Elektronika.lt
 2025 m. spalio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 25 d. 17:26
Paslėpta automobilio funkcija, apie kurią daugelis nežino: mygtukas, kuris gali palengvinti kasdienį vairavimą
Spalio 25 d. 14:28
Policijos operacija Vilniuje atskleidė SIM „fermų“ mastą: ekspertas įspėja – sukčiavimas nesustos, kol išliks pelno motyvas
Spalio 25 d. 12:16
Kas stabdo elektrinių sunkvežimių proveržį Lietuvoje?
Spalio 25 d. 08:18
Pamiršti slaptažodžiai, programuotojų klaidos ir „ChatGPT“: dėl ko dažniausiai sutrinka įmonių IT?
Spalio 24 d. 20:23
Kuriami neįtikėtini palydovai, kurie sufleruoja apie kosmoso gynybos revoliuciją
Spalio 24 d. 17:26
Ar DI spręs, kas gaus darbą ar paskolą? Naujas ES reguliavimas sudės taškus ant „i“
Spalio 24 d. 14:14
Kaip tėvai gali padėti vaikui ruoštis egzaminams nesukeldami papildomo streso
Spalio 24 d. 11:37
Lietuvos keliuose diegiamos modernios technologijos – štai kuo jos naudingos vairuotojams
Spalio 24 d. 08:25
Naujoji paieškos era: dirbtinis intelektas perrašo SEO taisykles
Spalio 23 d. 20:25
Pristatyti „Xiaomi 17 Pro“ ir „Pro Max“ modeliai su „Qualcomm“ lustais ir papildomu ekranu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Automobilių pramonę sukrės dideli pokyčiai: ketinama uždrausti šį komponentą, kuris erzina daugelį

Publikuota: 2025-10-04 06:14
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Viktoras Baliulis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Moderniųjų elektromobilių išvaizda pastaraisiais metais smarkiai pasikeitė. Viena iš ryškiausių tendencijų tapo į vidų įtraukiamos rankenos, suteikiančios automobiliams futuristinį įvaizdį ir švaresnę aerodinaminę liniją.

Automobilių pramonę sukrės dideli pokyčiai: ketinama uždrausti šį komponentą, kuris erzina daugelį

Gamintojai pabrėždavo, kad tai modernumo ženklas ir technologinė pažanga, tačiau ši mada gali netrukus pasibaigti. Kinijos valdžios institucijos baigia derinti naujus saugumo standartus, kurie uždraustų visiškai paslėptas durelių rankenas.

Tokį sprendimą paskatino vis dažniau pasitaikantys gedimai, patogumo trūkumai bei realios grėsmės keleivių saugumui. Jei šie planai taps privalomomis taisyklėmis, automobilių gamintojai turės iš esmės pergalvoti dizainą.

Ši iniciatyva gali turėti įtakos ne tik Kinijos rinkai, bet ir globaliai automobilių pramonei. Kadangi elektromobilių gamyba vis labiau orientuota į tarptautinius standartus, šių rankenų draudimas vienoje didžiausių pasaulio rinkų nulemtų pokyčius ir kituose regionuose.

Planai uždrausti paslėptas rankenas

Nauja tvarka numatytų visišką draudimą naudoti rankenas, kurios visiškai įtraukiamos į dureles. Automobilių gamintojams būtų suteiktas vienerių metų pereinamasis laikotarpis, tad tikėtina, kad taisyklės įsigaliotų nuo 2027 metų liepos. Po šios datos parduodamuose naujuose automobiliuose Kinijoje tokio tipo rankenos būtų nebeleidžiamos.

Vis dėlto visiškai draudžiami nebus visi modernūs sprendimai. Pusiau įtraukiamos ar tradicinės rankenos liks leidžiamos, tačiau jos privalės turėti mechaninę atsarginę sistemą, kad veiktų net ir nutrūkus elektros tiekimui. Tai rodo aiškią kryptį, kad estetika negali nustelbti saugumo.

Aerodinaminiai mitai ir realybė

Automobilių gamintojai dažnai argumentuodavo, kad paslėptos rankenos pagerina aerodinamiką ir sumažina oro pasipriešinimą. Skaičiuota, kad pasipriešinimo koeficientas gali sumažėti iki 0,03 Cd. Tačiau nepriklausomi tyrimai parodė, kad reali nauda siekia vos 0,005 Cd. Praktikoje tai reiškia tik apie 0,6 kWh energijos sutaupymą šimtui kilometrų, tai skaičių, kuris daugumai vairuotojų beveik nejuntamas.

Dar daugiau, šių rankenų veikimui reikalingi varikliai ir mechanizmai padidina automobilio svorį iki 8 kilogramų. Tai ne tik panaikina minimalų aerodinaminį pranašumą, bet ir apsunkina eksploatavimą. Be to, tokios rankenos yra brangesnės, tai jų kaina tris kartus didesnė nei mechaninių, o gedimų tikimybė net aštuonis kartus didesnė.

Pavojai saugumui

Didžiausią susirūpinimą kelia saugumo klausimai. Kinijos draudimo automobilių saugumo institutas nustatė, kad avarijų metu šių rankenų veiksmingumas yra daug mažesnis. Šoninio smūgio testuose tradicinės rankenos leido durims atsiverti 98 proc. atvejų, o elektroninės tik 67 proc.

Dar grėsmingesni yra realūs incidentai. 2024 metais šalčio banga Čangčune paralyžiavo elektromobilį, kai rankenų varikliai užšalo ir keleiviai liko įkalinti viduje. Tais pačiais metais Gaungdongo provincijoje dėl liūčių kilo trumpojo jungimo atvejų, kai durelės nebeatsidarydavo, o keleiviams teko daužyti langus.

Nacionalinės avarijų tyrimų sistemos duomenys rodo, kad per metus avarijų dėl rankenų gedimų padaugėjo 47 proc., o paslėptos rankenos buvo kaltos net 82 proc. atvejų.

Be to, vaikų apsaugos asociacija pranešė apie smarkų nusiskundimų šuolį, tai 132 proc. padaugėjo atvejų, kai vaikai prispausdavo pirštus automatinių rankenų mechanizmuose. Kai kuriais atvejais tai baigėsi net kaulų lūžiais.

Skirtingos automobilių gamintojų pozicijos

Ne visi gamintojai pasidavė šiai madai. Didžiosios Kinijos bendrovės vadovas „Wei Jianjun“ atvirai kritikavo paslėptas rankenas, pabrėždamas, kad jų nauda aerodinamikai yra menka, jos sunkios, nepakankamai sandarios ir triukšmingos, o svarbiausia, tai priklauso nuo elektros tiekimo.

Kitos kompanijos, tokios kaip „Volkswagen“ ar „Audi“, pasirinko pusiau įtraukiamų rankenų sprendimus. Naujausiuose modeliuose jos turi net specialų raudoną traukiklį, kuris avarijos atveju leidžia gelbėtojams atidaryti duris mechaniškai.

Platesnė diskusija apie automobilių dizainą

Diskusija dėl paslėptų rankenų yra dalis platesnės pasaulinės tendencijos, kai reguliuotojai ima abejoti kai kurių dizaino sprendimų prasmingumu. Vis daugiau klausimų kelia ir fizinių mygtukų pakeitimas dideliais jutikliniais ekranais, kur paslėpti esminiai valdymo elementai, tokie kaip posūkiai, valytuvai ar avariniai signalai.

Europoje jau nuspręsta, kad nuo 2026 metų automobiliai, kuriuose tokios funkcijos paslėptos tik ekranuose, negalės gauti aukščiausio saugumo įvertinimo. Tai rodo aiškią kryptį tiek Rytuose, tiek Vakaruose modernus dizainas negali būti svarbesnis už pagrindinį vairuotojų ir keleivių saugumą.

Paslėptos automobilių rankenos, ilgai laikytos pažangos simboliu, šiandien vertinamos vis kritiškiau. Kinijos siekis jas uždrausti pabrėžia paprastą tiesą, tai inovacijos privalo tarnauti žmogui, o ne kelti grėsmę. Ateities automobiliuose estetika ir technologijos turės derėti su patikimumu ir saugumu, nes tik tada galima kalbėti apie tikrą pažangą.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama