|
|
Elektronika.lt portalo forumas
Jūs esate neprisijungęs lankytojas. Norint dalyvauti diskusijose, būtina užsiregistruoti ir prisijungti prie forumo.
Prisijungę galėsite kurti naujas temas, atsakyti į kitų užduotus klausimus, balsuoti forumo apklausose.
Administracija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus bei dalyvius,
kurie nesilaiko forumo taisyklių.
Pastebėjus nusižengimus, prašome pranešti.
Dabar yra 2024 05 04, 16:07. Visos datos yra GMT + 2 valandos.
|
|
|
|
Forumas » Vykdomi projektai » Lietuviško elektromobilio idėja
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 19, 10:09 |
|
|
|
Citata: |
3012 Lt (be 4% muito ir PVM |
dar 4% muitas prisideda prie PVM?
Citata: |
Su šiuo varikliu chebra be papildomo aušinimo spaudžia po 5 kW, o trumpą laiką - 10 kW. Čia labai prasta situacija su statoriaus aušinimu, nes jo šiluma atiduodama praktiškai per ašį. Na bet šiai problemai šiokį tokį sprendimą jau turiu. |
Atrodo kaip savadarbis variklis ish arti, bet turbut gamyklinis turetu but.
Per asy manau nelabai ka ten atiduosi, nebent bus aliuminio lydinio ir l. stora.
Per ishoriny korpusa manau zymiai daugiau atiduoda. nors jis ir nesiliecia su rotorium per maza tarpely. Ykaites judantis oras irgi tam pasitarnauja kaip ir paprastam trifaziam asinchroniniam variklyje.
Markui:
prisiminiau kad cia neseniai mano kaimynas neshe savo motociklo generatoriaus statoriu pervynioti, kur stovi viduj to besisukancio magneto(dirba tepale).
Tai ish jo ishsijuoke kai pasake kad dar kaitinamas lakas ant apviju.
Sake cia labai pasenusi technologija ir kad dabar yra visokiu laku ir be kaitinimo laiko 180 laipsniu darbine temp.
Sake svarbiausia paimt tinkama viela su emale ir visalaik vyniojant laikyt po ytempimu.
Kaip supratau jie uzhsiima transformatoriu tepalu aushinamu pervyniojimu.
ash cia vienam zhmogeliui pervyniojau toky generatoriu pabandymui , tai gal tik 10 000 km atlaike
epoksidke liko vietoj, bety matosi kad vielos y viena vario gabala pavirto |
|
_________________ Hard work has a future payoff. Laziness pays off now |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 19, 12:45 |
|
|
|
Importo situacija maždaug tokia... Visų pirma susimoki muitinės tarpininkui 150 Lt už deklaracijos paruošimą. Na, už tai, kad prekių sąraše atranda importuojamos prekės kodą ir muito procentą. Tada dar susimoki 5 Lt už tai, kad moki ("už banko perlaidą", ar kaip ten). Tuomet yra dar kažkoks kelių litų mokestis už kažką ten. Tada priskaičiuoja ~4% muito ir prideda prie visos sumos. Na ir tada dar ant viso to viršaus - PVM (nuo visos sumos)...
Kol kas turiu vilties praslyst be mokesčių, nes su jais vertė jau gausis arti 4k - velniop.
Na o to variklio apvijos tai yra statorius. Taip, oras korpusui šilumą perduoda, bet prisiminkim ką sako fizikos vadovėlis.. Tai yra pats blogiausias šilumos laidininkas po vakuumo. Viską užpilti tepalu nėra geras sprendimas, nes ir taip dabar ratas sveria kaip visas likęs dviratis. Tas neamortizuojantis svoris žiauriai pablogina sukibimą (ne kartą vos nenusikočiojau guldydamas posūky). |
|
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 19, 18:50 |
|
|
|
Dėkui už linką. Pasirodo muitas 2,7%, jei gerai suradau.
http://tinyurl.com/lz6ut7
O dėl kaitimo.. Na važiuojant tiesiojoj vidutiniu 55km/h srebia vidutiniškai 2,2kW (čia skaičiuojant pagal sunaudotos energijos kiekį per atstumo vienetą, įtraukiant sustojimus prie šviesoforų). Taip važiuojant variklio išorinis kevalas vos šiltas, gal kokie 40 laipsnių. Aktyviai draskantis vietoje (burnoutai, važinėjimas ant vieno rato ir pan.) iki kol išsikrauna akumuliatorius variklio kevalo temperatūrą pakelia iki maždaug 55 laipsnių (sprendžiant "iš rankos"). Deja lieka neaišku kas darosi viduje.. |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 19, 21:21 |
|
|
|
circuit rašo: |
Patvirtinkite arba paneikite:
Lygiagrečiai galiniam tiltui stovi step-down keitikliukas draiveriams (kokie 12-15V). O gal izoliuoti keitikliai kiekvienam draiveriui? Ar vienas bendras ir neizoliuotas? Taip pat stovi izoliuotas (su transformatoriumi?) keitikliukas likusiai elektronikai (kokie 5V). Optoporos sustatytos tarp draiverių ir skaitmenos. Taip? Kokius draiverius panaudojote tokioms srovėms? Man aktualu, nes mano tranzai turi 20nF įėjimo talpas.
Kokias parinkote optoporas, kad būtų pakankamai greitos?
Kaip pravedėte srovės matavimo grandinę, kad srovė nebjaurotų matavimo elemento išėjimo analoginės įtampos ir netoliese esančios skaitmenos? Kokiu būdu nustatote srovės komparatoriaus lygį? R2R? O kaip su galvaniniu išrišimu?
Kokiu būdu stebite sroves virš 200A? Na, Allegro gaminiai daugiau netempia. Gal radot ką nors galingesnio? Ar statėt kelis lygiagrečiai ir vidurkinot išėjimų įtampas?
Markas rašo: |
Jei nori pamatyti galinę dalį, gali atvykti ir pasižiūrėti, bet, manau, tau netiks, nes aš naudoju savaip modifikuotą trijų fazių tiltą, kur išdėstymas kitoks nei įprasta |
Žiauriai norėčiau.. Tik problema kad aš vilnietis.. Plius man jau pasibaigė studentavimo dienos, tai ir traukinys nebe toks mielas pasidarė
Šiaip man iš vis būtų įdomu prisidėti.. Fizižkai matyt nepavyks, bet bent jau savo žiniomis. Pvz. sprendimus BMS srityje galima būtų mainyti į sprendimus keitiklyje Bet gal apie tai jau privačiai. |
Skaitmenikos galima ir neatrišinėti nuo galinės dalies, jei gerai perprasi visą fiziką, kuri vyksta galinėje dalyje. Tada suprasi, kaip padaryti, kad ir be aršimo skaitmenika neužsitriukšmautų. Bet tai sudėtingas kelias. Aš pasikankinau siekdamas sumažinti komponentų kiekį keitiklyje ir kainą. man tai buvo įdomu užsiimti. Aš skaitmenikos neatrišinėjau nuo galinės dalies. Bet šiaip tai visi atrišinėja kaip ir tu aprašai, nieko nepaneigiu, tu galvoji taip kaip ir visi keitikliai padaryti.
Dėl draiverių, tai aš nesirenku tranzų su didele užtūros talpa, tad pilnai užtenka integruotų. Tavo atveju gali reikėti statyti papildomą buferį. Geras dalykas buferis, nes apsaugos ir draiverį nuo kai kurių netikėtumų. O jų yra, man būdavo kad prie didelių galingumų draiveriai nei iš šio, nei iš to (atrodytų) numirdavo. Galiniai tranzai likdavo sveiki.
Dėl srovės matavimo, tai su visokiais Alegro gaunasi per lėta apsauga. Pats geriausias pigiausias dalykas - matuoti atviro tranzistoriaus įtampą Vs-Vd. Ji yra gana didelė ir nereik jos daug stiprinti, ir mažas išėjimo impedansas - atspatumas trikdžiams, neriboto dydžio srovės matavimas, temperatūrinė korekcija automatiškai gaunama (karštas tranzas laiko mažesnę srovę nei šaltas ir kaistant keitikliui reikia mažinti tranzų apkrovą), tik sunku išpjaustinėti langus kada matuoti, nes reik suderinti ir visokius laikus.
Dėl prisidėjimo, tai aš nieko prieš, jei verdi entuziazmu ir sugebi kažką realiai daryti, tokiu atveju nepatingėsiu papasakoti daugiau. Bet tai geriau daryti susitikus, nes neturiu tiek daug laiko viską čia aprašinėti ir paskui aiškinti kiekvieną smulkmeną. |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 19, 21:31 |
|
|
|
[quote="arna"]
Citata: |
3012 Lt (be 4% muito ir PVM |
dar 4% muitas prisideda prie PVM?
Citata: |
Markui:
prisiminiau kad cia neseniai mano kaimynas neshe savo motociklo generatoriaus statoriu pervynioti, kur stovi viduj to besisukancio magneto(dirba tepale).
Tai ish jo ishsijuoke kai pasake kad dar kaitinamas lakas ant apviju.
Sake cia labai pasenusi technologija ir kad dabar yra visokiu laku ir be kaitinimo laiko 180 laipsniu darbine temp.
Sake svarbiausia paimt tinkama viela su emale ir visalaik vyniojant laikyt po ytempimu.
Kaip supratau jie uzhsiima transformatoriu tepalu aushinamu pervyniojimu.
ash cia vienam zhmogeliui pervyniojau toky generatoriu pabandymui , tai gal tik 10 000 km atlaike
epoksidke liko vietoj, bety matosi kad vielos y viena vario gabala pavirto |
Lake vijos mirkomos ne dėl to kad laikytų kaitimą, bet kad susiklijuotų tarpusavyje, taptų standžios ir nevibruotų besitrindamos viena į kitą dirbant varikliui, taip pat dėl didesnio atsparumo drėgmei ir visokiems chemikalams, kurie gali patekti. Tam naudojamas specialus lakas, kuris stingsta aukštoje temperatūroje, todėl variklio statorius po išmirkymo pilnai panardinant į lako vonią kišamas į pečių. Tai sena technologija, bet nėkuo nepasenusi - visi galingi varikliai taip po šiai dienai vyniojami. |
|
_________________ 10 metų tarp elektromobilių |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 19, 21:40 |
|
|
|
circuit rašo: |
Dėkui už linką. Pasirodo muitas 2,7%, jei gerai suradau.
http://tinyurl.com/lz6ut7
O dėl kaitimo.. Na važiuojant tiesiojoj vidutiniu 55km/h srebia vidutiniškai 2,2kW (čia skaičiuojant pagal sunaudotos energijos kiekį per atstumo vienetą, įtraukiant sustojimus prie šviesoforų). Taip važiuojant variklio išorinis kevalas vos šiltas, gal kokie 40 laipsnių. Aktyviai draskantis vietoje (burnoutai, važinėjimas ant vieno rato ir pan.) iki kol išsikrauna akumuliatorius variklio kevalo temperatūrą pakelia iki maždaug 55 laipsnių (sprendžiant "iš rankos"). Deja lieka neaišku kas darosi viduje.. |
teoriskai tavo tam dviracio rate imanoma padaryt hidraulini ausinima, isvest galimetu per asies centra, igreziant is galu beveik iki vidurio o tada isvedant i sonus pergrezus kiaurai, panasiai kaip el kabeli pro viena puse itekejimas, per kita istekejimas. asi pastorinus kokies 2-3 mm ta skyle viduryje nedarytu jokios itakos tvirtumui. ausintuvus kurnors sukist i pati dviracio rema. gerai apmascius beveik visa rema galima panaudot tam reikalui, kad tepalas ten cirkuliuotu viduje. bet variklyje jau turetu but islietos ertmes, paciam jei daryt, tai nebent istekinus visa ta aliumine dali kur stipinai ir asis (palikt tik apvijas) ir daryt nauja asi, stipinus sakykim suvirint is tusciiaviduriu vamzdziu ir tarp ju numatyt vietas kontrolerio ausinimui. bet nemanau kad apsimoka isvis kist ta kontroleri i rata. geriau kist i rema ir daryt ausinama oru, nebent remas ne is metalo. hidraulinsis skystis irgi sveria, plius ji tures varinet kazkokia pompa/siurbliukas, nes savaimine konvekcija nelabai imanoma realizuot. taigi dar ims kazkiek papildomai energijos ir dar biski svorio. ziurek ir prisides kokie papildomi 5kg |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 20, 00:00 |
|
|
|
Na bet čia tai jau prifantazavai... Yra pora normalių aušinimo būtų, apie kuriuos dabar nenorėčiau labai išsiplėsti, nes šiuo metu tai nėra aktualu. Turbūt praeis geri metai kol iki to prieisiu.
Markai, kur būtų galima įsigyti to apvijų lako ir kaip jis vadinasi?
Tie visi mano minėti sprendimai yra "iš lempos", todėl ir klausiau.. Na, neteko man ardyti gamyklinio keitiklio. Smagu kad labai nenusišnekėjau..
Trumpo apsaugos matuojant kritimą yra tikrai gudru. Mano atveju prie 150A tranzuose kris (teoriškai) 0,225V.. Pastiprinus 20 kartų jau galima matuoti. Bet kai tokios srovės.... Baisu kad prie tų 225 mV neprisidėtų dar koks voltas parazitų. Įtariu jūs su tuo ilgai kovojote...
Tik va kitas dalykas. Tranzistorių poros tai trys.. Dabar nenoriu gilintis kaip tos fazės generuojamos su paprastu PWM, bet SVPWM atveju vienu metu būna atidarytas vienas, du arba trys apatiniai tranzistoriai... Blogiausias atvejis kai atidaryti du apatiniai, nes juose pasidalinanti srovė teka per vieną viršutinį.. Kaip iš visų surinkti sroves? Statyti sumatorių su opampu, kurio įėjime būtų tais pačiais draiverių valdymo signalais valdomas muxas, įjungiantis reikalingus kanalus? (EDIT: primečiau, kad net muxo nereikia, gal pakaktų su tranzistoriais tiesiog šuntuoti per rezistorius atkeliaujančių nereikalingų kanalų srovių įtampas).. Analoginis sumatorius invertuoja. Tai dar ir antro maitinimo poliaus reikia? Vajė, kuo giliau į mišką, tuo labiau bijau vilko.. :)
O ar pas jus yra apsauga nuo nekorektiško draiverių darbo? Tarkim jei jie sugalvotų atidaryti abu pečius ir pakibt... Ar tokiu atveju jau lėktų tranzai gabalais? Ar nebūna taip?
Tokiu būdu matuojant srovę iškyla šiokių tokių problemų vertės gražinimui į mikrovaldiklį.. O kaip matuojate darbinę srovę? Kol kas nelabai suvokiu kaip iš vis tokiam kompaktiškam daikte galima ką nors pamatuoti tekant tokioms srovėms...
Dar klausimas.. Kaip apkraunate keitiklį atliekant bandymus "stendo" sąlygomis?
Žiauriai įdomus man visas tas reikalas, noriu kuo greičiau sėsti prie savo keitiklio maketavimo.. Tik reikės dar pabaigti kelis pradėtus darbelius, po to surinkti akumuliatoriaus bloką, sudėti jį ant rėmo, padaryti šoninius dangčius iš stiklo pluošto, pagaminti BMS su bent minimaliom firmwaro funkcijom.... Žodžiu yra dar kas veikt, nors persiplėšk :| |
|
Paskutinį kartą redagavo circuit, 2009 09 20, 01:19. Redaguota 1 kartą |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 20, 00:35 |
|
|
|
isirenk normalia dirbtuve, nes jei tokius projektus konstruoji su 2 atsuktuvais ir uzsideges zvake rusy - tai patyliu atmusi entuziasma per 5 metus |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 20, 01:21 |
|
|
|
Prietaisų ir įrankių turiu pakankamai ir nemažai teko panašių darbų nudirbt, tik kad ne su tokiom galiom.. |
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 20, 10:24 |
|
|
|
Buvau PFI prieš keletą metų, kalbėjau su Baškiu.. Mačiau kaip jie patalpas šildo. Deja man toks būdas netinka, nes nėra kaip generatorių prie variklio prijungti. |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 20, 20:49 |
|
|
|
Truputėlį liūdnos naujienos dėl akumuliatorių.. Kinai išsiuntė per EMS (oru), bet akumuliatoriai grįžo atgal.. EMS pareiškė kad į europą nesiųs, priežastys neaiškios. Iš patikimo šaltinio žinau, kad oru nebeleidžia siųsti akumuliatorių, turinčių >2Ah talpą. Iš kito šaltinio žinau, kad į lėktuvą nebeima ličio, nes buvo lėktuve užsidegę... Manau neišaiškinsi ten jiems, kad lišio fosfatas nedega...
Bandys siųsti per DHL.. Tik ten jau mokesčių politika kita... Ajajai kaip bus liūdna jei priskaičiuos mokesčių..
EDIT:
Citata: |
Dear Sarunas,
Unfortunately that DHL doesn't want to deliver batteries to Lithuania either
My shipping agent told me that Lithuania is a very difficult country about import. You may be charged very high tax no matter what you declared on the package.The customs will check it freely and charge a high tax,if you don't accept, they will returned it to us with a 3-4 times shipping on our account,this is a very big risk.And this period of time is also a factor about hard delivery. Our country 's 60 years birthday is coming on October 1st,all the delivery are strictly checked to ensure the safety.Battery is a risk product,and DHL dare not to accpet batteries now.
So under this situation, we can't deliver the batteries to you.
We will refund you the money about this order.
Please reply and we can refund it to your paypal.
I am sorry about this problem,but this is out of our control. We wanted to do long business with you,but your country is really difficult.
Best regards,
Ray |
mjooooo..... |
|
|
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 22, 11:32 |
|
|
|
ash apakes .. na ir "kaimas".. truksta zodziu. Kokia ten zole jie ruke?
Ish cia esanciu daugiau niekas nesiunte licio akumuliatoriu pashtu? |
|
_________________ Hard work has a future payoff. Laziness pays off now |
|
|
|
|
Lietuviško elektromobilio idėja |
Parašytas: 2009 09 22, 11:41 |
|
|
|
Prieš pusmetį siunčiausi 9kg siuntą tokių pačių akumuliatorių per EMS. Praėjo be problemų.. Na išskyrus tai, kad dėžė buvo stipriai appardyta ir dėl to porą celių teko išmesti - pažeistas hermetiškumas. Būtų koks paprastas Li-Ion ar LiPo - būtų dar vienas liepsnos atvejis... O po to kaltina klientus, svolačiai.
Bandysiu šią 16 kg siuntą skirstyti į mažesnes po 5kg (daugiau žemės paštu nesiunčia) ir siųsti paprastu žemės paštu.. Tik teks palaukti kol kitaicai švęs iki spalio 9d. O po to dar siuntimas koks mėnuo... Žodžiu, iki kalėdų nebepasivažinėsiu... |
|
|
|
|
|
|
Google paieška forume |
|
|
Naujos temos forume |
|
|
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods,
FS 22 Maps,
FS22 Mods |
|
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods
|
|
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS22 Trucks |
|
VAT calculator
VAT number check,
What is VAT,
How much is VAT |
|
Paskola internetu
Vartojimo paskola,
paskola automobiliui,
paskola būsto remontui |
|
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope |
|
FS22 Mods
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors Mods,
FS22 Maps Mods |
|
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors |
|
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
|
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat |
|
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting |
|
|
|