Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 11 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 11 d. 08:47
„Lexus“ pristatė „LFA Concept“ – ateities sportinį elektromobilį
Gruodžio 10 d. 20:20
Didžiausi žmonijos planai pakibo ant plauko: vienas „Starship“ manevras gali sužlugdyti grįžimą į Mėnulį
Gruodžio 10 d. 17:08
Patefono sugrįžimas: kodėl vis daugiau žmonių renkasi analoginį garsą?
Gruodžio 10 d. 14:19
Metalo laužo supirkimas: kaip vertinamas metalo laužas supirkimo punktuose?
Gruodžio 10 d. 11:36
„Toyota GAZOO Racing“ oficialiai pristatė „GR GT“ ir „GR GT3“
Gruodžio 10 d. 08:21
„Sony“ pristato „ALPHA 7 V“ ir FE 28-70MM F3.5-5.6 OSS II
Gruodžio 9 d. 20:21
„Google“ ir NASA kuria virtualų daktarą: gyvybes Marse saugos ne gydytojas, o dirbtinis intelektas
Gruodžio 9 d. 17:26
Šviesa tampa ne tik ryškesnė, bet ir protingesnė: kaip automobilių žibintai keičia vairavimą?
Gruodžio 9 d. 14:22
Ar reikia importuoti energetinę priklausomybę? Lietuvos strateginis turtas – vėjas ir saulė
Gruodžio 9 d. 11:21
Su naujuoju „Tork PeakServe Automatic“ lengviau nei bet kada užtikrinti puikią patirtį WC patalpose
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Kodėl tuneliai trukdo kaip lėktuvams sandariems traukiniams–kulkoms lėkti dar greičiau?

Publikuota: 2019-04-16 12:26
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Japonijos greitųjų traukinių geležinkelių tinklas „Šinkansen“ garsėja punktualumu ir greičiu. Šie daugiau nei 300 km/val. greičiu lekiantys traukiniai padarė didelę įtaką Japonijos kultūrai ir ekonomikai. Bet ar žinojote, kad šie patys traukiniai yra sandarūs kaip lėktuvai, o ir bėgiai ne visur vienodi?

„Šinkansen“ traukiniai rieda standartinių matmenų bėgiais, tačiau jų konstrukcija nėra tokia jau paprasta. Šį geležinkelį sudaro ilgos vientisos suvirintos bėgių sijos. Žinoma, čia taip pat yra specialios jungtys, kurios leidžia įkaitusiems metaliniams bėgiams išsiplėsti. Siūlės suvirinamos todėl, kad taip galima sumažinti trintį ir vibracijas. Tokie bėgiai brangesni, bet, kaip jau minėta, „Šinkansen“ yra vienas iš ekonomikos variklių, todėl didesnės išlaidos atsiperka. Juolab, kad virintiems bėgiams įprastai reikia mažiau priežiūros.

Aerodinaminiai pakeitimai dabar yra skirti triukšmo mažinimui. © Toshinori baba | commons.wikimedia.org
Aerodinaminiai pakeitimai dabar yra skirti triukšmo mažinimui
© Toshinori baba | commons.wikimedia.org

Įdomu tai, kad ne visi „Šinkansen“ bėgiai vienodi. Daugelyje vietų bėgiai nutiesti ant skaldos pagrindo. Nemažai žmonių nustemba sužinoję, kad „Šinkansen“ bėgiai nedaug kuo skiriasi nuo tradicinių, tačiau šie traukiniai yra labai lengvi ir palyginti nedideli, todėl sistemos linijos tarnauja labai ilgai. Kita vertus, tuneliuose bėgiai tvirtinami prie betoninio pagrindo. Betonas stabilesnis už skaldą, todėl jo sluoksnis – plonesnis. Tad, bėgiai gali būti sumontuoti žemiau ir pats tunelis gali būti žemesnis.

Tačiau čia ir iškyla problema. Didėjant gyventojų tankumui miestuose, per kuriuos rieda „Šinkansen“ traukiniai, daugėja ir protestų dėl triukšmo. Tai yra pagrindinė priežastis, kodėl greitųjų traukinių greitis Japonijoje nedidėja – sunku tilpti į nustatytas triukšmo normas. Labiausiai kenčia gyvenantys prie tunelių.

Važiuodami automobiliu per tunelį, galite pastebėti, kad jo variklio garsas tampa ryškesnis. Tačiau nemanykite, kad traukinių problema yra aidas. Į tunelį įlekiantis traukinys priešais save stumia aukšto slėgio sritį. Nors tunelio galas atviras, oras nespėja taip greitai pasišalinti, todėl yra suspaudžiamas visur apie traukinį. Galiausiai, kai traukinys pasiekia tunelio galą, suspaustas oras staiga išsiplečia tarsi kokia spyruoklė. Pasigirsta sprogimą primenantis garsas.

Šis triukšmas toks stiprus, kad gali išdaužyti aplinkinių namų langus, apgadinti automobilius ar patį traukinį. Kuo greičiau važiuoja traukinys, tuo didesnis garsas pasigirsta. Taigi, „Šinkansen“ traukiniams tenka važiuoti lėčiau. Tiesa, šiuolaikiniai traukiniai yra aptakesni, todėl tokio stipraus triukšmo nebeskleidžia.

Beje, dėl to „Šinkansen“ traukiniai gaminami sandarūs – staiga pasikeitęs oro slėgis lekiant į tunelį keleiviams sukeltų skausmą, o galbūt ir traumas. Nepaisant to, keisti pojūčiai vidinėje ausyje vis tiek nėra tokie jau reti. Padidėjęs oro slėgis aplink traukinį spaudžia jo šonus į vidų, todėl oras ir pačiame traukinyje gali būti šiek tiek suslėgtas.

Taigi, kai dabar diskutuojama apie naujos kartos „Šinkansen“ traukinius, pirmiausia galvojama apie triukšmo mažinimą. Technologijos jau šiandien leistų šiems traukiniams važiuoti gerokai greičiau. Tačiau jų greitis ribojamas būtent dėl triukšmo. Aerodinamikos pakeitimai, ventiliuojami tuneliai ir kiti sprendimai gali padėti išspręsti šią problemą.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama