuriose miestų vietose bus uždrausta važiuoti komerciniam transportui su vidaus degimo varikliais, ir tuomet kitos išeities nebus. Tokia perspektyva įgauna vis daugiau pagrindo visame pasaulyje, tą rodo tiek ekologijos specialistų išvados, tiek miestų valdžios atstovų sprendimai“, – pabrėžia V. Milius.

Anot jo, tik atrodo, jog prieš akis dar marių marios laiko, iki įsigalios draudimas važinėti miestuose su vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais. Ekspertas tikina, kad jis prabėgs labai greitai, tad į dalykus, kuriuos privalėsime daryti po dešimtmečio, reikėtų žiūrėti taip, tarsi jie būtų reikalingi jau rytoj.

Galimi du scenarijai

Pasak V. Miliaus, kalbant apie komercinio transporto elektrifikaciją, galimi du scenarijai. Pirmuoju atveju reikės prisitaikyti prie pokyčių, tad teks lėčiau važiuoti didesnius atstumus, ilgiau laukti vežamų siuntų, krovinių.

Pagal antrąjį scenarijų automobiliai su vidaus degimo (arba alternatyviaisiais) varikliais galėtų važinėti tolimus atstumus, o miestuose krovinius gabentų ir paslaugas teiktų elektrinis transportas.

Toks sprendimas, V. Miliaus galva, būtų pats geriausias jau ir šiandien, mat visi logistikos centrai turėtų būti už miestų ir patogiai pasiekiami greitkeliais, o transportavimo poreikius gyvenvietėse turėtų patenkinti elektra varomi furgonai ir panašios transporto priemonės.

Norėdami praplėsti įvairias elektrinio komercinio transporto panaudojimo galimybes, automobilių gamintojai stengiasi, kad elektra varomi „darbiniai arkliukai“ būtų kuo universalesni ir kaip įmanoma labiau pritaikomi įvairioms situacijoms.

Kaina dar ne viskas

Anot „Lietuvos metų komercinio automobilio“ rinkimų komisijos nario, nėra paslapties – šiandien elektra varomas komercinis transportas yra brangesnis nei dyzelinės alternatyvos. Visgi V. Milius įsitikinęs, kad kainų skirtumas neturėtų būti esminis rodiklis, nes eilutė kainoraštyje – ne vienintelis rodiklis, kurį reikia įtraukti į skaičiavimus.

„Nors įsigyti tokį furgoną brangiau, jo išlaikymas atsieina mažiau nei analogiško dyzelinio modelio, mat variklyje nėra besidėvinčių detalių, mažiau skysčių, dėl dažno stabdymo elektros varikliu lėčiau dyla stabdžių kaladėlės ir t. t. Lengvųjų automobilių rinkoje turime pavyzdžių, kai prabangaus elektromobilio išlaikymas yra triskart pigesnis nei pigesnio modelio su vidaus degimo varikliu, panaši situacija ir komercinio transporto rinkoje“, – tikina žinovas. Jis pabrėžia, jog įmonės, formuojančios savo automobilių parkus, tai privalo įvertinti.

Europoje lyderiaujančios švaraus transporto grupės „Transport & Environment“ atlikta apklausa Prancūzijoje, Italijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje parodė, kad vidutiniškai elektra varomas komercinis transportas yra 25 proc. pigesnis galutiniam naudotojui nei varomas dyzelinu. Tyrimo metu vertinti transporto įsigijimo, išlaikymo, naudojimo kaštai, taip pat šešių skirtingų verslo grupių bei privačių klientų naudojimo patirtys.

Dar daugiau: penkiose iš šešių šalių, kuriose buvo atliktas tyrimas, elektriniu transportu važiuoti apsimoka labiau net atmetus skiriamas valstybines subsidijas.

„Lietuvos metų komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys pabrėžia ir tai, kad jeigu verslas naudotųsi vidiniais, vadinamaisiais namų, elektrinio transporto įkrovimo būdais, pavyzdžiui, turėtų nuosavas įkrovimo stoteles įmonės garaže ar kitur, kelionės tokiais furgonais taip pat kainuotų pigiau nei dyzeliniais analogais.

„Elektra brangsta, tačiau dabar, žiūrint mano akimis, dar nėra tiek pabrangusi, kad elektrinio furgono krovimo išlaidos pranoktų degalų išlaidas. Galų gale yra įmonių, kurios nori susikurti geresnį įvaizdį. Jos turėtų naudoti ne ką kitą, o elektrinį transportą. Pavyzdžiui, nuvežę ar atsivežę savo klientus viešbučių vairuotojai galėtų furgoną pastatyti į įkrovimo vietą ir ramiai laukti kitos kelionės“, – svarsto pašnekovas.

Kviesdamas įsivertinti elektra varomo komercinio transporto patrauklumą, V. Milius pabrėžia, kad Lietuva yra puiki šalis elektrifikuotis, nes dėl nedidelių atstumų kone visus reikiamus taškus galima pasiekti neteršiant aplinkos. Tuo, pasak jo, negali pasigirti tokios šalys kaip Vokietija, kur atstumai daug didesni, tad ir numatyti, kokie elektra varomo transporto naudojimo scenarijai verslui tinka, gerokai sudėtingiau.

Kas nugalės „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ rinkimuose, paaiškės gegužės 11-ąją.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
ESO sąlygų negavusiems gyventojams nauja paramos priemonė saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti startuos spalio 23 d.

Spalio 23 d. bus skelbiamas 5,4 mln. eurų Energetikos ministerijos inicijuotas pilotinis paramos kvietimas gyventojams, norintiems įsirengti saulės elektrines kartu su elektros energijos kaupimo įrenginiais, kai leistinoji generuoti į tinklą galia yra ne daugiau nei 1 kW.

Tradicija tapusioje tarptautinėje konferencijoje „Plug-In 2025“ – žvilgsnis į automobilių ateitį

Spalio 28-ąją automobilių entuziastų ir šios srities profesionalų dėmesys nukryps į Vilnių, kur vyks jau tradicija tapusi konferencija „Plug-In 2025“. Renginys, kasmet suburiantis gausų būrį ekspertų, šiemet žada kaip niekada platų temų spektrą.

Baigėsi registracija į konkursą „Lietuvos metų automobilis“: ar dalyvių sąrašas rodo revoliuciją naujų automobilių rinkoje?

Per 29 metus „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ rengiamo konkurso „Lietuvos metų automobilis“ dalyvių parkas nuolat evoliucionavo, atspindėdamas automobilių rinkos ir pačios pramonės pokyčius. Tačiau šių metų konkursui pateiktų modelių sąrašas labiau primena revoliuciją: net 7 nauji prekės ženklai, o daugiau kaip pusė automobilių – elektriniai.

2025 m. spalis
2025-10-18 07:14
Tektoniniai lūžiai žiniasklaidoje: kaip dirbtinis intelektas keičia pasitikėjimą ir prekės ženklų reputaciją
2025-10-17 19:17
Už pažangą vėjo energetikos srityje – „Auksinė krivūlė“ Pagėgių savivaldybei
2025-10-14 10:08
Būsto šildymo įrenginius naujais pakeitė jau beveik 9 500 gyventojų
2025-10-13 21:08
ESO prijungimo prie tinklo paslaugų teikimo procesuose – galimos korupcinės rizikos
2025-10-13 19:35
Tyrimas parodė, kad vidutinis šiuolaikinis geimeris yra 41 metų amžiaus ir beveik pusė iš jų – moterys
2025-10-13 07:33
APVA kviečia pristatyti idėjas, skatinančias energijos vartojimo pokyčius: geriausiai idėjai įgyvendinti – 20 tūkst. eurų finansavimas
2025-10-13 06:12
Išmanių daiktų perteklius kelia nuovargį, vis daugiau žmonių renkasi paprastumą, o ne naujausius sprendimus
2025-10-10 07:23
„Ampere“ žvelgia į baterijų ateitį: nauja laboratorija, skirta numatyti technologinius lūžius
2025-10-09 21:05
Daugiau nei 9 100 gyventojų, įsirengusių naujus būsto šildymo įrenginius, išmokėta daugiau nei 30 mln. eurų
2025-10-09 07:48
Antrasis jūrinio vėjo parko plėtros konkursas neįvyko
2025-10-07 22:01
„Visa“ regione stiprina „fintech“ ekosistemą – startuoliai kviečiami teikti paraiškas „Visa Innovation Program Europe“ programai
2025-10-04 10:55
VERT daugiausia pažeidimų fiksuoja elektros ir šilumos sektoriuose, jų skaičius mažėja
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama