Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/straipsniai/ivykiai/6746/kompiuteriniai-zaidimai-gali-patenkinti-igimtus-zmogaus-poreikius/spausdinti/

Kompiuteriniai žaidimai gali patenkinti įgimtus žmogaus poreikius

Publikuota: 2007-01-26 07:33
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Kompiuterinių žaidimų mėgėjai žaisdami patenkina užslėptus savo psichologinius troškimus. Žaidimai gali netgi trumpam pagerinti žmogaus savijautą. S. Rigby kartu su kolegomis atliko keturis tyrimus, kuriais stengėsi išsiaiškinti žaidėjų motyvaciją ir žaidimų poveikį žaidėjui. Vaizdo žaidimai daro labai didelę įtaką žmogaus psichikai.


Kompiuterinių žaidimų mėgėjai žaisdami patenkina užslėptus savo psichologinius troškimus. Žaidimai gali netgi trumpam pagerinti žmogaus savijautą, praneša „Reuters“.

Kuo labiau žaidimas patenkina žmogaus nepriklausomybės jausmą, leidžia pasiekti gerų rezultatų ir jausti komandinę sąsają su kitais žaidėjais, tuo labiau jis pripras žaisti, teigia gydytojas Scottas Rigby. Kuo labiau žaidėjas patenkina savo troškimus, tuo geriau jis jausis pažaidęs.

Gydytojas S. Rigby sako, kad būtent saviraiška ir kiti panašūs instinktai patenkinami žaidžiant kompiuterinius žaidimus. Iki šiol vaizdo žaidimų tyrimai koncentravosi į tai, kokią žalą žaidimai daro žmogui. Iki šiol buvo manoma, kad žaidimai tik sukelia socialinę izoliaciją, psichologinį pripratimą ir skatina smurtą.

Nors naujausi tyrimai neįrodo, kad „kompiuteriniai žaidimai visada naudingi“. S. Rigby sako, kad tyrimai padeda suprasti, kodėl žmonės žaidžia tuos žaidimus: „Stengiamės normalizuoti žmonių požiūrį į vaizdo žaidimus. Nes dabar daugelis mano, kad žaidimai tiesiog turi kažkokią magišką galią pripratinti.“

S. Rigby kartu su kolegomis atliko keturis tyrimus, kuriais stengėsi išsiaiškinti žaidėjų motyvaciją ir žaidimų poveikį žaidėjui.

Atlikdami pirmą tyrimą jie tyrė 89 žmones, kurie turėjo žaisti paprastą žaidimą – reikėjo tiesiog šokinėti su žmogeliuku nuo platformos ant platformos. Atlikdami antrą tyrimą mokslininkai lygino 50 žmonių, žaidžiančių du skirtingus 3-D nuotykių žaidimą, reakcijas. Vienas žaidimas buvo labai žinomas ir populiarus, kitas – nežinomas. Atliekant trečią tyrimą 58 žmonės išbandė keturis skirtingus žaidimus, o ketvirtą – dalyvavo 730 interneto žaidimų bendruomenės narių, patyrusių žaidėjų, kurie žaidė grupinius interaktyvius žaidimus.

Žaidėjų mėgavimasis žaidimais priklausė nuo to, ar jie žaisdami jautėsi pakankamai nepriklausomi ir kompetentingi, o žaisdami grupinius žaidimus – susiję su kitais žaidėjais. Žaidėjai, kurių lūkesčiai žaidžiant pasiteisino, po žaidimo jautėsi gyvybingi ir pasitikintys savimi. O tie, kuriems žaisti nesisekė, buvo prastai nusiteikę ir jautėsi pavargę.

„Vaizdo žaidimai daro labai didelę įtaką žmogaus psichikai. Ypač šiuolaikiniai žaidimai, kurie yra nepaprastai sudėtingi ir tikroviški“, – sako S. Rigby. Gydytojas taip pat mano, kad sunkumų įveikimas vaizdo žaidimuose gali būti atsvara tikram gyvenimui, kuriame ne visada sekasi.


Alfa.lt
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!