Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/77478/buria-bendruomene-pandemijos-metu-studentai-organizuoja-e-sporto-turnyra/spausdinti/

Buria bendruomenę pandemijos metu: studentai organizuoja e. sporto turnyrą

Publikuota: 2021-03-30 12:30
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Pandemijos metu pasauliui užsidarius namuose sustojo daugelis laisvalaikio veiklų. Kol dėl atšauktų renginių, koncertų ir sporto varžybų rengėjai ir organizatoriai skaičiuoja prarastą pelną, viena industrija gali pasigirti ne tik mažesniais nuostoliais, bet net ir augimu. Tai – elektroninis sportas.


Pandemijos metu pasauliui užsidarius namuose sustojo daugelis laisvalaikio veiklų. Kol dėl atšauktų renginių, koncertų ir sporto varžybų rengėjai ir organizatoriai skaičiuoja prarastą pelną, viena industrija gali pasigirti ne tik mažesniais nuostoliais, bet net ir augimu. Tai – elektroninis sportas.

„Vilnius Tech“ nuotr.
„Vilnius Tech“ nuotr.

„E. sportui prie pandemijos ir daugelyje šalių įvestų karantino ribojimų prisitaikyti daug lengviau. E. sporto pagrindas sudarytas iš kompiuterinių žaidimų, kurie žaidžiami prisijungus prie interneto. Žmonės, kurie karantino metu yra priversti pasilikti namuose, patys aktyviai ieško naujos veiklos. Nenuostabu, kad ir susidomėjimas e. sportu taip pat išaugo“, – sako Aleksas Bogdevičius, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) studentas ir vienas iš „Vilnius Tech“ Esports“ bendruomenės įkūrėjų. Jis pats yra e. sportininkas – prieš penkerius metus „League of Legends“ pradėjo žaisti profesionaliai, šiuo metu jis priklauso „Method2Madness“ komandai, su kuria šiemet jau iškovojo antrą vietą „Baltic Masters“ čempionate ir šį pavasarį atstovauja Baltijos šalims „European Masters“ čempionate.

E. sportas buria bendruomenes internete ir organizuoja turnyrą

E. sportas net pandemijos metu sugebėjo išlaikyti komandinę dvasią, būrė ir palaikė glaudžią bendruomenę. „Elektroninis sportas – vienas iš laisvalaikio praleidimo būdų laikantis visų karantino ribojimų. Bet kartu tai savotiškas pabėgimas nuo karantino rutinos. Kaip ir kitame komandiniame sporte, e. sporte taip pat svarbi bendruomenė, kurioje žaidėjai gali dalintis patarimais, idėjomis, vieni iš kitų išmokti kažko naujo“, – sako Justas Širinskas, vienas iš „Vilnius Tech“ Esports“ bendruomenės įkūrėjų.

Kadangi Lietuvoje e. sporto entuziastų netrūksta, „Vilnius Tech“ Esports“ bendruomenė „Vilnius Tech“ atvirų durų dienų „Atviras „Vilnius Tech“ metu organizuoja „League of Legends“ 5vs5 turnyrą. Jis vyks balandžio 5–9 dienomis. Jame gali dalyvauti visi pastovią gyvenamąją vietą Lietuvoje turintys asmenys. Dalyvių amžius yra ribojamas tik „League of Legends“ žaidimo rekomendaciniu amžiumi – jį gali žaisti 14-os metų ir vyresni asmenys. Jaunesni asmenys gali dalyvauti turnyre tik su tėvų sutikimu.

„Vilnius Tech“ Esports“ organizuojamas turnyras – puiki veikla karantino metu. Dalyvaujant turnyre bus galima ne tik smagiai praleisti laisvalaikį, bet ir pasivaržyti dėl puikių prizų. Turnyro prizinis fondas – 1000 eurų ir rėmėjų dovanos“, – atkreipia dėmesį J. Širinskas.

Tai – jau trečias „Vilnius Tech“ Esports“ organizuojamas turnyras. 2018 m. rudenį jie surengė sėkmingą pirmąjį „League of Legends“ turnyrą, skirtą universiteto bendruomenės nariams. 2019 m. vyko visos Lietuvos studentų ir moksleivių „Counter-Strike: Global Offensive 5 vs 5“ turnyras.

E. sporto industrija pandemijos metu sparčiai augo

Nors „Forbes“ skelbia, kad pandemijos metu 23,5 proc. visų e. sporto renginių pasaulyje teko atšaukti, visus likusius turnyrus organizatoriams pavyko sėkmingai perkelti į virtualią erdvę. A. Bogdevičius atkreipia dėmesį, kad ir taip ilgą laiką visi e. sporto renginiai ir vyko tik internetu, idėja organizuoti renginius gyvai atsirado jau gerokai išpopuliarėjus e. sportui.

„Dėl šiuolaikinių technologijų galimybių – automatinių turnyrų organizavimo platformų, internetinių transliacijų bei aukštos raiškos vaizdo kamerų – žiūrovui galima pateikti patirtis, prilygstančias turnyro stebėjimui gyvai“, – sako jis.

O kad norinčių transliuoti bei žiūrėti tikrai yra, patvirtina ir statistika – pandemijos metu gyvų žaidimų transliacijų valandų skaičius tiek „Twitch“, tiek „Youtube“ platformose išaugo 20 proc. Žiūrimiausia e. sporto disciplina 2020 m. buvo „League of Legends“ su 580,8 mln. išžiūrėtų valandų. Šis rodiklis, palyginus su 2019 m., išaugo 21 proc.

„Kad įsitrauktum į e. sportą nebūtina pačiam būti profesionaliu žaidėju – gali tiesiog palaikyti mėgstamiausias komandas, stebėti transliacijas bei kartais pats pasivaržyti virtualiuose turnyruose su kitais e. sporto bendruomenės nariai ir taip, galbūt, įsivaizduoti save profesionalių žaidėjų vietoje“, – atkreipia dėmesį A. Bogdevičius.

Visa e. sporto industrija pandemijos metu nenustojo augti – šiuo metu e. sporto industrijos vertė vertinama 1,1 milijardų dolerių, planuojama, kad iki 2022 m. ši vertė išaugs bent jau iki 1,8 milijardų. Įspūdingas ir e. sporto auditorijos augimas – nuo 120 milijonų iki 495 milijonų per paskutinius penkerius metus.

Registracija į „Vilnius Tech“ Esports“ „League of Legends“ 5vs5 turnyrą jau atidaryta ir vyksta iki balandžio 5 d.

‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!