Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/96296/isrinkti-nacionalinio-jaunuju-inzinieriu-cempionato-steam-team-2025-laimetojai/spausdinti/

Išrinkti nacionalinio jaunųjų inžinierių čempionato STEAM TEAM 2025 laimėtojai

Publikuota: 2025-05-24 17:27
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Gegužės 16 dieną Vilniaus LITEXPO parodų centre finišavo trečiasis nacionalinis jaunųjų inžinierių čempionatas STEAM TEAM 2025, organizuotas Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos LINPRA. Jo metu į komandas susibūrę moksleiviai ir gimnazistai turėjo pademonstruoti inžinerinius sugebėjimus ir, pasiremdami STEAM principais, sukurti unikalią Goldbergo mašiną.


Gegužės 16 dieną Vilniaus LITEXPO parodų centre finišavo trečiasis nacionalinis jaunųjų inžinierių čempionatas STEAM TEAM 2025, organizuotas Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos LINPRA. Jo metu į komandas susibūrę moksleiviai ir gimnazistai turėjo pademonstruoti inžinerinius sugebėjimus ir, pasiremdami STEAM principais, sukurti unikalią Goldbergo mašiną.

Čempionatas, kuriame rungėsi beveik 300 vaikų, startavo balandžio 1 d. sostinėje, Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjuje vykusiu pusfinaliu. Iš viso iki balandžio 16-os dienos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose ir Alytuje įvyko aštuoni pusfinaliai, kuriuose iš 68 dalyvavusių komandų buvo išaiškinta 16 finalininkių.

Išrinkti nacionalinio jaunųjų inžinierių čempionato STEAM TEAM 2025 laimėtojai

„Dalyvių skaičius kiekvienais metais didėja, tad manau, jog jau galime tvirtai pasakyti, kad idėja organizuoti šį čempionatą buvo sėkminga. Tikimės ateityje sulaukti vis didesnio moksleivių ir gimnazistų susidomėjimo bei įsitraukimo, atrandant patrauklią, įdomią ir begalę galimybių atveriančią inžinerinę sritį“, – sako čempionato organizatorės LINPRA vadovas Darius Lasionis.

Nugalėtojai – iš Kaišiadorių ir Vilniaus

Finalo metu LITEXPO parodų centre susigrūmė regioninių pusfinalių nugalėtojai – 16 komandų iš visos Lietuvos. Atskirose amžiaus kategorijose varžęsi 5–8 klasių moksleiviai ir 9–12 kl. gimnazistai turėjo sukurti veikiančią Goldbergo mašiną, integruodami į ją inžinerinius, STEAM principais paremtus, sprendimus.

Pademonstravę neeilinį kūrybiškumą, nugalėtojais buvo pripažinti Kaišiadoryse įsikūrusios mokyklos be sienų „Laisvi vaikai“ komanda „Pelėdiniai Ančiasnapiai“ (moksleivių grupėje) ir Vilniaus jėzuitų gimnazijos atstovai „Jėzuitų jaučiai“ (gimnazistų grupėje). Abi laureatų komandos apdovanotos 1000 eurų prizu.

Antrosios vietos laimėtojams – Jungtinei mokyklų komandai „android“ ir gimnazistams „STEAMgineers“ iš KTU inžinerijos licėjaus – atiteko 500 eurų dydžio premijos, o trečiąją vietą laimėję moksleiviai iš Kauno Palemono gimnazijos „Piliečiai“ bei VšĮ Gravitas schola atstovavę „Dragon Cult“ gimnazistai pasidalijo po 300 eurų.

Pasibaigus finalui, nugalėtojai neslėpė džiaugsmo, tačiau pripažino, kad konstruojant Goldbergo mašiną, streso buvo daug. „Jėzuitų jaučių“ narys Dainius pasakoja, kad sunkiausia buvo sugalvoti, kaip visas mašinos grandines sujungti tarpusavyje bei sukurti tokius modulius, kuriuos būtų galima ir greitai išardyti bei transportuoti, ir vėliau greitai sujungti taip, kad viskas patikimai veiktų.

Išrinkti nacionalinio jaunųjų inžinierių čempionato STEAM TEAM 2025 laimėtojai

„Patikimumas šiose varžybose itin svarbus. Jei grandinė veikia nepatikimai – praktiškai visas darbas šuniui ant uodegos. Be to, apsišarvuoti kantrybe reikėjo ir konstruojant Goldbergo mašinos karkasą“, – prisimena vaikinas.

Su įvairiais iššūkiais sakosi susidūrę ir „Pelėdinių Ančiasnapių“ nariai.

„Sunkumų buvo visur: daug diskusijų, analizių, nepavykusių atspausdintų 3D modelių. Sudeginom tuziną motoriukų, sunaudojome apie 5 kg spausdinimo plastiko, išardėme du akumuliatorinius suktukus, iššovėme daugybę konfeti bei kitų įvairių medžiagų, bet pagaliau gavome norimą rezultatą“, – džiaugiasi vaikinai.

Į klausimą, kiek jų sukonstruotoje mašinoje yra tokių detalių, kurios, net ir neveikiančios, atrodo įspūdingai, „Pelėdiniai Ančiasnapiai“ vienu balsu nusikvatoja – „Visos“.

Ne tik gerai praleistas laikas, bet ir naudingi įgūdžiai

Tai, kad finalo dalyviai patyrė tam tikrų sunkumų, pastebėjo ir vertinimo komisijos nariai. Vienas jų, „Teltonika High-Tech Hill“ vadovas Julius Purlys sako, kad dėl nenumatytų techninių nesklandumų toli gražu ne visiems finalistams pavyko iki galo pademonstruoti Goldbergo mašinos veikimą.

„Kadangi visi finalo dalyviai į LITEXPO atvažiavo jau laimėję savo pusfinalius, manau, jog čia kur kas svarbiau buvo tiesiog dalyvauti ir pasidžiaugti šios finalinės kūrybinės šventės atmosfera“, – sako J. Purlys.

Be pirmųjų trijų vietų laureatų, finale taip pat dalyvavo moksleivių komandos iš Šiaulių, Alytaus, Klaipėdos bei Vilniaus miestų ir Panevėžio rajono. Gimnazistų kategorijoje, be jau paminėtų laimėtojų, taip pat varžėsi jaunuoliai iš Druskininkų, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio miestų ir Kauno rajono.

Jų darbus finale vertinęs J. Purlys sako, kad smagiausia buvo pamatyti įdomiai sugalvotas ir itin nestandartines tam tikrų Goldbergo mašinos dalių realizacijas, kurios buvo sukonstruotos su lakia fantazija ir netgi su humoru.

„Rinkdami nugalėtojus, vertinome ne tik idėjos originalumą, bet ir jos techninį išpildymą, nes pati idėja, be realizacijos galimybės, nėra vertinga. Mano nuomone, visa inžinerija pirmiausiai yra grįsta idėjomis. Bet tam, kad jos būtų realizuotos, reikalingi įgūdžiai, padedantys pirminę mintį paversti nepriekaištingai funkcionuojančiu technologiniu objektu“, – sako J. Purlys.

Tiek idėjų, tiek noro jas realizuoti jaunųjų inžinierių čempionato STEAM TEAM 2025 dalyviams tikrai netrūksta, o didžioji dalis jų savo ateitį sieja būtent su inžinerija. Pasak jaunuolių, šis čempionatas ir panašūs konkursai padeda ne tik smagiai, kūrybingai praleisti laiką, bet ir pasisemti pačių įvairiausių žinių, tikrai praversiančių juos dominančioje veikloje.

LINPRA vadovas D. Lasionis sutinka, kad STEAM TEAM čempionate dalyvaujantys jaunuoliai ne tik įgyja techninių inžinerijos srities žinių ir lavina gebėjimą jas taikyti praktikoje, bet ir mokosi sklandžiai dirbti komandoje bei kūrybiškai spręsti netikėtai iškylančias problemas. Jis įsitikinęs, kad šie įgūdžiai bus naudingi ne tik būsimiems inžinieriams, bet absoliučiai visiems jaunuoliams – nepriklausomai nuo pasirinktos profesijos ar gyvenimo situacijos.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!