Kinijos leidinys „Dongchedi“ atliko didelio masto vairuotojo pagalbos sistemų (ADAS) bandymus. Norėdami įgyvendinti šią ambicingą užduotį, iniciatyvos autoriai net turėjo uždaryti kelią, kad išbandytų 36 skirtingus automobilius pavojingose eismo situacijose.

Automobiliai buvo tikrinami pagal šešis scenarijus: staigus stabdymas prieš priekyje važiuojantį automobilį, kelio darbų apvažiavimas, kliūtis kelkraštyje naktį, neapšviestas automobilis skersai kelio, agresyvus persirikiavimas ir gyvūnų pasirodymas kelyje. Rezultatai buvo nuviliantys: dauguma sistemų pasirodė prastai arba visiškai neišlaikė bandymų.
„Tesla Model 3“ ir „Model X“ parodė geriausius rezultatus, sėkmingai įveikdamos po penkis iš šešių bandymų. Įdomu tai, kad „Tesla“ naudoja tik kameras – be lidarų ir radarų, skirtingai nei daugelis konkurentų, turinčių sudėtingesnes navigacijos sistemas.
Ypatingai nerimą kėlė rezultatų nenuoseklumas: net to paties gamintojo automobiliai su identiškomis sistemomis demonstravo kardinaliai skirtingus rezultatus tose pačiose sąlygose. Pavyzdžiui, aukščiausios klasės „Aito M9“ įveikė tris iš šešių bandymų, paprastesnis „M7“ – du iš penkių, pranokdamas tarpinį modelį „M8“, kuris susitvarkė vos su vienu.
Ekspertas Lu Guangquan paaiškino problemą tuo, kad šiuolaikinės ADAS sistemos yra pagrįstos mašininiu mokymusi. Kadangi mokymo modelis tik kaupia patirtį, jis nesupranta, kaip vairuoti. Retos kritinės situacijos nėra įtrauktos į mokymo duomenų bazes, todėl sistemos joms nėra pasiruošusios. „Dongchedi“ ragina vairuotojus ADAS sistemas laikyti tik pagalbinėmis, o ne visišku vairuotojo pakaitalu.