Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/96547/tyrimas-lietuviams-kasdien-parodoma-beveik-840-reklamu-internete/spausdinti/

Tyrimas: lietuviams kasdien parodoma beveik 840 reklamų internete

Publikuota: 2025-06-08 14:52
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Interneto naudotojai Lietuvoje kasdien susiduria su kone 840 interneto reklamų, atskleidžia naujausias reklamos technologijų platformos „Eskimi“ tyrimas. Pagal šį skaičių Lietuva užima itin aukštą – vienuoliktą – vietą pasaulyje.


Interneto naudotojai Lietuvoje kasdien susiduria su kone 840 interneto reklamų, atskleidžia naujausias reklamos technologijų platformos „Eskimi“ tyrimas. Pagal šį skaičių Lietuva užima itin aukštą – vienuoliktą – vietą pasaulyje.

„Pabandykite prisiminti, kokias reklamas pamatėte šiandien. Spėju, kad galite įvardinti vos kelias, o gal visai nei vienos. Nors naršant internete mums parodoma šimtai reklamų, mes išmokome jų nebepastebėti. Įmonėms, kurios reklamuoja savo produktus ar paslaugas, tai tampa vis opesne tema, skatinančia ieškoti modernių būdų, kaip išlikti matomiems“, – tikina „Eskimi“ įkūrėjas ir vadovas Vytautas Paukštys.

Tyrimas: lietuviams kasdien parodoma beveik 840 reklamų internete

Tendencijos pasaulyje

„Eskimi“ tyrėjai išnagrinėjo anonimizuotus duomenis iš įvairių reklamos industrijos duomenų bazių, kurie leido sudaryti 188-ių pasaulio šalių reitingą.

  • Nors lietuviams parodoma itin daug interneto reklamų, kai kuriose valstybėse užfiksuoti dar didesni skaičiai. Interneto vartotojai Nauru, mažoje saloje Okeanijoje, susiduria su daugiausiai – beveik 1600 – reklamų per dieną. Islandija užima antrą vietą (daugiau nei 1500 reklamų), o Kataras – trečią (beveik 1200 reklamų).
  • Vidutinis vienam asmeniui parodomų interneto reklamų skaičius skirtingose pasaulio valstybėse svyruoja nuo kelių dešimčių iki beveik 1600 reklamų kasdien.
  • Visose analizuotose rinkose daugiau reklamų parodoma mobiliosiose programėlėse nei interneto svetainėse. Lietuvoje – net tris kartus daugiau.

Kas lemia skirtumus tarp šalių?

Pasak V. Paukščio, tai, kiek reklamų parodoma interneto naudotojams skirtingose šalyse, priklauso nuo daugybės veiksnių. Kai kuriose rinkose leidėjai savo svetainėse sukuria daugiau ploto reklamos skydeliams. Įrenginių tipai ir interneto ryšys taip pat turi įtakos – greitesnis ryšys leidžia greičiau pateikti patrauklesnius reklamos formatus.

Be to, kai kurios šalys sulaukia daugiau reklamos užsakovų dėmesio nei kitos. Kuo daugiau konkurentų dėl reklamos ploto, tuo mažiau tikėtina, kad reklamos vieta liks laisva. Šis veiksnys įprastai turi įtakos tiek populiarioms rinkoms, tiek mažesnėms pagal gyventojų skaičių šalims. Pavyzdžiui, Nauru sala, kurioje parodoma daugiausiai reklamų, turi tik kiek daugiau nei 10 tūkst. gyventojų, todėl reklamos parodymų vienam interneto naudotojui ten daugiau nei didesnėse šalyse.

Šalies gyventojų įpročiai internete taip pat lemia reklamų skaičių. Remiantis medijų stebėsenos bendrovės „Meltwater“ ir kūrybinės agentūros „We Are Social“ naujausiais duomenimis, Pietų Afrikos gyventojai internete kasdien praleidžia beveik dešimt valandų, o japonai – tik keturias. Kuo daugiau laiko žmonės naršo, tuo daugiau reklamų jiems gali būti parodoma.

Ragina imtis kūrybiškesnių kampanijų

Pasak V. Paukščio, pažinus reklamos parodymų tendencijas įvairiose šalyse yra lengviau dėlioti efektyvias strategijas. Žinodami, kad tam tikroje rinkoje interneto vartotojams rodoma daugiau reklamų, reklamos užsakovai gali investuoti į modernesnius ir patrauklesnius praturtintos medijos (angl. rich media) formatus.

„Reklamos užsakovams dabar verta grįžti prie reklamos pagrindų: kūrybiškumo ir inovacijų. Taip pat, jei rengiate tarptautines kampanijas, skirkite resursų pritaikyti turinį vietinei auditorijai, apgalvokite kultūrinius niunsus. Tai, kas įdomu ar juokinga Lietuvoje, nebūtinai bus vienodai suprasta kitose pasaulio valstybėse“, – teigia V. Paukštys.

Jis priduria, kad reklamos rinkoje vis daugiau dėmesio skiriama matuoti ne tik reklamos parodymus, bet ir vartotojų dėmesio metrikas. Tam pasitelkiami pažangūs dirbtinio intelekto įrankiai, leidžiantys efektyviau rengti kampanijas, kurios būtų iš tiesų pastebėtos.

Metodologija

„Eskimi“ tyrėjai išanalizavo anonimizuotus duomenis iš įvairių reklamos technologijų industrijos duomenų bazių, tarp jų ir „Eskimi“. Vidutinis vienam vartotojui rodomų reklamų skaičius buvo apskaičiuotas, atsižvelgiant interneto vartotojų skaičių skirtingose šalyse ir kasdien gaunamas reklamų parodymų užklausas automatizuotos vaizdinės reklamos platformose. Tyrėjai nagrinėjo 2025-ųjų gegužės mėnesio duomenis 188-iose pasaulio šalyse.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!