Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/straipsniai/kompiuterija/2662/per-desimtmeti-bankininkyste-zenkliai-pasikeis/spausdinti/

Per dešimtmetį bankininkystė ženkliai pasikeis

Publikuota: 2005-11-25 07:00
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©IBM Lietuva, UAB
Inf. šaltinis: IBM Lietuva, UAB

Informacinių technologijų kompanijos IBM tyrimo išvados formuoja naują bankininkystės sektoriaus viziją 2015-iesiems. Tai bus labiau vartotojų įtakojama globali pramonės šaka, kurią itin veiks inovacijos, o nauji įsikuriantys konkurentai sėkmingai užiminės pelningas rinkos nišas.


Tyrime „Bankininkystė 2015: Apibrėžiant bankininkystės ateitį“ brėžiamos konkurencinės kryptys, kuriomis bankininkystė vystysis artimiausią dešimtmetį. Taip pat identifikuojamos naujos verslo galimybės, inovacijos ir socialinės aplinkos pokyčiai, veiksiantys pramonės šakos vystymąsi.

Tyrime skiriamos penkios pagrindinės pramonės šakos vystymosi kryptys:

  • Kontrolę perims vartotojai – turėdami daug informacijos jie protingai rinksis finansines paslaugas, kurios geriausiai atitinka individualius poreikius ir padėtį.
  • Specializuoti/nišų konkurentai – nors rinkos konsolidacija tęsis, tačiau mažesni paslaugų tiekėjai sugebės išnaudoti nišų galimybes (bendruomenių bankai, atskirų pramonės šakų, specifinių paslaugų specialistai).
  • Nauja darbo jėga – produktyvumo ir efektyvumo didėjimas kurs naujas darbo formas, tačiau kartu didės konkurencija ieškant talentų bei juos pritraukiant.
  • Reguliavimo skaidrumas – globalūs standartai vers taikyti vieningas sistemas ir verslo procesus.
  • Į užduotis orientuotos technologijos – jos leis priimti sparčius ir tikslius sprendimus, tačiau kartu užtikrins lankstumą ir efektyvumą. Sėkmė lydės sugebančius suvokti klientų poreikius ir pateikti geriausiai tinkantį sprendimą.

Rastis Vailis (Rusty Wiley), vadovaujantis „IBM Global Banking Practice“ partneris, sakė, kad tyrimo išvados skatina bankus pradėti pokyčius jau dabar, nes iki 2015-ųjų reikia išmokti dirbti pasaulyje, kuris sukasi aplink vartotoją, kuriame dominuoja globalūs bankai ir veikia begalė smulkių specializuotų finansinių paslaugų teikėjų.

IBM tyrimo išvadose teigiama, kad neišvengiami pokyčiai lemia keturis iššūkius, kuriuos turės įveikti bankai:

  • Besikeičiantys verslo modeliai – akcentu taps klientui siūloma pridėtinė vertė.
  • Tikslingas augimas – pasirinkus plėtros sritis, planingai siekti jose įsitvirtinti.
  • Naujos galimybės darbuotojams – bankams teks išmokti naudotis tokių specialistų (pavyzdžiui, dirbančių kitoje šalyse) pagalba, kurie anksčiau nebuvo vertinami kaip alternatyva.
  • Darni infrastruktūra – IT investicijos turės garantuoti spartesnį klientų aptarnavimą, aktyvesnį komandinių galimybių išnaudojimą.

Tyrime šalia pagrindinių pokyčių sričių buvo analizuotos ir pagrindinės verslo perspektyvos, nagrinėtos produktų grupės, kuriose bankų sektorius galėtų išnaudoti naująsias galimybes:

  • Nekilnojamojo turto paskolos – tai didelį augimo ir automatizavimo potencialą turinti sritis, kur, IBM prognozėmis, vidutinės paskolos suteikimo kaštus pavyks sumažinti nuo dabartinio 1425 iki 400 JAV dolerių lygio 2015-aisiais.
  • RFID (radijo dažnių identifikacija) – naujoji mokėjimų technologija dominuos rinkoje, todėl bankai turės užtikrinti visą pasiūlymų paketą, kuris išnaudotų segmente prognozuojamas apie 30 proc. pajamų metinio augimo galimybes.
  • Paslaugų paketizavimas – naujų produktų ir paslaugų integravimas bei paketų kūrimas leis spartinti augimą. Bankams naudą garantuos geresnis tarpusavyje skatinamų pardavimų (angl. cross selling) išnaudojimas, didesnis klientų skolinimasis, sumažėję sąskaitų aptarnavimo kaštai, rizika.
  • Vartotojų integravimas – „viskas viename“ (paprastų ir aiškių klientų galimybių, santaupų, trumpo ir ilgo laikotarpio skolinimo galimybių) vertinimas palengvins aptarnavimą, mažins kaštus.

Išvadose tyrimo autoriai pateikia bendrą rekomendaciją, kurioje skatina bankus atkreipti dėmesį į vis daugiau individualaus dėmesio reikalaujantį klientą. Tam būtinos tiek specialios strategijos, tiek inovatyvūs verslo dizaino sprendimai, vartotojų aptarnavimo, darbuotojų vadybos ir IT sprendimai. Teigiama, kad tik kartu taikomos visos šios priemonės užtikrins harmoningą bankų plėtrą.

Plačiau tyrimas ir jo išvados pristatomos IBM interneto svetainėje, skirtoje bankininkystės klientams.


IBM
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!