Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 21 d. 12:14
Prabangos standartą keičia skaitmenizavimas: kiek jūsų automobilio – jau telefone?
Gruodžio 21 d. 08:42
Ieškote darbo socialiniuose tinkluose? Išlikite budrūs – galite tapti net ir nusikalstamos veikos bendrininku
Gruodžio 20 d. 20:22
Tiesa apie saulės baterijas, kurią visi nutyli: ekspertai žadėjo žaliąjį proveržį, o paliko bombą ateičiai
Gruodžio 20 d. 16:27
Lietuvių startuolis „AIVA AI“ pristato dirbtinio intelekto sprendimą gamybos įmonėms
Gruodžio 20 d. 08:15
Kai Kalėdų senelis renka duomenis: ką vertėtų žinoti apie vaikų privatumą šventiniu laikotarpiu?
Gruodžio 19 d. 19:26
Ar jūsų išmanusis telefonas elgiasi keistai? Penki ženklai, kad jus seka, bet jūs dar to nepastebėjote
Gruodžio 19 d. 14:29
Danga su „lotoso efektu“: KTU mokslininkai kuria saulės elementų efektyvumą didinančius sprendimus
Gruodžio 19 d. 10:24
Mažiau atliekų, ilgesnis daiktų gyvenimas: kodėl verta taisyti telefonus
Gruodžio 18 d. 20:19
Ekspertai perspėja: pirkdami LED girliandas darote 3 klaidas, o nuo to priklauso saugumas ir ilgaamžiškumas
Gruodžio 18 d. 14:32
VU superkompiuteris keičia žaidimo taisykles: ką iš tiesų galima su juo nuveikti?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Pakeisti automobilio bateriją bus gerokai pigiau nei remontuoti variklį

Publikuota: 2024-12-04 09:19
Tematika: Elektronika, technika
Autorius: Lina Snarskienė
Aut. teisės: ©Telefonai.eu
Inf. šaltinis: Telefonai.eu

Aukštos įtampos akumuliatorius yra elektrinės transporto priemonės gyvybinė jėga. Tačiau nerimas dėl ilgalaikės elektromobilio akumuliatoriaus būklės ir galimos didelės jo keitimo išlaidos, ypač naudoto modelio, gali atbaidyti daugelį pirkėjų nuo elektromobilio įsigijimo. Tačiau akumuliatorių gamybos pasaulyje vyksta tyli revoliucija.

Pakeisti automobilio bateriją bus gerokai pigiau nei remontuoti variklį

Ši revoliucija orientuota į baterijos energijos tankio didinimą ir jų ilgaamžiškumo gerinimą, o visa tai gali turėti įtakos jų keitimo išlaidoms ir antrojo tarnavimo laiko vertei, kaip teigiama naujoje akumuliatorių sveikatos ir duomenų tvarkymo ataskaitoje.

Akumuliatoriai keičiami retai. Automobilių gamintojai paprastai suteikia aštuonerių metų arba 160 tūkst. km garantiją. Dauguma šiuolaikinių akumuliatorių gali tarnauti dvigubai ilgiau ir nuvažiuoti dvigubai didesnį atstumą, teigiama ataskaitoje. Ir tai yra konservatyvus įvertinimas.

„Tesla“ savininkai dažnai praneša, kad jų elektromobiliai nuvažiuoja daugiau nei 320 tūkst. km, ir tai taip pat su minimaliu gedimu. Yra net 1,9 mln. km nuvažiavęs „Model S“, kurio akumuliatorius buvo pakeistas keturis kartus, taigi vidutinė pakeisto akumuliatoriaus rida siekia net 475 tūkst. km.

Dauguma mūsų nesiims tokių kraštutinumų. Tačiau jei dėl kokių nors priežasčių vis dėlto prireiktų pakeisti akumuliatorių, kiek tai kainuos ateityje? Darant prielaidą, kad pramonė ir toliau plėsis tokiu pačiu tempu, analitikai turi atsakymą – stulbinamai mažai!

Remdamasi klimato tyrimų bendrovės duomenimis, yra apskaičiuota, kad iki dešimtmečio pabaigos elementų kaina gali siekti 33 eurus už kWh. Tai reikštų, kad pakuočių kaina būtų apie 47 eurus už kWh, todėl 100 kWh akumuliatoriaus pakeitimo kaina siektų 4,7 tūkst. eurų, o 75 kWh pakuotės – apie 3,5 tūkst. eurų.

Pagal šiuos skaičiavimus elektromobilių akumuliatorių keitimo išlaidos prilygsta vidaus degimo variklio keitimo išlaidoms. Analitikai teigia, kad keturių cilindrų variklio pakeitimas gali kainuoti nuo 3,8 tūkst. eurų už keturių cilindrų agregatą iki daugiau nei 9,5 tūkst. Eurų už didelio galingumo variklį. Dar neaišku, kaip šios kainos keisis toliau.

Šiuo metu elektromobilio akumuliatoriaus keitimas gali kainuoti nuo 5 tūkst. iki 16 tūkst. eurų, priklausomai nuo akumuliatoriaus dydžio ir transporto priemonės markės bei modelio. Daugeliu atvejų apie tai net nereikia galvoti naujuose automobiliuose. Daugeliui naudotų elektromobilių tai taip pat nieko nekainuoja, tačiau ekspertai rekomenduoja prieš skiriant pinigus patikrinti naudotos baterijų pakuotės būklę.

Ataskaitoje toliau teigiama, kad savininkai gali kompensuoti akumuliatoriaus keitimo išlaidas perparduodami naudotus paketus. Nuo šiandien servisas paprastai pasilieka naudotą pakuotę, jei ji pakeičiama. Tada jis bus atnaujintas arba parduotas kitai bendrovei, kad ši jį vėl panaudotų energijos kaupimui, atsarginei elektros energijai ar kitoms reikmėms.

Tačiau pramonės ekspertai tikisi, kad naudotų elektromobilių rinka ilgainiui gerokai išaugs, nes milijonai naudotų elektromobilių savininkų gali derėtis dėl savo pakuočių pardavimo, jei jas reikės pakeisti. Analitikai prognozuoja, kad tai kompensuos naujos pakuotės kainą dar 10 – 20 eurų už kWh, priklausomai nuo jos dydžio, cheminės sudėties ir būklės.

Natūralu, kad visa tai grįžta prie bendro vaizdo – ličio kainos sparčiai mažėja, o elektromobiliai gali pasiekti kainų lygį su dujiniais automobiliais. Spalio mėnesį investuotojai teigė, kad ličio kainos nuo 140 eurų už kilovatvalandę 2023 metais kris iki 76 eurų už kWh 2026 metais.

Šis 50 proc. sumažėjimas padėtų elektrifikuotiems automobiliams per artimiausius porą metų pasiekti kainos lygybę su dujiniais automobiliais, net ir nesubsidijuojant. Tačiau analitikai mano, kad kitais metais elektromobilių padėtis daugiausia priklausys nuo to, kaip susiformuos Donaldo Trumpo administracijos reguliavimo aplinka.

„Manome, kad 2026 metais matysime stiprų paklausos sugrįžimą grynai iš ekonominės perspektyvos. Manome, kad 2026 metais iš esmės prasidės vartotojų skatinamas diegimo etapas ir tai nesustabdys ilgalaikės perspektyvos”, – rašoma ataskaitos išvadose.

Visa tai reiškia, kad retais atvejais, kai jums prireiks pakeisti akumuliatorių, nereiškia, kad visa elektromobilio naudojimo patirtis yra pražūtinga. Šiuolaikinės baterijos tarnavimo laikas jau dabar yra labai ilgas ir, atrodo, dar labiau ilgės. Ekspertai teigia, kad jei prireiktų keisti, ateityje tai gali kainuoti ne taip brangiai kaip dabar. Net ir tada yra aiškių būdų kompensuoti šias keitimo išlaidas, nes sugedusios baterijos gali būti panaudojamos įvairiais būdais antrajam gyvenimo etapui.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„Sony“ naujiena pakeis mobilią fotografiją: pristatytas naujas 200 MP raiškos vaizdo jutiklis su DI

„Sony“ pristatė naują mobiliosios fotografijos jutiklį „LYT 901“, skirtą būsimiems flagmanams. Tai pirmasis „Sony“ 200 megapikselių sprendimas telefonams, todėl dėmesio jam netrūksta. Gamintojas siekia ne tik rekordinės raiškos, bet ir geresnės realios vaizdo kokybės.

Flagmanų galia už žemesnę kainą: naujasis „Snapdragon 8 Gen 5“ grasina perrašyti telefonų taisykles

„Qualcomm“ pristatė naują „Snapdragon 8 Gen 5“ procesorių, kuris skirtas tiems, kas nori flagmano lygio patirties už žemesnę kainą. Šis lustas užpildo tarpą tarp pačių brangiausių sprendimų ir galingų, bet prieinamesnių modelių. Gamintojas aiškiai rodo, kad siekia išplėsti aukštos klasės našumą į platesnį įrenginių ratą.

Dar vienas „Tesla“ skandalas: Nyderlandai nieko nežadėjo, o Muskas jau spėjo paskelbti startą

„Tesla“ žadėtas pažangus vairuotojo pagalbos režimas „Full Self Driving Supervised“ Europoje vėl sukėlė vilčių bangą. Įmonė paskelbė, kad Nyderlandų transporto institucija RDW esą iki 2026 metų vasario suteiks nacionalinį leidimą šiai sistemai. Tačiau džiaugsmas greitai virto neaiškumu.

2025 m. gruodis
2025-12-18 18:25
Ukrainos perėmimo revoliucija: „Bullet“ dronas naikina „Shahed“ orlaivius
2025-12-18 12:12
„DARPA“ pristatė lėktuvą be jokių vairo paviršių: „X‑65“ gali perrašyti aviacijos taisykles
2025-12-18 10:25
„LG“ parodė „Micro RGB evo“ – pirmąjį televizorių su „Micro RGB“ foniniu apšvietimu
2025-12-18 09:37
Techninės apžiūros fiasko: „Tesla“ modeliai stringa techninėse apžiūrose, blogiausias rezultatas per dešimtmetį (1)
2025-12-17 19:21
„Citroën“ koncepcija: šešiavietė svetainė ant ratų
2025-12-17 15:42
Elektrinių automobilių revoliucija: naujos baterijos gali beveik padvigubinti nuvažiuojamą atstumą
2025-12-16 21:04
Paštomatai atkeliauja į Lietuvos regionus (1)
2025-12-16 19:30
Lietuvoje jau yra beveik 43 600 lengvųjų elektromobilių
2025-12-16 06:25
Kinija pristatė ginklą, kuris pasaulyje neturi jokių analogų: „JL 1“ gali smogti iš oro ir apeiti gynybą
2025-12-14 18:42
BOE prarado „iPhone 17 Pro“ įrenginių užsakymus, „Apple“ neketina taikytis su techninėmis problemomis
2025-12-14 12:47
„Xiaomi“ meta iššūkį automobilių rinkai: naujoji „pasaulio modelio“ technologija žada pakeisti tai, kaip vairuojame
2025-12-14 06:29
Vokiečių šedevras jau grasina perimti žmonių darbus, robotai žengia iš laboratorijų
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama