Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/73564/facebook-galu-gale-luzta-reklamos-uzsakovai-isspaude-naujas-taisykles/spausdinti/

„Facebook“ galų gale lūžta: reklamos užsakovai išspaudė naujas taisykles

Publikuota: 2020-07-01 13:17
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Didžiausią pasaulyje socialinį tinklą „Facebook“ valdančios kompanijos įkūrėjas vadovas Markas Zuckerbergas paskelbė, kad bus keičiamos taisyklės, nusakančios, kaip moderuojamas žinomų politikų skelbiamas turinys. Tokį pareiškimą, manoma, išprovokavo „reklamų boikotas“, kuriame dalyvauja didelis skaičius itin stambių įmonių.


Didžiausią pasaulyje socialinį tinklą „Facebook“ valdančios kompanijos įkūrėjas vadovas Markas Zuckerbergas paskelbė, kad bus keičiamos taisyklės, nusakančios, kaip moderuojamas žinomų politikų skelbiamas turinys. Tokį pareiškimą, manoma, išprovokavo „reklamų boikotas“, kuriame dalyvauja didelis skaičius itin stambių įmonių, rašo „Ars Technica“.

„Facebook“ galų gale lūžta: reklamos užsakovai išspaudė naujas taisykles
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Maždaug prieš dvi savaites keletas ne pelno siekiančių JAV organizacijų – „Anti-Defamation League“, NAACP, „Color of Change“ – paskelbė apie kampaniją „Stop Hate for Profit“ (liet. Stabdykime neapykantą, kuri neša pelną). Šios boikoto kompanijos organizatoriai kaltina „Facebook“ dėl „ilgos istorijos, kuomet šioje platformoje priimtinas ir tarpsta rasistinis, smurtinis ir įrodomai melagingas turinys“ bei paprašė reklamos užsakovų „parodyti, kad jie nepalaiko kompanijos, kuriai pelnas yra svarbesnis už saugumą“.

Viena pirmųjų stambesnių kompanijų, prisidėjusių prie reklamos boikoto – drabužių gamintojai „Patagonija“, „North Face“, REI. Ir panašu, kad praėjusią savaitę boikoto akcija pasiekė kritinę masę, nes itin stambus maisto prekių bei buitinės chemijos gamintojas „Unilever“ paskelbė, jog iki metų pabaigos nutraukia savo JAV rinkai skirtą reklaminę kampaniją ir „Facebook“, ir „Twitter“ tinkluose. Taip pat penktadienį vienas iš pagrindinių JAV mobiliojo ryšio operatorių „Verizon“ paskelbė, jog kol kas stabdo savo reklamas „Facebook“ tinkle.

O tada prasidėjo atšauktų reklamų užsakymų lavina. Tarp paminėtinų stambiųjų užsakovų – tokios bendrovės kaip „Coca-Cola“, „Hershey“, „PepsiCo“, „Starbucks“, „Denny's“. Visos šios įmonės paskelbė, kad pristabdys reklamavimąsi arba tik „Facebook“, arba visuose socialiniuose tinkluose, ir toks reklamų boikotas truks ne trumpiau nei 30 dienų. Prie šios reklamos boikotuotojų grupės prisijungė ir „Levi's“, „Eileen Fisher“, „Honda“, alkoholinių gėrimų gamintojai „Diageo“. Iš viso prie boikoto prisidėjo daugiau nei 160 įmonių bei įstaigų, o akcijos organizatoriai pradėjo raginti atsisakyti feisbuko reklamos ir įmones, dirbančias už JAV ribų.

Galų gale atėjo laikas permainoms?

Penktadienį M. Zuckerbergas pareiškė, kad jo kompanija „atliks nedidelių pokyčių procesuose, kuriais reguliuojami socialinio tinklo taisykles pažeidžiantys politikų įrašai“.

„Keletą kartų per metus mes nešaliname tokio turinio, kuris įprastinėmis sąlygomis pažeistų mūsų taisykles, jeigu visuomenės interesas yra svarbesnis už žalos riziką“, – tiesiogiai transliuojamame vaizdo įraše ir vėliau pasirodžiusiame tekstiniame įraše tvirtino M. Zuckerbergas, kartojęs savo įprastinį argumentą: žmonės turi turėti galimybę skaityti viską, ką politikai nusprendžia paskelbti viešai.

Tačiau panašu, kad išskirtinai politikams suteikiama laisvė nepaisyti įprastiniams žmonėms taikomų taisyklių galų gale atsimušė į sieną, todėl „Facebook“ leis tinklo naudotojams žinoti, kada politikų kalbos prieštarauja „Facebook“ turinio politikai.

„Netrukus pradėsime žymėti dalį turinio, kuris nebūna pašalinamas, nes jis yra vertinamas kaip vertas dėmesio – vien tam, kad žmonės žinotų, kada politikų kalbos prieštarauja mūsų taisyklėms. Leisime žmonėms tuo turiniu dalintis ir jį smerkti, lygiai kaip darome ir su kitu probleminiu turiniu, nes tai yra svarbi dalis to, kaip mes diskutuojame, kas visuomenėje yra priimtina. Tačiau pridėsime pranešimą, nurodantį žmonėms, kad turinys, kuriuo jie dalinasi, gali pažeisti mūsų turinio politiką“, – nurodė M. Zuckerbergas.

Įmonės vadovas nenurodė, ką tiksliai šiuo atveju reiškia „netrukus“.

Pilietinių teisių gynimo grupės jau kelis metus be paliovos reikalauja „Facebook“ koreguoti savo turinio politiką ir veiksmus, tačiau panašu, kad tikruosius pokyčius galų gale išprovokuos gegužės pabaigoje išplatintas vaizdo įrašas, kuriame matoma, kaip policininkai nužudo suimamą vyrą George'ą Floydą ir dėl to kilę neramumai bei visuotiniai amerikiečių ir pasauliniai reikalavimai kažką keisti.

Plintant šiems neramumams „Twitter“ galų gale pradėjo žymėti JAV prezidento Donaldo Trumpo ir Baltųjų rūmų oficialių paskyrų įrašus kaip melagingus ar skatinančius smurtą prieš protestuotojus ir tokiu būdu pažeidžiančius socialinio tinklo taisykles. Šios žinutės nebuvo pašalintos, jos liko matomos dėl to, kad yra vertos aptarimo, tačiau prie žinučių yra prisegtas įspėjimas: „Šis tvytas pažeidė „Twitter“ taisykles, draudžiančias smurto šlovinimą, tačiau „Twitter“ nusprendė, kad šių žinučių matomumas gali atitikti visuomenės interesą“.

Identiška JAV prezidento žinutė buvo išplatinta ir „Facebook“ tinkle, tačiau M. Zuckerbergo kompanija dėl jos nesiėmė absoliučiai jokių veiksmų, dėl ko susilaukė ir pilietinių teisių gynimo organizacijų, ir savo pačių darbuotojų pasipiktinimo.


15min.lt
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!