|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 05 18, 08:52. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Vykdomi projektai » Lietuviško elektromobilio idėja
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 15, 22:51 |
|
|
|
Ko gero visi neklystat del tinklapio.
Bet tema galutinai suterset su dviraciais ir pakartojimu to, kas jau daug kartu rasyta.
PERSKAITYKIT pavadinima temos dar karta. |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 15, 23:15 |
|
|
|
Gražus puslapis, tik tas @one.lt emeilas tai žiauriai nerimtai atrodo.
o šiaip.. Markai, papasakok daugiau apie keitiklį. kokį algoritmą naudojate? SV PWM? Koks mikroprocesorius tai atlieka?
Ir kur gauti 50kW variklį? |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 11:39 |
|
|
|
circuit rašo: |
Ir kur gauti 50kW variklį? |
primityviai parasysiu imi 50Hz 5kW ir labai mazu sukiu asinchronini varikli ir jam duodi iki 500Hz AC ir atitinkamai didesne itampa, arba pervynioji varikli mazesniai itampai ir teoriskai gauni 10 kartu didesne galia. Ta prasme sukimo momentas lieka taspats, bet apsukos padideja. Serdis neturetu kaisti del sukuriniu sroviu nes ten daznis labai mazas, o statoriaus laminatas aisku kais kazkiek. Praktiskai bus kokie 8-9 kartai daugiau galios.
i tesla roadster idetas nedidelis variklis
http://www.teslamotors.com/design/under_the_skin.php
kuris turi tokius parametrus:
375 volt AC induction air-cooled electric motor with variable frequency drive.
Max Net Power 248 HP (185 kW) @ 5000-8000 rpm
Max rpm 14,000
Efficiency 92% average, 85% at peak power
Torque 276 ft/lb (375 Nm) @ 0-4500 rpm |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 11:55 |
|
|
|
Sveiki,
matau tema ir be manęs juda į priekį. Pasisikaitau jūsų diskusijas kartas nuo karto, bet nelabai turėjau laiko dalyvauti. Dėl tinklapio tai taip, tai mūsų bandomasis tinklapis, jį suorganizavo forumietis Lauris (Laurynas) entuziazmo pagrindais (veltui), tai jis dar gerokai nepabaigtas, gal geriau sakyti, tik pradėtas. Kadangi tai irgi pasiaukojančio darbo rezultatas, tai dėl kokybės sunku diskutuoti. Bet yra kaip yra ir visada džiaugiamės nors tuo kas yra.
Dėl elektromobilių, tai vietoj niekas nestovi, tiksliau, dabar nusistovi tam tikra darbo aplinka, įsitvirtina stabilūs partneriai, kurie nenusivilia elektromobiliais po teigiamo pirmo įspūdžio, kada vėliau iškyla ir neigiami dalykai, panašu, kad greitu laiku rimtai kibsim į darbus ir dirbsime kitaip, nei dirbome iki šiol. Lietuviško elektromobilio idėja su kiekviena diena darosi realesnė, nežiūrint į visus sudėtingus dalykus. Gali būti, kad galutinė koncepcija daug kam bus netikėtas posūkis, bet tai kol kas paslaptis.
Dėl tos sistemos, kurią jau sukūrėme, tai ten nieko sudėtingo nėra, viskas padaryta kuo pigiau, tad elementinė bazė yra visiškai paprastutė, problema buvo tiktai viską priversti patikimai dirbti, nes pigus daiktas dažnai turi ir nemalonių niuansų. Bet šiaip tai yra panaudotas "natūralus" PWM, tą darbą atlieka Amega88, kuri turi šešis PWM išėjimus. Bet tai gali būti bet koks kontroleris, svarbu turintis reikiamą skaičių PWM išėjimų. Natūralus PWM pasirinktas todėl, kad galima nesudėtingai generuoti bet kokios formos signalą. Esmė ta, kad aš į variklį duodu ne visiškai sinusą, bet dviejų harmoninių signalų mišinį - pagrindinis + 1/6 trečios harmonikos, kas nepadidina signalo amplitudės, bet padidina pagrindinio dažnio amplitudę ir variklio galia padidėja 15proc nedidinant kontrolerio pajėgumo. Šis metodas aprašytas daug kur.
O dėl variklio galingumo, tai čia jokio stebūklo nėra. Kiekvienas variklis gali kurį laiką dirbti būdamas perkrautas 2-4 kartus (ir dar daugiau, ir 10 kartų). Įsibėgėti elektromobiliui reikia vos kelių sekundžių. Kelias sekundes variklis gali pabūti ir stipriai perkrautas, nespės ir įkaisti. Jei imame 1KW variklį, tai nėra problemų iš jo paimti trumpai ir 4KW. O jei padidinsi dažnį ir apsisukimų skaičių, tai kiek kartų didės apsisukimai, tiek kartų didės ir galia. Jei paduosi 400Hz, tai apsisukimai išaugs 8 kartus ir jau bus iš vieno kilovato variklio išgaunama 32kW - apie šį dalyka jau daug buvo rašyta forume ir demonstruotas realus pavyzdys kaip 0,55kW variklis visiškai nekaisdamas atiduoda iki 18kW pikais. O dėl variklio pervyniojimo, tai kiek karų mažini įtampą ir didini dažnį, tiek kartų ir mažini vijų skaičių (apytikriai). Paprastai lieka 1-3 vijos. Vijų storį reikia padaryti maksimalų, koks tik telpa į griovelius, tam reikia paimti pluoštą plonesnių emaliuotų laidų ir iš jų formuoti vijas taip, kad maksimaliai būtų išnaudotas griovelio skerspjūvio plotas. Beje, reikia nepamiršti viską išmirkyti specialiame lake ir iškaitinti, nes vijas veikia milžiniškos dinaminės jėgos, kurios gali pratrinti emalę ar išplėšti vijas... Su taip perdirbtas verikliais neturėjau jokių problemų išskyrus tai, kad garsiau dirba ir turi mažesnį nk prie dažnių, kurie viršija 250Hz, nei tas, už 22000EUR. |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 14:05 |
|
|
|
mad.scientist rašo: |
circuit rašo: |
Ir kur gauti 50kW variklį? |
primityviai parasysiu imi 50Hz 5kW ir labai mazu sukiu asinchronini varikli ir jam duodi iki 500Hz AC ir atitinkamai didesne itampa, arba pervynioji varikli mazesniai itampai ir teoriskai gauni 10 kartu didesne galia. Ta prasme sukimo momentas lieka taspats, bet apsukos padideja. Serdis neturetu kaisti del sukuriniu sroviu nes ten daznis labai mazas, o statoriaus laminatas aisku kais kazkiek. Praktiskai bus kokie 8-9 kartai daugiau galios.
i tesla roadster idetas nedidelis variklis
http://www.teslamotors.com/design/under_the_skin.php
kuris turi tokius parametrus:
375 volt AC induction air-cooled electric motor with variable frequency drive.
Max Net Power 248 HP (185 kW) @ 5000-8000 rpm
Max rpm 14,000
Efficiency 92% average, 85% at peak power
Torque 276 ft/lb (375 Nm) @ 0-4500 rpm |
kode sakai nedidelis, ten variklio mazgas sveria apie 65kg
o valdiklis kaip dvi marko dezes |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 14:41 |
|
|
|
nu gerai salyginai nedidelis lyginant kokia jo galia, nes kad ir 5kW neforsuotas svers virs 30kg. Ta prasme variklis su reduktorium 65kg tai cia daug, kai galia 185kW?
Jei as isimesciau i standartine masina elektros varikli, tai i pavaru deze pripilciau skystesniu tepalu, nes ten daug nuostuoliu buna ir ismesciau nereiklalingus dantracius, pvz 4,5 ir atbulines pavaru turetu padeti gal net ir 3 pavara ismesciau. Jei deze nustiptu po 100kkm tai isimesciau kita is sroto, bet tepalu nepilciau tirstesniu. |
|
Paskutinį kartą redagavo mad.scientist, 2009 09 16, 14:52. Redaguota 1 kartą |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 14:46 |
|
|
|
Markas rašo: |
Sveiki,
matau tema ir be manęs juda į priekį. Pasisikaitau jūsų diskusijas kartas nuo karto, bet nelabai turėjau laiko dalyvauti. Dėl tinklapio tai taip, tai mūsų bandomasis tinklapis, jį suorganizavo forumietis Lauris (Laurynas) entuziazmo pagrindais (veltui), tai jis dar gerokai nepabaigtas, gal geriau sakyti, tik pradėtas. Kadangi tai irgi pasiaukojančio darbo rezultatas, tai dėl kokybės sunku diskutuoti. Bet yra kaip yra ir visada džiaugiamės nors tuo kas yra.
Dėl elektromobilių, tai vietoj niekas nestovi, tiksliau, dabar nusistovi tam tikra darbo aplinka, įsitvirtina stabilūs partneriai, kurie nenusivilia elektromobiliais po teigiamo pirmo įspūdžio, kada vėliau iškyla ir neigiami dalykai, panašu, kad greitu laiku rimtai kibsim į darbus ir dirbsime kitaip, nei dirbome iki šiol. Lietuviško elektromobilio idėja su kiekviena diena darosi realesnė, nežiūrint į visus sudėtingus dalykus. Gali būti, kad galutinė koncepcija daug kam bus netikėtas posūkis, bet tai kol kas paslaptis.
Dėl tos sistemos, kurią jau sukūrėme, tai ten nieko sudėtingo nėra, viskas padaryta kuo pigiau, tad elementinė bazė yra visiškai paprastutė, problema buvo tiktai viską priversti patikimai dirbti, nes pigus daiktas dažnai turi ir nemalonių niuansų. Bet šiaip tai yra panaudotas "natūralus" PWM, tą darbą atlieka Amega88, kuri turi šešis PWM išėjimus. Bet tai gali būti bet koks kontroleris, svarbu turintis reikiamą skaičių PWM išėjimų. Natūralus PWM pasirinktas todėl, kad galima nesudėtingai generuoti bet kokios formos signalą. Esmė ta, kad aš į variklį duodu ne visiškai sinusą, bet dviejų harmoninių signalų mišinį - pagrindinis + 1/6 trečios harmonikos, kas nepadidina signalo amplitudės, bet padidina pagrindinio dažnio amplitudę ir variklio galia padidėja 15proc nedidinant kontrolerio pajėgumo. Šis metodas aprašytas daug kur.
O dėl variklio galingumo, tai čia jokio stebūklo nėra. Kiekvienas variklis gali kurį laiką dirbti būdamas perkrautas 2-4 kartus (ir dar daugiau, ir 10 kartų). Įsibėgėti elektromobiliui reikia vos kelių sekundžių. Kelias sekundes variklis gali pabūti ir stipriai perkrautas, nespės ir įkaisti. Jei imame 1KW variklį, tai nėra problemų iš jo paimti trumpai ir 4KW. O jei padidinsi dažnį ir apsisukimų skaičių, tai kiek kartų didės apsisukimai, tiek kartų didės ir galia. Jei paduosi 400Hz, tai apsisukimai išaugs 8 kartus ir jau bus iš vieno kilovato variklio išgaunama 32kW - apie šį dalyka jau daug buvo rašyta forume ir demonstruotas realus pavyzdys kaip 0,55kW variklis visiškai nekaisdamas atiduoda iki 18kW pikais. O dėl variklio pervyniojimo, tai kiek karų mažini įtampą ir didini dažnį, tiek kartų ir mažini vijų skaičių (apytikriai). Paprastai lieka 1-3 vijos. Vijų storį reikia padaryti maksimalų, koks tik telpa į griovelius, tam reikia paimti pluoštą plonesnių emaliuotų laidų ir iš jų formuoti vijas taip, kad maksimaliai būtų išnaudotas griovelio skerspjūvio plotas. Beje, reikia nepamiršti viską išmirkyti specialiame lake ir iškaitinti, nes vijas veikia milžiniškos dinaminės jėgos, kurios gali pratrinti emalę ar išplėšti vijas... Su taip perdirbtas verikliais neturėjau jokių problemų išskyrus tai, kad garsiau dirba ir turi mažesnį nk prie dažnių, kurie viršija 250Hz, nei tas, už 22000EUR. |
maciau ta saita, grazus, bet informacijos poziuriu apgailetinas. imesta valdiklio dezes nuotrauka, pora filmuku ir pripaistyta keli puslapiai isvis neitema, kazka apie globalias problemas. techniniu duomenu ar kokiu pajungimo modeliu nulis. taip niekas nepirks to valdiklio. ten buvo pamineta galimybe pritaikyt valdikli tipo vejo malunams taip ir isivaizduoju, nusipirktum valdikli, sakykim varikli jau kaipnos pervyniotu kas ir pritaikytu . pajungi maluna ir gauni 144v itampa isejime ir kur tokia det? tipo dar statyt kita valdikli, kad verstu iki 220/380 AC? ar skaidyt iki 12/24v DC? kol toki pritaikysi, ir garantija 2 metu pasibaigs
daba del elektrines pavaros koncepcijos - "paslaptis" cia gi ir diskutuojam, kad isrutuliot optimaliausia koncepcija. ir automobiliu gamintojai koncepcijas pristatineja parodose, kad surast kuo geresni ir vartotojams priimtinesni varianta. su tokiu poziuriu gaminsit produktus, tinkamus nebent pasikabint ant sienos vetoj paveikslo |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 14:51 |
|
|
|
mad.scientist rašo: |
nu gerai salyginai nedidelis lyginant kokia jo galia, nes kad ir 5kW neforsuotas svers virs 30kg. Ta prasme variklis su reduktorium 65kg tai cia daug, kai galia 185kW? |
del reduktoriaus nezinau, panasu kad nera. diferencialas nebent idetas. |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 15:19 |
|
|
|
siap mane labiau domintu pasiziureti marko sukurta shema ir programa.
kas ten tokio kitokio nei kokio nors NXP "application notes" |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 15:25 |
|
|
|
Markas rašo: |
Dėl tos sistemos, kurią jau sukūrėme, tai ten nieko sudėtingo nėra, viskas padaryta kuo pigiau, tad elementinė bazė yra visiškai paprastutė, problema buvo tiktai viską priversti patikimai dirbti, nes pigus daiktas dažnai turi ir nemalonių niuansų. Bet šiaip tai yra panaudotas "natūralus" PWM, tą darbą atlieka Amega88, kuri turi šešis PWM išėjimus. Bet tai gali būti bet koks kontroleris, svarbu turintis reikiamą skaičių PWM išėjimų. Natūralus PWM pasirinktas todėl, kad galima nesudėtingai generuoti bet kokios formos signalą. Esmė ta, kad aš į variklį duodu ne visiškai sinusą, bet dviejų harmoninių signalų mišinį - pagrindinis + 1/6 trečios harmonikos, kas nepadidina signalo amplitudės, bet padidina pagrindinio dažnio amplitudę ir variklio galia padidėja 15proc nedidinant kontrolerio pajėgumo. Šis metodas aprašytas daug kur.. |
Tai čia gal ta pati vadinamoji "erdvės vektorių moduliacija"? Apie tai su Digix diskutavome čia:
http://www.elektronika.lt/forum/viewtopic.php?p=422784#422784
PWM reikšmės yra apskaičiuotos iš anksto ir guli ATmega88 atmintyje?
Kaip atliekate lentelės verčių didinimą/mažinimą, priklausantį nuo akceleratoriaus pozicijos?
Aš daryčiau taip: 8 bitų ilgio lentelės reikšmė nukopijuojama į 16 bitų ilgio registrą, dauginama iš 8 bitų ilgio akceleratoriaus vertės ir tada į PWM registrą įrašomas viršutinis rezultato baitas.
O kaip darote jūs?
Paprastai tokius dalykus daro su greitais DSP procesoriais....
Ir beje, kaip sekate rotoriaus poziciją? Variklis, kaip supratau, asinchroninis? |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 15:45 |
|
|
|
circuit rašo: |
Aš daryčiau taip: 8 bitų ilgio lentelės reikšmė nukopijuojama į 16 bitų ilgio registrą, dauginama iš 8 bitų ilgio akceleratoriaus vertės ir tada į PWM registrą įrašomas viršutinis rezultato baitas.
O kaip darote jūs?
Paprastai tokius dalykus daro su greitais DSP procesoriais....
|
nu jo kad sudauginti du skaicius reikia greito DSP atmega tai per 2 ciklus atlieka. As jau tikejausi kad tu ten diferencialine lygti ruoseisi spresti 1000 kartu per sekunde.
Citata: |
Ir beje, kaip sekate rotoriaus poziciją? Variklis, kaip supratau, asinchroninis? |
asinchroninis neturi rotoriaus pozicijos. jo rotorius vienodas visomis kryptimis |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 16:10 |
|
|
|
Digix rašo: |
circuit rašo: |
Aš daryčiau taip: 8 bitų ilgio lentelės reikšmė nukopijuojama į 16 bitų ilgio registrą, dauginama iš 8 bitų ilgio akceleratoriaus vertės ir tada į PWM registrą įrašomas viršutinis rezultato baitas.
O kaip darote jūs?
Paprastai tokius dalykus daro su greitais DSP procesoriais....
|
nu jo kad sudauginti du skaicius reikia greito DSP :lol: atmega tai per 2 ciklus atlieka. As jau tikejausi kad tu ten diferencialine lygti ruoseisi spresti 1000 kartu per sekunde. |
Žmonės naudoja paprastą PWM, tik forma ne sinusinė. SVM būdu valdomas kontroleris ypatinga ne tik fazės forma, bet ir tranzistorių junginėjimo būdu, kuriam paprastas PWM, taigi ir lentelės netinka. Juk jau kalbėjome apie tai ir nesiruošiu dar kartą varyti visą istoriją iš naujo.
Digix rašo: |
Citata: |
Ir beje, kaip sekate rotoriaus poziciją? Variklis, kaip supratau, asinchroninis? |
asinchroninis neturi rotoriaus pozicijos. jo rotorius vienodas visomis kryptimis |
Nesikabinėk prie žodžių..
Kaip sekate ašies sukimosi greitį?
Ar dabar gerai paklausiau?
Dar klausimėlis Markui: ar naudojate mechanines pavaras ar fiksuotą reduktorių? |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 20:36 |
|
|
|
zamolskis rašo: |
to circuit, tau reiktu perskaityt visa tema. ten viskas buvo parasyta kazkur ties 40 puslapiu |
Gerai, užsiimsiu šiuo reikalu. Bus ką veikt kelias dienas... |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 16, 21:30 |
|
|
|
circuit rašo: |
Markas rašo: |
Dėl tos sistemos, kurią jau sukūrėme, tai ten nieko sudėtingo nėra, viskas padaryta kuo pigiau, tad elementinė bazė yra visiškai paprastutė, problema buvo tiktai viską priversti patikimai dirbti, nes pigus daiktas dažnai turi ir nemalonių niuansų. Bet šiaip tai yra panaudotas "natūralus" PWM, tą darbą atlieka Amega88, kuri turi šešis PWM išėjimus. Bet tai gali būti bet koks kontroleris, svarbu turintis reikiamą skaičių PWM išėjimų. Natūralus PWM pasirinktas todėl, kad galima nesudėtingai generuoti bet kokios formos signalą. Esmė ta, kad aš į variklį duodu ne visiškai sinusą, bet dviejų harmoninių signalų mišinį - pagrindinis + 1/6 trečios harmonikos, kas nepadidina signalo amplitudės, bet padidina pagrindinio dažnio amplitudę ir variklio galia padidėja 15proc nedidinant kontrolerio pajėgumo. Šis metodas aprašytas daug kur.. |
Tai čia gal ta pati vadinamoji "erdvės vektorių moduliacija"? Apie tai su Digix diskutavome čia:
http://www.elektronika.lt/forum/viewtopic.php?p=422784#422784
PWM reikšmės yra apskaičiuotos iš anksto ir guli ATmega88 atmintyje?
Kaip atliekate lentelės verčių didinimą/mažinimą, priklausantį nuo akceleratoriaus pozicijos?
Aš daryčiau taip: 8 bitų ilgio lentelės reikšmė nukopijuojama į 16 bitų ilgio registrą, dauginama iš 8 bitų ilgio akceleratoriaus vertės ir tada į PWM registrą įrašomas viršutinis rezultato baitas.
O kaip darote jūs?
Paprastai tokius dalykus daro su greitais DSP procesoriais....
Ir beje, kaip sekate rotoriaus poziciją? Variklis, kaip supratau, asinchroninis? |
Signalo formos lentelė guli atmintyje, o jos perskaičiavimas - tai elementarūs matematiniai veiksmai kaip su diskretinėm funkcijom. Skaičiavimo metodiką greičiui padidinti parinkau tokią, kad daugybos ir dalybos veiksmų per visą ciklą būtų vos keli, labai daug galima padaryti paprasčiausiai stumdant registrus ir sumuojant. Sūkių daviklis - holo, magnetas žiedinis, šešiapolis, nuo VHS galvutės... Elementaru. Sukimosi dažnį matuoja kitas procesorius, taip pat nuskaito pedalų reikšmes ir per duomenų liniją perduoda apsaičiuotas įtampos ir dažnio reikšmes pwm formuojančiam procesoriui. |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods,
FS 22 Maps,
FS22 Mods |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS22 Trucks |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
Paskola internetu
Vartojimo paskola,
paskola automobiliui,
paskola būsto remontui |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS22 Mods
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors Mods,
FS22 Maps Mods |
|
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat |
|
|
|