Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 08:40
Kibernetinio saugumo specialistų stygius – per didelė kaina valstybei
Lapkričio 21 d. 20:39
Kibernetinis nuodas, kurio daugelis nepastebi: atskleidė, kaip DI tampa pavojingu melų įrankiu
Lapkričio 21 d. 15:25
Komentatorių pinklės: ar verslas turi priemonių kovai?
Lapkričio 21 d. 13:27
ESO investicijos į modernų elektros tinklą Alytaus regione: šiemet nutiesta jau daugiau kaip 70 kilometrų kabelinių linijų
Lapkričio 21 d. 09:52
Autonominių sunkvežimių potencialas kelia intrigą: kada kelius patikėsime robotams?
Lapkričio 20 d. 19:33
Žmonija mėgina įžiebti savo Saulę: pradedamas montuoti pavojingiausias reaktorius pasaulyje
Lapkričio 20 d. 17:45
Pristatytas sprendimas, leidžiantis saugiau naudoti skirtingus DI įrankius
Lapkričio 20 d. 15:23
Naujos kartos „Gemini 3“ – didžiausias „Google“ dirbtinio intelekto šuolis iki šiol
Lapkričio 20 d. 13:16
Ką sukčiai daro su nutekintais duomenimis ir ką daryti, jei jus apgavo?
Lapkričio 20 d. 11:39
Studijose, darbe, asmeniniame gyvenime: kaip išnaudoti AI įrankių galimybes?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika   | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Naujausias britų išradimas stebina pasaulį: lengvesnis už kuprinę, galingesnis už „Lamborghini“

Publikuota: 2025-11-22 14:27
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Viktoras Baliulis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Elektromobiliai ilgą laiką turėjo vieną didelį priešą, tai svorį. Sunkios baterijos, keli varikliai ir sudėtingos aušinimo sistemos padidindavo masę, todėl reikėdavo dar galingesnių baterijų, kad automobilis galėtų nuvažiuoti pakankamą atstumą. Taip susidarydavo užburtas ratas, kai siekiant daugiau galios viskas tik sunkėdavo.

Naujausias britų išradimas stebina pasaulį: lengvesnis už kuprinę, galingesnis už „Lamborghini“

Tačiau britų bendrovė „Yasa“ pristatė išskirtinį sprendimą. Ji sukūrė naujos kartos elektrinį variklį, kuris sveria mažiau nei pilna kuprinė, tačiau pasižymi daugiau nei tūkstančiu arklio galių. Šis pasiekimas atveria visiškai naujas galimybes elektromobilių pramonėje ir rodo, kad našumas gali būti derinamas su lengvumu.

Variklis, sveriantis vos 12,7 kilogramo, pasiekė net 750 kilovatų galią, tai prilygsta 1 005 arklio galioms. Toks rezultatas reiškia naują rekordinį galios tankį, tai net 59 kilovatus vienam kilogramui. Tai net 40 proc. daugiau nei ankstesnis „Yasa“ rekordas, pasiektas su didesniu ir sunkesniu modeliu.

Galia, pranokstanti superautomobilius

Skaičiai įspūdingi, bet kad būtų lengviau suvokti, „Tesla Model Y“ galinis variklis generuoja apie 200 kilovatų galios. Naujas „Yasa“ variklis yra beveik keturis kartus galingesnis. Net „Tesla Model 3 Performance“, turinti du variklius, nusileidžia šiam mažyčiui, bet itin galingam agregatui.

Svarbu ne tik maksimali, bet ir pastovi galia. „Yasa“ skelbia, kad variklis gali nuolat generuoti nuo 350 iki 400 kilovatų be perkaitimo, tai reiškia daugiau nei daugelio sportinių elektromobilių didžiausias galingumas. Tokie rodikliai keičia požiūrį į tai, ką galima pasiekti su itin kompaktišku elektriniu varikliu.

Lengvumas yra raktas į efektyvumą

Didžiausias šio variklio privalumas yra jo lengvumas. Mažesnis variklio svoris leidžia automobilio konstrukcijai tapti lengvesnei, todėl galima naudoti mažesnę bateriją, neprarandant važiavimo nuotolio. Tai mažina gamybos kaštus, trumpina įkrovimo laiką ir didina energijos naudojimo efektyvumą.

Bendrovės vadovas Jorgas Miska teigia, kad naujasis variklis paruoštas gamybai ir jo konstrukcijai nereikia retų ar brangių medžiagų. Tai reiškia, kad technologija gali būti greitai pritaikyta automobilių gamyboje. Pasak jo, triskart didesnis našumo tankis nei įprastų variklių leis „Yasa“ dar labiau praplėsti ribas.

Nuo superautomobilių iki kasdienybės

Kol kas šis variklis bus montuojamas tik aukščiausios klasės automobiliuose. Dabartiniai „Yasa“ varikliai jau naudojami hibridiniuose „Ferrari“ ir „Lamborghini“ modeliuose, o artėjantis „Mercedes-AMG“ elektromobilis turės net tris tokius variklius, generuojančius daugiau nei 1 300 arklio galių.

Vis dėlto istorija rodo, kad tokios technologijos anksčiau ar vėliau pasiekia ir paprastus vairuotojus. Kai gamyba taps pigesnė, šie itin lengvi varikliai galės būti montuojami į kasdienius elektromobilius, paversdami juos greitesniais, lengvesniais ir kur kas efektyvesniais nei bet kada anksčiau.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama