Kinijos interneto milžinė „Baidu“ ruošiasi išbandyti savo bepiločių taksi paslaugą Europoje. Bendrovė artimiausiais mėnesiais planuoja įsteigti padalinį Šveicarijoje ir pradėti „Apollo Go“ robotaksi bandymus iki šių metų pabaigos. Tuo pačiu metu „Baidu“ ketina paleisti „Apollo Go“ Turkijoje. Kaip ir kitos Kinijos bendrovės, „Baidu“ siekia plėsti savo buvimą užsienyje, nes vidaus rinkoje konkurencija stiprėja.
Šiuo metu „Baidu“ derasi su Šveicarijos „PostAuto“ – Šveicarijos pašto padaliniu, teikiančiu viešojo transporto paslaugas, – dėl „Apollo Go“ robotaksi bandymų pradžios šioje Europos šalyje. Šių metų sausį Kinijos bendrovė „WeRide“ Šveicarijoje pradėjo bandomąją autonominio transporto programą. Kovo mėnesį ji Prancūzijoje pradėjo bandomąjį bepiločio autobuso eksploatavimą.
Šio mėnesio pradžioje „Uber Technologies“ paskelbė, kad 2026 m. pradžioje planuoja Europoje įdiegti robotizuotus taksi, bendradarbiaudama su Kinijos startuoliu „Momenta“, kuris specializuojasi bepiločių automobilių srityje. 2023 m. „Uber“ sudarė partnerystės susitarimą su „Waymo“, kad kai kuriuose JAV miestuose būtų teikiamos bepiločių taksi paslaugos.
Kai kurie ekspertai pažymi, kad robotaksi paslaugos Europoje gali susidurti su reguliavimo kliūtimis, ypač dėl saugumo klausimų. „Prireiks šiek tiek laiko, kol saugumo bandymai įtikins reguliavimo institucijas“, – tvirtina „Morningstar“ analitikas Kai Wangas. Ekspertai sutaria, kad robotaksi paslaugos paleidimas ES galėtų būti „geru verslu“ dėl didelių taksi vairuotojų darbo užmokesčio sąnaudų.
Artimieji Rytai tapo dar viena svarbia konkurencijos arena. „Baidu“ planuoja iki šių metų pabaigos Dubajaus centre dislokuoti 100 visiškai bepiločių automobilių ir ketina iki 2028 m. padidinti parką bent iki 1000 transporto priemonių. „WeRide“ bendradarbiaudama su „Uber“ iki šių metų vidurio Abu Dabyje paleis mažiausiai 50 robotaksi. Per ateinančius penkerius metus planuojama panašią paslaugą pradėti dar 15 miestų. „Pony AI“, kurios investuotojai yra „Toyota“, taip pat šiais metais Artimuosiuose Rytuose pristatys bepiločių taksi paslaugą, bendradarbiaudama su „Uber“.
Tuo tarpu Kinijos bendrovės vengia patekti į JAV rinką, kur susiduria su padidintu reguliatorių dėmesiu ir muitų apribojimais.