Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/70189/netflix-pradeda-jausti-artejanciu-konkurentu-spaudima/spausdinti/

„Netflix“ pradeda jausti artėjančių konkurentų spaudimą

Publikuota: 2019-10-21 20:29
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Kaip viena pirmųjų aukštos kokybės filmų ir serialų transliavimo platformų internete, „Netflix“ per savo egzistavimo laikotarpį išaugo į 125 mlrd. dolerių vertą verslą. Per pastaruosius tris mėnesius ji pritraukė 6,7 mln. naujų naudotojų, pasiekdama stulbinantį 153 mln. prenumeratorių kiekį visame pasaulyje. Tačiau artėjantys trys mėnesiai šiai kompanijai turėtų būti sudėtingiausi per visą jos egzistenciją.


Kaip viena pirmųjų aukštos kokybės filmų ir serialų transliavimo platformų internete, „Netflix“ per savo egzistavimo laikotarpį išaugo į 125 mlrd. dolerių vertą verslą. Per pastaruosius tris mėnesius ji pritraukė 6,7 mln. naujų naudotojų, pasiekdama stulbinantį 153 mln. prenumeratorių kiekį visame pasaulyje. Tačiau artėjantys trys mėnesiai šiai kompanijai turėtų būti sudėtingiausi per visą jos egzistenciją, praneša portalas BBC.

„Netflix“ pradeda jausti artėjančių konkurentų spaudimą

Artimiausiu metu „Netflix“ pradės konkuruoti su naujais į rinką atėjusiais žaidėjais kaip „Disney+“, „HBO Max“ ir „Apple+“ – puikiai žinomais prekių ženklais, kurie taip pat nori atsiriekti savo dalį pyrago. Trečiadienį „Netflix“ vadovybė išsiuntė savo investuotojams laiškus, informuojančius, kad ši artėjanti konkurencija yra iš tiesų geras dalykas – auganti transliavimo paslaugų banga turėtų tik dar labiau suvilioti žmones pereiti nuo „klasikinės“ televizijos prie internetinių paslaugų.

„Lygiai kaip ir evoliucija iš transliuojamosios televizijos į kabelinę, šie kiekvieną žmonių kartą pasiekiantys pokyčiai yra milžiniški ir atveria dideles galimybes kitiems žaidėjams, – teigiama siųstame laiške. – Pavyzdžiui, pirmuosius porą kabelinės televizijos dešimtmečių, tokie kanalai kaip TBS, USA, ESPN, MTV ir „Discovery“ neatėmė savo žiūrovų dalies vieni iš kitų, tačiau vietoje to, bendrai atėmė auditorijos dalį iš transliuojamosios televizijos.“

„Netflix“ atkreipė dėmesį į tai, kad jos augimo tempai JAV ir Kanadoje buvo tolygūs per pastaruosius 6 metus, nors ir vienintelėje JAV rinkoje buvo pakankamai didelis konkurentas – „Hulu“. Gal šie pareiškimai ir yra teisingi, tačiau kompanija vengia pripažinti, kad jos pasiūla prenumeratoriams gerokai pasikeis – jau dabar ilgas filmų ir serialų sąrašas yra plėšomas, kai dabartiniai „Netflix“ konkurentai atsiima jiems priklausančius kūrinius, kuriuos kai patys neturėjo savo transliavimo platformų, sutiko „paskolinti“.

Dingstančios laidos

Geriausias dingstančių laidų pavyzdys – populiarusis serialas „Draugai“ (angl. „Friends“), kuris pritraukė didelį kiekį žiūrovų nuo pat 2015 m., kai jis buvo pradėtas transliuoti „Netflix“, tačiau nuo 2020 jis bus perkeltas į HBO turimą platformą.

Bandydami kompensuoti tą praradimą, „Netflix“ investavo astronominę pusės milijardo dolerių sumą, kad išsaugotų teises transliuoti kitą žinomą JAV serialą „Seinfeld“, tačiau palyginti su „Draugais“, jis tikrai turi mažesnį žinomumą ir potraukį pasaulyje.

Šis atvejis tėra vienintelis iš ilgos serijos panašių istorijų – „Netflix“ transliuojamus šou praranda masiškai. Tokios britų klasika kaip „The Office“ bus transliuojama „Britbox“ platformoje. Amerikietiškas šio serialo variantas irgi nebebus rodomas – jis bus perkeliamas į NBC kanalo platformą „Peacock“, kuri pradės veikti nuo balandžio.

Tai reiškia, kad „Netflix“ turės dar labiau kliautis savo originaliais kūriniais. „Netflix Original“ prekės ženklas jau yra pakankamai žinomas ir gerai vertinamas – šios platformos originalūs filmai ir serialai šiais metais laimėjo 27 „Emmy“ apdovanojimus (HBO laimėjo 34, o „Amazon“ 15).

„Nors nauji konkurentai turi ne vieną gerą serialą ar filmą, tačiau nei vienas neturi tokio pasirinkimo, įvairovės ir kokybės naujų, ir originalių programų, kokias mes kuriame visame pasaulyje“, – teigiama „Netflix“ laiške investuotojams.

Aišku, diskutuoti apie kokybę reikėtų su ekspertais, o ne laiškuose investuotojams. Tačiau kas yra tikrai nenuginčijama, kad nepaisant gero kritikų įvertinimo, šios originalios laidos neturi tokio pozityvaus poveikio verslui kaip investuotojai norėtų.

Net ir naujam sezonui grįžus vienam iš žinomiausių „Netflix“ serialų „Stranger Things“, kompanijos ketvirčio ataskaitos rodo, kad platforma pritraukė tik 530 tūkst. naujų vartotojų JAV, mažiau nei buvo prognozuota „Wall Street“ ekspertų. Praėjusį ketvirtį „Netflix“ neteko 126 tūkst. naudotojų, o visas augimas atėjo iš likusio pasaulio rinkos – ten atsirado 6,26 mln. naujų vartotojų.

Sunkus finansinis žaidimas

„Netflix“ puikiai supranta, kad išliktų rinkoje be stipraus papildomo katalogo ji turės investuoti milžiniškas sumas į originalų turinį, kas yra gan brangus reikalas – analitikai teigė, kad kompanija ketina šiais metais išleisti apie 15 mlrd. dolerių vien tik naujiems kūriniams.

Kompanija prasitarė, kad išlaikyti tokį investicijų lygį, ji turės ieškoti iš kur pasiskolinti pinigų, tuo tarpu, investuotojai baiminasi, kad jie nesulauks jokios normalios grąžos iš šio modelio, ypatingai kai kalnus pinigų turintys konkurentai atėję į rinką galimai dar labiau pakels naujų programų kainas.

„Netflix“ vykdomasis direktorius Reedas Hastingsas pripažino, kad dėl piniginių priežasčių jie nelaimėjo varžytinių dėl praeitais metais gan plačiai aptarinėto britų serialo „Fleabag“, kuris yra transliuojamas išskirtinai „Amazon“ vartotojams.

Tuo tarpu, „Apple“ irgi pradėjo švaistytis savo turtais ir užsitikrino „The Morning Show“, kuriame pagrindinį vaidmenį atliks „Draugų“ žvaigždė Jennifer Aniston, serialo transliavimą. Tuo labiau „Apple“ siekdama didinti savo transliavimo platformos populiarumą kiekvienam nusipirkusiam jos pagamintą gaminį gaus nemokamą metų „Apple+“ narystę. Taigi, susidaro situacija kai „Netflix“ dabar privalo įtikinti kodėl jų teikiama mokama paslauga yra geriau nei metus nemokama „Apple“ alternatyva.

Šiuo metu „Netflix“ atrodo išsisėmus: seni serialai ir filmai dingsta, o kompanija jau greitai susidurs su dar neregėtai sunkia kova dėl naujų. R. Hastingo fantastiška vizija transliuoti filmus internetu davė „Netflix“ 12 m. pranašumą, tačiau tai mažai ką lėmė kai naudotojai gali nustoti mokėti kada tik nori.


Alfa.lt
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!