Elektronika.lt
 2025 m. rugsėjo 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 14 d. 20:04
Populiarūs mitai apie išmaniojo telefono krovimą: daugelis vis dar daro šias klaidas ir gadina įrenginio bateriją
Rugsėjo 14 d. 17:39
Motociklai tampa vis saugesni: nors technologijos pažįstamos, jos – nuolat tobulinamos
Rugsėjo 14 d. 14:18
Lietuviai renkasi turėti po dvi SIM: ar žinote, kada viena iš jų neveikia?
Rugsėjo 14 d. 11:49
Akmenės rajone pradėjo veikti pirmasis „Elektrum Lietuva“ vėjo parkas
Rugsėjo 14 d. 08:16
„Škoda“ pristatė kitąmet pasirodysiantį prieinamiausią elektrinį visureigį „Epiq“
Rugsėjo 13 d. 20:29
Skandalingas Europos Sąjungos planas: nauji planai kelia grėsmę gamintojams ir šimtams tūkstančių darbuotojų (1)
Rugsėjo 13 d. 17:31
„Garmin“ pristato išmanius sprendimus dviračių entuziastams ir profesionalams
Rugsėjo 13 d. 14:28
Kai automobilių savybes lemia nebe geležis: kokios perspektyvos laukia vairuotojų?
Rugsėjo 13 d. 11:46
Skaitmeninis pasaulis kiekvienam: bibliotekų žemėlapyje – projekto „Nė vienas nėra pamirštas“ mokymai
Rugsėjo 13 d. 08:12
„CUPRA“ Miuncheno parodoje: pirmasis žvilgsnis į „Raval“ ir pasaulinė „Tindaya“ premjera
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Fun football drills
Football Training Equipment, Defending drills football, Kids football training kit
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Laikas pereiti prie elektrinių tankų?

Publikuota: 2019-09-18 14:21
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Elektrinės transporto priemonės vis labiau populiarėja. Tai skatina ir ekologiniai įsitikinimai, dinaminės elektromobilių savybės, galbūt ir šiokios-tokios mados. Visi šie faktoriai neveikia karinių mašinų, bet vis tiek manoma, kad ateities tankai bus elektrifikuoti. Kodėl? Kokia nauda iš elektrinio tanko?

Elektromobiliai yra tylūs, greiti, neišmeta aplinkai žalingų dujų, teoriškai yra patikimesni (mažiau judančių dalių). Tačiau jie turi ir trūkumų – jų įkrovimas vis tiek užtrunka pakankamai ilgai, o tai riboja atstumą, kurį galima įveikti per dieną. Pažeistos ličio jonų baterijos užsiliepsnoja – apie tai norint elektrifikuoti tankus tektų rimtai pagalvoti.

Keičiamas „Abrams“ tanko turbinos variklis. © commons.wikimedia.org
Keičiamas „Abrams“ tanko turbinos variklis. © commons.wikimedia.org

Tik kam? Tankai turi būti tvirti, manevringi ir efektyvūs. Jiems nebūtina būti ekologiškais, labai tyliais ir greitais. Dideli baterijų moduliai tankus dar labiau apsunkintų, galbūt netgi keltų papildomą pavojų, jei mūšyje būtų pažeisti. O ką jau kalbėti apie baterijų aušinimo problemą, įkrovimą ir ribotą įveikiamą atstumą.

Šiuolaikiniai tankai naudoja itin galingus, įprastai dyzelinius variklius. Jie skirti ne tik mobilumui ir manevringumui užtikrinti – šių variklių energija taip pat maitina ir įvairias elektronikos sistemas. Galiausiai, tų variklių galios pakanka ir įstrigusiai draugiškai technikai gelbėti. Tačiau yra viena priežastis, kodėl elektrinių karinių mašinų galimybės bus svarstomos.

Tai – tiekimas. Viena JAV sausumos pajėgų šarvuotoji divizija judėdama per dieną gali sunaudoti beveik 2 milijonus litrų degalų. Tie degalai divizijas pasiekia sunkvežimiais, kurie keliauja iš uostų į atsargų centrus. Reikalus dar labiau apsunkina skirtingus degalus deginanti technika. Visa tai yra tiesiog didžiulis logistikos košmaras. Efektyvų degalų pristatymą nėra lengva pasiekti ir taikos metu, o ką jau kalbėti apie kokį karštą karinio konflikto židinį.

„The Driven“, Australijos elektromobilių portalas, svarsto, kad dalinė ar pilna karinių mašinų elektrifikacija turėtų didelės naudos. Visų pirma, palengvėtų logistika – nebereikėtų ilgais atstumais pervežinėti milžiniško kiekio degalų. Tai pagerintų saugumą ir pajėgų pažeidžiamumą. Dabar prieš konvojus nukreiptos atakos gali iš rikiuotės išvesti didelę divizijos dalį. Galiausiai, modulinės elektroninės sistemos leistų greičiau ir paprasčiau atnaujinti karinę techniką – seną baterijos modulį ar variklį reikėtų pakeisti nauju ir pati mašina atitiktų naujus standartus.

Žinoma, didysis iššūkis tuomet būtų energijos gamyba. Visada galima pasitelkti dyzelinius generatorius, tačiau juk visas idėjos tikslas yra išvengti atvežtinio kuro naudojimo. Todėl greičiausiai tektų svarstyti mažo mobilaus branduolinio reaktoriaus galimybę. Jis kartu su modulinėmis baterijomis padėtų daliniams veikti nepriklausomai nuo tiekimo linijų, o tai pagerintų efektyvumą ir saugumą.

Taigi, elektriniai tankai turi savų privalumų ir ateityje tikrai bus įmanomi. Tačiau prieš tai greičiausiai atsiras mobilios elektros energijos jėgainės ir saugesnės baterijos.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama